Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TUROMETRUL SI VITEZOMETRUL NU FUNCTIONEAZA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
COSTIN_AVRAM
Recent am cumparat un BREAK din 95 la care nu functioneaza vitezometrul , kilometrajul si turometrul . Ce trebuie sa verific la turometru , ce fire si unde trebuie sa vina prinse ?
La cablul de kilometraj fostul proprietar spunea ceva de un pinion uzat la cutie . Se schimba usor ? Ce trebuie demontat?
Cu multumiri , astept raspuns
ionutctn
QUOTE(COSTIN_AVRAM @ 26 Oct 2005, 08:34)
Recent am cumparat un BREAK din 95 la care nu functioneaza vitezometrul , kilometrajul si turometrul . Ce trebuie sa verific la turometru , ce fire  si unde trebuie sa vina prinse ?
La cablul de kilometraj fostul proprietar spunea ceva de un pinion uzat la cutie . Se schimba usor ? Ce trebuie demontat?
Cu multumiri , astept raspuns
*



Pai firele turometrului sunt legate de bobina. Verfica daca mai sunt acolo sau s-a intamplat ceva pe circuit. Rareori se intampla ceva cu ceasul de turometru de obicei firele patesc ceva alea de vin pe bobina.
Cablu la kilometraj intra in cutie. Vezi ce s-a intamplat cu cablul. La tine nu mai iti indica nimik la vitezometru???? E mort total????
Fiorossu
Legat de kilometraj, ai 2 variante:
1. e busit cablu si atunci ai scapat ieftin (te duci si-l schimbi ca nu e mult)
2. e busit ceasul din bord (adica pinioanele care efectueaza oscilarea sunt tocite). In cazul asta, de regula nu le poti repara si va trebui sa cumperi alte ceasuri...si asta e al naibii de scump (stiam de 1.7 milioane vitezometrul singur si 2.5 milioane toate ceasurile).
COSTIN_AVRAM
VITEZOMETRUL E MORT TOTAL , LA FEL SI KILOMETRAJUL . FOSTUL PROPRIETAR SPUNEA CEVA DESPRE UN PINION IN CUTIA DE VITEZE CARE S-AR FI UZAT SI TREBUIE SCHIMBAT.
COSTIN_AVRAM
aveti idee ce culoare ar trebui sa aiba firele care vin de la turometru la bobina ?
ionutctn
Acum nu stiu sa iti spun exact ce culoare au firele alea ca la cate fire imi vin mie pe bobina (aprinderea electronica + cele de la instalatia de gaz + cele de la turometru etc etc) dar iti promit ca ma uit diseara cand ajung acasa de la servici si iti spun.
Ideea la vitezometru e ca daca ti se mai misca cat de cat acul in mers inseamna ca era cablul ca ii sar sarmele alea si agata de izolatia aia stii??? E facut din mai multe fire de sarme impletite cred ca intelegi ce vreau sa spun iar izolatia e de cauciuc iar cand sarmele alea sar se agata de cauciucul ala.
Ori e ceasul de la vitezometru si trebuie sa il schimbi ori ti-a iesit cablul din ceas da nu prea vad cum ca el se infileteaza acolo nush ce sa zik trebuie sa te uiti acolo. Acum iti dau un sfat daca e cumva ceasul de vina schimba si cablul ca sa faci o treaba klumea ca pe urma o sa te lase cablul si o sa trebuiasca sa mai muncesti o data.
Ov
uita-te la bobina. Are 2 borne marcate cu + si -

la borna de - trebuie sa vina 2 fire: unul merge la delcou (la ruptor) si celalalt la turometru wink.gif

pt pinionul ala de care zicea fostul proprietar trebuie sa te duci in service (nu cred ca te rupe), pt ca iti trebuie rampa/elevator. Nu stiu exact cum se schimba (desi s-a discutat chiar zilele trecute despre asta pe un topic), dar am inteles ca n-ar fi cine stie ce complicaciune daca ai rampa/elevator
COSTIN_AVRAM
Problema e ca am GPL si mai sunt cateva fire pe + de la bobina
DodoBird
QUOTE(COSTIN_AVRAM @ 26 Oct 2005, 09:19)
aveti idee ce culoare ar trebui sa aiba firele care vin de la turometru la bobina ?
*



