Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: surub "AER" vs. surub "AMESTEC la carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
curbat_laurentiu
Dupa mai multe carti acel surub este denumit in mai multe moduri, ca de exemplu, in cartea "Automobile Dacia" de Corneliu Mondiru, ii zice "surub pentru reglarea cantitativa a emulsiei necesare mersului in gol" in alte carti ii zice "surub de imbogatire". Ce este domnilor acel surub pana la urma si ce face el exact. Regleaza cantitatea de aer sau benzina, ori cantitatea de amestec necesara mersului in gol. Precizes ca nu ma pricep prea mult la motor, sunt relativ nou in ale Daciei, dar unii sustin ca e una, altii, ba ca e alta, vreau sa stiu exact ce face acel surub. De exemplu ce-am observat eu e ca, regland acel surub motorul ramane constant pe o plaja de rotaii, adica nu se schimba mai nimic in mersul motorului (carburatorul fiind nou, la fel si delcoul - fiind reglat).
Imi cer scuze celor neinteresati, dar citind acest forum, nu m-a lamurit nimeni ce e cu acel surub si vreau sa lamuresc o data pentru totdeauna, si rog explicatii plauzibile.
In plus un prieten si-a reglat avansul cum stia el iar carburatorul dupa cum i-am spus eu cu specificatia ca acel surub ar regla cantitatea de amestec (aer+benzen) la mersul in gol si toata treba fiind din surubul de la clapeta de acceleratie si cel de amestec, la modul ca surubul de amestec sa fie reglat la limita de strangere nu cea de desfacere cand motorul are turatia cea mai mare si a obtinut un consum de 7,9% in oras, si nu mint.
Rog inca o data specialistii worship.gif sa ma ajute in aceasta problema.

PLEASE HELP.......... 1zhelp00.gif 1zhelp00.gif 1zhelp00.gif 256.gif 256.gif
ionutctn
Pai nici eu nu sunt specialist ca nu am studii tehnice si nici nu sunt mare meserias in masini dar iti pot spune urmatoarele.
Motorul se regleza in felul urmator:
Dupa ce s-au pus toate cele (platina, bujii etc etc la cotele si distantele corecte) se porneste motorul se incalzeste iar dupa ce e la temperatura de lucru se misca de avans intr-o parte si cealalta pana ce se obtine o turatie maxima posibila la ralanti si merge si rotund (acest lucru se face cand motorul e la ralanti) dupa care se trece pe partea cealalta a masinii la carburator. Aici se roteste de surubul cu arc pe el (cel de amestec aer/carburant) la fel in ambele directii. Daca are tendinta sa moara se invarte in directia opusa. Se roteste de el pana se obtine o turatie mai mare la ralanti (eventual maxima posibil pt ralanti) si merge si rotund bineinteles. Dupa aceasta operatie se regleaza si surubul ralanti-ului (cel care blocheaza revenirea pedalei de acceleratie) astfel incat sa stea la o turatie de aprox 900 rot/min cu motor cald. Dupa asta se dau cateva sprituri bruste sa se vada daca accelereaza (are vana), se tine turat constant cateva secunde pe la 1500-2000 rot/min sa se observe daca merge bine si in turatie. Daca nu mai umblii la avans.

