Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu porneste nici la rece nici la cald
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valex19
Salut prieteni , incepand cu perioada rece" superdacia" mea nu mai vrea neam sa porneasca , la prima constatare am sesizat ca bobina nu face servici , am dat fuga la magazin am luat o bobina marca ( master sport ) am montat-o dau la automat nici gand sa porneasca , vefific scanteia la fisa , scanteia mica si portocalie , mai dau o fuga la magazin schimb bobina , alta dar din acelasi neam , o montez si pe asta fericit ca am scapat de probleme dau la automat , nici pomeneala sa porneasca , verific scanteia la fisa , marunta si galben rosiatica ,am mai dat o fuga la magazinu de piese auto mi-a dat banii pe ea si am cumparat alta nenorocire , bobina inductie marca ( assam iasi ) , trag aer in piept si m-apuc de treaba , acelasi simptome ca si la celelalte 2 , scanteia umpic mai imbunatatita , tot marunta dar albastruie .
Am verificat tot ce era de verificat incepand cu bujiile , fise, capac delcou , + aprindere , am aprindere tranzistoriala gotronic cu senzor , de 3 ani nu am avut astfel de probleme , pornea la sfert de cheie , nu stiu ce sa-i mai fac , un sfat de la voi m-ar ajuta mult .
Aveti idee sau daca sa mai confruntat cineva cu probleme asemanatoare , aprinderea electronica ce simptome da cand nu mai este functionala ????
val2011
Da jos aprinderea pune platina, regleaza avansul cu volanta, si vezi daca ii vine benzina/ gaz in carb, (nu inteleg de ce ai schimbat bobina daca ai avut scanteie de la inceput chiar si asa cum era ea)
valex19
Maine am sa dau jos senzorul de la gotronic si am sa pun platina clasica sa vedem rezultate , AM schimbat bobina pt ca , curgea ulei pe unde era capsulata,vine si benzina/ gaz in carburator
Revin maine cu rezultate
î
pais_valenciano
verifica si rezistenta fiselor sa nu treaca de 5 kohmi asa m-am pacalit eu in prima iarna, aveam fise de urziceni, cat a fost peste zero grade a mers , cum a venit frigul intr-o zi la minus 17 nu a mai vrut sub nici o forma sa porneasca, am verificat scanteie slaba, am dat fuga am cumparat bobina noua marca doduco, si surpriza scanteie tot slaba, masina nu pornea absolut deloc, un forumist mi-a sugerat sa verific rezitenta fiselor, mare mirare erau tapane nici nu le puteam scoate de pe bujii, rezistenta lor era in megaohmi deja (pana atunci credeam ca fisa e doar o sarma prin care trece curent, nu stiam ca au o rezistenta), cumparat repede un set de fise tesla albastre, si masina a pornit la prima cheie, asa ca si vechea bobina era buna
mai verifica sa nu ai scurt pe undeva, sau bateria slaba rau.
si gotronicul poate fi de vine desi nu stiu cum e fabricat, pune platina, si vezi ca la unele masini daca condensatoru nu e bun refuza sa porneasca.
maho
Eu am doua nelamuriri:
1. Din titlu rezulta ca nu porneste nici la cald, deci ai pornit-o (cat era rece) cumva.
2. Legat de bobina, ai fi putut gasi usor una de Sf. Gheorghe, de ce te-ai riscat cu jafuri gen master-sport si asam ? Cu astea e posibil sa ai probleme dupa ce se-ncinge motorul.
Posibil si cum zice colegul, sa fie fisele de vina. Nu in ultimul rand, ce-nseamna "nu mai vrea sa porneasca", atunci cand (daca) invarte electromotorul nu "stranuta", nu da semne ca ar vrea ?
valex19
Da , azi am reusit sa o pornesc cu o bobina veche , dar am dat la automat "o saptamana " , pornita pe benzina , pe gpl nici nu ma gandesc sa o ia la temperatura de acum ( asta iarna la -10 grade pornea de nu aveam treaba pe gpl ) , cu motorul cald face acelasi simptome , invarte motoru pana iese fum din electromotor si porneste asa in 2- 3 pistoane , ca presupun ca la cat dau la automat se inneaca de o gaseste naiba
NU am gasit alte tipuri de bobine in ploiesti decat cele 2 tipuri mentionate mai sus , daca cineva stie un magazin de piese auto care comercializeaza bobina de SF GH sa-mi lase si mie un mesaj.
Cum verific fisele ( fise tesla siliconice , le am de 3 ani ) pe ce scala pun aparatu ( multimetru) ? , am aparat dinala de 15 lei , daca este cineva doritor sa-mi explice si mie mot a mot .