Standard : MARO ! si este pe o conducta comuna cu plusul (ROSU) de pe bobina.
electric
QUOTE(DodoBird @ 27 Oct 2005, 08:10)
Standard : MARO ! si este pe o conducta comuna cu plusul (ROSU) de pe bobina.
*


dar maroul vine la borna de minus a bobinei impreuna cu firul de la delcou
diaconuliviu
QUOTE(DodoBird @ 27 Oct 2005, 08:10)
Standard : MARO ! si este pe o conducta comuna cu plusul (ROSU) de pe bobina.
*


Hehe, poate acum, la electronica aia desteapta; tu ai legat bobina cu + pe condensatorul de atac, montaj specific CDI radmasa.gif ;
firul de turometru se leaga la - bobina pentru aprindere clasica sau "platina electronica"-recte Malvina si/sau Tg. Mures.
DodoBird
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Oct 2005, 07:50)
Hehe, poate acum, la electronica aia desteapta; tu ai legat bobina cu + pe condensatorul de atac, montaj specific CDI  radmasa.gif ;
firul de turometru se leaga la - bobina pentru aprindere clasica sau "platina electronica"-recte Malvina si/sau Tg. Mures.
*



Era un plus pe bobina ? radmasa.gif
COSTIN_AVRAM
AM VERIFICAT FIRUL DE PE BOBINA. NU ESTE INTRERUPT .
AM OBSERVAT ALTCEVA : CAND LOVESTI CU DEGETUL SPATELE TUROMETRULUI , PRIN BORD , LIMBA CEASULUI SE RIDICA SI INDICA CORECT. DACA AI LUAT O DENIVELARE SAU AI OPRIT MOTORUL SI PORNESTI DIN NOU , LIMBA E MOARTA.IAR LOVESTI , IAR SE RIDICA .
AVETI IDEE CAM CE AR FI ? CEVA INTRERUPT PRIN CEAS ? SA DESFAC CEASUL AR FI O IDEE BUNA ?
VITEZOMETRUL L-AM REZOLVAT. ERA PINIONUL DIN CUTIE. ACUM MERGE BINE MAI PUTIN JURNALIERUL CARE LA RESETARE A RAMAS BLOCAT. LA ASTA NU STIU CE SA-I MAI FAC.
tunderbird
Fii amabil si incearca sa nu mai urli la noi.

Singura solutie este sa dai tabloul de bord jos si sa desfaci ceasurile.

La turometru, este foarte posibil ca acul indicator sa ramana agatat in zona de zero, iar la jurnalier nu se mai cupleaza pinionul care transmite miscarea de la mecanismul kilometrajului.

