Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum leg firele la acest tip de bobina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valex19
Salutare , am acest tip de bobina [attachmentid=1627972914] [attachmentid=1627972915] , am masurat rezistenta si imi arata urmatoarele valori , intre bornele bobinei imi arata o valoare de 009 si scade pana la 004 iar + bobina si fisa centrala 5,34 kohm, daca valorile sunt bune asa vrea sa o montez pe o dacia 1310 pe care am montat si aprindere electronica , si sa-mi spuneti si cum leg firele la aceasta bobina , bobina se chiama seri ducellier , este un topic in care descrie Domnu Gotronic pasii de montaj pt acest tip de bobina dar nu mai gasesc
[attachmentid=1627972949] [attachmentid=1627972951] , pe una din borne scrie un 1, va rog sa-mi spuneti cum sa leg firele la aceasta bobina
bygy007
cam asa[attachmentid=1627972956]

dar sfatul meu este sa cureti bine rugina aia de pe acolo

si daca ai posibilitatea sa masori bobina intre cele 2 borne , chestia aia atasata este o rezistenta , bobina trebuie sa aibe minim 3,5-4 ohmi
tunderbird
O bobina cu rezistenta aditionala se leaga asa incat alimentarea sa se faca prin acea rezistenta.
Scurtcircuitarea rezistentei se face numai in momentul pornirii la rece, astfel incat scanteia la bujii sa fie mai puternica... se poate face fie cu un buton in bord (ca un soc suplimentar electric) fie cu o schema simpla de scurtcircuitare doar pe perioada actionarii demarorului.

Nu se recomanda scurtcircuitarea permanenta a rezistentei aditionale, deoarece se scurteaza durata de viata a bobinei de inductie.
valex19
Domnu bygy iimi puteti spune mai exact cum sa fac legaturile , am aprindere electronica + GPL pe masina , am un manuchi de fire , sunt cam in ceata , imi cer scuze[attachmentid=1627972957] , este bine asa?[attachmentid=1627972958]
bygy007
pai pe o borna ai + prin cheie care se duce si la releul de incarcare ,de obicei rosu ,se pune la rezistenta
pe cealalta borna ai platina (firul ce se duce la delco) si informatia de turatie fir maro



dar cel mai bine pune o poza cu vechea bobina
gotronic
Acum m-am uitat in profilul tau si am vazut ce postari recente ai.