Inca ceva , dupa ce am pornito si am trecut pe gpl nu tinea relantiul , se oprea motorul
address
Salut.
Rece, pornire grea - ma gandesc sa nu fie bateria pe duca. Consumul demarorului e foarte mare, si, daca bateria e slaba, pana porneste motorul, scade tensiunea pe bobina pana nu mai da inalta tensiune cum trebuie (scanteia micuta). Alternatorul, si in special releul regulator trebuie sa poata tine constant cei 14,7V pe bobina (la relanti). Daca bobina nu este extraordinara, ar fi util sa fie reglate distantele dintre electrozi la bujii la minim (0,5-0,6mm) - daca sunt la 0,8-0,9mm, ca pentru aprindere electronica, bobina trebuie sa urce cativa kilovolti mai mult ca sa "dea" scanteia (nu toate bobinele reusesc sa mearga bine "mai sus", si se incing, cauzand intreruperi - pe langa faptul ca se "uzeaza" mai repede). Atentie si la vremea umeda, sa nu cumva sa apara condens (de la umiditatea atmosferica) pe traseele de aprindere (fise, bobina, delco, bujii) - scanteia "da la masa" pe unde apuca, nu mai ajunge la bujie, si motorul nu mai porneste.
Atentie si la bujii - o bujie, daca are ulei pe electrozi, inseamna ca nu mai functioneaza deloc.
De pe bobina, de pe borna platinei, scoate temporar firul de turometru - sa nu fie problematic circuitul electronic al acestuia (e mai putin probabil, dar...). Condensatorul delcoului, de asemenea, sa nu fie strapuns (e mai bine sa cumperi unul nou). Daca ai aprindere electronica, de obicei nu mai e nevoie deloc de condensator in paralel cu platina.
Daca exista condensatori de deparazitare (pe plusul bobinei/alternatorului, etc), deconecteaza-i temporar - sau asigura-te ca sunt (inca) buni.
Apoi uleiul sa nu fie "de vara" (frecari mari). Calca ambreiajul la pornire, sa "scapi" de cutia de viteze (scade solicitarea demarorului, a bateriei, si motorul porneste mai usor). Daca motorul pare ca s-a innecat, baga socul de tot (deci fara soc), apasa pedala de acceleratie "pana la podea", si da-i la demaror cateva secunde, sa iasa benzina din cilindri (daca nu s-au udat bujiile deja, caz in care clar ca nu mai porneste).
La umezeala si cam la 3-5 grade, apare jivraj (cristale de gheata) in carburator (nu apar in ger, doar in umezeala si nitel peste zero grade - benzina, vaporizandu-se, raceste si ingheata umezeala din aer, blocand orificiile). Cu putin noroc, s-ar putea sa mearga mai bine cand se raceste de-a binelea vremea (aer rece, uscat).
Eu m-as mai uita si la alte cauze, in afara de aprindere (daca sunt deja reglate corect avansul si platina). Gen: carburator murdar (de la benzina, praf sau aburii de ulei recuperat); poantou defect (daca exista exces de benzina, adica motor permanent innecat si bujii mereu ude); impuritati/apa/gume in benzina (e bun un filtru "de motor pe injectie" in amonte de pompa de benzina); membrana slabita la pompa de benzina, nivel scazut in camera de nivel constant a carburatorului; aer fals (ce inseamna depresiune scazuta sub clapeta de acceleratie, benzina prea putina absorbita prin circuitul de relanti, amestec prea sarac, motorul nu "sta" sub 2000 de ture, si se opreste) la furtunasul intre teul de recuperare ulei si galeria de admisie - poate fi perforat/crapat (sau diuza din el infundata); aer fals la flansa carburatorului (sau intre galerie si chiulasa, desi mai rar); membrana de servofrana (daca exista) perforata (sau aer fals pe la furtunul de servo); membrana de la avansul vacuumatic perforata (sau, la fel, aer fals pe la furtunasul de avans vacuumatic); compresie scazuta in (unul din) cilindri (oricand poate ceda un segment, o supapa - supapele sunt suprasolicitate la alimentarea cu GPL); joc la culbutori prea mic; (lant de) distributie cu jocuri (daca motorul are relanti dezordonat); timonerie carburator dereglata sau reglajul de relanti prea jos (daca "nu tine" relantiul).
Succes cu rezolvarea!

