Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Relanti!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GabyEmi7
ma confrunt cu o alta problema la batrana mea dacie. pe scurt: nu imi mai sta la relanti. o ponesc fara probleme cu socul tras dar cand il las jos daca nu o accelerez incontinu imi moare motorul. cu socul tras sta fara probleme dar fara cum iau picioru dupa acceleratie moare imediat. care ar fi cauza/cauzele va rog ?
maru
iata ce ai putea incerca:

1.cumperi o sticla de decarburol
2.desfaci carburatorul si`l faci bucati
3.tai un pet de 2 l si pui acolo toate piesele rezultate din carburator si pui decarburol pana acopera piesele
4.astepti vreo 2 ore apoi te apuci sa`l cureti si sufli peste tot piesele(in special la cele 3 gaurele aflate sub clapeta de acceleratie)
5.il montezi si ii faci reglajele la cald


p.s: daca nu te pricepi, nu ai timp sau $$ pentru a face aceasta operatie poti adopta o solutie de avarie: tii turatia constanta la 3000-3500 ture si obturezi aspiratia la carburator pana scade turatia si da sa "moara" motorul,apoi lasi iar sa creasca turatia si obturezi iarasi de cateva ori (inainte de a face aceasta operatie verifica sita de la carburator sa fie curata,un surub care se desface cu cheia de 19, si jiclorul sa nu fie infundat)
aliceman
SIGUR TI-SA INFUNDAT JIGLORUL DE RELANTI, DESFAL SI SUFLAL.
dacia_geo
Nu te arunca sa desfaci carburatorul. Vezi sa nu iti traga aer fals. Verifica furtunele de pe galeria de admisie sa nu aibe crapaturi/rupturi. Este un simptom clasic daca iti merge doar cu socul tras (este prea mult aer in amestec iar ca sa nu moara motorul trebuie sa compensezi din clapeta de soc). Daca nu gasesti probleme iti ramane sa te uiti in carburator. O idee buna este sa iti pui un filtru pe benzina. Bafta!
GabyEmi7
Mai mi.a spus cineva ca cauza ar fi jigleru de la relanti. Acum nici nu pot sa o mai pornesc, ar putea sa fie tot din cauza la jigler?
val2011
se poate sau ai inecat-o
GabyEmi7
sigur am reusit sa o inec ... nu mai vrea deloc sa porneasca. Ce am de facut in situatia asta? Sunt incepator si e cam greu cu dacia pentru mine chiar daca o conduc de vreo 6 luni de zile, nu am avut probleme de genu doar am schimbat bujiile si cureaua atat. acum a inceput sa apara problemele mai delicate :|
ilie.vog
daca nu vrei sa o tragi cu alta masina, dai bujiile jos,daca e inecata ar trebuii sa fie ude si negre, le pui pe aragaz sa se arda putin,le freci cu perie de sarma, si cu putin smirghel, le pui la loc si incerci sa o pornesti cu acceleratia calcata la maxim,fara sa dai spritz-uri
GabyEmi7
Cum reusesc sa scot si eu bujiile daca sunt intepenite?
sebymesteru
Cum sa fie intepenite? doar nu le-ai lipit cu Loctite cand le-ai schimbat! Vezi ca bujiile se strang delicat,mai ales in chiuloasa de aluminiu,daca apuci si le strangi ca ghiolbanul de cateva ori o sa ai surpriza ca ti se duce naibii filetul in chiuloasa si va trebui sa le faci reductii. Incearca sa le desfaci cu o cheie de bujie fixa,nu articulata,de-aia de se gaseste prin supermarket. Pui un dorn in capat de 20-25cm si ii dai usor cu podul palmei in sensul desfacerii in capatul lung al dornului daca nu vrea sa se desfaca normal.
giuscam
bujiile trebuie arse pe aragaz pina se fac albe [cam 20-25 min.] si nu le freci cu nimic. Peria de sirma le zgiriie di o sa-ti dea scinteia in interioru bujiei nu la capatu electrodului cum e normal
GabyEmi7
Am scos bujiile deci arata groaznic: sunt negre, unde si plus ca miroase a benzina. O sa imi cumpar altele, eu zic ca cele de la bosch sunt bune? astea care le.am scos sunt 3 firme diferite una bosch, 2 sinterom, una eyquem.
RaduWra
Regleaza amestecul aer-benzina si schimba bujiile (de preferat sa cumperi 4 la fel) si lasa-le la distanta cu care vin.
@@@
Voua nu va pasa de saracile dacii ? Daia au ajuns considerate rable..ca romanul pune pe ele numai piese proaste, amestecate(exemplu bujiile) in bataie de joc. Pacat.
GabyEmi7
Daca mi.ai spune cum sa fac aceasta reglare. Sunt incepator. Ma gandeam daca nu ar fi necesar sa curat si carburatoru dar cum sunt incepator mi.e sa nu fac alte boacane.
RaduWra
