Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MONTARE TEMPORIZATOR STERGATOARE CN3
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pais_valenciano
Salutare, mi-am cumparat un temporizator pentru Dacia mea cu bord cn3, din fabrica nu a avut asa ceva. Cine ma ajuta cu sfaturi, ideii etc. ca sa-l pot monta corect? Va multumesc.


1 Nov 2014, 15:45:
Asta este temporizatorul. Nu inteleg ce firma este biggrin.gif
https://www.youtube.com/watch?v=-uZ1CjGdNs0&feature=youtu.be
maru
si eu am un temporizator de vreo 2 ani prin cazan si inca nu l`am montat si m`am cam saturat sa tot misc maneta aia de stergatoare, asa ca poate ne invata cineva cum sa facem exact legaturile
pais_valenciano
QUOTE(maru @ 1 Nov 2014, 19:11)
si eu am un temporizator de vreo 2 ani prin cazan si inca nu l`am montat si m`am cam saturat sa tot misc maneta aia de stergatoare, asa ca poate ne invata cineva cum sa facem exact legaturile
*



am gasit aici o schema dar inca nu ma convinge
deci din schema reiese ca temporizatorul se alimenteaza din alta parte cu plus si minus sau se trag de pe comutator (nu stiu daca e bine), de pe comutator conexiunea 53 (ce corespunde primei trepte de viteza a stergatoarelor) nu se duce direct spre motor stergator ci spre temporizator (daca temporizatorul nu este neconectat , curentul din 53 tot ajunge la motor stergator pentru ca , conexiunea este permanenta intre punctele NI si 31b, iar in momentul conectarii temporizatorului NI si 31b se deconecteaza, in acest moment curentul spre treapta 1 vine direct din temporizator), daca accidental se comuta treapta 1 sau 2 concomitent cu pornirea temporizatorului nu se strica nimic dar nu mai merge temporizarea ci merge pe direct, daca cumva se strica temporizatorul treapta 1 va functiona normal prin NI si 31b iar treapta 2 va fi tot functionala pentru ca nu e cuplata la temporizator.
-mai am o conexiune Lv nu stiu ce face sau la ce vine conectata
-cam atat am priceput din schemele alea, nu stiu cat de corect am inteles
-scuzati scrisul incalcit si repetat sper ca se intelege ce vreau sa spun.

http://www.niqro.3x.ro/stergator/stergator.htm
ovy_geo93
poate va ajuta schema asta,e mai usoara.
pais_valenciano
QUOTE(ovy_geo93 @ 1 Nov 2014, 21:40)
poate va ajuta schema asta,e mai usoara.
*



Vad ca aici in schema Lv da curent la motor stropitor.
Ce dimensiune , sectiune ar trebui sa folosesc la conductorii electrici?
cris06
Releul ala este (era) fabricat de Electro Malvina Deva. Acum cativa ani se gaseau in magazinele cu piese de Dacie cablaje speciale cu mufe pentru conectarea acestui releu la instalatia masinii. Foarte practic. Incercati, poate gasiti.
O sectiune de 1mmp ar fi suficienta. Comanda de stropire data releului are ca efect actionarea stergatoarelor ca sa nu mai actionezi maneta. E o comanda de confort.
bygy007
QUOTE(pais_valenciano @ 1 Nov 2014, 20:53)
Vad ca aici in schema Lv da curent la motor stropitor.
*


este exact invers , temporizatorul ia un semnal de la pompa pentru ca dupa stropire sa porneasca stergatoarele pe viteza mica de 3 ori ca sa indeparteze apa

informatii daca cautai aveai destule
nikuniku
bygy007
ca o mica corectare---temporizatoru IA semnal de la acelasi fir care actioneza si pompa de stropitor
este corect ce ati spus amindoi
owy_2010
eu am acelasi bord- scoica
si eu vreau sa-mi montez temporizator- aveam pe dacia 1310 din 86 model canada
iar pe asta din 96 - nu are smile.gif
dar am demontat de la un vecin- instalatia cu tot cu mufe
o sa fac poze si o sa va arat - poate va ajuta
si o sa va si explic
asta e bordul meu
nikuniku
owy_2010
poze mici ca ne rupi monitoarele
o scanare de virusi?
sau nu mai pune poze
pais_valenciano
QUOTE(owy_2010 @ 2 Nov 2014, 00:33)
eu am acelasi bord- scoica
si eu vreau sa-mi montez temporizator- aveam pe dacia 1310 din 86 model canada
iar pe asta din 96 - nu are  smile.gif
dar am demontat de la un vecin- instalatia cu tot cu mufe
o sa fac poze si o sa va arat - poate va ajuta
si o sa va si explic
asta e bordul meu
*



ce fel de bord este cel din poza 2, vad ca are prize de aer functionale blink.gif la ce or fi conectate?