P.S Poti incerca la www.oltcit.com.ro (in Ploiesti) pentru bobina (si nu numai) - aveau piese bunicele de obicei.
pais_valenciano
QUOTE(valex19 @ 7 Nov 2014, 22:18)
Da , azi am reusit sa o pornesc cu o bobina veche , dar am dat la automat "o saptamana " , pornita pe benzina , pe gpl nici nu ma gandesc sa o ia la temperatura de acum ( asta iarna la -10 grade pornea de nu aveam treaba pe gpl ) , cu motorul cald face acelasi simptome , invarte motoru pana iese fum din electromotor si porneste asa in 2- 3 pistoane , ca presupun ca la cat dau la automat se inneaca de o gaseste naiba
NU am gasit alte tipuri de bobine in ploiesti decat cele 2 tipuri mentionate mai sus , daca cineva stie un magazin de piese auto care comercializeaza bobina de SF GH sa-mi lase si mie un mesaj.
Cum verific fisele ( fise tesla siliconice , le am de 3 ani ) pe ce scala pun aparatu ( multimetru) ? , am aparat dinala de 15 lei , daca este cineva doritor sa-mi explice si mie mot a mot .

Inca ceva , dupa ce am pornito si am trecut pe gpl nu tinea relantiul , se oprea motorul
*



am si eu cateva aparate de 15 lei chiar si de 30 biggrin.gif chinezarii, dai pe scala unde arata semnul ohm http://en.wikipedia.org/wiki/Ohm la multiplii lui in speta pe al meu arata 20k ceea ce inseamna 20 000 de ohmi, si trebuie sati arate cifra 5 sau 6 sau cat o fi, eu am tot tesla si chiar de noi depaseau 5 kohmi
-nu ai explicat ce inseamna nu porneste, in prima secunda invarti la cheie si ce se intampla? da explozie si se opreste? nu da nici o explozie?

QUOTE(address @ 8 Nov 2014, 02:26)
Salut.
Rece, pornire grea - ma gandesc sa nu fie bateria pe duca. Consumul demarorului e foarte mare, si, daca bateria e slaba, pana porneste motorul, scade tensiunea pe bobina pana nu mai da inalta tensiune cum trebuie (scanteia micuta). Alternatorul, si in special releul regulator trebuie sa poata tine constant cei 14,7V pe bobina (la relanti). Daca bobina nu este extraordinara, ar fi util sa fie reglate distantele dintre electrozi la bujii la minim (0,5-0,6mm) - daca sunt la 0,8-0,9mm, ca pentru aprindere electronica, bobina trebuie sa urce cativa kilovolti mai mult ca sa "dea" scanteia (nu toate bobinele reusesc sa mearga bine "mai sus", si se incing, cauzand intreruperi - pe langa faptul ca se "uzeaza" mai repede). Atentie si la vremea umeda, sa nu cumva sa apara condens (de la umiditatea atmosferica) pe traseele de aprindere (fise, bobina, delco, bujii) - scanteia "da la masa" pe unde apuca, nu mai ajunge la bujie, si motorul nu mai porneste.
Atentie si la bujii -  o bujie, daca are ulei pe electrozi, inseamna ca nu mai functioneaza deloc.
De pe bobina, de pe borna platinei, scoate temporar firul de turometru - sa nu fie problematic circuitul electronic al acestuia (e mai putin probabil, dar...). Condensatorul delcoului, de asemenea, sa nu fie strapuns (e mai bine sa cumperi unul nou). Daca ai aprindere electronica, de obicei nu mai e nevoie deloc de condensator in paralel cu platina.
Daca exista condensatori de deparazitare (pe plusul bobinei/alternatorului, etc), deconecteaza-i temporar - sau asigura-te ca sunt (inca) buni.
Apoi uleiul sa nu fie "de vara" (frecari mari). Calca ambreiajul la pornire, sa "scapi" de cutia de viteze (scade solicitarea demarorului, a bateriei, si motorul porneste mai usor). Daca motorul pare ca s-a innecat, baga socul de tot (deci fara soc), apasa pedala de acceleratie "pana la podea", si da-i la demaror cateva secunde, sa iasa benzina din cilindri (daca nu s-au udat bujiile deja, caz in care clar ca nu mai porneste).
La umezeala si cam la 3-5 grade, apare jivraj (cristale de gheata) in carburator (nu apar in ger, doar in umezeala si nitel peste zero grade - benzina, vaporizandu-se,  raceste si ingheata umezeala din aer, blocand orificiile). Cu putin noroc, s-ar putea sa mearga mai bine cand se raceste de-a binelea vremea (aer rece, uscat).
Eu m-as mai uita si la alte cauze, in afara de aprindere (daca sunt deja reglate corect avansul si platina). Gen: carburator murdar (de la benzina, praf sau aburii de ulei recuperat); poantou defect (daca exista exces de benzina, adica motor permanent innecat si bujii mereu ude); impuritati/apa/gume in benzina (e bun un filtru "de motor pe injectie" in amonte de pompa de benzina); membrana slabita la pompa de benzina, nivel scazut in camera de nivel constant a carburatorului; aer fals (ce inseamna depresiune scazuta sub clapeta de acceleratie, benzina prea putina absorbita prin circuitul de relanti, amestec prea sarac, motorul nu "sta" sub 2000 de ture, si se opreste) la furtunasul intre teul de recuperare ulei si galeria de admisie - poate fi perforat/crapat (sau diuza din el infundata); aer fals la flansa carburatorului (sau intre galerie si chiulasa, desi mai rar); membrana de servofrana (daca exista) perforata (sau aer fals pe la furtunul de servo); membrana de la avansul vacuumatic perforata (sau, la fel, aer fals pe la furtunasul de avans vacuumatic); compresie scazuta in (unul din) cilindri (oricand poate ceda un segment, o supapa - supapele sunt suprasolicitate la alimentarea cu GPL); joc la culbutori prea mic; (lant de) distributie cu jocuri (daca motorul are relanti dezordonat); timonerie carburator dereglata sau reglajul de relanti prea jos (daca "nu tine" relantiul).
Succes cu rezolvarea!

