Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU PORNESTE exact cum scrie si titlu NU PORNESTE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valex19
Salutare tuturor, imi cer miliarde de scuze ca deschid un topic nou dar m-am informat destul inainte sa postez aici si nimic din ce am gasit nu se aseamana cu problema care o are dacia mea .
Acum 3 saptamani am fost cu masina ( D1310/ 93) la electrician pt ca nu-mi mai pornea , am aprindere electronica si daca tensiunea de la bobina cu contactul pus nu este mai mare de 8 v nu porneste ,am rezolvat problema a pornit bine in urmatoarele zile , de cateva zile nu reusesc sa o mai pornesc , am verificat - distanta la senzorul gotronic
-am cumparat bujii noi sinterom, si am refacut distanta la electrozi
- am cumparat capac delcou nou
-am cumparat 3 bobine inductie ( 2 master si una asam ) de cele 2 master am scapat si am ramas cu cea de conex care si-a dat duhul
-FISE TESLA SILICONICE

Si cu toate astea masina nu vrea sa porneasca , dau la automat pana iese fum si nici macar nu tuseste , pur si simplu invarte si nu face nimic altceva
Am verificat carburatorul, vine benzina , duza dp furtun este in regula , bateria este buna ( 66ah), am verificat inca odata masele de pe caroserie , toate sunt in regula .
Am cerut ajutorul unui prieten , am imprumutat bobina lui ,scanteieste benzineste dar nu porneste , am verificat pinionul de la delcou, poate are uzura si nu face servici , si el este in regula .
Cu mare placere ofer delalii la ce am umblat si ce am modificat numai sa ii dau de cap ca am tampit de cand tota stau pe langa ea si nu dau niciun rezultat
val2011
cu platina si condensator (clasic) ai incercat?
valex19
Am incercat si metoda clasica si sunt acealeasi simptome ca si la aprinderea tranzistoriala , invarte dar nu se intampla nimic , nici macar un rateu nu da
Mai am sa verific compresia sa vedem ce valori ies la masuratoare, dar asa dintr-o data sa-si dea duhul motorul parca nu-mi vine sa cred , sigur este o chichita pe care am omis sa o verific
bygy007
incearca asa : ia un fir de la + bateriei si pune-l la + bobina de inductie acolo unde este firul rosu , incearca sa pornesti
mai masoara tensiunea la baterie si vezi cit scade cind invirte electromotorul , daca sub 10V acolo e problema (la baterie sau electromotor)
sspoitoru
vezi putin nivelul in carburator.
odata am patit ca l-am dat prea mic si nu pornea nici cum
valex19
Am probat si asa cum spui tu bygy007 cu un fir + baterie si + bobina inductie si am dat la automat direct de la electromotor si tot nu porneste,mai ramane sa verific tensiunea bateriei cand dau la demaror,electromotorul a fost verificat acum 2 saptamani cand au fost schimbati si carbunii
owy_2010
QUOTE(valex19 @ 1 Dec 2014, 00:45)
Am probat si asa cum spui tu bygy007  cu un fir + baterie si + bobina inductie si am dat la automat direct de la electromotor si tot nu porneste,mai ramane sa verific tensiunea bateriei cand dau la demaror,electromotorul a fost verificat acum 2 saptamani cand au fost schimbati si carbunii
*