Cred ca daca ai putina indemanare, poti sa-l repari relativ usor.
guru3d
EU AM O DACIE DIN `84 SI NU FUNCTIONEAZA KILOMETRAJUL.VITEZOMETRUL MERGE.AVETI IDEE CE SA FAC?
gabyja
pana la urma firul maro vine pe + sau pe - ? si daca acul indicator la turometru ramane blocat in zona de 0 care e solutia daca mai e vreuna in afara de a cumpara ceas nou:)
Sorcerer
ia umbla pe la sigurante ! Mie mi se mai intampla cateodata sa-mi "pice" acul de la turometru ( nu-mi face contact o siguranta pe-acolo )
Himnosiss
Cu kilometrajul e simplu daca a zis ca e din cutie. La capatul cutiei, opus motorului, in laterla intra firul kilometrajului. Acesta e prins cu un surub perpendicular pe el. Deschizi surubul de tot il scoti afara si scoti firul apoi ai sa vezi ca firul intra intr-un cilindru pe plastic incerci sa il scoti de acolo, iese poate mai greu sau mai usor, la mine a iesit usor, in capatul lui sunt acele piese uzate, e o rotita zimtata de plastic. Te ducu la magazin si iei altul al fel, il pui la loc, si gata, e ieftin pana in 10 lei. Ti-as sugera sa dai banii si pe 3 litri de ulei de cutie de viteze sa deschizi busonul de sus mai intai sa vezi daca ti se deschide si apoi cel de jos sa scoti uleiul din cutie si sa pui unul nou iti va merge mault mai bine. Cand scoti uleiul sa il scurgi printr-o carpa neteda pe ea iti vor ramane tot felul de bucati de metal din cutie si asa tii vei da seama daca e uzata rau cutia sau nu. SOPR LA TREABA
COSTIN_AVRAM
Treaba cu pinionul din cutie l-am rezolvat , vitezometrul si kilometrajul merg parfum.
Mai am de rezolvat jurnalierul ca-i blocat , dar sa-mi fac timp sa desfac ceasul si sa vad ce-i inauntru .
Aveti idee daca se poate face ceva la garniturile de cauciuc dintre rezervorul de plastic si pompa de frana? Cam pierd lichid de frana pe la ele.
Multumiri pentru sfaturi .
tunderbird
Garniturile acelea trebuiesc schimbate, alta solutie nu exista, conceptia este de doi lei.
Bejenaru Ionut
QUOTE(COSTIN_AVRAM @ 26 Oct 2005, 09:19)
aveti idee ce culoare ar trebui sa aiba firele care vin de la turometru la bobina ?
*




Uita-te la borna minus a bobinei.Are doua fire unul mai grosut si unul mai subtire.Cel grosut daca imi aduc bine aminte merge la delco iar cel subtire iti merge la turometru.Acum nu stiu ce culoare are dar la mine este maro.
Bejenaru Ionut
QUOTE(DodoBird @ 27 Oct 2005, 08:10)
Standard : MARO ! si este pe o conducta comuna cu plusul (ROSU) de pe bobina.
*




Mai uta-te inca o data.Vezi ca gresesti.Firul pt vitezometru este pe borna minus.
ATM
Ca sa nu deschid un topic nou, adaug si eu intrebarea mea aici. Am aceeasi problema cu turometrul precum descrisa de Cristi Avram in 07.11.2005. Moare subit, fara vreo cauza evidenta, sta mort cat vrea, uneori un minut, alterori 3 ore, apoi, mai ceva ca Highlander, sare in sus si reinvie. Daca bat cu degetul in spatele lui, isi revine, dar nu mereu. Acelasi efect cand, nervos dupa vreo 5 astfel de operatiuni in trafic, ii ard cate un un pumn sanatos, de cioban, in bord. Si apoi iar moare. Si iar reinvie. Nu ca ma ghidez eu neaparat dupa el, dar e bun dimineata cand e rece motorul, iar uneori am impresia ca moare inadins sa ma enerveze. Intuiesc eu bine ca e ceva in interiorul lui, si nu e de la cablaje/mufe, ca sa scap si eu usor. Intrebare e: la ce sa ma astept? cum se desface turometrul? e capsulat, e pe suruburi? se mai poate monta si pune la loc? Are careva vreo poza sau vreun mini-tutorial despre ce s-ar face in interiorul lui, parca nu l-as desface fara sa stiu ce e in el, sa-mi sara arcurile in ochi... wacko.gif (daca se poate, ceva mai simplu gen " vezi si tu daca piesa x e ruginita sau nu, aia da curent la piesa aia si piesa ailalta trebuie sa ridice acul" ca daca incepeti abrupt cu rezistente, variatoare si alte asemenea ma pierdeti pe drum).
Cu multumiri anticipate
ATM
iulian.bisty
turometrul este electronic ,este practic un miliAmpermetru, ca sa te convingi scoate-l afara din bord si alimenteaza-l direct! are practic 3 fire: plus, minus (care le iei dupa baterie) si al treilea fir vine pe minusul de la bobina de inductie.
mihai0070
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 22 Mar 2006, 17:41)
Mai uta-te inca o data.Vezi ca gresesti.Firul pt vitezometru este pe borna minus.
*




poate turometru ... ca vitezometrul este mecanic pe cablu ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.