extremeseby
23 Oct 2005, 23:25
care ma poate oare ajuta cu o problema?... pe o dacie 1300 din 81 tocmai mi s-a dus bateria instantaneu.nu am stiut care era problema.am luat baterie noua de 66A si dupa ce am montat-o ceasul din bord imi indica k se incarca intre cele 2 culori rosu sii verde,dar niciiodata nu-mi urca mai sus in verde k inainte s schimb bateria.am zis k e dus releul si am pus altul nou mecanic.tot nu mergea.probleme cu pornitul nu-mi facea.pornea la cheie fara s para k e dusa bateria.am reglat din releu dar oriunde as pozitiona cursorul tot nu-mi inkarca nici dupa mers mai mult.releul e reglat s bage maxim vreo 15 cu motorul turat.la relanti am 12,5 volti.am schimbat si diodele inainte.oare de ce s nu-mi incarec bateria pana la capat?trebuie s schimb alternatorul si s pun altul mai mare? multumesc anticipat
Fiorossu
24 Oct 2005, 09:36
Ai grija cu limbajul mirc pe aici, ca unii asta asteapta, sa calci tu stramb.
diaconuliviu
24 Oct 2005, 09:40
Masoara tensiunea reala de incarcare cu un voltmetru precis. Recomand un releu electronic, dar se poate regla si cel mecanic. Daca tensiunea se poate regla la 14,4 V la turatie si 13,8V -14,2 V cu consumatorii porniti, las-o asa. Acel indicator din bord e orientativ. Verifica bine legaturile la borne si la masa.
Iti recomand, totusi, sa mergi la un electrician auto priceput.
Is mai multe de verificat:
-legaturile la borne si masa.
-alternator (carbuni, rotor, stator, diode (daca sint bune si daca sint conectate corect- ele au un sens unis de legare iar cele cu fir is de doua feluri-anod comun si catod comun).
Cind ai montat bateria, una din conditiile de acordare a garantiei este prezentarea la o unitate agreata de acel magazin, pentru masurarea tensiunii de incarcare, intr-o perioada determinata. Ai fost la ei? ce au constatat?
De regula acesti martori incarcare acumulator se cam decalibreaza in timp, cauza , nu mi-am batut capul sa o aflu. De recalibrat nu este cazul , nu am auzit sa se poata realiza si posibil sa coste mai mult decit unul nou. Am avut 2 asemenea defecte la 2 masini, am reglat tensiunea de incarcare, vizualizind pozitia martorului atit la gol cit si in sarcina, am mers asa cu el fara probleme. Posedind un aparat MAVO, la 3-4 luni verificam tensiunea de incarcare cu vizualizarea de rigoare.
extremeseby
24 Oct 2005, 11:47
cei de la garantie nu mi-au pus inca stampila pt. ca nu-mi incarca inca corect.mai am si alte probleme.mersi mult de sfat.o sa verific si legaturile,o s masor si tensiunea.
alin21bc
24 Oct 2005, 12:14
QUOTE(extremeseby @ 24 Oct 2005, 12:47)
cei de la garantie nu mi-au pus inca stampila pt. ca nu-mi incarca inca corect.mai am si alte probleme.mersi mult de sfat.o sa verific si legaturile,o s masor si tensiunea.
verifica releul de la alternator,cureaua,bornele sa fie bune.normal cand incarca ar trebui sa ai max 14.4v
extremeseby
24 Oct 2005, 21:09
Si la relanti cat ar trebui sa fie tensiunea?cu motorul oprit am 12,4 iar la relanti am 12,5! e vreo problema aici?ar trebui sa am mai mult?
Electronistu'
24 Oct 2005, 21:22
QUOTE(extremeseby @ 24 Oct 2005, 21:09)
Si la relanti cat ar trebui sa fie tensiunea?cu motorul oprit am 12,4 iar la relanti am 12,5! e vreo problema aici?ar trebui sa am mai mult?
La relanti, fara consumatori trebuie sa ai minimum minimorum 13,5
extremeseby
25 Oct 2005, 00:01
daca din releu se regleaza la ce tensiune maxima sa decupleze incarcarea atunci de unde reglez acea tensiune minima?oare sa fie alternatorul de vina?sau diodele-(astea le-am pus noi inainte s cumpar bateria)?
electric
25 Oct 2005, 20:35
pune un releu electronic ,nu te mai complica cu ala mecanic, shi verifica cu un voltmetru, nu te mai lua dupa ceasul masinii care este posibil sa fie defect ;asa cum s-a spus shi mai sus.daca nu ii dai de cap dute la un electrician cel mai bine.pot sa iti recomand o metoda mai neortodoxa pt verificatul diodelor: pornesti motorul,il lasi la relantiu shi scoti o borna (nu conteaza care) daca nu sint diode arse motorul nu se va opri.