Nici eu nu am prea multa experienta, am aproximativ 1 an de cand am permis, ma rog nu-i important asta. Pai, desfa carburatorul, curata-l bine, schimba garnitura dintre capac si corpul carburatorului (daca e imbatranita), verifica membrana de la pompa de sprit(daca e veche, ar fi cazul sa o schimbi) dupa ce cureti si sufli bine carburatorul(in special traseele prin care circula benzina) apoi sufla si jiglerele si apuca-te de asamblat.
Atentie! Regleaza cum trebuie plutitorul! Dupa ce rezolvi cu carburatorul, apuca-te de reglat culbutorii. Distanta pentru supapa de admisie este de 15mm, iar pentru evacuare 20mm. Pentru asta iti trebuie doua lere cu distantele de mai sus. Apoi, dupa ce ai facut aceste lucruri, schimba bujiile (nu mai incerca sa le cureti pe cele vechi, iti pierzi timpul), dupa care incepi cu delcoul, schimbi platina, condensatorul de curent si obligatoriu reglata distanta la platina 0,40mm. Dupa ce faci ce ti-am zis mai sus, pornesti motorul..il incalzesti (eventual dai o tura sa se incalzeasca mai repede) iar dupa cu motorul cald reglezi avansul si amestecul de aer benzina de pe carburator, cel cu arc din partea de jos, nu cel de sus care actioneaza clapeta de acceleratie. Nu prea am fost eu foarte explicit..dar poti cauta pe forum informatii despre ce ti-am zis eu aici..sunt colegi care au detaliat mult ce ti-am zis eu aici..si o sa-ti fie mai usor sa intelegi.
Iti urez succes!
GabyEmi7
Am schimbat bujiile .... am curatat jigleru de relanti a pornit fara probleme, dupa 5 min mi.a murit iar, si cand colo nema benzina. Am fost mi.am luat 2 bidoane de benzina si pare sa fie totul in regula. Chestia e ca sta ce sta la relanti si dupa pare sa moara, invarte din ce in ce mai greu/incet. O mai fi ceva de reglat?
GabyEmi7
Cine o fi inventat dacile astea, ma depaseste masina asta smile.gif. Deci i.am schimbat bujiile, am curatat jigleru si tot de geaba. Am vrut sa plec acum si nema. Reusesc sa o pornesc dupa ce dau de vreo 4-5 ori la cheie, porneste o tin accelerata(daca nu tin acceleratia apasata moare imediat) si cum am luat picioru moare motoru( si cu soc si fara tot aia e). Mai are cineva vreo iede ce sa ii mai fac si eu?
nikuniku
pai vezi! daia sau inventat motoarele cu injectie asistata,te urci in masina dai la cheie si pleci
daca se strica service scrie pe capota motorului
GabyEmi7
Sincer ar fi mai bine sa fac lucru asta decat sa stau sa bajbai la ea fara sa imi dau seama de ce are. Dar nu stiu daca se merita sa bagi bani intr.o dacie, o duci la service ti.o face si in cateva zile patesti altceva. Iti trebui un mecanic sa fin non.stop cu tine cand conduci o dacie smile.gif
nikuniku
pentru o pornire OK trebuie verificat/reglat/reparat
avansu la aprindere,deschiderea platinei,jocu la culbutori,nivelu benzinei in camera de nivel constant,pompa de benzina,cat de curat este carburatoru in interior si daca canalale din el sunt curate
sunt multe de bibilit la o dacie,daca vrei sa mearga bine in sezonu rece
toate astea le gasesti pe forum sunt detaliate si explicate destul de bine
vladut88
Versuri , o fi ea dacie , dar o duci la un mecanic , nu carpaci , iti schimba tot ce e de schimbat si nu ai treaba , acolo trebe neaparat dat carburatoru jos , verificat servofrana , furtunu care merge la ea , supapa , daca ai bord cn si ai vreo capsula fisurata si acolo poate fi o problema, platinile , reglaj culbutori
nikuniku
vladut88
aratami tu un mecanic care vrea sa puna mana sa repare o dacie pe carburatie,poate vreunu iesit la pensie care mai vrea sa scoata si el ceva bani de medicamente
GabyEmi7
Da pai asta e problema. Adica te duci la un mecanic da buleala, leaga cu o sarma pe acolo, face ceva si gata cica merge. In cateva zile te intorci la el si iti zice: pai da dar ti.a picat altceva acum smile.gif). Tipic romanesc. Sa te duci la un service/mecanic care sa fie super profi nu se merita ca iti cumperi masina cati bani le dai la aia.
RaduWra
Asa ca cel mai bine inveti sa ti-o faci singur cu mana ta. Si eu la inceput reusisem sa o zapacesc de tot...dar datorita acestui forum am fost ambitios..si am reglat-reparat tot ce se putea pe ea..rezultatul porneste mereu la prima cheie si trage de mananca asfaltul (doar ca nu prea bag eu piciorul in ea). biggrin.gif
vladut88
QUOTE(nikuniku @ 6 Dec 2014, 22:38)
vladut88
aratami tu un mecanic care vrea sa puna mana sa repare o dacie pe carburatie,poate vreunu iesit la pensie care mai vrea sa scoata si el ceva bani de medicamente
*


