Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cutie de viteza dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Clisti
salut,sunt si eu posesorul unei dacii 1310 si am o problema,imi huruie,scartie ca si cum freci fier pe fier si fluiera tare si urat cutia de viteze cand bag in viteza 1,2,3 sau mansalier a masini si cand bag intr-a 4 nu se aude nici un zgomot,nu mai huruie nimic. inainte dimineata cand o porneam,la relantiu huruia ceva tot din cutie pana se incalzea motorul(dupa ce faceam 6-7km cu masina,pe urma nu mai hurui) si acuma am problema asta cum,ca face urat masina in primele 3 trepte de viteze si intr.a patra nu face nici un zgomot...mentionez ca am cutie cu 4 viteze eu
maru
pentru inceput verifica uleiul din cutia de viteza
Clisti
gata am rezolvat,era cutia fara ulei,mia intrat 2 litri de ulei in ea....acuma am alta problema,nu-mi mai intra in mansalier masina,pana acuma intra fara probleme dar de cand cu problema de sus am observat ca astazi nu-mi mai intra in mansalier deloc,si ieri cand m-am intors de la munca mi-a mers mansalierul....si daca aveti idee de ce ramae carburatorul fara benzina?adica daca las masina 4-5 ore sa stea nepornita trebuie sa dau la automat mai mult timp pana ii vine benzina si porneste,daca dau la pompa de benzina sa umplu locasul de benzina din carburator porneste la sfert de cheie....si am verificat,pompa e buna,nu se dezamorseaza,problema e la carburator ca ramane fara benzina si am schimbat si garnitura de la carburator si jiglerul acela cu bila si tot se evapora benzina din carburator
maru
trebuie sa urmaresti pe unde`ti pierde ulei la cutie ca a intrat prea mult (chiar daca pierdeai pe la simeringuri nu trebuia sa`ti intre atata ulei)
daca nu`ti mai intra in viteza pentru mersul inapoi (march-arriere) incearca sa bagi de cateva ori cu motorul oprit iar daca intra (daca nu cumva e prea tarziu ca ai mers fara ulei) incearca apoi si cu motorul pornit (verifica si patina sa nu fie pozitionata incorect de cat ai fortat in trecut ca nu intra)
la carburator problema este din ce ai enumerat,adica din acele cele doua jicloare din camera de nivel constant (CNC) si trage si un ochi la pompa de sprit (cea cu 4 surubele) sa nu ai garnitura ciupita

p.s: daca ajungi sa ai probleme cu cutia da`o jos si du`o la remat la schimb cu alta plus o mica diferenta (cam 50 lei) ca nu se merita sa o repari (piese+manopera mare) si verifica si kitul de ambreiaj daca este bun (poate si simeringul de la palier) ca sa nu fii nevoit peste cate luni sa o dai din nou jos
Clisti
nu mai intra deloc in mansalier nici cu motorul pornit,nici cu motorul oprit....de mers am mers cam vreo 20 de km cu ea fara ulei....o sa verific si ce mi-ai mai scris tu pentru problema cu carburatorul. ms
maru
daca nu vrea deloc (rece si cald) mai verifica si patina (chiar si levierul de comanda ca poate ai fortat prea mult si l`ai indoit) sau fa cu ea un drum mai lung sa se incalzeasca bine uleiul si pinioanele prin cutie

p.s: am vazut ca ai cutie cu 4 iar in caz ca o dai jos si faci o investitie nu ai vrea sa`ti pui cu 5 ? la remat ii intereseaza doar aluminiu si fierul iar dai cutia ta la schimb (50 lei) + planetarele tale la schimb (2x50=100lei)+timonerie cu jug si tampoane la schimb (50 lei) => ~ 200 lei
Clisti
nu mai vrea deloc sa intre,am incercat sa o bag in mansalier si cu mana libera(adik am scoso din tija aia ce imi urca sus in caroserie si am incercat cu mana sa o bag in mansalier si nu vrea deloc sa mai intre).....si daca as lua alta cutie tot cu 4 viteze atunci nu mi trebuie sa-mi schimb si planetarele nu? si ai vreo idee cat ar costa un kit de ambreiaj(placa presiune,ambreiaj,rulment de presiune)? ca daca dau jos cutia sa le schimb ambreiajul.ms
maru
exact, daca iei tot cu 4 trepte nu mai schimbi nimic
nu cunosc cat costa un kit ambreiaj dar gasesti si aici pe forum la sectiunea BURSA persoane care au la vanzare kituri de ambreiaj noi (intai da`i jos cutia ca poate ai placa si rulmentul bun si cumperi doar garniturile de frictiune si scapi cu maxim 50 lei)

