Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rectificare volanta : posibil?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
taipan2
Salutare!
Am ceva probleme la Dacia papuc,2 locuri,1988 an fabticatie,benzina,motor 1,4.Patineaza discul de ambreiaj in conditiile in care nu am ulei curs in zona.Am schimbat placa,disc si volanta si nu a disparut problema.Intrebarea este :daca rectific prin incarcare cu sudura zona de cotact cu discul a volantei dupa care o strunjesc risc sa o dezechilibrez?Daca da strungarul poate depista si remedia descentrarea?
maru
mai bine incearca altceva ca e prea mult de munca la ce spui tu acolo

1.cauti pe acest forum la sectiunea BURSA o volanta
2.cauti pe la centrele de dezmembrari (eventual te duci cu a ta la schimbi si ii mai dai lu` ala 20-30 lei ca pe ei ii intereseaza doar fieru`)


vladut88
O volanta la fie vechi la mine in zona e 15 lei
taipan2
Da asta ar fi cea mai rapida varianta!Dar nu pot sa-mi explic de ce patineaza discul inconditiile in care am avut aceeasi problema dupa schimbarea a 2 discuri,set volanta disc placa presiune,si inca un disc.Actualul...
cielo99
Nu trebuie incarcata cu sudura. Se strunjeste din partea unde se fixeaza placa de presiune in suruburi pe volanta. Asta e solutia de compromis, de preferat e o alta volanta din dezmembrari/remat.
taipan2
OK!
Multumesc mult pt raspunsuri.Cred ca voi incerca varianta strunjirii pe o volanta de 200 pe care o am impreuna cu placa.Mai trebuie sa pun un disc de 200.
maru
e cam dubios ce spui tu ( 2-3 randuri de kituri de ambreiaj si tot patineaza) asa ca ar trebui sa te cam orientezi catre altceva:

1.furca poate nu culiseaza usor
2.cablu de ambreiaj are vreo spira rupta sau din diverse defecte nu culiseaza bine (sa te uiti si la bucsile acelea unde`i faci reglajul daca sunt pozitionate corect)
3.banuiesc ca te pricepi bine sa montezi kitul (nu vreau sa te jignesc dar am mai vazut cazuri cand nu au montat corect discul si ca in cazul tau au circulat foarte putin pana s`a tocit discul putin la fata apoi patineaza)

p.s: cand ai schimbat aceste kituri, rulmentul de presiune in ce stare era ? l`ai schimbat si pe el mereu ? apuca sa`ti lase urma pe placa de presiune ?
taipan2
Da am schimbat si rulmentul de presiune,am reglat cursa corect si am montat corect discul.Presupun ca diafragma placii probabil nu are calitatile necesare ca materialpt a tine in contact corect discul cu volanta,iar acest fapt duce la patinare!Patinajul a aparut in momentul in care am urcat o panta mai mare(nu exagerata)cu 4x4 cuplat,dar fara incarcatura.Sau pot fi ferodourile discului neconforme cu specificatiile tehnice ale unui disc de calitate!
Kiraly
precizeaza te rog ce fel de disc/placa ai montat
payty
placile de presiune de 200 (cel putin de astea stiu eu), chiar si de uzina, au arcul mai slab decat cele cu care vine masina din fabrica, deci aici e deja o problema.

Dar la mine de exemplu, desi ambreiajul e schimbat, nu patineaza.


Daca volanta are urme adanci in ea si santuri, cum arata de exemplu un disc de frana utilizat, atunci nu mai cupleaza cum trebuie chiar si cu discul nou.


Acelasi fenomen se intampla si la frane, cand schimbi placutele si ai un disc cu santuri. pana se aseaza placutele pe disc cum trebuie, nu franeaza corect, tocmai pt ca suprafata de contact e mai mica.

Sunt de acord cu colegii de mai sus, mai bine iei o alta volanta decat sa o rectifici pe asta (asta presupunand ca ai placa de presiune de calitate).

Gasesti pe site-urile de anunturi piese de dacie cate vrei la preturi mici.

cielo99
Daca tot demontezi iar, prinde placa pe volanta fara disc si masoara distanta dintre placa si volanta. Grosimea discului din cate stiu e de 7mm iar distanta intre placa si volanta ar trebuii sa fie cu ceva mai mica undeva pe la 4 mm maxim (asta e grosimea pe la care incepe sa patineze discul). Daca distanta e 6 mm nu iti va ambreia in veci sa nu patineze discul. Arunci raman 2 variante, rectificarea volantei sau schimbarea ei cu recomandare de schimbare.
PH-06-BOA
Nu sunt de acord cu voi, decât în mica măsură. Eu am făcut multe rectificar la volante și placi. Vedeți și filmele mele, în care arat chiar placa și volanta. Se scot bolturile de centrare, se ia fata dreapta și grosimea necesara strângerii discului, și volanta e ca noua.Daca din volanta vei lua puțin pana iese dreapta, și când pui placa peste disc, strângerea e sub 3mm, ia și din placa din partea de aluminiu. Da-mi mesaj dacă nu ai înțeles. Placa nu se poate incaeca, ca e de fonta. Ar fi ras si panarama, sa te straduiesti sa faci asa ceva, pentru "doi lei" .https://www.youtube.com/watch?v=Cf9DC_5Jqz4 Aici puteti vedea, ce trebuie luat din placa, pentru a se face strangere corecta, cand suprafata de frecare e denivelata sau sub cota. Se face fata dreapta la suprafata de frecare, dupa care se determina cat se va lua din partea de sprijin, cea din aluminiu, ca sa se obtina cei 3mm de care spuneam (nu numai eu), mai inainte. Acum, ca-ti patineaza tot ce ai pus tu, e o greseala undeva: discul are suprafete mici de frecare, datorita unor constructori cretini, care au cutat partea metalica dintre ferodouri, sub forma literei "Z" . Asa, discul face contact in dreptul cutelor, si restul dintre cute, ferodoul sta liber, ca si cand ar fi debreiata. Alta cauza, materialul din care e facut soarele e foarte moale, si nu preseaza pe placa de fonta, cu forta necesara. Cablul sa nu ramana agatat, sau rulmentul e mai mic si intra intre "petalele" soarelui (sund doua tipuri de placi si rulmenti, ca diametru).
taipan2
Am rectificat o volanta de 200 si am pus-o cu tot cu disc si placa in locul celei de 180 care mi-au tot facut probleme!Acum merge f bine !
Mersi pt raspunsuri !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.