Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme carburator si platina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
X_T_C
Mi se impusca platina super repede,si cand este impuscata am observat inca o chestie,o ia razna nivelul benzinei din carburator,adica ramane plutitorul blocat,stiu ca nu are cum sa aiba legatura,dar e a 3-a oara cand mi se intampla.Am schimbat platina,plutitorul si cuiul ala si acum,cand ramane,cand nu ramane blocat.Sa fie cumva locasul acela stricat,uzat?!Iar platina ce are de tot se impusca,am bobina Dudoco,platina Dudoco,apridere electronica(cutia daia rosie) si bujii Brisk.M-am dus azi de dimineata cu masina la service si am lasat-o acolo,seara nu era gata,maine s-ar putea.... sad.gif
electric
condensator ; distanta platinei prost reglata.
ionut232
nu wai tata....eu am mai discutat pe forum despre acest fenomen:platina impuscata.
si toti si-au dat cu parerea :
-curentul prin bobina(este 2.79A,deci nu e mare);
-legat fir de delcou,ca poate nu face masa bine;
-reglaje de tot felu;
-cumparat bobina bosch care s-a dus mai repede;
-cumparat aprindere el. de tg mures;

eu sunt de parere ca nu exista solutie.

se impusca cam la vreo 2 saptamani,timp in care nu fac mai mult de 150km, se impusca simtitor,astfel ca se simte in mersul motorului...

si inca sunt in cautarea solutiei...deci?alte idei sunt binevenite...


referitor la subiectu tau:nu prea vad nici o legatura cu plutitoru...
X_T_C
Cred ca m-am lamurit,astia mi-au curatat carburatorul cu decarbusolv,dar.... au dat jos carburatorul l-au bagat in decarbusolv,l-au scos si l-a suflat cu aer dar s-or fi depus mizerii pe peretii carburatorului si pe jiglere,parerea mea,maine ii pun sa reia operatia.E vreo problema daca nu au dat jos garnitura de la pompa de sprit sau trebuie schimbata si garnitura?!Azi am schimbat pompa de benzina,am pus platina Dudoco,bobina Dudocu,aprindere electronica de Tg.Mures,filtru de aer si curatat carburatorul,daca asa se numeste ce mi-au facut aia....filtru de aer l-am schimbat ca aveam carburatorul negru mai tot timpul de mizerie.Cand mi-au pus aprinderea cu au marit distanta la bujii la 1 mm si la platina sa o micsoreze la 0,2-0,3 mm,e vreo problema?!
argon
ce nu pot eu intelege e cum ti se impusca platina dc ai aprindere electronica...
Eu nu am aprindere electronica, si schimb platina cam la 8000-10000 km, si nu ca se impusca , ci pt ca se toceste pintenul huh.gif...asa ca fratilor aruncati-va aprinderile electronice la ghena, o aprindere clasica reglata corespunzator face cat 10 electronice la un loc!!!
dex lada
- nu e bine legata aprindere elec sau este defecta.
ionutctn
Ia-ti o aprindere electronica fara platina......la aia nici nu reglezi nici nu cureti nimik nici nu are ce sa se impuste la ea sau mai stiu ce (odata montata acolo moare) ......renuntati la sistemul asta pe platina........
argon
aia e aprindere integrala...si e foarte dificil de realizat...lucreaza niste baieti pe forum de mult timp la una..asta dc te referi la ce ma refer eu..
ionutctn
Nu.....eu ma refeream la sistem electromagnetic in loc de platina.......parerea mea ca merita....
Acum si eu as fi interesat de ceva mai performant dar deocamdata ma multumesc cu sistemul asta pe care il am pe masina (decat platina......)
driverx
Ceva nu e ok in sistemul de aprindere. Nu mai dati vina pe aprinderi electronice si prostii. Daca nu aveti habar de electrica nu mai trageti concluzii dupa urechi ca uite asa s-a nimenit, asta a fost experienta voastra, deci aia tre sa fie problema. Dinastea face baba Leana de 80 de ani.

Deci ceva nu e ok in sistemul de aprindere. Ori ai montat prost aprinderea, ori bobina nu e OK pentru masina asta. Nu inteleg de ce trebuie sa tot luati alte prostii. Aia romaneasca e super OK. Credeti ca castigati ceva cu alta bobina. Lasati basmele si placebourile pentru prosti. Puneti aprindere de Tg Mures CORECT si nu mai schimbati platina poate nici dupa 20.000 KM. Eu cred ca fac cam atat cu ea. O am de 2.5 ani. Si daca o scot din masina, atata ca noua.