P.S Poti incerca la www.oltcit.com.ro (in Ploiesti) pentru bobina (si nu numai) - aveau piese bunicele de obicei.
*

r3d
pana nu verifici si culbutori,slabe sanse sa il pornesti.
valex19
SALUT ,ADDRESS bateria o am de 1 an si este de 66 ah este foarte buna cat am dat la automat nu sa consumat, deci bateria este buna isi face treaba :
2 . Alternatorul controlat de mine , tine lejer in relanti 14,7 , nu scade sub 14:
3. Aici este oarecum o problema si tu mi-ai dat o informatie foarte buna , bujiile sunt reglate la 0,8 -0,9 , nu mai imi amintesc exact , pt ca am aprindere electronica cu senzor, iar distanta senzorului in delco este reglat la 0,5 fata de ax-ul delcoului, maine sau eventual luni o sa refac masuratorile la bujii cat si distanta senzorului , 0,5-0,6 bujii si 0,5- 0,7 senzorul .
I ar maine o sa verific tot ce ai specificat incepand cu furtunasul cu duza , rezistenta fiselor , membrana frana , etc , foarte bune informatiile , folositoare
Multumesc frumos


R3d , jocul culbutorilor nu stiu sa-l fac , dar o sa desfac capacul si o sa pun lera pe fiecare sa vedem ce valori au pe dmisie si evacuare
Daca am mai gresit sa nu dati cu pietre , nu sunt de meserie
sebymesteru
Jocul la culbutori nu prea are de-a face cu pornirea. Am avut joc de aproape 1mm la culbutori si pornea perfect,singura chestie era ca se auzeau tzacanind din china si era cam puturos motorul la ture. Eu zic sa-i dai prima data de cap la scanteia aia,pana nu o rezolvi pe aia sa fie albastra-violet si sa o auzi ca trazneste nu faci nici o branza. Si nu mai da orbeste la demaror sau o sa-l mai ai si pe el pe cap de reparat curand. Incearca sa dai senzorul jos si sa montezi platine la loc reglate la 0,4 si sa le inchizi-deschizi manual sa vezi ce scanteie da la fisa principala. Vezi sa nu iti dea + la masa pe undeva prin delco. Bujiile lasa-le la 0,8 si cum am zis,da senzorul jos si pune platinele la loc. Mare minune daca nu de acolo se trage. Cu bobina am patito si eu,dadea scanteie cum iti da tie si pana n-am schimbat-o nu a vrut nici neam sa porneasca. Cand am pus-o pe cea de Sfantu a pornit imediat. Totusi,oricat de rele ar fi fost cele de Master sau de Asam era imposbil sa fie bulite toate 3 de noi si sa dea scanteie rosie... A,vezi si ce tensiune ai pe bobina,sa nu fie contactul dus. de proba,trage un plus pe bobina direct de pe baterie si vezi daca o ia asa.
Revino si spune-ne ce-ai facut si ce-ai obtinut.
pais_valenciano
QUOTE(sebymesteru @ 8 Nov 2014, 23:31)
Jocul la culbutori nu prea are de-a face cu pornirea. Am avut joc de aproape 1mm la culbutori si pornea perfect,singura chestie era ca se auzeau tzacanind din china si era cam puturos motorul la ture. Eu zic sa-i dai prima data de cap la scanteia aia,pana nu o rezolvi pe aia sa fie albastra-violet si sa o auzi ca trazneste nu faci nici o branza. Si nu mai da orbeste la demaror sau o sa-l mai ai si pe el pe cap de reparat curand. Incearca sa dai senzorul jos si sa montezi platine la loc reglate la 0,4 si sa le inchizi-deschizi manual sa vezi ce scanteie da la fisa principala. Vezi sa nu iti dea + la masa pe undeva prin delco. Bujiile lasa-le la 0,8 si cum am zis,da senzorul jos si pune platinele la loc. Mare minune daca nu de acolo se trage. Cu bobina am patito si eu,dadea scanteie cum iti da tie si pana n-am schimbat-o nu a vrut nici neam sa porneasca. Cand am pus-o pe cea de Sfantu a pornit imediat. Totusi,oricat de rele ar fi fost cele de Master sau de Asam era imposbil sa fie bulite toate 3 de noi si sa dea scanteie rosie... A,vezi si ce tensiune ai pe bobina,sa nu fie contactul dus. de proba,trage un plus pe bobina direct de pe baterie si vezi daca o ia asa.
Revino si spune-ne ce-ai facut si ce-ai obtinut.
*



