GabyEmi7
16 Nov 2014, 17:18
In primul rand vreau sa va salut cu tot respectu
l.
Sunt proaspat posesor de permis si cum am facut eu de am avut norocu
l sa primesc o dacia 1310 din 1990 (sa ma folosesc de ea pana cand mi.oi lua si eu o masina). Cu caldura in masina stau bine adica imi baga caldura fara nici o problema, problema este cu dezaburirea de la luneta am observat ca un pin dinte cei doi este dezlipit/rupt (nu stiu exact). intrebarea ar fi cum rezolv si eu sa il lipesc? cu ce anume? Asta ar fi prima chestie pe care sa o fac fiindca nu sunt sigur ca mai departe o sa mearga, mie ledu
l de la dezaburire mi.se aprinde ca si cand ar functiona dar nu este de ajuns :|
Multumesc anticipat!
Cauta si tu un adeziv conductor electric, se gasesc mai multe variante (si preturi) prin magazine. De
exemplu. Si aia de la Bison mai au, cred ca-i mai scump. Martorul din buton e normal sa se aprinda si daca firul e dezlipit, nu-s legate in serie.
GabyEmi7
16 Nov 2014, 18:35
Cu riscu de a ma face de ras (sunt incepator si cu dacia prima masina :) caldura ar trebui sa fie pornita ca sa mearga si dezaburirea? Iar cele 3 manete la ce fac referire, inteleg ca e caldura dar daca de exemplu dau doar o maneta in dreapta(cald) si celelalte 2 le las in stanga.
Dezaburirea se face mult mai bine cu aer rece; cele 3 manete (daca functioneaza) sunt pt. caldura, sus (spre parbriz) si jos (spre picioare); la parbriz te folosesti si de clapetele (3) din grila de plastic de sub parbriz, le ridici sa bata aerul spre parbriz. Nu in ultimul rand, citeste manualul de utilizare si intretinere.
bygy007
16 Nov 2014, 19:08
cureti bine cu un decapant ( este bun ala pentru lipire tevi de cupru) , eventual dai un strat in locul unde vine conexiunea apoi cu in letcon de mica putere depui un strat de fludor si liprsti conexiunea
GabyEmi7
16 Nov 2014, 19:22
Multumesc pentru raspunsuri .... Am vorbit cu un prieten mai priceput si mi.a zis ca ma rezolva el, ca merge sa il lipesc cu pistol de lipit. Adevarat?
Mai sunt cateva topice pe tema asta p-aici, pare-se ca n-ar merge cum zice prietenul tau. Tu poti sa incerci, la o adica e luneta ta, si, in caz de ceva, una de inlocuit nu-i scumpa.
Ai rezolvat ceva cu luneta ?
ChrisSs
3 Dec 2014, 18:48
Am si eu o mica nelamurire/problema, luneta nu mai imi dezabureste calumea, o las pornita 15 min si abia daca imi dezabureste pe un sfert chiar si cand e usor aburita, toate spirele sunt intregi si fuctioneaza da parca nu are are putere, am masurat-o si curent are 14-14,5 V.
A fost schimata acu 4 ani si pana anu asta in 5 min cand era gheata pe geam o topea si il dezaburea, acuma parca i s-o taiat chefu...
Am mai citit si alte topicuri da nu am gasit ceva asemanator.
Vre-o parere?
val2011
3 Dec 2014, 19:25
Numai o zgarietura daca are pe fiecare conductor nu mai functioneaza. Dar mai poate fi oxidarea contactelor lunetei sau chiar masa prinsa de caroserie.
ChrisSs
3 Dec 2014, 23:27
Zgarieturi chiar nu are de unde ca nu am avut bagaje asa multe incat sa frece de luneta, acuma contactele la inspectie ochiometrica nu am vazut urme de oxidare, dar o sa le curat preventiv.
Mersi de sfat!
QUOTE(maho @ 16 Nov 2014, 19:02)
Dezaburirea se face mult mai bine cu aer rece;
Exact asa, dar invers
. Dezaburirea se face mult mai bine cu aer CALD.