Vedeti ca se poate. Dar nu, argon and altii trebuie sa arunce cu tampenii gen aprinderile electronice nu sunt bune etc etc. Habar nu aveti ce face si ce avantaje aduce, dar voi aruncati cu "concluzii"
ionut232
pai eu am montat aprinderea electronica cum scria pe instructiuni.

nu cred ca sunt mai multe moduri de a o monta si masina sa mearga totusi.

si nu cred ca e de vina aprinderea, deoarece si fara aprindere tot se impusca.eu am cumparat aprinderea in speranta ca nu se va mai impusca platina.
deci...alte idei?
se poate impusca din cauza fiselor?
argon
e adevarat vorbesc din punctul meu de vedere, am avut aprindere de Rg Mures, nu am fost deloc multumit, si am dat-o jos, am reglat clasica si merge perfect, daca voua va merge bine electronica s-o folositi sanatosi..

DA, bobina de Sacele clasica e cea mai buna pentru Dacie, si nu merita alte prostii gen Doduco sau Bosch, costa mai mult si deseori se comporta mai prost ca cele de Sacele.
DodoBird
QUOTE(ionut232 @ 26 Oct 2005, 09:45)
pai eu am montat aprinderea electronica cum scria pe instructiuni.

nu cred ca sunt mai multe moduri de a o monta si masina sa mearga totusi.

si nu cred ca e de vina aprinderea, deoarece si fara aprindere tot se impusca.eu am cumparat aprinderea in speranta ca nu se va mai impusca platina.
deci...alte idei?
se poate impusca din cauza fiselor?
*



Verifica daca nu cumva releul incarca cu o tensiune mai mare de 14,2 volti , asta ar mai putea fi o explicatie. Ar mai fi o problema in unele aprinderi electronice "circula" varianta unei rezistente de atac de 45-47 ohmi ceea ce este destul de mic apropiind curentul mult de cel clasic . Dar si pe clasic nu prea are voie sa se impuste asa de usor o platina.
Aprindera electronica daca e pusa gresit , nu merge si gata.

ionut232
QUOTE(DodoBird @ 26 Oct 2005, 14:53)
Verifica daca nu cumva releul incarca cu o tensiune mai mare de 14,2 volti , asta ar mai putea fi o explicatie. Ar mai fi o problema in unele aprinderi electronice "circula" varianta unei rezistente de atac de 45-47 ohmi ceea ce este destul de mic apropiind curentul mult de cel clasic . Dar si pe clasic nu prea are voie sa se impuste asa de usor o platina.
Aprindera electronica daca e pusa gresit , nu merge si gata.
*




unde sa masor?
pe bornele bateriei?la ce turatie??
sau la releu?!!!
Buyaka
QUOTE(ionut232 @ 26 Oct 2005, 13:24)
unde sa masor?
pe bornele bateriei?la ce turatie??
sau la releu?!!!
*


Se masoara la bornele bateriei... trebuie sa ai la o turatie mai mare decat cea de mers in gol (1500-2000) o tensiune la borne intre 13,8-14,2 V bineinteles cu consumatori porniti (faruri, aeroterma etc - nu toate odata ci doar un consumator mai mare) daca nu ai valorile astea incearca sa schimbi releul de incarcare, pune unul electronic si nu mai ai probleme...
Despre platina atentie mare daca o cureti sa o faci cat mai bine si pe o hartie abraziva cu granulatie cat mai fina, schimba si condensatorul daca e cazul, in 80% din cazuri din cauza lui se impusca platina.
Bafta!
DodoBird
QUOTE(Buyaka @ 26 Oct 2005, 14:28)
Se masoara la bornele bateriei... trebuie sa ai la o turatie mai mare decat cea de mers in gol (1500-2000) o tensiune la borne intre 13,8-14,2 V bineinteles cu consumatori porniti (faruri, aeroterma etc - nu toate odata ci doar un consumator mai mare) daca nu ai valorile astea incearca sa schimbi releul de incarcare, pune unul electronic si nu mai ai probleme...
Despre platina atentie mare daca o cureti sa o faci cat mai bine si pe o hartie abraziva cu granulatie cat mai fina, schimba si condensatorul daca e cazul, in 80% din cazuri din cauza lui se impusca platina.
Bafta!
*



Corect ! Dar in general nu merita chinuiala sa slefuiesti ! Ia o platina su un cond nou. Dar mai intai vezi masuratorile pe releu ca mai sus !
X_T_C
In fine,iar deviati de la subiect si asa e bine.Pe langa ce schimbasem,problema tot carburatorul ramasese care imi dadea rateuri fara filtru de aer pus,la modul flacari,nu doar fum dala.I-am convins intr-un tarziu sa-mi dea jos chiulasa sa se uite la supape,si cica erau arse alea de admisie.Faza e ca eu plecasem la facultate la o restanta si am inteles ca doar pe alea de admisie mi le-a schimbat si pe alea de evacuare le-a testat cu benzina si cica inchid bine.Romanii,nu au putut sa ma sune sau sa astepte si le schimbam pe toate,ca doar la sfarsit tot vreo 4 mil am platit pe piese si manopera.Acum intrebarea mea este daca mi se duc alea de la evacuare?!Am mers cu masina si se comporta super bine,sta la relanti putin peste 500,merge bine,dar acum ma intreb de ce nu or fi schimbat si supapele de evacuare,nu sunt asa importante.Nu prea ma pricep la mecanica de aceea pun intrebarile acestea.
ionut232
QUOTE(DodoBird @ 26 Oct 2005, 16:34)
Corect ! Dar in general nu merita chinuiala sa slefuiesti ! Ia o platina su un cond nou. Dar mai intai vezi masuratorile pe releu ca mai sus !
*