Acel surub de care spui tu regleaza amestecul de aer/carburant. Daca amestecul e sarac va merge in consecinta masina adik nasol in sarcina. Invarti de el si iti spune singur motorul (se aude mai rotund). Daca atunci cand dai sprituri ea nu accelereaza instant sau o face cu mici intreruperi (face faze) nu e reglata bine.
curbat_laurentiu
Vreau sa zic ca motorul are o turatie maxima pe o plaja, adica daca variez pozitia surubului cu 1 - 1,5 ture motorul are o singura turatie (maxima), iar la carburatorul vechi (consuma aproape 20% in oras) daca strangeam de el bujiile erau din ce in ce mai ude. Cu alte cuvinte la carburatorul ala regla de fapt aerul si nu amestecul.
Daca se poate as dori si niste amanunte cum se regleaza motorul, dupa ce anume ne putem da seama daca amestecul e prea bogat sau sarac , ori avans nereglat.
Buyaka
QUOTE(curbat_laurentiu @ 26 Oct 2005, 09:31)
Vreau sa zic ca motorul are o turatie maxima pe o plaja, adica daca variez pozitia surubului cu 1 - 1,5 ture motorul are o singura turatie (maxima), iar la carburatorul vechi (consuma aproape 20% in oras) daca strangeam de el bujiile erau din ce in ce mai ude. Cu alte cuvinte la carburatorul ala regla de fapt aerul si nu amestecul.
    Daca se poate as dori si niste amanunte cum se regleaza motorul, dupa ce anume ne putem da seama daca amestecul e prea bogat sau sarac , ori avans nereglat.
*




Surubul ala de care zici regleaza amestecul aer carburant iar bujiile le scoteai ude fie din cauza ca amestecul era prea bogat, fie pentru ca motorul nu era suficient de cald sau pentru ca aveai dereglat NIVELUL in camera de nivel constant a carburatorului.

Reglajul motorului se face asa cum ti-a spus si ionutctn mai sus, cu mentiunea ca la inceput avansul se pune la 0 grade RAC (semnul de pe volanta la semnul de pe carcasa ambreiajului iar avansul reglat cu metoda becului).
Un reglaj mai "dupa ureche" al amestecului se poate face strangand surubul cu arc pana la maxim (fara a forta) iar apoi slabind cca 2,5- 3 ture.
Numai bine.
argon
deci fara alte aberatii, surubul de amestec face proportia de aer-benzina care intra in cilindri.
Se regleaza in felul urmator:
Se presupun toate celelalte reglaje facute(avansuri, platini), se aduce motorul la temperatura de lucru, si la relanti se misca surubul pana se atinge turatia MAXIMA POSIBILA(este util un turometru digital).
Cu turatia maxima atinsa la relanti, se aduca turatia la 900 rpm, de la surubul clapetei de acceleratie, dupa care se reia reglarea amestecului pana la turatia maxima posibila, si tot asa, pana la stabilizarea relatiului cam la 900 rpm(eu o tin la 1000)
curbat_laurentiu
QUOTE(Buyaka @ 26 Oct 2005, 09:49)
Surubul ala de care zici regleaza amestecul aer carburant iar bujiile le scoteai ude fie din cauza ca amestecul era prea bogat, fie pentru ca motorul nu era suficient de cald sau pentru ca aveai dereglat NIVELUL in camera de nivel constant a carburatorului.

Reglajul motorului se face asa cum ti-a spus si ionutctn mai sus, cu mentiunea ca la inceput avansul se pune la 0 grade RAC (semnul de pe volanta la semnul de pe carcasa ambreiajului iar avansul reglat cu metoda becului).
Un reglaj mai "dupa ureche" al amestecului se poate face strangand surubul cu arc pana la maxim (fara a forta) iar apoi slabind cca 2,5- 3 ture.
Numai bine.
*




Nu era vorba ca nu era incins motorul, era foarte, dar am uitat sa precizez, ca bujiile erau ude si FOARTE NEGRE, aveau calamina, iar CNC-ul era ca la carte, dei singura posibilitate e consumul, adica amestec prea bogat, si pana la urma ce regleaza surubul ala?
Cantitatea de aer/de benzina/sau cantitatea de amestec ce se duce la cilindri?
argon
nici o cantitate..regleaza proportia de aer in benzina sau benzina in aer..cum vrei tu sa o iei.
Cantitatea se da de jiglere.

Spre insurubat creste proportia de aer in amestec, si la desurubat creste proportia de benzina..deci amestec bogat
curbat_laurentiu
QUOTE(argon @ 26 Oct 2005, 10:09)
nici o cantitate..regleaza proportia de aer in benzina sau benzina in aer..cum vrei tu sa o iei.
Cantitatea se da de jiglere.