Cu cat aerul este mai cald, cu atat poate retine o cantitate mai mare de vapori.
Du-te pana la cel mai apropiat geam aflat in exterior (ca sa fie la sursa de aer rece), abureste-l (cu niste aer cald, desigur), apoi vezi daca se mai dezabureste cand sufli spre el tot aer cald.
Valabil si la masina: daca ti se abureste parbrizul, deschizi putin geamul si se dezabureste imediat (mult mai repede decat faci caldura in masina, cat sa nu se mai abureasca nimic).
La mine (ca de altfel la orice masina actuala) dezaburirea se face cu aer fierbinte.
Dezaburirea trebuie facuta cu aer cald, dar nu cu continut mare de vapori.
Daca bagi aer cald cu continut mare de vapori, prin racire aerul nu mai poate retine toata cantitatea de vapori si acestia condenseaza pe suprafetele mai reci. Recte un geam rece.
De aceea intai aerul este trecut prin sistemul de aer conditionat (chiar si iarna) pentru a reduce cantitatea de vapori, si abia dupa aceea este incalzit si trimis spre geamul pe care-l vrei dezaburit.
Bine, lasand la o parte ca sistemul de aer conditionat nu mai e cuplat sub 4 grade celsius...
giuscam
4 Dec 2014, 18:59
Am si eu o problema cu dezaburirea lunetei si anume: ultimele 4 linii din partea de jos a lunetei nu se mai incalzesc. Sunt zgiriiate toate 4 sau o singura zgiriietura la una din ele le anuleaza pe toate 4 ?
bygy007
4 Dec 2014, 19:16
daca 4 nu iti merg atunci toate cele 4 sint intrerupte
giuscam
4 Dec 2014, 19:24
La prima vedere nu se vad intrerupte, dar am sa ma uit mai bine cu o lupa sau e ceva mai simplu ca sa aflu unde e buba?
Cel mai simplu este sa folosesti un aparat de masura.
bygy007
4 Dec 2014, 20:19
sau lumina puternica
@paul_p: aici e zona "primitiva", discutam de daciile anilor '80 (a mea, a colegului care a ridicat intrebarea...), fara aer conditionat. Eu stiu cum e la a mea, nu discut de plasticele actuale, la care nu ma pricep.
DJ-55-AMC
4 Dec 2014, 22:35
Aceeasi problema o am si eu cu papucii de la dezaburire, sunt amandoi rupti. Parerire sunt impartite in legatura cu solutiile din comert pentru repararea liniilor\lipirea papucilor. Personal voi incerca sa ii lipesc cu fludor, sunt cam sceptic in legatura cu acel adeziv conductor.
Stie cineva pana la ce temperatura ajung rezistentele cand sunt in functiune?
bygy007
5 Dec 2014, 06:15
nu ajunge sa topeasca cositorul
DJ-55-AMC
5 Dec 2014, 10:19
Banuiam ca nu ajunge sa topesca fludorul. Am auzit ca fludorul ( sau defapt caldura de la pistol) distruge rezistentele si le intrerupe. Este adevarat?
bashtalu
5 Dec 2014, 10:45
salut,
ref la dezaburire, luneta nu face fata chiar daca functioneaza, cum fac sa nu se mai abureasca toate geamurile? eu am break si e mai greu cu caldura
am tot dat cu spray dar nu face fata, o alta solutie exista?
Pe-acasa, cand sunt geamurile spalate cu solutie "de spalat geamuri" (Ajax glass, de exemplu), cateva zile nu se mai aburesc. O fi mergand si la masina.
iulica89
5 Dec 2014, 12:19
Daca nu va merg toate liniile de la dezaburire mai bine nu folositi aceasta optiune pentru ca va veti trezi cu geamul "inghetat"-adica facut zob, dar la locul lui. Eu am fost patit, nu'mi mergeau doua linii de dezaburire, era ok in sensul ca dezgheta, dar intr'o zi mai geroasa m'am trezit cu masina in parcare cu geamul facut tandari parca inghetat. Asa am mers pana acasa, am gasit o luneta la un prieten intre timp, si de atunci eu nu am mai avut dezaburire.