oamenilor....am aprindere electronica...deci condensatoru e scos din circuit...
maine am sa masor la borne...si va zic...
Costin_C
QUOTE(ionut232 @ 27 Oct 2005, 17:49)
oamenilor....am aprindere electronica...deci condensatoru e scos din circuit...
maine am sa masor la borne...si va zic...
*


Salut...din cate inteleg ai aprindere de Tg. Mures (rosie.....led verde sau rosu...)
Mica problema pe care nu am vazut-o ca cei "Pro" si " Contra" acestei aprinderi sa o sesizeze, este ca aceasta aprindere isi inchide circuitul de forta al bobinei de inductie ( acei Amperi ce de obicei , impusca platina), tot prin platina.Spun asta pentru ca aceasta aprindere nu are punct de masa....De aici, cred, si atatea pareri pro si contra acestei aprinderi.....
vitrox
[SIZE=14]arunca aprinderea aia electronica pe care o ai pt ca d-ai se arde platina!!! aceeasi problema am avu si eu. asa ca renunta la idee!!! iati una care inlocuieste platina!!
driverx
QUOTE(vitrox @ 28 Oct 2005, 22:07)
[SIZE=14]arunca aprinderea aia electronica pe care o ai pt ca d-ai se arde platina!!!  aceeasi problema am avu si eu. asa ca renunta la idee!!! iati una care inlocuieste platina!!
*



Termina cu prostiile astea ieftine. Decat sa mai vorbesti tampenii, mai bine abtine-te, ca data viitoare mai si sterg posturile. Pe ce baza spui tu asta? Tu stii ca ruperea la aprinderea clasica se face prin platina, iar la electronica prin tranzistor? Si ca in platina de abia circula ceva miliamperi cu aprinderea electronica fata de amperi buni pe clasic (daca nu stiai, de aia pusca platina).
ionut232
QUOTE(driverx @ 28 Oct 2005, 23:44)
Termina cu prostiile astea ieftine. Decat sa mai vorbesti tampenii, mai bine abtine-te, ca data viitoare mai si sterg posturile. Pe ce baza spui tu asta? Tu stii ca ruperea la aprinderea clasica se face prin platina, iar la electronica prin tranzistor? Si ca in platina de abia circula ceva miliamperi cu aprinderea electronica fata de amperi buni pe clasic (daca nu stiai, de aia pusca platina).
*




asa.....
deci:am masurat curentu la borne cu motoru pornit si imi indica vreo 14 si ceva.nu stiu exact pentru ca am masurat cu un aparat analogic...
si mai este faza ca am uitat sa masor cu motoru turat...
maine o sa iau aparatu lu fratemiu ca are digital si va spun.

in legatura cu ce spune driverx prin platina nu circula chiar cativa miliamperi...
eu am masurat la mine ,cu aprinderea pusa si aveam vreo 2.70A si fara aprindere vreo 2.9A.
acuma nu zic, poate o fi aprinderea mea stricata...
mai stie cineva ca prin platina,cu aprinderea pusa, trebuie sa fii cativa mA????

driverx
In privinta miliamperilor, nu stiu cat, dar tind sa cred ca sub 1A de aia am zis miliamperi. Poate is 3, poate is 900
DodoBird
QUOTE(ionut232 @ 29 Oct 2005, 18:24)
asa.....
deci:am masurat curentu la borne cu motoru pornit si imi indica vreo 14 si ceva.nu stiu exact pentru ca am masurat cu un aparat analogic...
si mai este faza ca am uitat sa masor cu motoru turat...
maine o sa iau aparatu lu fratemiu ca are digital si va spun.

in legatura cu ce spune driverx prin platina nu circula chiar cativa miliamperi...
eu am masurat la mine ,cu aprinderea pusa si aveam vreo 2.70A si fara aprindere vreo 2.9A.
acuma nu zic, poate o fi aprinderea mea stricata...
mai stie cineva ca prin platina,cu aprinderea pusa, trebuie sa fii cativa mA????
*



