dulearadu
10 Nov 2014, 23:18
am un logan 1.4 full option an 2008,am bateria din fabrica rombat calciu 60 Ah-540 A, o pot schimba cu una rombat premium de 70 ah? ma intereseaza daca are loc in suport.
robbie_ro
11 Nov 2014, 09:45
Cu o ruleta clarifici foarte usor orice dubiu.
dulearadu
11 Nov 2014, 11:18
stiu .dar ajung acasa peste o saptamana si vroiam sa cumpar zilele astea baterie...sper sa stie cineva ..
speedfane
12 Nov 2014, 13:53
incape fara probleme, suportul de baterie este acelasi (benzina/diesel), iar eu la diselache am rombat de 74ah
sonnic53
15 Nov 2014, 19:09
incape fara probleme.eu am de 75 AH. sau chiar mai mare.
valioglu
18 Nov 2014, 22:25
Incape, dar nu are sens sa montezi o baterie de capacitate mai mare. Pune de acelasi amperaj ca cea originala si e absolut suficient. O baterie mai mare nu te va tine mai mult si nu vei avea nimic de castigat in urma banilor aruncati.
cielo99
19 Nov 2014, 10:55
Si totusi o baterie mai mare are sanse sa tina mai mult. La matiz tata schimba originala (35 AH) la 2 ani. Am modificat suportul sa incapa una de 55 AH si minune, are deja 4 ani, tot Rombat. Explicatia este ca nu este asa solicitata la pornire ca cea mica, mai ales iarna. Totusi de la o anumita marime in sus nu se mai mareste semnificativ durata de viata. Daca cea originala a tinut minim 4 ani cred ca degeaba pui mai mare ca nu va tine mult mai mult. La motor de 1.4 cred ca e ok de 60 AH,de la rombat avand in vedere ca originala a tinut 6 ani.
valioglu
19 Nov 2014, 12:30
Pentru ca o baterie sa tina mult cel mai important este ca ea sa fie tot tmpul cat mai incarcata. Daca se descarca peste o anumita valoare sau nu se incarca complet se va uza prematur. O baterie cu capacitate mai mare se va autodescarca mai mult decat una cu o capacitate mai mica si prin urmare va lua mai mult curent pentru a se incarca (autodescarcare + curent pornire). Daca deplasarile sunt scurte, atunci bateria de capacitate mai mica se va mentine mai incarcata. Chestiunea se accentueaza o data cu varsta bateriei si modificarea rezistentei interne. O alta chestie e durata de viata datorata proceselor chimice din interiorul bateriei, care vor conduce la scoaterea din uz a acesteia indiferent daca este incarcata sau nu. Nu dati banii pe prostii, luati o baterie fara intretinere, de calitate, fabricata cat mai recent, de aceeasi capacitate cu cea montata de producator. La mine a tinut foarte bine Caranda (5 ani fara probleme si inca merge, de la Rombat dar cea mai buna a fost cea originala de pe VW - Banner care a tinut 9 ani).
sk100it
19 Nov 2014, 17:41
Mai e o treaba.Bateria se mai distruge de la .........gropi.De ce?pentru ca fiecare "scuturare"a bateriei datorata gropilor da ocazia elementilor bateriei sa se "intrerupa".Pe timpuri bateriile vechi se sulfatau,iar in acele conditii se mai puneau pe redresor si mai o puteai folosi,in conditii nasoale evident.Bateriile moderne se intrerup,iar partea proasta este ca nu te "anunta"din vreme.Se intrerupe si gata,ai ramas in drum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.