Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Raggaeman
Da, o caut ca sa intre. Ce naiba sa-i fac sa intre frumos in viteze, fara sa le caut? Ce trebuie sa schimb? Bieleta am schimbat-o, intra mai bine, dar tot o caut. Exista vreo piesa pentru ghidaj pe acolo? si daca da, cum ajung la ea sa o schimb?
cipri20
exista niste bucsi de bronz din cate stiu eu, posibil sa fie uzate...
gattoman
Posibil sa se fi dus sincroanele din cutie, care intradevar sunt facute din bronz.Ai verificat daca mai are ulei(desi cred ca asta e primul lucru pe care l-ai facut)?Face figuri la toate treptele de viteza sau doar la unele?
Novicele
cel mai probabil sunt acele 2 bucsi de bronz...cum le schimbi...foarte simplu wink.gif ...te duci la magazin, iei 2 bucsi de bronz( cred ca 20.000 lei), si apoi te duci cu ele la mecanic sa ti le schimbe. daca nu sunt astea si este furca este mai nasol pt ca trebuie data cutia de viteze jos...
eu nu ma pricep, dar asta a trebuit eu sa fac...adica am luat bucsile de bronz si dupa ce mi le-a montat intra perfect in vit 1-5 dupa ce inainte trebuia sa le caut...insa nu s-a rezolvat problema cu marsarrier-ul, drept urmare a trebuit sa dau cutia jos, i-a schimbat nu stiu ce furca si inca ceva parca si acum merge brici... cool.gif
chestia cu bieletele de bronz este o treaba extrem de simpla si cred ca o poti rezolva la orice mecanic cu max. 100.000 lei
treaba cu datul cutiei jos insa...pregateste-ti macar 2-3 mil lei...si du-te la un mecanic in care sa ai incredere...
adrianne
are un are sub masina, care costa 30 mii. Il ai? nu-l aveam, dar de cand l-am montat e mult mai bine - merita si e usor de pus!

Arcul se prinde pe sub masina, de tija de la schimbator si de caroserie - repet - e foarte simplu
gattoman
Voi nu ati citit, omu a spus ca a schimbat bieleta cu totul si ca merge putin mai bine dar tot cauta treptele de viteza.Pana la urma trebuie mers la mecanic si desfacuta cutia.Eu am patit la fel cu viteza a doua si a trebuit schimbat sincronul.Cauta ca mai sunt topicuri pe aceeasi tema. biggrin.gif
Raggaeman
corect gattoman, cred ca baietii cand zic bucsi de bronz se refera la bieleta, intradevar uleiul l-am schimbat (primul lucru pe care l-am facut). In marsarier ce sa zic? imi intra fara sa apas pe maneta, undeva in locul vitezei a II-a. Nu ma deranjeaza f fff tare, m-am obisnuit, dar tot vreau sa intre usor, I-a cu maxim stanga si inainte, a II-a cu maxim stanga si in spate....etc....o rezolv si pe asta cand o sa am timp si bani....Deci, voi ziceti ca sincroanele ?
BLK
aia cu marchearriere e de la patina din cate am citit si eu pe forum, nu am avut probleme niciodata. daca schimbatorul nu prea e ferm cand schimbi vitezele e tot de la timonerie. eu am schimbat azi tija schimbator, cea care intra in masina de impingi de ea, bieleta de sub masina, sau cum ii zice, am pus model nou fara caucioacele alea care trebuiau batute mereu, si am schimbat si bucsa aia care e prinsa pe cutia de viteze. am dat jos cutia ca am schimbat ambreiajul si de aia am schimbat tot ce s-a putut. deci daca maneta schimbatorului cam joaca stanga dreapta cand e in viteza e clar de la timonerie. mai poate fi si un tampon de la cutie rupt, sa nu stea cutia fixa. nu te apuca sa desfaci cutia pana nu verifici tot ce e sub masina.
DodoBird
QUOTE(Raggaeman @ 24 Oct 2005, 10:10)
corect gattoman, cred ca baietii cand zic bucsi de bronz se refera la bieleta, intradevar uleiul l-am schimbat (primul lucru pe care l-am facut). In marsarier ce sa zic? imi intra fara sa apas pe maneta, undeva in locul vitezei a II-a. Nu ma deranjeaza f fff tare, m-am obisnuit, dar tot vreau sa intre usor, I-a cu maxim stanga si inainte, a II-a cu maxim stanga si in spate....etc....o rezolv si pe asta cand o sa am timp si bani....Deci, voi ziceti ca sincroanele ?
*