Prin aprimdere electroniva eu recomand, sa zicem, o medie : 12V/120 ohmi = 100mA
Deci daca pe aprinderea ta elctronica ai 2,7 A si cea clasica 2,9A atunci nu prea este nici o diferenta blink.gif , asta pt ca de obicei ei pun 47 ohmi , nu stiu cine ia invatat , adica pe ei fabricantii. S-a mai discutat problema asta la topicul de aprinderi , au murit proiectantii din Romania ?
ionut232
scuze pentru intarzierea cu care raspund....dar nu am avut timp.......

am masurat curentul la borne:l-am masurat dimineata,imediat cum am pornit masina,cu ea turata, si imi indica vreo 16V...
tata a zis ca daca bateria e descarcata, incarca cu mai mult...


in fine, am mers pana undeva(vreo 2km) si am masurat iar, si imi indica tot vreo 16.
nu era variatie la curent chiar daca o turam sau nu.

deci?
trebuie sa cumpar acel regulator?si cat ar costa...
ionut232
mai fratilor......raspundeti-mi si mie....ce sa fac?
sa dau banii pe un releu?cat costa?
stefan_punk
am si eu o intrebare ce treaba are acel releu cu bateria ? Ca da o tensiune mai mare asta nu inseamna ca creste si curentul va dau legea lui ohm din clasa a saptea care spune ca tensiunea este egala cu rezistenta imultita cu intensitatea curentului rezistenta fiind aceeasi rezulta ca scade curentul logic, nu cred ca de aceea se impusca platina. Parerea mea este ca acel 'tranzistor'' care inlocuieste platina tranmite comanda mai mica si in concluzie trece un curent mai mare prin platina, se poate rezolva acesta cum a spus cineva mai sus inlocuita acea rezistenta cu una mai mare. Daca aveti argumente sa nu ezitati sa ma contraziceti vedem explicam si...ajungem sa tragem concluzii
dacis
QUOTE(DodoBird @ 29 Oct 2005, 22:23)
Prin aprimdere electroniva eu recomand, sa zicem, o medie : 12V/120 ohmi = 100mA
Deci daca pe aprinderea ta elctronica ai 2,7 A si cea clasica 2,9A  atunci nu prea este nici o diferenta  blink.gif , asta pt ca de obicei ei pun 47 ohmi , nu stiu cine ia invatat , adica pe ei fabricantii. S-a mai discutat problema asta la topicul de aprinderi , au murit proiectantii din Romania ?
*



Intrebare: CUM SE MASOARA CURENTUL PE APRINDEREA ELECTRONICA?
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 4 Nov 2005, 07:34)
Intrebare:  CUM SE MASOARA CURENTUL PE APRINDEREA ELECTRONICA?
*



1. Ampermetru inseriat cu platina sau, mai simplu, pui ampermetrul intre masa si platina-mobila si deschizi platina. Curentul citit este cel care trece prin platina.

2. Daca ai acces la interiorul aprinderii identifici rezistorul care e cuplat intre + si firul de platina dupa care aplici legea lui Ohm. Asta functioneaza la cele "Malvina".

Partea mai "aparte" a aprinderilor de Tg.Mures este ca au numai 3 conexiuni. Niciuna din ele nu este masa, ceea ce ma face sa-mi pun intrebari asupra principiului de functionare a lor.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Nov 2005, 15:07)
1. Ampermetru inseriat cu platina sau, mai simplu, pui ampermetrul intre masa si platina-mobila si deschizi platina. Curentul citit este cel care trece prin platina.

2. Daca ai acces la interiorul aprinderii identifici rezistorul care e cuplat intre + si firul de platina dupa care aplici legea lui Ohm. Asta functioneaza la cele "Malvina".

Partea mai "aparte" a aprinderilor de Tg.Mures este ca au numai 3 conexiuni. Niciuna din ele nu este masa, ceea ce ma face sa-mi pun intrebari  asupra principiului de functionare a lor.
*



Am luat legatura cu producatorul aprinderii Gotronic din Targu Mures (Gelu Olaru se numeste) si mi-a raspuns ca principiul constructiv al aprinderii sale este altul astfel incat nu se aplica observatia lui DodoBird (cum ca o aprindere electronica ar trebui sa aiba o rezistenta de atac de 100-120 Ohmi, astfel incat curentul pe platina sa scada la aprox. 100 mA). Initial nu l-am crezut pe producator dar m-am convins ca intr-adevar principiul constructiv al aprinderii Gotronic trebuie sa fie altul pentru ca, inseriind rezistente de 30-40-60 Ohmi intre aprindere si platina fixa, motorul pur si simplu nu mergea. DELOC. Pentru ca scanteia lipsea. Probabil ca observatia cu insuficienta rezistentei de atac se aplica la alte aprinderi gen Malvina et comp.

Asa ca aprinderea mea Gotronic a continuat sa-mi se impuste platinile intr-o veselie (la 100-150 km) si am fost nevoit sa trec pe clasic (unde tot cam la fel se intampla).