<span class='edit'>2 Nov 2014, 11:07:</span>
QUOTE(cris06 @ 1 Nov 2014, 23:26)
Releul ala este (era) fabricat de Electro Malvina Deva. Acum cativa ani se gaseau in magazinele cu piese de Dacie cablaje speciale cu mufe pentru conectarea acestui releu la instalatia masinii. Foarte practic. Incercati, poate gasiti.
O sectiune de 1mmp ar fi suficienta. Comanda de stropire data releului are ca efect actionarea stergatoarelor ca sa nu mai actionezi maneta. E o comanda de confort.
*



ieri l-am cumparat din magazin biggrin.gif , 19 lei.
-am incercat sa-l desfac sa vad ce are in interior dar nu reusesc, s-a deplasat capacul ala de jos un milimetru dar cred ca e prins cumva inauntru ca nu vrea sa iasa, sau poate e prins de tija potentiometrului wacko.gif
razvan1985
QUOTE(pais_valenciano @ 2 Nov 2014, 10:57)
ce fel de bord este cel din poza 2, vad ca are prize de aer functionale  blink.gif la ce or fi conectate?

<span class='edit'>2 Nov 2014, 11:07:</span>
ieri l-am cumparat din magazin  biggrin.gif , 19 lei.
-am incercat sa-l desfac sa vad ce are in interior dar nu reusesc, s-a deplasat capacul ala de jos un milimetru dar cred ca e prins cumva inauntru ca nu vrea sa iasa, sau poate e prins de tija potentiometrului  wacko.gif
*


daca vrei sa-l desfaci,desfileteaza piulita potentiometrului,si va iesi cu totul,din carcasa,iar producatorul lui este:MALVINA ELECTRO...
bygy007
da de ce vreu sa il desfaci ?
nu stii sa il conectezi , are niste piese un releu si un potentiometru
ai 5 borne
+ care este un plus
- care este minus
lv care este semnalul de pompa
ni si
31b contactele releului care se insereaza intre intre maneta si cama de aducere la pozitia initiala , o schema mai detaliata
pais_valenciano
QUOTE(razvan1985 @ 2 Nov 2014, 12:03)
daca vrei sa-l desfaci,desfileteaza piulita potentiometrului,si va iesi cu totul,din carcasa,iar producatorul lui este:MALVINA ELECTRO...
*


piulita de plastic am scoso, dar filetul pe care vine ea pare lipit de carcasa temporizatorului iar tija potentiometrului iese prin mijlocul acestui filet

QUOTE(bygy007 @ 2 Nov 2014, 12:11)
da de ce vreu sa il desfaci ?
nu stii sa il conectezi , are niste piese un releu si un potentiometru
ai 5 borne
+ care este un plus
-  care este minus
lv care este semnalul de pompa
ni si
31b contactele releului care se insereaza intre intre maneta si cama de aducere la pozitia initiala , o schema mai detaliata
*


am inteles in principiu cum se conecteaza, eram doar curios sa vad ce schema e si ce piese are biggrin.gif sa vad daca are vre-un integrat
-acum am realizat ca nu am papuci mama , traiam cu impresia ca mai am cativa din vremea oltcitului
-din fabrica temporizatorul avea un soclu cu papuci sau erau separati?
bygy007
sint mai multe modele

unele cu tranzistoare altele cu integrate , in special tba 315 care este temporizator de putere , acum ca la noi nu se mai fac componente electronice poate fi orice alt integrat

si da este o mufa speciala care intra acolo
la un moment dat am montat si eu la cineva temporizator , si am gasit la magazinele auto instalatie pentru temporizator care atunci era la jumatate pretului temporizatorului si se compunea din :
mufa de la maneta , mufa de la temporizator si mufa de la motor, si un papuc de alimentare
pais_valenciano
QUOTE(bygy007 @ 2 Nov 2014, 12:52)
sint mai multe modele

unele cu tranzistoare altele cu integrate , in special tba 315 care este temporizator de putere , acum ca la noi nu se mai fac componente electronice poate fi orice alt integrat

si da este o mufa speciala care intra acolo
la un moment dat am montat si eu la cineva temporizator , si am gasit la magazinele auto instalatie pentru temporizator care atunci era la jumatate pretului temporizatorului si se compunea din :
mufa de la maneta , mufa de la temporizator si mufa de la motor, si un papuc de alimentare
*