vreau sa completez unpic, dupa ce-si monteaza aprinderea clasica cu platina, sa dea jos capacul la delcou, ia o bujie din portbagaj sau daca nu are demonteaza de pe masina, o baga in fisa centrala si o pune undeva la masa la caroserie sau motor dar nu pe langa piese electrice, pune contactul si cu o surubelnita actioneaza platina manual o fractiune de secunda (cu grija sa nu faca vre un scurt in delcou), la deschiderea platinei bujia conectata la fisa centrala si pusa la o masa trebuie sa dea scanteie, daca scanteia este slaba si ametita trebuie vazut ce are, scurt cadere de curent, condensator, bobina defecta, poate plusu din contact nu aduce destul curent etc. , la platina distanta intre electrozii bujiei trebuie la 0,6...0,7
valex19
Azi n-am avut stare si m-am apucat de masuratori , am verificat fisele si rezistenta lor este de 4 ohm + fisa centrala care are 7 ohm
- am masurat tensiunea pe bobina cu contactul pus care este de pana in 8 v
- am pus un fir pe + baterie si + bobina tensiunea era putin mai buna 10 v , dupa ce am facut ultima operatiune pe direct cu fierele am dat la demaror, am apasat pe ( nu stiu cum se numeste ), a pornit masina fara probleme , incete incet ma apropii de adevar , dar mai am unele nedumeriri :
- CARE ESTE TENSIUNEA REALA CARE TREBUIE SA AJUNGA PE BOBINA IN MOMENTU' CAND ESTE CONTACTUL PUS, BANUIESCA CA 12 V ?
- ESTE POSIBIL CA, CONTACTUL SA FIE STRICAT SAU FIRUL CE DUCE DE LA CONTACT LA BOBINA SA FIE INTRERUPT???
-firul ce duce la bobina se imbina pe undeva pe sub bord, are vreo nada din fabrica pe undeva ,contact imperfect, daca stie cineva sa ma ajute sa identific cauza problemei
sebymesteru
Si 10v pe bobina e putin,ar trebui sa ai aceeasi tensiune care o are bateria,adica in repaus cu bateria bine incarcata undeva in jur de 12,6-12,8. Tu ai acolo o cadere de tensiune cat china si probabil contactul e de vina si va trebui schimbat fie el,fie partea electrica din capatul lui(daca se mai gaseste separat). Apoi curata tresa de masa de la alternator si firele cu papuci de masa care vin langa releul de incarcare,daca cu plusul direct pe bobina ai 10v inseamna ca ai probleme si cu masa,asta daca bateria are tensiunea de mai sus. Roaga pe cineva sa iti dea contactul inainte sa cumperi altul,monteaza-l si masoara din nou tensiunea la bobina si vezi ce iti da si daca porneste. Asta ca sa fi sigur ca-i contactul de vina si nu firul care duce la el.
Spor la surubareala!
valex19
Salut baieti , azi am fost cu masina la 'doctor", am gasit nereguli pe instalatia electrica, instalatia a fost modificata iar cine a facut-o la vremea ei a functionat intre timp sa deteriorat pana acum o saptamana cand a inceput sa ma supere .
-Am gasit pierderi de tensiune intre - baterie si alternator( pe firul care se leaga condensatorul de deparazitare ) , aproape 1v , am sminghenuit papucul si tresa dp caroserie si sa remediat .
Contactul are si el niste probleme si acolo au fost gasite nereguli, se rezolva si acolo cu schimbarea lui cam 0.50v fura si el .
Cea mai mare problema a fost gasita pe firul ce pleaca de la contact la bobina , din cate am inteles de la electrician firul care ducea tensiune de la contact la bobina treacea printr-o rigleta de sub bord printrun papuc si alimenta alti consumatori,rezolvarea consta in felul urmator , inlocuiesc firul vechi cu altul nou , leg de bobina si de contact pun si o sigruanta pe el de 30 ah si gata treaba .
Daca aveti si alte sugestiisau cum ar trebuii sa fac operatiunea de modificare cu mare placere pun in aplicare .
MULTUMESC MULT PT AJUTORUL ACORDAT
pais_valenciano
am masurat si la mine plusul care vine la bobina cu contactul pus si-mi arata 10 volti desi bateria masurata la borne in repaus are 12,6. Cred ca trebuie sa smilgheruiesc si eu legaturile cel putin masa de la alternator stiu ca are un oxid albastrui pe ea de multa vreme. Deci sa inteleg ca plusul masurat intre bobina si masa trebuie sa aibe acelasi voltaj pe care il are bateria?

