QUOTE(ceacu @ 17 Mar 2006, 15:46)
Intrebare, surubul de amestec este deschis doar o tura?
Chestia cu aerul fals era doar in combinatie cu faptul ca este o problema de genul prea multa benzina si prea putin aer pe circuitul de mers in gol (jiclor benzina maris si/sau jiclor aer micsorat) de aia surubul de amestec destrans doar o tura asigura mersul, faptul ca la destrangerea in continuare a surubului mersul se accelereaza dar nu devine neregulat inseamna ca intra aer pe altundeva.
Aer fals poate intra pe la garniturile de sub carburator, pe la garnitura dintre galerie si chiulasa, pe la furtunul de reaspiratie gaze de carter si pe la servofrana (daca e cazul).
Am uitat starea supapelor de admisie care creaza tot simptomul de aer fals (dar de obicei supapele de admisie se strica mai greu).
Dar cand intra doar aer fals (carburatorul fiind OK) trebuie destrans surubul de amestec (peste valoarea de 2,25-3 ture pe care o regaseam si la mine si la multi altii) si chiar si asa mersul era mai turat dar si mai neregulat (inchideam la maxim clapeta de acc.).
Off-Topic:
Incearca sa vezi si la aprindere (si la mine era cand lenesa si cu mers neregulat cand sprintena si cu mers ceva mai turat dar stabil, iar pana la urma au fost fisele de la bujii [din 2000 incoace de cand am luat eu masina de la parinti si am pus fise Urziceni trebuiau schimbate bujiile din 1000-2000km desi nu erau afumate, si nu intelegeam eu de ce pe cand eram mic prin '80, bujiile tot Sinterom tineau si 10000-15000km; dar atunci fisele erau ne-antiparazitate adica cu conductor metalic]), dar totusi daca merge cu surubul de amestec destrans doar o tura ceva nu e in regula la carburator.
De exemplu la mine cand mergea prost puteam mari avansul initial enorm de mult (trebuia in mod normal sa se sparga motorul cred ca erau vre-o 10-15grd) si abia atunci mergea bine dar dupa un timp aleator (in timpul verii) la repornire avansul batea ingrozitor si trebuia sa-l reduc la valoarea de fabrica 0grd (dupa care iar mergea bine o vreme aleatorie) si iar o luam de la inceput (dupa 2-3 ani de disperare si obsesie cu schimbat printre altele si fise [dar tot de Urziceni, deh ca-s originale asta prin 2003] am pus odata pe cele vechi de 20 de ani (anul trecut)[de pe vremea cealeilalta masini ca erau prin garaj desi aratau jalnic si nu aveau mansoane] si am remarcat o schimbare dar am luat TOT ORIGINALE [ca nu m-am invatat minte] si a mai trecut un an pana am pus fise cu conductor [intre timp am schimbat 4 seturi de bujii]).
Invatatura de minte (ATENTIE LA FISE), original sistemul de aprindere a fost proiectat cu fise cu conductor metalic (pe atunci nu se punea problema pe antiparazitare) dar in prezent da, iar fisele cu rezistenta (ferita, grafit ...) trebuiau completate cu descarcatoare (eclatori) chiar in mansonul bujiei.
Chiar si asa fisele de Urziceni (ca n-am avut chef sa testez pe banii mei si altele) i-si maresc in timp rezistenta (din pacate in 1-2 ani) dupa care ar trebui schimbate.
Poate m-am exprimat gresit. Deci:
Strang surubul pana ce trepideaza motorul (daca mai strang jumate de tura acesta se opreste). Din pozitia de trepidatii dau o tura inapoi si merge corect, REGULAT, iar din aceasta pozitie, pot desuruba oricat, mersul nu se modifica (merge regulat si frumos) pana ce scot surubul de tot si se opreste brusc.
Eu cred ca asta inseamna ori aer fals pe undeva, ori benzina prea putina (dar asta cred ca am exclus prin schimbarea corpului inferior cu un altul).
Am schimbat si fisele, si bujiile, si garnitura galerie-chiuloasa, am etansat cu silicon inclusiv garniturile de la baza carbului, schimbat pompa de benzina. Motorul l-am facut acum 12.000km, dar aceleasi simptome le avea si inainte de reparatie.
Daca-ti vine sa crezi, am reparat motorul exact din cauza variatiilor de putere (m-am gandit ca scapa aleator compresie din cauza segmentilor care se rotesc).
Chiar nu stiu ce sa-i mai fac.
P.S. ceacu, multumesc de rabdarea care o ai in explicatiile tale!