Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope reșapate versu anvelope SH
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Dr.Cross
Salutare! Pentru început..știu că anvelopele reșapate și cele SH sunt cam aceeași mâncare de pește..doar că cele reșapate au platofrma de rulare refăcută. Eu am nevoie de două anvelope de iarnă..iarna trecută am mers doar cu două, puse pe roțile din față și am zis ca anul ăsta să completez setul. Deci, ce îmi recomandați? Reșapate sau SH? Menționez că am văzut reșapate și cu 111 lei (în Carrefour-ul de lângă Regie) .
kingviper
Daca SH sunt putin rulate, merita.
Merg si resapatele, de obicei sunt mai cramponate decat alea intregi, dar parca sunt mai tari ca material si daca sunt facute prost, pot fi ori foarte dezechilibrate, ori ai ocazia sa se dezlipeasca banda de rulare.
Dr.Cross
QUOTE(kingviper @ 27 Oct 2014, 21:59)
Daca SH sunt putin rulate, merita.
Merg si resapatele, de obicei sunt mai cramponate decat alea intregi, dar parca sunt mai tari ca material si daca sunt facute prost, pot fi ori foarte dezechilibrate, ori ai ocazia sa se dezlipeasca banda de rulare.
*



La asta mă gândesc și eu.. plus că nu poți fi sigur câți km au fost rulate înainte să fie reșapate...am citit undeva că riscul unei explozii unei anvelope reșapate e cu vreo 25% mai mare decât al uneia normale..și pe la 110-120 km/h cam cât o țin eu la croazieră..n-ar fi prea ok smile.gif) .
Bicicleta galbena
Daca tot mergi cu 100-120 nu crezi ca ar trebui sa mai lasi deoparte doua-trei pachete de tigari si sa-ti iei niste anvelope noi? Debica Navigator - 143 sau Sava Eskimo - 156 lei (anvelope foarte ok din segmentul economic) ti se par asa scumpe de te gandesti la prastiile alea resapate?
Dr.Cross
Nu fumez, merg mult în schimb smile.gif) . Varianta cu anvelopele reșapate/SH e de "back-up". Celelalte, de exemplu, sunt noi, luate anul trecut, au vreo 2000 de km, atât. Nu mai țin minte exact ce brand sunt..știu doar că au fost 200 de lei bucata. O să-mi fac un cadou de Crăciun, o pereche de anvelope "ca lumea" smile.gif) .
kingviper
Scrie lu mosu' sa iti aduca o pereche de gume noi.

SH sau resapate nu am luat niciodata, dar daca tu asta vroiai, am spus o parere.

Prin definitie, un cauciuc de iarna are cam cu 3-4 mm mai mult profil decat unul de vara. Adica daca un cauciuc de vara vine din fabrica cu 5-7 mm grosime in carne, unul de iarna va veni din fabrica chiar si cu 7-9 mm.

La alea SH iti dai seama dupa crampoane, cat de uzate sunt. Sau poti face testul cu moneda de 5 bani biggrin.gif , uite asa user posted image

Insa pentru a evita achizitionarea unor anvelope uzate, e bine sa faceti testul monedei de 5 bani. O moneda de 5 bani are pe fata doua linii, deasupra si sub cuvantul "BANI". Bagam moneda in mijlocul anvelopei, intr-un sant, tinand linia de pe moneda verticala. Daca linia de pe ban ramane in afara santului, atunci anvelopa este uzata. Daca linia monedei este la limita sau intra in profil, anvelopa este inca buna. Adica are mai mult de 6 mm in carne.

Multi vanzatori de anvelope spun ca vand cauciucuri bune, cu 4-5 mm de carne, ca noi, rulate numai 500 km, sau alte fraze de marketing menite sa abureasca un client necunoscator. Insa nu trebuie sa uitam ca acea anvelopa avea din fabrica 8-9 mm, adica dublu!
indrecan_calin
Inca ceva in legatura cu anvelopele SH:
Am cumparat masina cu cauciucuri care aratau foarte bine (pe spate). Dupa un an, pur si simplu au crepat. Formele erau frumoase si adanci, dar au crepat destul de urat pentru ca erau imbatranite. Le-am dat jos in vara pt ca mi-am cumparat doua Debica Navigator II noi. Daca este imbatranit cauciucul isi pierde din proprietati, asa ca nu-i de gluma (parerea mea).
sorin1983
si totusi la masurat uzura puneti moneda, tester, subler pe semnul de uzura nu direct in sant pentru ca pana la semnul de uzura au valoare... oricum cele de iarna mai au un semn mai sus decat cel la limita.