inainte de a-mi croi singur o instalatie voi intreba la magazin sa vad daca se mai gaseste, in momentul cumpararii nu ma dus capul sa intreb biggrin.gif
dacia_gpg
Nu mai gasesti in magazin, doar la dezmembrari!
owy_2010
QUOTE(pais_valenciano @ 2 Nov 2014, 11:25)
piulita de plastic am scoso, dar filetul pe care vine ea pare lipit de carcasa temporizatorului iar tija potentiometrului iese prin mijlocul acestui filet
am inteles in principiu cum se conecteaza, eram doar curios sa vad ce schema e si ce piese are  biggrin.gif sa vad daca are vre-un integrat
-acum am realizat ca nu am papuci mama , traiam cu impresia ca mai am cativa din vremea oltcitului
-din fabrica temporizatorul avea un soclu cu papuci sau erau separati?
*


colegu la topicul meu de la bursa gasesti temporizatoare wink.gif
stare excelenta
-- piese dacia 1310 --
sebymesteru
Eu am montat temporizatorul,dar ma enerveaza cadenta prea mica a stergatoarelor chiar si cu temporizatorul la maxim. Plus ca nu prea e mare diferenta de cadenta intre minim si maxim. Presupun ca in interior comanda se face prin incarcarea sau descarcarea intro unitate de timp a unui condesator. Ce nu stiu e care e acela si daca il desfac sa il schimb sa pun de valoare mai mare sau mai mica... unsure.gif
paul_p
Pai daca vrei mai repede, pui un condensator cu o capacitate mai mica.
bygy007
eventual o poza in care se poate vedea bine interiorul
pais_valenciano
Gata domnilor am cumparat si cablajul rolleyes.gif , acum spuneti-mi va rog ce mufe vin si unde si daca trebuie sa demontez altele de pe masina biggrin.gif
bygy007
pai o demontezi pe cea veche si o pui instalatia noua
pais_valenciano
QUOTE(bygy007 @ 3 Nov 2014, 21:24)
pai o demontezi pe cea veche si o pui instalatia noua
*



pai cea veche nu exista, masina nu a avut temporizator din fabrica, cred ca mufele sunt identice la motor stergator, comutator trepte si stropitor masa si plus, probabil ca e asemanatoare cu asta doar ca asta are si trecerea prin temporizator, vad eu maine biggrin.gif
bygy007
exista o sa vezi smile.gif
razvan1985
QUOTE(pais_valenciano @ 2 Nov 2014, 12:25)
piulita de plastic am scoso, dar filetul pe care vine ea pare lipit de carcasa temporizatorului iar tija potentiometrului iese prin mijlocul acestui filet
am inteles in principiu cum se conecteaza, eram doar curios sa vad ce schema e si ce piese are  biggrin.gif sa vad daca are vre-un integrat
-acum am realizat ca nu am papuci mama , traiam cu impresia ca mai am cativa din vremea oltcitului
-din fabrica temporizatorul avea un soclu cu papuci sau erau separati?
*


plasticul ala,e o bucsa infiletata pe filetul potentiometrului.

4 Nov 2014, 11:19:
QUOTE(sebymesteru @ 2 Nov 2014, 23:22)
Eu am montat temporizatorul,dar ma enerveaza cadenta prea mica a stergatoarelor chiar si cu temporizatorul la maxim. Plus ca nu prea e mare diferenta de cadenta intre minim si maxim. Presupun ca in interior comanda se face prin incarcarea sau descarcarea intro unitate de timp a unui condesator. Ce nu stiu e care e acela si daca il desfac sa il schimb sa pun de valoare mai mare sau mai mica... unsure.gif
*


asta pt ca e temporizator cu potentiometru;s-au fabricat prin '96-'99,de catre Electromagnetica,unele cu reglajul in trepte,cu vreo 5 pozitii de reglaj,care aveau potentiometrul propriu-zis,construit pe cablaj,eu asa ceva folosesc pe masina mea,de multi ani,si sunt foarte multumit,mi-am facut o rezerva de cateva bucati de prin REMAT-uri... smile.gif
pais_valenciano
Gata am terminat transplantul temporizatorului biggrin.gif operatia a decurs bine si pacientul este viu tongue.gif