Eu unu ,(sunt mecanic , dar nu lucrez in domeniu o practic pt mine si prieteni) repar cam orice inafara de tester ca nu am , si nici timp nu am , repar dacii , dar doar daca cumpara piesele care le recomand eu exclus chinezarii , daca stii unde sa cauti gasesti
nikuniku
biggrin.gif victorie.gif
bashtalu
ce pot face sa rezolt urmatoarea problema: motorul sta turat cam la 1100 rpm dar daca ii dau un "spritz" revine pe la 800rpm

se blocheaza axul din carburator si o tine turata, dar daca o accelerez brusc si rapid isi revine

ce trebuie sa fac? sa strang vreun surub sau ce?

maho
Daca agata cablul de acceleratie in "camasa", nu prea ai ce face, doar sa-l schimbi; vezi intai daca sta drept sub bridele de pe capacul culbutorilor. Daca iti face asa la cablul de soc, mai poti indoi putin brida de pa carb pe care se fixeaza, ca sa traga mai drept.
bashtalu
cablul e nou, nu mi dau seama ce agata si unde
cum pot vedea asta?
maho
La cablul de acceleratie ar trebui sa simti la pedala; sau poti pune pe cineva sa calce acceleratia iar tu te uiti la cablu (in zona de prindere, langa brida de pe capacul culbutorilor) unde iese din camasa. Ar trebui sa se cam vada.
maru
daca a inceput sa`si faca joc axul si s`a ovalizat putin gaura e si normal sa agate iar sansele sa fie din alta parte (la explicatia pe care` ai dat`o ca daca`i dai un sprit isi revine) sunt cam mici

solutii:

1.incearca sa desfaci carburatorul si il intorci pe lateral , apoi ii bagi putin vaselina incalzita
2.intinde mai mult arcul de la acceleratie (sau mai taie din el sa fie mai scurt ca sa`ti traga mai cu putere)
3.schimba corpul carburatorului

p.s: poti gasi aici pe site la sectiunea BURSA ca dezmembreaza cativa insi sau te poti orienta catre un magazin (dar e cam scump) si in ultima instanta la un centru REMAT (dezmembrari)
crizarachetelordincuba
Salutare ! La multi ani !
Eu am rezolvat problema relantiului la dacie in urmatorul fel:

Am schimbat capacul delco, pipa si platina fixa cu unele noi.
Am schimbat fisele clasice negre cu fise albastre siliconate care nu mai crapa (cica) si sunt foarte elastice.
Am curatat bujiile cu peria de sarma si le-am reglat pe toate la fel dupa metoda "capota masinii de 0,7 mm".
Am montat aprindere Gotronic cu senzor asa cum scrie la manual (deci am eliminat platina mobila si condensatorul de la delco).
Am anulat furtunul care vine din motor in carburator. L-am inlocuit cu unul mai lung pana sub masina care conduce gazele si condensul in afara si nu mi le mai baga in carburator.
Am etansat "T"ul de plastic de la carburator (ramas fara furtun din motor) sa nu traga aer fals.
Carburatorul lasat 2 zile in Decarburol (cred ca asa se scrie) care dizolva murdaria din el. Suflat fiecare jigler in parte.

Dupa aceste modificari (sper sa nu fi uitat ceva smile.gif ) facute si o investitie putin peste 100 de lei pot spune ca am alta masina. Relantiul este perfect stabil, iar consumul nu depaseste niciodata 8,5 litri / 100 km nici macar iarna cand adaug carton in fata la radiator si carton in fata la carburator. Vara consumul de benzina se invarte pe la 7 litri la 100 km, iar daca merg "batraneste" reusesc un consum de 6-6,5 litri la 100 km ceea ce inainte mi se parea SF. cool.gif
Demarajul masini este incomparabil mai bun fara rateuri de niciun fel.
Motorul are 107.000 km si nu s-a umblat niciodata in el. Iar eu nu sunt mecanic, ci doar posesor de Dacia 1310 carburatie care vrea confort de la si in propria masina smile.gif

