QUOTE(FiveThreeFive @ 22 Dec 2014, 17:16)
Florin,
Te felicit pentru faptul ca esti un student care isi ia in serios temele.
Din pacate, nu vin cu un raspuns la subiect, deci sunt off-topic.
Dar nu reusesc sa ma abtin si sa nu spun sus si tare ca sunt surprins de faptul ca in facultatile cu profil mecanic inca se mai studiaza carburatorul Daciei 1300 (+ derivate). Ar fi in regula daca studiul carburatorului s-ar face in scopul cunoasterii istoriei evolutiei tehnologiei, dar ma tem foarte mult ca nu cumva carburatorul sa fie studiat in asa amanunt tocmai pentru ca profesorii vostri n-au reusit sa tina pasul cu tehnologia, deci habar n-au sa va predea altceva.
Te rog sa te interesezi daca, in anii urmatori de facultate, este inclusyga in programa studierea in amanunt a sistemelor moderne de injectie (atat de benzina cat si de motorina). Prin "moderne" ma refer la injectia directa, specifica majoritatii automobilelor care se vand in mod curent pe piata, nu tehnologia de acum 10 ani sau mai mult.
In cazul in care programa facultatii voastre nu se apleaca cu insistenta asupra tehnologiilor moderne, cred ca ar trebui ca, impreuna cu colegii mai studiosi, sa ridicati in mod foarte serios aceasta problema la decanat.
Evident, in cazul in care tehnologiile moderne sunt predate amanuntit, aceasta este o veste foarte buna si te rog sa ignori complet cele de mai sus.
Ma tem insa ca lucrurile au ramas intepenite pe vremea carburatorului Carfil 32IRMxxx, ceea ce este extrem de grav. Daca este necesar sa detaliez de ce consider ca este grav, o sa o fac cu placere.
Ei hai sa nu ne aprindem chiar asa! Din spusele baiatului nu rezulta ca trebuie sa sustina licenta cu vreo dizertatie despre carburatorul de pe motorul D1300... poate are si el vreo curiozitate dupa o sedinta de laborator... si-apoi nicio facultate din lumea asta nu te invata subtilitatile tehnologiilor de ultima ora... acestea se invata la cursurile de specializare ale angajatorilor, prin studiul documentatiei tehnice a constructorului si prin experienta practica profesionala... la scoala inveti principiile de baza care te ajuta sa avansezi catre specializare.
Mie personal nu-mi prea vine a crede ca in invatamantul tehnic superior de profil, totul se limiteaza numai la carburator, de vreme ce in urma cu 25 ani la un curs care se numea ARMAI ( A!imentarea si reglajul motoarelor cu ardere interna)
se studia injectia multipunct (clasica in poarta supapei de admisie si directa, in camera de ardere ) la MAS, precum si injectia de tip common rail la MAC. De cursurile de poluare la care se studia reglajul electronic in bucla cu autorul sondei lambda si a senzorului de detonatie, precum si de tratamentul cu uree (mareata tehnologie addblue, de acum) a gazelor de esapament la MAC, pot spune ca sunt mai actuale ca oricand .
Avantajul de baza al noilor tehnologii in costructia motoarelor cu ardere interna consta in gestionarea electronica a functionarii lor... procesele si fenomenele din interior sunt absolut aceleasi.
Ca sa se ajunga la optimizarea acestor procese prin noile tehnologii electronice au fost necesari multi ani de studii pentru intelegerea lor. De aceea trebuie ca viitorul inginer sa aiba o baza solida de plecare. Altfel va sti doar sa foloseasca doar software de dignosticare care ii va semnala doar parametri fuctionali anormali, dar nu-i va spune niciodata despre cauza reala a defectiunii.
Florin,
Tocmai de aceea exista acea duza! Pentru a se face in mod corespunzator gradului de deschidere a clapetei, o impartire a celor doua debite de gaze arse reziduale (gaze de carter)... la baza stand acel principiu al minimei rezistenfe.
Incearca sa nu pui acea duza in furtun si vei vedea si intelege ce se intampla.
Ca sa te lamuresti la ce folosesc acele orificii de sub clapeta iti recomand cartea Autoturismul Dacia. 1300 a lui Mondiru si Brebenel, prima sau a doua editie... vei vedea acolo o prezentare foarte reusita. In ceea ce priveste stutul aflat pe flansa pata calda vs galeria de admisie, au existat mai multe variante, cel mai probabil din considerente constructiv-economice si mai putin functionale.
Intre flansa carburatorului si cea a galeriei de admisie se afla un distantier termoizolant incadrat de doua garnituri flansa carburator.