cititi aici pentru mai multe detalii:
http://www.gammis.ro/piese-auto/anvelope
marius80_eugen
1. NU cumparati anvelope RESAPATE ! Sunt mult mai grele , deci consum crescut , nu au calitatea nici macar a unora SH , iar daca le folositi cu mai putina presiune aveti sanse de explozie si exfolieri !
2. anvelopele se masoara asa cum spune si colegul mai sus de la semnul de uzura, NU din sant ! Noi sunt cam 7-8 mm pe semnul de uzura (adica pot fi si cam 10-12 mm in sant) si sunt ok pana la 4 mm de la semnul se uzura . Sub 4 mm masurati pe semnul de uzura DEGEABA le mai puneti pentru ca nu mai sunt ok pentru iarna . Pot fi folosite doar vara eventual , dar si asa , nu uitati de apa si alte mizerii care nu vor merge ok cu ele .
3. indiferent de cata CARNE mai au anvelopele SH , verificati DOT-ul , sa nu depaseasca 5 ani , altfel inseamna ca le luati doar pentru un sezon si sunt bani aruncati !
4. verificati ca suprafata anvelopelor sa NU fie imbatranita, sa nu fie "coapte" , sa nu aiba crapaturi , crestaturi si nici sa nu le faca atunci cand actionati putin asupra lor .
5. NU recomand sa cumparati anvelope tinute in soare , ploaie , ninsoare ... adica de la depozitele de colorati de pe langa orase . Mai sigure sunt cele de pe masini dezmembrate.
6. nu cumparati anvelope pe care s-a mers cu pana pe janta ! Pericol mare de explozie !

indrecan_calin - este IMPOSIBIL ca acele anvelope sa nu fi avut semne de imbatranire si inainte . Pur si simplu nu le-ai verificat bine .
Dr.Cross
Hmm..întâmplare. Am fost azi la un service de cartier să-mi montez anvelopele de iarnă pe față...mă rog, am băgat mașina înăuntru, le-am zis ce să facă și am ieșit afară la o cafea..la intrarea în service am văzut asta.. POZĂ . Nici nu mă mai gândesc la varianta reșapate.
donlucyan
Nu as pune cauciucuri resapate nici pe caruta dar pe masina smile.gif

Am vazut si eu ceva asemanator acum de curand cu un cauciuc tot resapat
kingviper
QUOTE(Dr.Cross @ 11 Nov 2014, 17:42)
Hmm..întâmplare. Am fost azi la un service de cartier să-mi montez anvelopele de iarnă pe față...mă rog, am băgat mașina înăuntru, le-am zis ce să facă și am ieșit afară la o cafea..la intrarea în service am văzut asta.. POZĂ . Nici nu mă mai gândesc la varianta reșapate.
*


blink.gif ohmy.gif

Doamne fereste sa se desfaca in mers asa... ca dupa aia urma sa se duca toata banda de rulare...
sorin1983
sunt niste mizerii... ce am vazut(la taxi) si oamenii foarte numultumiti sunt insa turbo... am vazut plumb 60-70 grame... cred ca la unele s-a depasit suta.. crampoane mari frumoase dar proaste rau.
Dr.Cross
QUOTE(kingviper @ 11 Nov 2014, 21:20)
blink.gif  ohmy.gif

Doamne fereste sa se desfaca in mers asa... ca dupa aia urma sa se duca toata banda de rulare...
*



Și dacă te uiți, anvelopa pare aproape nouă...
sorin1983
pai pe afara e aproape noua smile.gif
marius80_eugen
Este normal ca la anvelopele de iarna sa "intre" mai mult plumb la centrare , dar 70 gr e cam mult . Daca sunteti siguri ca jantele sunt ok si ca vina este numai a anvelopelor sa stiti ca este motiv de garantie , deci daca sunt noi , mergeti cu ele sa le schimbe .
Eu la cele de iarna Yokohama am maxim 20 gr , iar la Debica am ajuns si la 50 gr.
In continuare recomand SH decat resapate !
Dr.Cross
Am completat pătrarul cu două anvelope Debica Frigo 2. D-astea aveam și pe față si pot spune că sunt foarte mulțumit de ele..se simte diferență (în sensul bun) față de cele de vară pe care le am acum. La 120 parcă mai voia pedală, nu alta smile.gif) .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.