11 Nov 2014, 12:02:
QUOTE(valex19 @ 10 Nov 2014, 21:27)
Salut baieti , azi am fost cu masina la 'doctor", am gasit nereguli pe instalatia electrica, instalatia a fost modificata iar cine a facut-o la vremea ei a functionat  intre timp sa deteriorat pana acum o saptamana cand a inceput sa ma supere .
-Am gasit pierderi de tensiune intre - baterie si alternator( pe firul care se leaga condensatorul de deparazitare )  , aproape 1v , am sminghenuit papucul si tresa dp caroserie  si sa remediat .
Contactul are si el niste probleme si acolo au fost gasite nereguli, se rezolva si acolo cu schimbarea lui cam 0.50v fura si el .
Cea mai mare problema a fost gasita pe firul ce pleaca de la contact la bobina , din cate am inteles de la electrician firul care ducea tensiune de la contact la bobina treacea printr-o rigleta de sub bord printrun papuc si alimenta alti consumatori,rezolvarea consta in felul urmator , inlocuiesc firul vechi cu altul nou , leg de bobina si de contact pun si o sigruanta pe el de 30 ah si gata treaba .
Daca aveti si alte sugestiisau cum ar trebuii sa fac operatiunea de modificare  cu mare placere pun in aplicare .
  MULTUMESC MULT PT AJUTORUL ACORDAT
*



sar putea ca rigleta de sub bord sa fie cea de pe carcasa voletilor blink.gif
r3d
o solutie simpla si eficienta e sa monetezi un releu intre baterie si bobina.tragi fir dupa + la baterie pa + la bobina.dupa ce lai montat il tai si monetezi releu.plusul care vine pa bobina alimentezi releu ,iar masa releului il pui pa caroserie. si nu vei mai avea pierdere de tensiune.montezi cu fire groase si bine izolate iar tot montaju il faci cu papuci.
valex19
Exact aceea este rigleta de sub bord, o sa atesez si o poza cu ce am modificat eu poate este de ajutor si altora [attachmentid=1627969596] , firul este de culoare "rosu cu dunga alba " , azi am facut modificarea si am iestit la o tura de proba cu masina , trebuie sa refac toate reglajele la aprindere+ senzor in delcou si bujii, avans , culbutori si "poate sa ninga " , inca o chestie , inainte daca stateam la relanti cu farurile aprinse scadea intensitatea luminii farurilor , ssau daca porneam aeroterma , acum merge struna .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.