Aseara mi-a zis un "meserias" ca s-ar putea sa am bobina prea puternica. (?!?!?!)

Ma gandesc daca nu cumva am vreo dioda strapunsa desi nu-mi dau seama ce-ar avea asta a face.
diaconuliviu
Mda, asta imi intareste convingerea ca acea aprindere de Tg.Mures nici macar PLATINA ELECTRONICA nu e, ca Malvina. Deci, nu va proteja platina.
Acuma cata la tine de ce se impusca platina pe clasic, aceea fiind si cauza impuscarii ei cu Tg.M. (condensator defect, primar bobina partial in scurt, bobina de curent mare - poate ai pus una dotata cu balast la care i-ai eliminat balastul- eventual scurt partial in secundarul ei).
mihait
Aveam si eu probleme cu platina. Se impusca, ce-i drept, cam pe la 2-3 luni.
Am luat o platina "aspirata" (nu stiu cat de corect este termenul ) facuta de InterMotor, UK. Asta nu se mai impusca , dar se mai murdareste din cand in cand. Diferenta intre ea si aia de dacie este ca are o gaura pe mijlocul acelui disc rotund.
ionut232
QUOTE(mihait @ 7 Nov 2005, 13:26)
Aveam si eu probleme cu platina. Se impusca, ce-i drept, cam pe la 2-3 luni.
Am luat o platina "aspirata" (nu stiu cat de corect este termenul ) facuta de InterMotor, UK. Asta nu se mai impusca , dar se mai murdareste din cand in cand. Diferenta intre ea si aia de dacie este ca are o gura pe mijloculu acelui disc rotund.
*




unde ai gasit o astfel de platina?si cat ai dat pe ea?
ionutctn
Se gaseste pe la toate magazinele de piese auto dacia. E in jur de 60k ROL. Am avut si eu. Eu am luat-o pentru ca imi spusese cineva ca se impusca mai greu ca de turatii si dat in goarna nu se pune problema la mine ca merg ca pensionarii.
E intr-o cutiuta albastra si scrie cu galben INTERMOTOR.
mihait
Ionutctn are dreptate. O gasesti pe la toate magazinele de piese auto dacia. Cutie albastra, Intermotor scris cu galben pe cutie.A mea este cumparata de la un magazin din provincie .
diaconuliviu
Se numeste "ventilata" si asigura o suprafata de contact mai mare, prin asta scazind rezistenta de contact, deci contact mai ferm.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Nov 2005, 10:21)
Mda, asta imi intareste convingerea ca acea aprindere de Tg.Mures nici macar PLATINA ELECTRONICA nu e, ca Malvina. Deci, nu va proteja platina.
Acuma cata la tine de ce se impusca platina pe clasic, aceea fiind si cauza impuscarii ei cu Tg.M. (condensator defect, primar bobina partial in scurt, bobina de curent mare - poate ai pus una dotata cu balast la care i-ai eliminat balastul- eventual scurt partial in secundarul ei).
*


Cum pot afla despre ce-i vorba ori altfel spus ce trebuie sa masor ca sa-mi dau seama daca e vorba despre vreunul dintre defectele bobinei despre care vorbeai?

Chestiunea cu condensatorul nu tine, ca era scos din circuit cand aveam montata aprinderea electronica. Dar daca tot veni vorba, acesta n-ar putea fi inlocuit cu un altul care eventual sa protejeze mai eficient platina. Si daca da, care ar fi caracteristicile ideale?... (capacitate, tensiune de lucru etc.)

In alta ordine de idei, mentionez ca tensiunea de incarcare este de max. 14,55 V.

Multumesc.
diaconuliviu

Condensatorul este confectionat in carcasa dedicata montarii pe delco; valoarea este 0,22 uF dar pot fi si valori apropiate (0,2-0,25 uF). Mai mic nu e eficient si arde platina, mai mare amortizeaza prea mult impulsul autoindus si scade tensiunea secundara.
Despre primariul bobinei, se poate masura la rece cu omhetrul, o sa caut prin carti valoarea in ohmi; problema e ca asa poti afla daca ai scurt permanent in spire sau daca bobina este din cele dedicate balastului; daca scurtul apare "la cald", adica atunci cind apare autoinductia, si de asta iti dai seama numai cu un banc-tester.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2005, 09:56)
Condensatorul este confectionat in carcasa dedicata montarii pe delco; valoarea este 0,22 uF dar pot fi si valori apropiate (0,2-0,25 uF). Mai mic nu e eficient si arde platina, mai mare amortizeaza prea mult impulsul autoindus si scade tensiunea secundara.
Despre primariul bobinei, se poate masura la rece cu omhetrul, o sa caut prin carti valoarea in ohmi; problema e ca asa poti afla daca ai scurt permanent in spire sau daca bobina este din cele dedicate balastului; daca scurtul apare "la cald", adica atunci cind apare autoinductia, si de asta iti dai seama numai cu un banc-tester.
*



Multam' frumos. Astept. Dar eu cred ca "la rece" bobina este OK, pentru ca am masurat-o si se incadra in parametrii solicitati de producatorul aprinderii electronice Gotronic. Cat despre caracteristicile ei "la cald", asta-i alta poveste...

