Cosmin.nova
23 Oct 2014, 14:05
Va salut cu respect si v-as ruga sa ma sfatuiti cu problemele mele legate de Nova GTi 1999..
De curand am fost la un electrician sa-mi rezolve problema cu alternatorul care nu imi incarca bateria. A fost rezolvata (firul de + era mancat - cel care duce de la borna+ catre alternator..a fost schimbat cu unul mai gros si e totul ok). Alternatorul incarca decent, ceasul se duce cu putin peste jumatatea zonei albe de la ceas.. In timpul mersului acul sta bine in zona alba, dar cand stau la semafor sau stationez acesta scade pe zona hasurata sau chiar mai jos in conditiile in care mai am vreun consumator pornit, faruri-caldura-CD-si binteinteles electroventilatorul....
Tind sa cred ca am vreun consumator nedorit pe undeva de mi se descarca bateria asa aiurea (incarcata cu o zi inainte) desi alternatorul e bun! Problema e ca nu stiu ce poate fi....bateria o am de 1 an si un pic este rombat calciu de 72ah.. Electromotorul este model lung de dacie. Dimineata abia invarte si uneori nu porneste decat impinsa....va dati seama iarna ce va fi..
Va rog niste sfaturi ca mi s-a urcat la cap la cati bani am bagat in masina si tot mai apare cate ceva...
Ai verificat elecromotorul ?
Asa am patit si eu, chiar dupa drumuri mai lungi opream masina dar dupa 2-5 min. nu mai puteam porni. Am controlat si schimbat bucsile din bronz de la electromotor. Se poate pierde curent si in acest mod.
Mai poate fi si bateria defecta sau s-a defectat de la modul dezastruos al incarcarii de la alternator.
Succes !
bygy007
23 Oct 2014, 22:14
masoara tensiunea de pe baterie cu un aparat de masura 14,4 V , alternatorul de care releu are (incorporat sau separat de dacie) masoara intre + bateriei si + alternatorului (tot cu aparat de masura ) , nu trebuie sa fie mai mare de 0,1V mai ales cind bagi si consumatori
baga consumatori si vezi daca scade citeste si
aici e valabil si la tine
la fel cum zicea si colegu , despre electromotor ,am patit-o si eu pina m-am prins de figura si schimbam bucsile la un an de obicei toamna
Cosmin.nova
27 Oct 2014, 17:07
Da multumesc de sfaturi.
Primu lucru care o sa-l fac e sa dau jos electromotorul si sa-l duc la reconditionat (sper sa gasesc carbuni si bucse ptr el..)..ma astept la un electrician sa se priceapa la treaba asta..nu?
Dupa montare o sa verificam cu aparatul.....
Sper sa nu fie bateria nasoala... momentan am borna+ scoasa si sper sa porneasca cand ies de la munca.
Va tin la curent cum iese treaba.
Cosmin.nova
29 Oct 2014, 09:06
seara, am reconectat borna+ la baterie, abia a pornit la a doua cheie. O fi si bateria dusa? Banuiesc ca si frigul de afara afecteaza pornirea un procent.
Cosmin.nova
6 Nov 2014, 20:49
din lipsa de timp, azi dimineata a ajuns la electrician masina.
Mi-a spus sa trec pe foaie tot ce mi se pare in neregula si am scris urmatoarele:
-electromotor-bucse; carbuni
-nu merge faza scurta
-temporizator stergatoare
-ELIMINARE consumatori nedoriti
-verificare baterie
Acuma, seara, bineinteles ca nu era gata.
Mi-a spus ca a lucrat la ea si anume la electromotor, a facut faza scurta
si mi-a zis ca am probleme la aprindere si de aceea mi se fwut electromotoarele. Omu zice ca umbla la DELCOU, NOVA INJECTIE?!?! habar nu am! Posibil sa nu fi lucrat deloc la ea astazi si a dat-o asa....maine pana in ora 1 e gata cica.
Vad maine ce iese...voi ce parere aveti?
7 Nov 2014, 16:53:
Ordinea fiselor la dacia nova injectie o cunoasteti?
Cosmin.nova
10 Nov 2014, 08:47
S-a rezolvat, reconditionat electromotorul si umblat pe la relee. E ok acuma:d sper sa tina treaba.
Deci am intuit bine cu bucsile de la electromotor ! Iar cu releele e treaba cunoscuta, trebuiesc periodic curatate contactele din socluri. Mai trage si un fir gros de la alternator la baterie, sa fi sigur de o incarcare optima, contactele din mufa aceea oxideaxa.
Bafta !
gabrielagti
11 Nov 2014, 11:46
buna,am si eu o problema cu o nova gti din 2000.de cateva zile plec cu masina de acasa porneste bine ,merge ok si dupa aproximatim 1km mi se opreste motoru in mers si nu mai porneste.in momentu cand dau sa pornesc nu se aude nici un zgomot si se sting luminile din bord.am masurat bateria si are 11.9 am bagato la incarcat si dupa cateva ore bune de tinut la incarcat masina porneste dar nu pot merge mai mult de 2km.am masurat bateria la relanti si are la fel 11.9 care ar putea fi defectu?
bygy007
11 Nov 2014, 12:31
alternatorul defect
Cosmin.nova
22 Apr 2015, 15:36
Nu iti incarca suficient alternatorul..
Dar ti se opreste brusc in mers? Sau dupa o oprire mica nu o mai poti porni? In cazul asta nu iti incarca alternatorul si mergi doar pe curentul din baterie.
Ar fi bine sa verifici si masa.
nikuniku
23 Apr 2015, 12:04
Cosmin.nova
vad ca ai ceva postari la activ, si tot nu ai invatat sa te uiti la data ultimei postari
Cosmin.nova
20 May 2015, 09:32
ce tare, am al doilea "My Assistant", mersi de precizare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.