-cost = 19 lei temporizatorul + 12 lei instalatia electrica = total 31 lei ;
-timp de lucru aproximativ doua ore (nu sunt electrician si e cam a 3 a interventie pe la bordul daciei biggrin.gif ) ;
-deoarece bordul era pregatit din fabrica intr-o oarecare masura, nu am intampinat probleme si este destul de estetic, temporizatorul avea un locas special mascat de un dop de cauciuc, instalatia noua sa potrivit aproape perfect, am raschetat cu caterul un pic mufa de la comutator actionare stergatoare (nu se pupau bine plasticile), culorile de la noua instalatie nu au nimic in comun cu cele de la instalatia din fabrica dar mufele se potrivesc corect, singura problema am intampinato ca nu stiam unde sa leg firul de masa din noua instalatie, l-am legat de un surub de 8 ce tine motorul si polita, organizarea instalatiei pe sub bord este cam haotica, cablurile stau mai mult spanzurate si nu sunt prinse in cleme ;
-modul de functionare constatat , la actionarea spritierei stergatoarele pornesc automat 3 ture (lucru nu prea bun la mine pentru ca instalatia de stropire se dezamorseaza si dureaza cam 5 secunde pana ajunge lichidul pe parbriz timp in care stergatoarele racaie pe uscat, trebuie sa montez o supapa unisens ceva, daca aveti vre-o idee va multumesc), daca comutatorul actionare stergatoare este in pozitia 0 si pornesc butonul temporizatorului, stergatoarele pornesc pe treapta 1, si timpul de stationare dintre doua baleieri este descrescator , imediat cum am rotit butonul si face clic sta cam 20 de secunde in stationare si pe urma face o baleiere (sper ca ma exprim corect tongue.gif ), cu cat rotesc butonul spre dreapta spre capatul cursei sale timpul de stationare scade ajungand la vreo 2 secunde, deci functioneaza in interval de 2-20 secunde ;
-ca minus din nefericire nu mai pot folosi spritiera separat de pornirea stergatoarelor si cum instalatia se dezamorseaza o voi folosi numai cand parbrizul este ud sau voi pune o supapa unisens.
-nu va recomand la montarea temporizatorului folosirea unei instalatii electrice ,,homemade,, la inceput am vrut sa-mi fac si eu una sau sa o modific pe cea existenta , vroiam sa folosesc mufe cu un singur papuc, este pe deoparte destul de multa mufaraie pe sub bord si daca un papuc se desface accidental exista risc de scurtcircuit, asa ca la mufele dedicate special concepute pentru temporizator, comutator si motor stegatoare este foarte greu desfacerea accidentala si chiar desfacute datorita formei lor este aproape imposibil sa faca scurtcircuit, plus ca o instalatie homemade ar fi necesitat un timp si un cost mai mare;
-multumesc tuturor celor care au participat la acest topic cu sfaturi si idei wub.gif
maru
am facut si eu cateva poze la temporizatoru` pe care`l am de cativa ani prin cazan si inca nu l`am montat dar parca nu m`as incumeta sa`mi bag nasul prin fire ca nu prea le am cu buleftrica si mi`e ca`i dau foc la cazan..
intrebarile mele: este bun modelu` asta de temporizator sa`l pun ? cat imi ia un electrician sa mi`l monteze (ca timp si ca$hcaval) ?
razvan1985
e cel mai bun model de temporizator,este fabricat de electromagnetica,iti iei instalatie de la magazin,si ti-l montezi singur,e foarte simplu. wink.gif
pais_valenciano
aseara in drum spre munca am folosit pentru prima data temporizatorul biggrin.gif incepuse o mica burnita, ce sa zic alta viata, am reglat timpul de stationare si restul isi facea singur treaba, e altfel sa conduci sa fii atent la drum si nu la stergatoare, inainte pana ajungeam la munca le porneam opream de 100 de ori si in loc sa fiu atent la condus ma tot concentram la stergatoare, si functionarea este mai lina aproape ca nu se auzeau stergatoarele pe cand la vechiul sistem ma inebuneau la cap cu scarta scarta.

deci am realizat ca pentru siguranta traficului ar trebui ca fabricantul sa fie obligat sa doteze standard masina cu temporizator

inca nu am rezolvat problema cu dezamorsarea spritierei biggrin.gif , ma gandesc sa pun o supapa unisens de la pompitele de sapun lichid, sa vad daca pot adapta una, are o cavitate cu o bila si un arc, arcul tine bila presata, bila inchide circuitul , presiunea facuta de pompa invinge forta arcului si astfel permite trecerea lichidul, o sa incerc sa vad daca pot face ceva blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.