In alta ordine de idei, acum functionand "pe clasic", care sunt ceilalti parametri pe care trebuie sa-i aiba condensatorul - de ex. tensiunea de lucru etc. - presupunand ca vreau sa-l inlocuiesc cu altul care ar avea, sa zicem, undeva intre 30 si 50 de uF (microfarazi, da?)?
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 8 Nov 2005, 14:00)
[...] presupunand ca vreau sa-l inlocuiesc cu altul care ar avea, sa zicem, undeva intre 30 si 50 de uF (microfarazi, da?)?
*



Pai daca iti scriu ca aia e valoare/plaja destul de critica (0,2-0,25 uF),si spun si motivele, tu ii dai inainte cu 30-50uF. Pune condensator dedicat. Din cite imi amintesc, e la 630V.
Norocul cel mare e ca 30-50uF/630V gasesti mai greu.

Si ne miram ca ne merg masinile rau sau deloc. radmasa.gif
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 09:55)
Pai daca iti scriu ca aia e valoare/plaja  destul de critica (0,2-0,25 uF),si spun si motivele,  tu ii  dai inainte cu  30-50uF. Pune condensator dedicat. Din cite imi amintesc, e la 630V.
Norocul cel mare e ca 30-50uF/630V gasesti mai greu.

Si ne miram ca ne merg masinile rau sau deloc. radmasa.gif
*



Dincolo de ironia ta - nejustificata: tot ce am pe masina e si standard si de buna calitate, inclusiv condensatorul (Valeo, dar am avut si Bosch si romanesti, toti dedicati) - ma intreb si eu: daca utilizand componente standard nu merge bine, poate apeland la astfel de "inlocuitori" va merge mai bine.

Nu crezi ca am motive sa gandesc astfel dat fiind faptul ca, repet, nu am in acest moment nimic improvizat, totul este standard si dedicat si cu toate acestea la 40-50 km platina este dusa... Si la fel era si cu aprinderea electronica Gotronic Tg Mures.


P.S. Sa stii ca ieri am facut o vizita la un magazin de piese auto si condensatorii de delco erau intre 21 uF si 27 uF, depinde de producator

P. S. 2 De ce condensatorul este nevoie sa functioneze la o tensiune asa mare - 630 V? De ce n-ar fi de ajuns, de exemplu, 24V ori 160V? Multam' frumos.
DodoBird
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 08:25)
Dincolo de ironia ta - nejustificata: tot ce am pe masina e si standard si de buna calitate, inclusiv condensatorul (Valeo, dar am avut si Bosch si romanesti, toti dedicati) - ma  intreb si eu: daca utilizand componente standard nu merge bine, poate apeland la astfel de "inlocuitori" va merge mai bine.

Nu crezi ca am motive sa gandesc astfel dat fiind faptul ca, repet, nu am in acest moment nimic improvizat, totul este standard si dedicat si cu toate acestea la 40-50 km platina este dusa... Si la fel era si cu aprinderea electronica Gotronic Tg Mures.
P.S.  Sa stii ca ieri am facut o vizita la un magazin de piese auto si condensatorii de delco erau intre 21 uF si 27 uF, depinde de producator

P. S. 2 De ce condensatorul este nevoie sa functioneze la o tensiune asa mare - 630 V?  De ce n-ar fi de ajuns, de exemplu, 24V ori 160V?  Multam' frumos.
*



Daca vei mari capacitatea condensatorului , vor fi probleme la turatii mari (el nu va mai apuca sa se incarce suficient si in consecinta va da o scnteie tot mai slaba cu cresterea turatiei). Desi platina si condul sunt alimentate la 12V, deoarece sarcina este o bobina (respectiv primarul bobinei de inductie) vor aparea ciocuri de tensiune mari (generste de fenomenul de inductie) deci trebuie un condensator la tensiuni mari !
Ai incercat cu alta bobina ?
dacis
QUOTE(DodoBird @ 9 Nov 2005, 10:43)
Daca vei mari capacitatea condensatorului , vor fi probleme la turatii mari (el nu va mai apuca sa se incarce suficient si in consecinta va da o scnteie tot mai slaba cu cresterea turatiei). Desi platina si condul sunt alimentate la 12V, deoarece sarcina este o bobina (respectiv primarul bobinei de inductie) vor aparea ciocuri de tensiune mari (generste de fenomenul de inductie) deci trebuie un condensator la tensiuni mari !
Ai incercat cu alta bobina ?
*



Da, asta este a doua bobina si o am cam de doua luni. Pe prima am schimbat-o pentru ca, chiar daca aparent era in regula - rezistenta din primar si secundar era in limitele normale - dupa un numar mai mare de km se infierbanta temeinic (cred ca injur de 50-70 C).