Banuiesc ca stii despre talpica limitator , placuta de tabla de 10.000 lei cu insertie de plastic care se prinde in 2 suruburi , este extrem de importanta ! Ea se cumpara si se regleaza acolo pe gaurile ovalizate(asta va usura intrarea in vitezele 1,2 si marsarier). Arcul trebuie sa existe (el va usura intrarea in vitezele 3,4).
De asemene inainte de a trece la fapte mari desfacand cutia, verifica articulatia pe bila de la baza manetei de viteze (se uzeaza si face tare greu identificarea vitezelor).
Verifica si daca suprafata inferioara din jurul schimbatorului de viteze nu este fisurata rupata, acolo unde e si tablita sus mentionata.
Apoi te gandesti la cutia pzisa !
Tonyus
QUOTE(BLK @ 25 Oct 2005, 21:34)
aia cu marchearriere e de la patina din cate am citit si eu pe forum, nu am avut probleme niciodata. daca schimbatorul nu prea e ferm cand schimbi vitezele e tot de la timonerie. eu am schimbat azi tija schimbator, cea care intra in masina de impingi de ea, bieleta de sub masina, sau cum ii zice, am pus model nou fara caucioacele alea care trebuiau batute mereu, si am schimbat si bucsa aia care e prinsa pe cutia de viteze. am dat jos cutia ca am schimbat ambreiajul si de aia am schimbat tot ce s-a putut. deci daca maneta schimbatorului cam joaca stanga dreapta cand e in viteza e clar de la timonerie. mai poate fi si un tampon de la cutie rupt, sa nu stea cutia fixa. nu te apuca sa desfaci cutia pana nu verifici tot ce e sub masina.
*


Corect.Vezi ca poate fi si de la maneta schimbatorului,are tija aia de jos pe care intra bieleta (daca scoti bieleta arata ca si un L) care tija daca s-a uzat poti schimba "n" bielete si bucsi ca tot o sa iti joace.Daca in schimb intra mai greu in viteze se poate sa fie si din cutie.


P.S.:La a mea a II e la fel cu marche arriere-ul, fluiera in draci in a IV-a si e ceva de speriat cu ce scheme si figuri intra unde trebuie wink.gif , dar o schimb in aproximativ o luna biggrin.gif
zeus-iulian
si eu am aceeasi problema cu vitezele!!! le gasesc greu si la trecerea din vit 3
in vit 2 o nimeresc f greu pt k intra in marchalier in loc sa intre in a 2!
i-am scos patina pt k nu mai intra deloc in marchalier cu ea pusa!

[QUOTE]De asemene inainte de a trece la fapte mari desfacand cutia, verifica articulatia pe bila de la baza manetei de viteze (se uzeaza si face tare greu identificarea vitezelor).
Verifica si daca suprafata inferioara din jurul schimbatorului de viteze nu este fisurata rupata, acolo unde e si tablita sus mentionata.
Apoi te gandesti la cutia pzisa !

cam cat costa angrenajul sa il schimb si ce cer la magazin cand ma duc sa cumpar piesele? tongue.gif mersi







ches
Salut, intru si eu in discutie pt ca am aceeasi problema ca si cipri20: cand incerc sa schimbi viteze 1-2 e jale; trebuie sa le caut.

Eu suspectez pargia aceea cu bila care la baza are un fel de L, dar si pargia care pleaca spre schimbatorul de viteze.

Cum nu prea cunosc termenii vreau sa intreb daca parghia de care ziceam mai sus, aia care are un fel de dreptunghi in mijloc este bieleta?