p.s: uita`te la cei care dezmembreaza dacia si poate gasesti si cutie cu 4 trepte,ca oricum nu prea se cauta,si o iei la pret de nimic
Clisti
ok,ms de pont o sa caut
costinell
QUOTE(Clisti @ 5 Dec 2014, 20:33)
salut,sunt si eu posesorul unei dacii 1310 si am o problema,imi huruie,scartie ca si cum freci fier pe fier si fluiera tare si urat cutia de viteze cand bag in viteza 1,2,3 sau mansalier a masini si cand bag intr-a 4 nu se aude nici un zgomot,nu mai huruie nimic. inainte dimineata cand o porneam,la relantiu huruia ceva tot din cutie pana se incalzea motorul(dupa ce faceam 6-7km cu masina,pe urma nu mai hurui) si acuma am problema asta cum,ca face urat masina in primele 3 trepte de viteze si intr.a patra nu face nici un zgomot...mentionez ca am cutie cu 4 viteze eu
*



Aceeasi problema am si eu de cateva zile.. singura deosebire ca a mea este in 5 trepte..
se aude acelasi sunet descris mai sus, care inceteaza in treapta a 4-a.. in toate celelalte si pe liber, reapare..
Am constatat si ca in momentul in care calc ambreiajul, sunetul inceteaza..
Mentionez ca nu e un sunet continuu.. ci parca "agata" ceva..
Sa fie doar de la uleiul din cutie, sau ceva mai grav? HELP mellow.gif
maru
pai prima data ai putea sa incerci ce am spus mai sus, si anume : verifica nivelul uleiului in cutia de viteza iar daca este prea putin in cutie iti recomand sa`l schimbi cu unu` nou ca sa`ti dai seama daca de acolo e problema (cantitate: 2l ulei 80w90)
Daca iti bate si la relanti destul de rau se poate sa aibe priza joc mare, de aceea cand o sa ai vreodata de dat motorul jos sau cutia te sfatuiesc sa schimbi acea bucsa de bronz din mijlocul volantei (pozitionata in capatul arborelului cotit)

p.s: daca vei schimba uleiul din cutia de viteza si dupa cateva zile de mers nu se schimba nimic (mers la drum, nu pe loc) atunci trebuie sa te orientezi pe viitor pentru o cutie sh de la dezmembrari
RaduWra
Si eu aveam inainte o mica bataie cand o lasam la relanti, asta se intampla doar cand aveam motorul cald (cam 88 de grade) ce am facut eu a fost sa mai strang putin de tot cablul de la ambreiaj si problema spre fericirea mea a disparut. Tin sa mentionez ca la rece nu facea, + ca am schimbat tot uleiul din cutie.
nix0010
salut a.si vrea sa va intreb daca schim tija de la cutia de viteze care vine in legatura cu maneta se imbunatateste cv la schimbatul vitezelor multumesc frumos
maru
depinde de unde este problema ta (banuiesc ca`ti intra greu in viteza)
levierul sau timoneria nu prea se uzeaza (poate doar bucsile) dar in cazuri mai speciale sunt unii ghelbani care din cauza ca nu au indemanare (sau nu s`au obisnuit cu masina respectiva) se urca cu doua picioare si cu ambele maini si trag de maneta aia ca la tractor de reusesc sa strambe putin levierul si apoi ciuciu mai nimeresc sa bage in viteza, in loc sa incerce sa le invete catarea