Asta o am de la cineva care sustine ca a demontat-o de pe o Dacie din 2002 zdrobita intr-un accident. Rezistenta interna este in parametri normali si in plus nu se infierbanta.

Bujiile sunt Brisk si cred ca le-am lasat distanta intre electrozi la 0,8 mm, asa cum erau pe vremea cand aveam aprinderea electronica.

Fisele sunt de la un Opel, au rezistenta interna de vreo 3-5 Kohmi si sunt intr-o forma excelenta. Atata doar fisa centrala imi ridica indoieli - poate fi asta cauza ?... nu cred - ca este cea originala, de Urziceni si nu stiu daca mai este in parametri. Alte detalii... oricand.

PS Ce inseamna turatii mari in rot/min ?...
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 08:25)
[...]
P.S.  Sa stii ca ieri am facut o vizita la un magazin de piese auto si condensatorii de delco erau intre 21 uF si 27 uF, depinde de producator
[...]
*



La restul ti-a raspuns DODO..
Condensatorii, in mod SIGUR, sint de 0,21-0,27 uF.
Uita-te ATENT, o sa vezi "."(PUNCT) inainte de acele numere, care, provenit din sistemul englez, matematic inseamna "," de la noi.

Daca se consuma platina asa repede, DACA bobina e OK, ori platina e de proasta calitate, ori incarcare peste cei 14,4V, ori scurt partial intre ea si corpul delco (pe la fir sau lagarul ala izolat).
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 12:30)
La restul ti-a raspuns DODO..
Condensatorii, in mod SIGUR, sint de 0,21-0,27 uF.
Uita-te ATENT, o sa vezi "."(PUNCT) inainte de acele numere, care, provenit din sistemul englez, matematic inseamna "," de la noi.

Daca se consuma platina asa repede, DACA bobina e OK, ori platina e  de proasta calitate, ori incarcare peste cei 14,4V, ori scurt partial intre ea si corpul delco (pe la fir sau lagarul ala izolat).
*



Multumesc frumos, chiar mi-ai fost de ajutor.

Doua ar putea fi problemele. Mai intai ca incarcarea la mine depaseste usor 14,4 (fiind cam de 14,5-14,55), tensiune la care nu prea imi vine sa cred ca s-ar putea impusca asa frecvent si temeinic platinile.

Mult mai probabil cauza este acel "scurt partial", la care ma gandisem de multisor. Cum naiba as putea sa scap de el, presupunand ca asta este principala cauza?... Si, totusi, cum se produce?... Ca aparent totul este bine izolat si in regula.

PS Stiu sistemul anglo-saxon de separare a intregilor de zecimale (cu "." si nu cu ",", ca la noi). Sorry pentru confuzie. Problema ramane ...
diaconuliviu

14,5 fata de 14,4 ar putea fi si eroare de instrument; in fine, nu poate arde platinile asa des-asta daca instrumentul e bun si nu are erori imense.

ia un ohmetru, desfa firul de la platina, agata una din sondele ohmetrului acolo, roteste motorul pina se deschide platina, apoi pune sonda cealalta la masa. Daca ai rezistenta finita, ai scurt. Te uiti in zona acelui surub, poate izolatorul e mizerabil si conduce.
Sau, acea agrafa de la pivotul partii mobile a platinii, nu atinge partea mobila cumva. Sau daca nu ai pintenul uzat tare si cama atinge acel nit sau bratul mobil, sau la partea de dedesubt a bratului nu face contact spre masa..ETC.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 13:27)
14,5 fata de 14,4 ar putea fi si eroare de instrument; in fine, nu poate arde platinile asa des-asta daca instrumentul e bun si nu are erori imense.

ia un ohmetru, desfa firul de la platina, agata una din sondele ohmetrului acolo, roteste motorul pina se deschide platina, apoi pune sonda cealalta la masa. Daca ai rezistenta finita, ai scurt. Te uiti in zona acelui surub, poate izolatorul e mizerabil si conduce.
Sau, acea agrafa de la pivotul partii mobile a platinii, nu atinge partea mobila cumva. Sau daca nu ai pintenul uzat tare si cama atinge acel nit sau bratul mobil, sau la partea de dedesubt a bratului nu face contact spre masa..ETC.
*



Multumesc, asa am sa fac. Revin cand stiu despre ce-i vorba.