Cel mai bun sfat ar fi sa aveti geamurile foarte curate si sa nu aveti umezeala in masina(de obicei balta sub presurile fata) de unde si aburitul geamurilor... Sau o luneta noua undeva pe la 85 lei
DJ-55-AMC
5 Dec 2014, 14:07
Ai gasit luneta noua la 85 lei? UNDE?
iulica89
5 Dec 2014, 15:33
Era prin Ploiești pe la magazinele pe 23 august acum ceva timp. Îți dai seama ca și alea or fi zgâriate. Trebuie interesat pe la firmele ce produc geamuri auto și poate găsești tot la banii aceștia. Spor la căutări!
george 07
5 Dec 2014, 15:57
QUOTE(bashtalu @ 5 Dec 2014, 10:45)
salut,
ref la dezaburire, luneta nu face fata chiar daca functioneaza, cum fac sa nu se mai abureasca toate geamurile? eu am break si e mai greu cu caldura
am tot dat cu spray dar nu face fata, o alta solutie exista?
Salut ! eu foloseam cu succes pasta de barbierit aplicata pe o carpa , aplicam bine pe toata suprafata si la urma stergeam cu servetele de bucatarie sau ziare, si aprx. o saptamina tinea ,,tratamentu,, la vechea Dacia , sa nu rideti dar functiona metoda bine
si liniile de la desaburitorul de la luneta care nu functionau le angrosam cu un creion <grafit> asta pina la urmatorul ,,tratament,, dupa aia trebuia repetata faza...
bucatzel
5 Dec 2014, 17:39
QUOTE(paul_p @ 4 Dec 2014, 18:11)
La mine (ca de altfel la orice masina actuala) dezaburirea se face cu aer fierbinte.
Dezaburirea trebuie facuta cu aer cald, dar nu cu continut mare de vapori.
Pai atunci adu-ti aminte cum arata traseul aerului in dacie, Aduna si faptul ca nu exista vreun filtru de polen.
De ce oare in dacie stergea lumea geamul cu carpa intr-o veselie prin oras, daca nimerea o zi rece si ploaie?
Traseu scurt, care mai si incepe dintr-o zona a masinii unde se poate aduna apa destul de usor. Mai aduni si-o venitlatie de soarec astmatic, incat daca n-apuci sa mergi cu ceva viteza, nu reusesti decat sa aburesti geamurile si mai tare.
Cand eu inca mergeam zilnic cu dacia, dadeam drumul la caldura doar cand motorul ajungea la 80 de grade, dar in primele 1-2 minute, tineam inchis traseul aerului spre habitaclu, sa apuce sa se incalzeasca si caloriferul catr trebuie. Dupa care deschideam incalzirea doar spre picioare, si doar un pic mai tarziu incepeam s-o trimit spre geam. Asa nu aveam chiar asa multa nevoie sa stau cu carpa pe geam in continuu.
GabyEmi7
5 Dec 2014, 18:01
Ma scuzati cu nu am revenit sa spun cum am rezolvat problema. Eu la papucul rupt aveam o tablita mica, am bagat.o in chederu de la luneta si am stranbat putin tablita cat sa atinga linile. Vreau sa zic ca merge dezaburirea dar nu prea face fata plus ca am cateva lini intrerupte. Va vand un pont: spuma de ras si se rezolva problema
, pare din filme dar chiar merge, mie mi.a zis un mecanic de treaba asta. Bine pe langa asta imi dau drumu si la dezaburire si e totul ok deocamdata
. Si inca ceva nu dati bani pe spray-uri sunt inutile
DJ-55-AMC
5 Dec 2014, 18:29
Am gasit luneta cu dezaburire NOUA la 86 lei la magazin, este " de uzina". Maine ma duc si o iau. Revin cu poze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.