PS: Se poate ca aceste modificari sa nu ajute pe toata lumea daca problema masinii este in alta parte. Dar parerea mea personala este ca merita incercat.
Si ar mai fi ceva: socul carburatorului trebuie sa functioneze bine si inainte de aceste modificari in sensul ca atunci cand este tras la maxim motorul sa nu se inece sau sa se opreasca, iar turatia lui sa fie aproape de 2 000 de ture. Cel putin la mine asa este. Indiferent de temperatura de afara eu pot regla turatia motorului din soc intre 800 de ture si aproape 2 000 cum am mai zis. Iarna ma ajuta fantastic deoarece pornesc masina, reglez din soc turatia la 900 ture si sta fara alte interventii. Deci si carburatorul este crucial in mersul rotund al motorului, nu numai aprinderea. Parerea mea cool.gif .
ct_71_ccl
bravo!foarte frumos detaliat si foarte corect!
pcostica
aia cu trasul de furtun pana sub masina nu recomand! Se ia talonul pe motiv de noxe.
Bafta!
pais_valenciano
QUOTE(crizarachetelordincuba @ 1 Jan 2015, 20:38)
Salutare ! La multi ani !
Eu am rezolvat problema relantiului la dacie in urmatorul fel:

Am schimbat capacul delco, pipa si platina fixa cu unele noi.
Am schimbat fisele clasice negre cu fise albastre siliconate care nu mai crapa (cica) si sunt foarte elastice.
Am curatat bujiile cu peria de sarma si le-am reglat pe toate la fel dupa metoda "capota masinii de 0,7 mm".
Am montat aprindere Gotronic cu senzor asa cum scrie la manual (deci am eliminat platina mobila si condensatorul de la delco).
Am anulat furtunul care vine din motor in carburator. L-am inlocuit cu unul mai lung pana sub masina care conduce gazele si condensul in afara si nu mi le mai baga in carburator.
Am etansat "T"ul de plastic de la carburator (ramas fara furtun din motor) sa nu traga aer fals.
Carburatorul lasat 2 zile in Decarburol (cred ca asa se scrie) care dizolva murdaria din el. Suflat fiecare jigler in parte.

Dupa aceste modificari (sper sa nu fi uitat ceva smile.gif ) facute si o investitie putin peste 100 de lei pot spune ca am alta masina. Relantiul este perfect stabil, iar consumul nu depaseste niciodata 8,5 litri / 100 km nici macar iarna cand adaug carton in fata la radiator si carton in fata la carburator. Vara consumul de benzina se invarte pe la 7 litri la 100 km, iar daca merg "batraneste" reusesc un consum de 6-6,5 litri la 100 km ceea ce inainte mi se parea SF. cool.gif
Demarajul masini este incomparabil mai bun fara rateuri de niciun fel.
Motorul are 107.000 km si nu s-a umblat niciodata in el. Iar eu nu sunt mecanic, ci doar posesor de Dacia 1310 carburatie care vrea confort de la si in propria masina  smile.gif

PS: Se poate ca aceste modificari sa nu ajute pe toata lumea daca problema masinii este in alta parte. Dar parerea mea personala este ca merita incercat.
Si ar mai fi ceva: socul carburatorului trebuie sa functioneze bine si inainte de aceste modificari in sensul ca atunci cand este tras la maxim motorul sa nu se inece sau sa se opreasca, iar turatia lui sa fie aproape de 2 000 de ture. Cel putin la mine asa este. Indiferent de temperatura de afara eu pot regla turatia motorului din soc intre 800 de ture si aproape 2 000 cum am mai zis. Iarna ma ajuta fantastic deoarece pornesc masina, reglez din soc turatia la 900 ture si sta fara alte interventii. Deci si carburatorul este crucial in mersul rotund al motorului, nu numai aprinderea. Parerea mea cool.gif .
*



oricum carburatorul daciei este SF, un pic daca schimbi nivelul plutitorului se schimba toate calculele
la fel si cifra octanica, daca masina nu are senzor de detonatie nu va avea niciodata scanteia cand trebuie
practic Dacia are abateri destul de mari de la mecanica si reglajele ,,perfecte, masinile cu senzori se apropie mult mai mult de aceste reglaje si o face in timp real
reglajele pe care le ai facut tu te tin o mie doua de kilometri si pe urma iar o iei cu bataile de cap
nikuniku
pentru necunoscatori toata masina este SF
aici vorbim de dacia clasica,daca mai are si ceva calculatoare si injectie,atunci deja este nava spatiala
giuscam
Ce-i domnule asa de complicat la o Dacie? Daca nu esti in stare sa schimbi o bujie, sa schimbi o platina, sa reglezi un relanti etc etc, mergi tata cu taxi. Ma scuzati pt. of-topic dar cu Dacia pe carburatie nu ai voie sa ramii in drum [vorba rominului : legi cu sirma si pleci mai departe]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.