Dar inainte de asta intreb: care-i "firul de la platina"? Cel dintre bobina si platina? Daca da, asa am facut si imi da rezistenta infinita (am masurat la 2M, nu la Ohmi, deci este corect). Ce ma mira insa sunt urmatoarele constatari:
1. Intre minusul bobinei si masa rezistenta este de aprox. 10 Ohmi (ma intreb: este aceasta rezistenta interna a bobinei turometrului?...) cu firul turometrului conectat; fara acesta este infinita;
2. Rezistenta primarului este de aprox. 3,5 Ohmi (asta-i Ok?)
3. Intre borna + a bateriei si + de pe bobina exista o cadere de tensiune de aprox. 0,5 V;
4. tens. la bornele bateriei este de aprox. 11,6 V cu motorul oprit, iar intre cablurile (deconectate) care duc la bornele + si - ale bobinei de aprope 9V. Unde se produce aceasta cadere de tensiune?
DodoBird
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 09:18)
Da, asta este a doua bobina si o am cam de doua luni. Pe prima am schimbat-o pentru ca, chiar daca aparent era in regula - rezistenta din primar si secundar era in limitele normale - dupa un numar mai mare de km se infierbanta temeinic (cred ca injur de 50-70 C).

Asta o am de la cineva care sustine ca a demontat-o de pe o Dacie din 2002 zdrobita intr-un accident. Rezistenta interna este in parametri normali si in plus nu se infierbanta.

Bujiile sunt Brisk si cred ca le-am lasat distanta intre electrozi la 0,8 mm, asa cum erau pe vremea cand aveam aprinderea electronica.

Fisele sunt de la un Opel, au rezistenta interna de vreo 3-5 Kohmi si sunt intr-o forma excelenta. Atata doar fisa centrala imi ridica indoieli - poate fi asta cauza ?... nu cred - ca este cea originala, de Urziceni si nu stiu daca mai este in parametri. Alte detalii... oricand.

PS  Ce inseamna turatii mari in rot/min ?...
*



Maestre s-ar putea sa ma insel dar eu stiam ca FISELE TRE SA FIE CU REZISTENTE DE ORDINUL MEGAOHMILOR !!! Asa se explica , eventual, problema impuscarii: ai o sarcina prea mare in secundar ceea ce se trimite si spre primar !!!
Fa o incercare : ia un set de fise ieftine romanesti , si probeaza (oricum e binme sa ai fise de rezerva la tine !)
dacis
QUOTE(DodoBird @ 9 Nov 2005, 17:12)
Maestre s-ar putea sa ma insel dar eu stiam ca FISELE TRE SA FIE CU REZISTENTE DE ORDINUL MEGAOHMILOR !!! Asa se explica , eventual, problema impuscarii: ai o sarcina prea mare in secundar ceea ce se trimite si spre primar !!!
Fa o incercare : ia un set de fise ieftine romanesti , si probeaza (oricum e binme sa ai fise de rezerva la tine !)
*



Cu siguranta te inseli. Uite aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=16996

Totusi as vrea sa stiu ce anume determina aceasta cadere semnificativa de tensiune care face ca intre + si - bobinei sa am cu contactul pus dar motorul nepornit abia vreo 9 V, cand bateria are la borne 11,5?
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 12:27)
Multumesc, asa am sa fac. Revin cand stiu despre ce-i vorba.

Dar inainte de asta intreb: care-i "firul de la platina"? Cel dintre bobina si platina? Daca da, asa am facut si imi da rezistenta infinita (am masurat la 2M, nu la Ohmi, deci este corect). Ce ma mira insa sunt urmatoarele constatari:
1. Intre minusul bobinei si masa rezistenta este de aprox. 10 Ohmi (ma intreb: este aceasta rezistenta interna a bobinei turometrului?...) cu firul turometrului conectat; fara acesta este infinita;
2. Rezistenta primarului este de aprox. 3,5 Ohmi (asta-i Ok?)
3. Intre borna + a bateriei si + de pe bobina exista o cadere de tensiune de aprox. 0,5 V;
4. tens. la bornele bateriei este de aprox. 11,6 V cu motorul oprit, iar intre cablurile (deconectate) care duc la  bornele + si - ale bobinei de aprope 9V. Unde se produce aceasta cadere de tensiune?
*


Il las pe dodo cu partea lui, sa te "dodoceasca" el; biggrin.gif -scuze, Dodo, nu ma putui abtine;

Firul de platina, da, la ala ma refeream, intre -bobina si delco.
la 1. pai iti raspunzi singur, e de intrare la turometru, desi, cam mica..ia sa incerci a merge o perioada fara turometru..
2.scuze, n-am apucat sa caut valoarea.
4: ai scos cablurile de la bobina? si ai intre + si - 9V? pai acel - bobina merge la platina.In acel moment platina ar trebui sa fie inchisa. si asta inseamna ca ai cadere de tensiune undeva, poate chiar pe platina. Sau, daca e deschisa, condensatorul in scurt partial?
E de cautat..sper sa te fi ajutat, mai departe faci singur..de l;a distanta nimeni nu poate sti exact.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.