Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare paralelist roti Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
GIC
De ani de zile, de fiecare data cand schimb capete de bara sau bielete de directie, reglez paralelismul rotilor cu un dispozitiv simplu home-made si doua rulete. Dispozitivul arata ciudat pt ca, la proiectarea lui, nu am demontat roata sa vad pe unde vine etrierul, prin urmare am decutat cu generozitete acea zona wink.gif . Am plecat de la o singura placa de parchet melaminat de 7mm, astfel ca gaurile si dimensiunile pieselor sunt alese incat sa-mi ajunga materialul si sa se poata impacheta astfel incat sa ocupe loc minim. Reglarea se face la milimetru si in cel putin 5 ani si vreo 4-5 schimburi de bielete si/sau capete de bara (stiti voi – drumul judetean Oradea - Deva .... gun3.gif ) nu am avut probleme gen volan stramb, tocit inegal cauciucuri sau sa-mi traga masina intr-o parte. Pozele cred ca spun totul (ruletele sunt in stare de repaus – masurarea se face simetric cu locul in care sunt prinse, adica in partea de exterior-jos a placii cea mai apropiata de sol).
PS – pt carcotasii care se vor revolta ca nu am pus/strans toate suruburile de la roata cand am fixat dispozitivul: este suficient de rigid ansamblul si fixat cu cele doua suruburi de jos.
gabi_g
Uite aici, nu mai demontezi nimic, iti trebuie canal sau rampa, bagi scula intre roti, masori pe spatele si pe fata rotilor, adica la ora 3 si la ora 9. Mult mai precisa procedura si masina sta pe rotile ei.
marian_ariciuc
informativ:
1. unde se pune varful "sculei"?
2. cati mm trebuie sa fie intre partea din fata a rotii si partea din spate a rotii?
3. avand in vedere ca masinile noastre, au tractiune fata, distanta dintre roti din fata trebuie sa fie mai mare ca distanta dintre roti din spatele axului?
4. geometria computerizata, compenseaza si geometria/convergenta rotilor spate?

16 Nov 2014, 14:11:
LE:
5. converngenta nu se face cu masina pe suprafata plana, orizontala, cu masina pe rotile ei?
gabi_g
1. intre jante, mai precis pe marginea jantei.
2 si 3. Nu te intereseaza distanta dintre jante pe fata si pe spatele rotilor ci diferenta. Mai mare in fata cu 0 pana la 1 mm. In manualul tehnic se da un unghi de divergenta care transformat in diferenta da 0-1 mm.
5. da, masina pe roti, eu am canal dar si o rampa este buna.

4. nu stiu
GIC
La acele rigle gradate m-am gandit prima data, dar nu am gasit o solutie pentru gradarea lor. Am improvizat cu ce am avut la indemana (o placa de parchet laminat), improvizatie care a ramas definitiva, in cazul meu biggrin.gif . Dupa cum se vede, designul nu e cel mai stralucit, iar pentru precizie mai mare placa de jos poate fi mai lunga (cu cat mai lunga cu atat mai bine cu ochiul.gif ). Eu m-am descurcat cu ea, si am zis sa nu tin pontul doar pentru mine...
r3d
ieftin si eficient.de volan nu ai spus nimic.si el trebuie tinut in pozitia dreapta daca nu ai cu ce sa il blochezi te poate ajuta vreun amic ceva...mi sa pare mai eficienta medota asta cu bucata de parchet decat acea tija.pai daca la cauciuc ai o mica galma in locu unde il montezi sau presiune diferita in roti te cam chinui degeaba.
gabi_g
Am zis intre jante, pe buza jantei , nu pe cauciuc. Daca ai chef sa demontezi jumate de masina ca sa faci un amarat de paralelism nu ai decat. Volanul il pui drept, faci paralelismul rotilor nu divizarea casetei. Eu, unul, nu am chef sa pierd mai mult de 15 minute pentru reglarea paralelismului si tija de mai sus imi satisface cerinta asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.