1. Vad ca pentru aceeasi problema tu deschizi cate un topic nou (nu este normal), puteai sa scrii unde ai inceput prima data cu "problemele", sau la un topic existent cu multe postari (Aprindere electronica, de exemplu) unde sunt mai multi abonati care te pot urmari sau ajuta.
2. Ti-am scris si pe PM sa pui aparatul de masura pe scala cea mai mica (200 vad eu acum pe aparatul de masura care il ai.)
3. Pune tastele aparatului in scurtcircuit si tii minte cat arata (normal ar trebui sa fie cca 0,7...0,9 la aparatul ala). Daca nu este asa, mai roteste stanga - dreapta rapid "schimbatorul de scale" si roteste bornele in locasul lor sa faca contact bun.
4. Masoara primarul bobinei de inductie (intre cele doua borne), trebuie sa fie de cca 2 ohmi (la bobina asta, ca sunt altele care arata exact la fel, nu au rezistenta si au cca 4 ohmi). Alea au surubul scurt (la nivel cu carcasa) acolo jos si nu se poate conecta nimic.
5. Masoara "rezistenta" aditionala (aia ruginita) si trebuie sa fie de cca 1 ohm (la rece) ca la cald creste pana pe la 1,5 ohmi, poate si mai mult. Masoara la urma intre capatul rezistentei libere si borna libera (trebuie sa ai suma celor doua valori).!!adica undeva peste 3 ohmi.
6. Aprinderea electronica o montezi pe borna tip surub care este singura (nelegata la nimic). Tot aici se leaca turometrul (daca ai) si traductorul pentru gaz (daca este de pe bobina, daca nu, ramane pe fisa centrala).
7. La capatul rezistentei aditionale unde este libera (jos), se leaga +12V prin cheia de contact.
8. De la aprindere (borna RUP) pleaca firul care merge la delcou si se leaga la sensor (sau platina).
9. Ca sa vezi daca este buna bobina, verifici cu "scanteia la masa". (culoarea scanteieii trebuie sa fie albastra spre alb si o pocnitura puternica la cel putin 1cm). Normal ar fi cca 1,5 cm...1,8 cm, dar la cate "sute de ani" are bobina aia nu stiu cat este de buna.!
LE.
La fiecare schimbare sau reglaj de platina sau sensor trebuie OBLIGATORIU refacut avansul static sau/si dinamic la aprindere.
valex19
D-nu Gotronic imi cer scuze ca am deschis inca un topic, dar prima oara am postat aici http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2993&st=8340 si nu mi-sa raspuns , ultima postare a fost prin iunie /14, asa ca am redeschis inca un topic in speranta ca mi-se va raspunde .
Primarul bobinei 0,2kohm
Rezistenta aditionala 0,1kohm
Capatul rezistentei si borna libera 0,2 kohm, probabil din cauza rugiini nu face bine contact , cel mai sigur o sa-i fac proba pe masina zilele urmatoare daca se mai opreste ploaia pt ca nu am garaj .
Multumesc mult
gotronic
Cauta un electronist sau un electrician sa-ti masoare bobina. Ti-am spus sa pui pe 200 scala aparatului. Ce scrii tu acolo sunt valori care nu au nici o "treaba" cu valorile unei bobine de inductie.
valex19
Am refacut masuratorile , am setat aparatul pe scala 200 cu tastele in scurt imi arata valoarea asta 1,4 [attachmentid=1627973099] , am pus tastele aparatului pe bornele bobinei si valoarea este aceasta 2,9 [attachmentid=1627973105] ,am scazut din 2,9 -1,4 si primarul bobinei este de 1,5 ohm,
Rezistenta are 0,7 ohm
Se pare ca bobina asta ruginita si paradita sa fie mai buna decat una noua de conex sau eu stiu ce marca , n-am vrut sa ridic " tensiunea" nimanui dar nu am lucrat cu aparatu'de masura mi-am cam prins urechile smile.gif), iar daca nici valorile astea nu sunt bune arunc si aparatu si bobina smile.gif)) =)))
gotronic
Este posibil atat aparatul cat si bobina de inductie sa fie cu "probleme". Dar, rezistenta aditionala cat arata?
Daca Valoarea totala este apropiata valorii de 3 ohmi, incearc-o cu scanteia la masa, daca se "incadreaza" in distantele de 1cm...1,8 cmm, pune-o la lucru sa vezi ce "poate". Mai mult nu pot sa ajut.!
Numai bine!
LE.
valex19
Rezistenta aditionala indica 2,4- 1,4 valoarea tastelor in scurt, imi da 1 ohm , maine am sa-i fac o proba sa vad daca este functionala , imi cer scuze n-am intentionat sa va enervez blush.gif , o seara placuta
gotronic
Nu sunt "enervat", doar revoltat ca cine detine o masina clasica nu stie "ce il asteapta", adica trebuie sa aiba cunostintele minimale de functionare ale unui motor classic. ar trebui sa fie facut un topic in care sa se prezinte exact cum functioneaza un motor clasic si toate problemele lui. Poate o sa initiez un topic, sau poate ca o sa-l integrez in site-ul nou care intentionez sa-l fac.
valex19
Azi am facut proba la bobina,cu fisa la masa da o scanteie de 5 mm rosiatica.
Daca va mai amintiti dintr-un post al meu vam intrebat Domnu Olaru cum pot masura senzorul At 011,,azi l-am masurat si i-am facut proba pe masina,este perfect functional.
Multumesc.se poate inchide
gotronic
Eu am zis "Scanteia la masa" nu "cu fiša la masa". Asa vezi scanteia care se pierde si pe fisa. Ar trebui zis scanteia cu sarma la masa. Atunci vezi exact scanteia bobinei de inductie.
LE.
Nu infasurati firul care pleaca de la delcou pe fisa central pana la aprinderea electronica. In unele conditii se poate strica aprinderea (umiditate atmosferica, izolatie proasta a fisei...etc) prin ajungerea inaltei tensiuni pe intrarea aprinderii electronice.
valex19
Am apropiat sarma fisei la 1 cm de carcasa alternatorului , imi cer scuze a fost o greseala de exprimare , are ceva daca firul de cupru( tresa ) al senzorului AT011 atinge peretele delcoului?
gotronic
1. Tresa senzorului este legata la masa delcoului prin surubul platinei fixe, deci nu conteaza deoarece surubul este conectat electric cu peretele delcoului..
2. Nu am inteles treaba cu "sarma fisei", eu ziceam sa fie pusa o sarma masiva din orice metal in capul bobinei de inductie iar celalalt capat sa fie spre masa . Asta pentru ca fisa centrala are o rezistenta ohmica ce atenueaza scanteia. (e mai rosie si mai slaba dupa fisa decat inaintea ei).





This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.