colegu?
eu cred ca tu nu ai scanteie acolo
verifica acolo unde vin piulitele alea , saiba prima tre sa fie de teflon, plastic, oricum ceva izolant, acolo nu tre sa faca masa cu delcoul- daca face masa cu delcoul nu ai scanteie si nu porneste deloc
de acel surub venea condensatorul si firul ce ducea la bobina, iar pe partea ailalta , in delco vine prinsa platina
sigur acolo e problema ta
si daca ai aprindere cu senzor cred ca ai lasat distanta suficienta sa nu ajunga burta senzorului la ax
bafta
sper ca de acolo e wink.gif
valex19
Ovy am verificat de 2 ori acea saiba de teflon ,este la locul ei am verificat si in delcou sa nu dea la masa pe undeva, totul este in regula,distanta senzorului am masurat-o cu lera Din punctul cel mai inalt al axu-lui delcoului am luat 0,7mm.
sebymesteru
Incearca sa dai jos senzorul si sa pui platina mobila inapoi,reglata la 0,4. Scoate fisa centrala din capac,misca motorul sa nu fie platina pe cama(sa fie platinele inchise),pune contact si inchide si deschide platina cu mana sau cu o surubelnita. Daca da scanteie buna,albastra-violacee pana la 1cm lungime,monteaza capacul si fisele la loc,scoate bujiile si punele pe motor sa faca masa,cu fisele pe ele si fie dai tu la demaror fie pui pe cineva sa dea si te uiti sa vezi ce scanteie ai la bujii si daca ai la toate. Daca benzineste in carb e clar ca problema e din aprindere. Foarte important e sa fie scanteia albastra,daca e rosie-portocalie slabe sanse sa o pornesti. Si nu mai da orbeste la demaror,o sa il distrugi si pe el si bateria,spunea bine cineva pe aici,daca nu porneste la a 3-a cheie sau nici macar nu da semne ca ar vrea sa porneasca,undeva ceva e in neregula.
dacia_gpg
Nu ai apa in benzina cumva?
maho
Nici impinsa nu vrea ?
madalin78
nu cred ca are rost sa schimbi aprinderea ...verifica pozitia delcoului un fir un bec de la baterie la decoul stabilesti foarte usor pozitia lui verifica tosusi legaturile pe care le -a focut electicianul sa nu fie vre una slaba ...carbunele din capul capacului de la delcou ...cuiul pontou
valex19
Salutare , azi am reusit sa pornesc "DRACIA" , cu o droaie de mecanici pe langa ea si nervii intinsi la maxim , operatiunea "porneala " a decurs in felul urmator , in primul rand am aratat tipul de benzina PE care am bagat-O in rezervor luata de la un peco( RBC), benzila dupa 2 zile de stat in pet si-a schimbat culoarea , de la galben-verzui a ajuns la MARO INCHIS , toti s-au minunat de culoarea ei .
Am schimbat senzorul 011 din delcou cu o aprindere clasica dar cutiuta acea cu led-contolul a ramas pe bobina , am adus pistonu 1 pe pozitie , reglat platina si delcoul , dupa prima cheie a inceput sa ""tuseasca " , semn bun , am lasat-o putin si i-am mai dat o cheie si fericire , a pornit .
Problema este urmaoarea pistonul 1 nu prea lucreaza , am schimbat fisa + bujie noua si nu simte mai deloc + ca mai si scoate gaze pe la epurator si niste "muci "in carburator .
Concluzia este foarte clara din punctul meu de vedere , aprinderea este cea care a purtat cea mai mare parte din vina si ma andesc ca si benzina a avut un rol foarte important de nu a vrut sa porneasca , precizez ca am cumparat alt tip de benzina de la alta statie ( petrom ) de am reusit sa pornesc masina .
Stiu ca am scris cateva hectare dar am vrus sa spun mai detaliat ce operatiuni sau efectuat pt pornirea cazanului, multumesc tuturor pt sfaturile primite
ilie.vog
daca pistonul nu lucreaza cum ar trebuii si motorul nu merge rotund, regleaza i culbutorii o sa te ajute foarte mult si la pornire si la mersul rotund al motorului
valex19
Multumesc frumos , asta am sa fac , o sa-i reglez culbutorii in cel mai scurt timp
Stie cineva sau i sa intamplat daca a avut pe masina aprindere ttranzistoriala cu senzor 011 de la gotronic ce simptome da cand nu mai este functionala ???
BigGeorge
Aceeasi problema am avut-o si eu, numai ca la pistonul nr.2. Scoteam fisa si nu se simtea nimic. Am reglat culbutorii, apindrea,schimbat platina, bujii si nimic. Ma dadea in nas cum se incalzea. Am masurat compreasia si am am vazut ca nu aveam mai deloc, ulterior am optat pentru alt motor in stare buna.
val2011
QUOTE(valex19 @ 1 Dec 2014, 22:13)
Multumesc frumos , asta am sa fac , o sa-i reglez culbutorii in cel mai scurt timp
Stie cineva sau i sa intamplat daca a avut pe masina aprindere ttranzistoriala cu senzor 011 de la gotronic ce simptome da cand nu mai este functionala ???
*


La mine dupa cativa km parcursi cu senzorul, in loc sa se accelereze dadea sa moara motorul. Trebuia sa ii maresc mult destanta sa mearga, si asta sa intamplat iarna trecuta pe gerul acela... ce face electronica asta ..
RaduWra
QUOTE(val2011 @ 2 Dec 2014, 20:22)
La mine dupa cativa km parcursi cu senzorul, in loc sa se accelereze dadea sa moara motorul. Trebuia sa ii maresc mult destanta sa mearga, si asta sa intamplat iarna trecuta pe gerul acela... ce face electronica asta ..
*


Esti sigur ca nu era o problema in delco ? La multi, la care si la mine, merge bine cu senzorul...
ORIJINAL21
conteaza foarte mult si delcoul.
Daca are umerii uzati, nici motorul nu merge cum ar trebui.. chiar daca ai aprindere tranzistorata cu senzor.
val2011
Delcou nou electroprecizia luat de aici. Dar nu are cum sa fie de la delcou, pentru ca am mai avut un senzor de rezerva si merge cum trebuie de atunci. M-a tinut 2 ani primul,
ORIJINAL21
Dimensiunile corecte:

ce fel de senzor ai.. ?
daca vrei te pot ajuta cu un senzor rosu cu led rosu
valex19
Multumesc, am acelasi tip de aprindere dar difera senzorul (011) este tipul pe care il am pe masina, am probat senzorul+ masurat ,este inca functional
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.