nix0010
deci daca il schimb se poate sa nu se imbunatateasca nimic ? ca am unu prieten care a schimbat cv cica la maneta si merge foarte bine si nu are cura foarte la ea cand e pe liber (mai exista cv la maneta care se poate schimba fara sa umblu la cutie ?
ChrisSs
Ce ai putea face e sa verifici si sa reglezi sau sa schimbi daca e prea uzata patina/ghidajul de la schimbator, da ea are treaba doar cu vitezele 1,2 si masalier.
Daca ai treaba cu toate vitezele insemna ca e ceva din cutie (ulei insuficient/vechi sau sincroanele uzate).
nix0010
da am schimbat azi patina si ce noua a intrat mai greu si am batut putin in ea si acum intra in viteza mai in partea dreapta sii mansalierul intra fara sa apas pe manaeta in coltul din stanga jos.... pot sa ii fac cv sa fie normal la mansalier sau sa ii pun patina veche ?
bashtalu
salut,

ce as putea face sa nu mai curga uleiul din cutie? curge ca la balamuc...

schimb semeringurile de la planetare, dau cu ceva silicon pe la imbinarile capacului?
maho
Vezi intai pe unde curge (simeringuri sau capac); degeaba schimbi simeringurile, daca planetarele sunt uzate.
bashtalu
curge si pe la capac si pe la semeringuri, nu ma pot pronunta cu privire la uzura planetarelor (nu bat)
payty
daca ai cutia in 5 trepte, nu conteaza uzura planetarelor, ca sunt mai scurte si etansarea nu se face pe planetara.

bashtalu
cutia este in 5 trepte

daca schimb acele semeringuri, dau cu ceva silicon pe la capac, scap de aceste scurgeri?
maru
siliconu` nu prea prinde acolo ca e suprafata uleioasa (chiar daca vei da cu spray de curatat frane tot va curge de pe suprafetele superioare)
nu prea e recomandat sa desfaci acele capace care apasa pe pinioanele satelite (sau daca o faci sa numeri bine turele) ca s`ar putea sa`ti uruie pe urma de nu mai stai in masina
recomandat ar fi sa schimbi direct simeringurile pe cutie iar daca o faci iti dau un pont ca sa nu mai ai probleme: cand cumperi simeringurile scoti arculetele acelea circulare si mai tai putin din ele ca buza de la simering sa stranga mai bine pe ax iar pana sa le bagi cureti bine acolo locul (capacele si axul) si pui putin scotch din acela transparent ca atunci cand bagi simeringul si`l bati usor pe margini sa nu se dea acea buza inapoi si sa`ti piarda ulei iar acel scotch are rolu` de a face simeringul sa alunece usor pe ax fara a mai fi nevoie sa faci proba cu vreo lera, apoi poti da si cu silicon pe imbinarea dintre simering si capacel
nu stiu cat ai inteles din ce ti`am scris dar o sa vezi la fata locului cum stau lucrurile
bashtalu
dacia mea e pe carburatie, mai am o cutie de viteze de pe una pe injectie, o am la tara

crezi ca aia de injectie (cutia) ar fi mai buna? e luata second hand, nu am probat-o, dar ma gandesc ca poate din constructie au facut-o mai de doamne ajuta nu ca pe astea pe care le-au pus pe carburatie
maru
bashtalu nu stiu ce sfat sa`ti dau si sa`ti zic si de ce
eu am pe cazanu` asta al meu nenorocit un jaf ordinar de cutie 365-10 care la 3000 rot/min in treapta a 5 a are undeva la 85-90 km/h maxim si afara din localitate e jale cu ea si urla motoru` cand te duci cu ea in 100-110 km/h de nu se poate..
dupa cum stii si tu probabil daca te duci mai mult in ture cu ea omori si motoru` si creste si consumul de carburant ca la balamuc
asa ca stimate coleg decizia iti apartine sau mai asteapta sa`si dea cu parerea si baietii de pe aici ca poate te ajuta cu ceva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.