Si tablita aia cu doua suruburi, unde se gaseste exactmontata? La baza parghiei cu bila, la interiorul sau exteriorul masinii?

Si ultima intrebare in legatura cu arcul acela, intre cine si cine se prinde? (la vechea mea 1310 stiu ca revenea schimbatorul in dreptul vitezelor 1-2, la "noua" dacia 1300 nu mai revine, sa fie asta cauza?)
zeus-iulian
some one? any one could help us? sad.gif
BLK
zeus ala e levier comanda cutie de viteze, vezi ca e pentru 4 si 5 viteze, nu lua de srl, ia de uzina, e pe la 800.000.

ches, ala de sus din masina e levier comanda, aia de jos cu tampoane e bieleta, daca schimbi bieleta ia una tip nou fara tampoane, ai grija sa fie pentru tipul tau de cutie 4 sau 5 biteze. patina este sub masina, fara ea intra foarte greu masina in vit 1-2, cumpara si mergi la un mecanic bun sa o monteze bine, sa verifice daca ai jocuri in levier si la bieleta.
tatabobu
Pana nu verifici prinderile cutiei de viteze, starea articulatiei sferice, starea talpicei de care spunea DodoBird starea bucselor de pe bieleta si a bieletei si nu reglezi bine cablul de ambreiaj nu te apuca de demontat cutia, ca nu are nici un rost. Daca le-ai facut pe toate astea si tot "o cauti sa intre" suspectez furcile. Bafta.
ches
BLK, merci mult de sfaturi. Cand iau salariu biggrin.gif o sa ma duc sa le cumpar si sa le monteze cineva care stie.
diaconuliviu
dar bucse din bronz pentru bieleta se gasesc separat? ma refer la cele doua bucse (da, sint doua, una in prelungirea celeilalte) din bieleta care se articuleaza cu levierul de comanda. Am luat si levier nou, si bieleta tip nou acum 6 luni, deja exista joc in acele bucse.
BLK
pai ai intrebat la magazin? eu zic 99% ca sunt, doar alea se pot scoate, si mecanicul mi-a zis acum ceva vreme ca se pot schimba, dar la mine era bieleta veche cu tampoanele alea, si oricum am schimbat cu totul.
diaconuliviu
Aici nu-s; si daca nu-s piese care sa se vinda ca piinea calda, nu aduc; mai bine vind bielete la tona. Si, evident, raspund ca "nu se gasesc in depozite".O sa mai caut.
Raggaeman
Am cumparat talpica aia, mai urmeaza o zi fara udatura sa o pun, da' nu asta ma doare cel mai tare acum....Fratilor, imi fura batranica bucata cu bucata....Acu m-au lasat fara cric si fara coarba, da' baieti finuti oricum, rezerva trona in portbagaj (in mijlocul lui), si mi-au pus si coarda elastica cu care era prinsa rezerva la locul ei, nu cumva sa ma obosesc s-o pun la locul ei...CE DRACU SA MAI FAC CA E DEJA A 4-A OARA si fac spume deja
Raggaeman
gata, am rezolvat-o acu vreo cateva zile...intradevar, era talpica aia, care la mine era doar urma de talpica:D...am schimbat-o si intra intr-a-I-a si a II-a ca unsa...ms oameni
phartes
Dupa o juma de ora de mers ... intra mai greu in viteze. Ma enerveaza cand am drumuri mai lungi si trebuie sa intru apoi in oras. Ce mama ei are ?
alinakes
Cum stai cu nivelul uleiului in cutie ?

Vezi ca poate trebuie un pic completat ( desi eu as recomanda un schimb ) !
micu
cel mai simplu e sa dai capacu de la cutie jos( cel din spate) si cu o cheie parca vezi ce viteze nu intra asa la rece apoi misti un pic in sensu de rotatie axu de la planetare si daca intra asa atunci desfaci cutia si schimbi sincronu de la treapta aia si crabotii, pui ulei si e ca noua .


numa asa poti vedea daca e tija sau din cutie . daca intra la rece fara probleme e din timonerie, si nu iti tre numa timp si putin silicon
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.