Electronistu'
25 Oct 2005, 20:41
De ce nu ii zici ca risca si sa isi arda orice releu electronic de pe masina, forteaza alternatorul, si ca nu e bine?
cipri20
26 Oct 2005, 11:10
am si eu o problema de genul asta: acul de la incarcare imi sta tot timpul pe rosu si daca mai apun si un consumator scade si mai mult. farurile au o lumina galbuie si daca aprind semnalizarea, odata ca nu ticaie uniform si a doua oara si turatia motorului oscileaza in ritmul semnalizarii, parca ar geme... la fel si daca apas pedala de frana scade turatia motorului... care e problema?
mai precizez ca si in stationare mi-s tot asa de palide luminile
QUOTE(cipri20 @ 26 Oct 2005, 10:10)
am si eu o problema de genul asta: acul de la incarcare imi sta tot timpul pe rosu si daca mai apun si un consumator scade si mai mult. farurile au o lumina galbuie si daca aprind semnalizarea, odata ca nu ticaie uniform si a doua oara si turatia motorului oscileaza in ritmul semnalizarii, parca ar geme... la fel si daca apas pedala de frana scade turatia motorului... care e problema?
mai precizez ca si in stationare mi-s tot asa de palide luminile
Problema este ca trebuie sa cumperi alt acumulator. Cel pe care il ai este pe duca.Dupa simtomele afisate de tine ar mai putea fi si una dintre diode arse. Pune aparatul da masurat tensiune si vezi cit incarca. Una din doua.
cipri20
26 Oct 2005, 11:32
cu motoru pornit incarca 14,1 , eu cred ca e ok. cum se poate verifica alternatoru ?
Electronistu'
26 Oct 2005, 13:12
Dai jos blocul de diode si cu aparatul de masura le verifici. este un tutorial facut de RIon.
Buyaka
26 Oct 2005, 14:37
QUOTE(cipri20 @ 26 Oct 2005, 11:10)
am si eu o problema de genul asta: acul de la incarcare imi sta tot timpul pe rosu si daca mai apun si un consumator scade si mai mult. farurile au o lumina galbuie si daca aprind semnalizarea, odata ca nu ticaie uniform si a doua oara si turatia motorului oscileaza in ritmul semnalizarii, parca ar geme... la fel si daca apas pedala de frana scade turatia motorului... care e problema?
mai precizez ca si in stationare mi-s tot asa de palide luminile
Verifica firul de masa de la alternator, desfa din surub papucul, curata daca e cazul si pune si vasilina pe surub... de incarcat iti incarca bine deci alternatorul e bun, nu te lua dupa indicatoarele din bord ca-s tampite...
Numai bine.
cipri20
27 Oct 2005, 13:34
ok, asa o sa fac. nu ma iau dupa indicatoarele de bord, dar ma iau de ex. dupa viteza cu care se misca stergatoarele, adica viteza melcului, sau dupa faruri, ca zici ca am becuri de ceata, asa-s de galbene
extremeseby
30 Oct 2005, 23:38
Am rezolvat problema. Va multumesc tuturor pentru ajutor. topic inchis
Fiorossu
30 Oct 2005, 23:47
Pai nu ne spui si noua cum ai gasit problema si cum ai rezolvat-o ?
QUOTE(extremeseby @ 30 Oct 2005, 23:38)
Am rezolvat problema. Va multumesc tuturor pentru ajutor. topic inchis
Pe bune mai, astia ar trebui exclusi de pe forum!
Buyaka
31 Oct 2005, 09:31
QUOTE(cipri20 @ 27 Oct 2005, 13:34)
ok, asa o sa fac. nu ma iau dupa indicatoarele de bord, dar ma iau de ex. dupa viteza cu care se misca stergatoarele, adica viteza melcului, sau dupa faruri, ca zici ca am becuri de ceata, asa-s de galbene
Daca masina e mai veche... fa-i un bine si revizuieste cam tot ce se cheama instalatie electrica. Vezi sa nu ai contacte imperfecte, fire roase care dau la masa, verifica si periile de la alternator, se poate sa-ti incarce bine la turatii mici iar la turatii mari sa nu mai aiba randament), masa la faruri si semnalizatoare, unge motorasele de la stergatoare si aeroterma... si cam atat...
Numai bine!!!
pe o dacie din decembrie din 99 ... am avut problema asta.
acu nu se ridica de la locul lui decat cativa milimetrii. am schimbat baterie .. a schimbat tata nujtiu ce diode relee sau cum le spune ( nu ma pricep ) pusesem bani deoparte de alternator cand un pustan mai dezghetat la un service ne-a spus ca a murit bobina de la acu din bord ... costa pana in 100 k dar trebuia dat bordu jos. masina dupa un an merge la noul proprietar cu bateria noua ( aproape 2 mil bosch ) si auc tot acolo sta.
concluziile le tragi singur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.