Spre insurubat creste proportia de aer in amestec, si la desurubat creste proportia de benzina..deci amestec bogat
*



in sfarsit un raspuns clar, dar tin sa precizez ca parerea e impartasita diferit. Chiar de cei mai vechi si batrani, cu diferenta ca daca desfac surubul ii dau mai mult aer. wacko.gif
argon
mai..acu poate m-am incurcat eu in atata stiinta icon_mrgreen.gif , nu e asa important asta..important e ca trebuie "lasat" in pozitia cu turatia cea mai mare la relanti....

Rectific..cand il desurubi amestecul e bogat, deci benzina mai multa, si cand il strangi se gatuie..deci mai putina benzina..in Mondiru e explicat cu desene..zic eu foarte bine..
curbat_laurentiu
QUOTE(argon @ 26 Oct 2005, 10:16)
mai..acu poate m-am incurcat eu in atata stiinta icon_mrgreen.gif , nu e asa important asta..important e ca trebuie "lasat" in pozitia cu turatia cea mai mare la relanti....
*



De acord cu tine, si anume ca trebuie lasat in pozitia in care e mai mare relantiul, dar faza e in felul urmator: relantilul e maxim (acelasi) daca rotesc surubul 1-1,ceva ture, si vreau consum mic nu forta mare, si de asta intreb, cand ajung la maxim, surubul sa-l las pre inchis sau deschis in plasa de 1-1,ceva ture? blink.gif huh.gif unsure.gif
curbat_laurentiu
Atasez spre exemplificare o imagine cu o pagina scanata dintr-o carte mai veche

De observat ca acolo in jurul surubului 28 apar mai multe,iar ceea ce iese prin 28 e cu alta culoare.
DodoBird
QUOTE(curbat_laurentiu @ 26 Oct 2005, 10:11)
in sfarsit un raspuns clar, dar tin sa precizez ca parerea e impartasita diferit. Chiar de cei mai vechi si batrani, cu diferenta ca daca desfac surubul ii dau mai mult aer.  wacko.gif
*



Da oare MONDIRU asta cine e el ? de ce zice el ca surubul regleaza emulsie ? emulsia e aer sau benzina ?
Vrea cineva sa se uite cu atentie , macar in alte topicuri , unde colegii nostrii au postat in nestire pagini intregi cu schemele amaratului de Carfil ? Sunt explicate pe larg toate canalutele !
Oameni buni nu panicati dar un comunicat de ultima ora semanleaza cum ca de curand un studiu cu raze X efectuat pe mai multe modele de carburatoare a desconspirat un canal nou (ascuns pana acum ochilor nostri) care de fapt demonstreaza fara dubii ca acel surub regleza in limite mici cantitarea de ulei ce trece prin filtru evitand astfel "umflarea" lui.
Asa se explica si de ce nu am vazut pana acum filtre de ulei explodate smile.gif
argon
da..perfect adevarat...dar tu vrei consum redus la relanti? ca surubul ala aia face, emulsia la mersul in gol...

Ca sa lamurim pentru totdeauna..surubul ala e NUMAI pt mersul in gol...si nu influentiaza consumul..consumul este dat de jiglere.
Surubul ala se ocupa de consumul NUMAI la relanti.


Singurul inconvenient ca sa zic asa, e ca daca amestecu e prea sarac, adica inurubat surubu prea mult, de la relanti cand accelerezi s-ar putea sa dea in nas, dar in sarcina se comporta in mod normal, consumand la fel .
curbat_laurentiu
QUOTE(argon @ 26 Oct 2005, 10:29)
da..perfect adevarat...dar tu vrei consum redus la relanti? ca surubul ala aia face, emulsia la mersul in gol...

Ca sa lamurim pentru totdeauna..surubul ala e NUMAI pt mersul in gol...si nu influentiaza consumul..consumul este dat de jiglere.
Surubul ala se ocupa de consumul NUMAI la relanti.


Singurul inconvenient ca sa zic asa, e ca daca amestecu e prea sarac, adica inurubat surubu prea mult, de la relanti cand accelerezi s-ar putea sa dea in nas, dar in sarcina se comporta in mod normal, consumand la fel .
*




din cate vad din poza alaturata figurii 5.12 mai e un desen , din care reiese ca acel surub influenteaza si la mersul normal nu numai relanti, asa e? blush.gif

Si ma intereseaza si consumul la relanti, pentru ca in Bucuresti mai mult stai decat sa mergi in orele de varf. dry.gif

Sa stii ca circul si stau in Buc chiar daca am numar de BC wink.gif
argon
Fa niste probe de consum cu metoda sticla...cu surubul reglat stas, la turatia maxima, si cu el insurubat(pt economie), si vezi ce diferenta e...zic eu ca e nesimnificativa diferenta.
Sunt multe alte metode de a scadea consumul, mult mai eficace decat surubul ala...cauta pe forum..poti pune jiglere de 1300 pe 1400, economizoare, elici, etc, si binenteles un stil de condus "batranesc", fara demaraje in forta, si cu frane cat mai putine..

Pentru detalii referitoare la scaderea consumului cu diverse gadget-uri ia legatura cu DODOBIRD...e "TATA LOR" ph34r.gif
sddragos
[quote=argon,26 Oct 2005, 11:01]

Se presupun toate celelalte reglaje facute(avansuri, platini), se aduce motorul la temperatura de lucru, si la relanti se misca surubul pana se atinge turatia MAXIMA POSIBILA(este util un turometru digital).

De unde as putea achizitiona un turometru digital si cam cat costa?
argon
De exemplu de aici
diaconuliviu
Hai sa lamurim:
Acel surub este in aval de DOUA jicloare: cel de relanti (benzina) si cel de AER RELANTI.
Deci, in amontele acelui surub va fi AMESTEC, sau EMULSIE.
Deci acel surub regleaza cantitatea de AMESTEC ce trece prin duza de relanti.
Dar, sa privim mai departe: prin acea "duza" (aia din furtun sau din flansa) circula AER.
De asemenea, din acel surub al clapetei, se deschide putin obturatorul, deci si pe acolo circula majoritar aer (pentru ca la o anume deschidere se amorseaza si progresiunea).

De aceea acel surub de amestec, privindu-l doar prin el insusi, regleaza CANTITATEA DE EMULSIE; privind in ansamblu, regleaza in oarecare plaja dozajul la relanti.

Reglaj corect: se regleaza din obturator turatia de relanti, apoi din acel surub se regleaza turatia maxima posibil de atins. Deci se desurubeaza pina se atinge acea turatie, nu mai mult. Din surubul obturatorului se regleaza din nou relantiul, dupa care se mai incearca o turatie maxima, desi de regula reglajul e terminat la prima incercare.
Pentru cei ce vor economie, dupa atingerea turatiei maxime, se stringe surubul pina scade turatia cu 30-40 rpm, dupa care reglarea relantiului se face din obturator.
Daca la acceleratie brusca "da in nas" se deschide surubul de amestec 1/2 tura.
Asta e reglaj dupa ureche care da rezultate foarte apropiate de optim; reglajul optim se face pe banc de catre meserias care CUNOASTE asa ceva.

Paranteza: nu recomand reglajul de amestec la turatia de 1000 rpm, cum recomanda unii autori, e posibil sa fie eronat datorita amorsarii gaurilor de progresiune.
curbat_laurentiu
Revin........... biggrin.gif Dupa ce am ajuns acasa de la servic, motor cald, am inceput sa ma "joc" cu acel surub. Tin sa precizez ca din capacul chiuloasei am tras furtun sub masina, iar te-ul l-am obturat, deci prin diuza din galerie si prin racordul din capacul carburatorului prin care ar trebui sa circule aer de la capacul chiuloasei nu circula er. Am insurubat, acel surub de "aer" si am observat ca la un moment dat turatia scade, am insurubat pana aproape motorul s-a oprit, dupa care am dat innapoi, motorul ajunge la un maxim, desurubez in continuare iar motorul ramane la aceeasi turatie, fara sa se schimbe nimic. Insa, din momentul in care motorul dadea sa se opreasca si roteam (dessurubam) la carburator se auzea norma, dupa ce mai dessurubam incepea un fasait.
Proba: surub strans pana aproape sa se opreasca motorul, si pe urma dessurubat 2,5 ture, rezultat = motorul nu mai pornea nici cu si nici fara soc tras, am mai dat drumul (dessurubat) 1 tura, motorul pornea , si mergea.
Nu am reusit sa obtin o plaja in care sa fie turatia maxima a motorului, din cele efectuate mai sus trag concluzia ca acel surub ar regla in ansamblu AERUL din emulsie, faptul ca motorul moare se explica prin faptul ca i-am taiat aerul, iar faptul ca nu obtin o turatie maxima pe o anumita plaja s-ar explica prin faptul ca motorul trage aer fals pe undeva, sau nu mai stiu............., ciudat avand in vedere ca, carburatorul este nou.
Fenomenul de innecare al motorului la strangerea surubului de aer se manifesta si in momentul in care trag de soc, acesta creste in turatie (motor rece), iar aprope de cursa maxima a butonului da sa moara.
Am intrebat si oameni mai vechi care in mod clar au spus ca acel surub regleaza aerul, explicandu-mi ca daca il strang se taie aerul la motor, daca il desfac mai mult de momentul optim , incepe sa franeze aerul, si astfel s-ar explica acea plaja de maxim.
ionut232
eu nu mai inteleg nimic...

DodoBird
QUOTE(ionut232 @ 28 Oct 2005, 11:23)
eu nu mai inteleg nimic...
*



Pai nici el , dar asa e la inceput, dupa vreo doi ani incepi sa-ti cunosti cu adevarat pradalnica de masina , timp in care ai senzatii mai mult decat dubioase asupra faptului ca Dacia ta este facuta la fel ca a celorlati excl.gif , auzi fasaituri, scataituri , noapte parca se deplaseaza cativa metri din locul in care esti sigur ca ai parcat-o, anumite butoane fac ceea ce vor ele sau fac alte chestii fata de ce te-ai fi asteptat, dar in final realizezi ca ea nu este chiar posedata ci se supune acelorasi legi ce guverneaza lume din jur blink.gif
andutzu
Dacia >> X-Files 243.gif
curbat_laurentiu
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Oct 2005, 08:27)
Hai sa lamurim:
Acel surub este in aval de DOUA jicloare: cel de relanti (benzina) si cel de  AER RELANTI.
Deci, in amontele acelui surub va fi AMESTEC, sau EMULSIE.
Deci acel surub regleaza cantitatea de AMESTEC ce trece prin duza de relanti.
Dar, sa privim mai departe: prin acea "duza" (aia din furtun sau din flansa) circula AER.
De asemenea, din acel surub al clapetei, se deschide putin obturatorul, deci si pe acolo circula majoritar aer (pentru ca la o anume deschidere se amorseaza si progresiunea).

De aceea acel surub de amestec, privindu-l doar prin el insusi, regleaza CANTITATEA DE EMULSIE; privind in ansamblu, regleaza in oarecare plaja dozajul la relanti.

Reglaj corect: se regleaza din obturator turatia de relanti, apoi din acel surub se regleaza turatia maxima posibil de atins. Deci se desurubeaza pina se atinge acea turatie, nu mai mult. Din surubul obturatorului se regleaza din nou relantiul, dupa care se mai incearca o turatie maxima, desi de regula reglajul e terminat la prima incercare.
Pentru cei ce vor economie, dupa atingerea turatiei maxime, se stringe surubul pina scade turatia cu 30-40 rpm, dupa care reglarea relantiului se face din obturator.
Daca la acceleratie brusca "da in nas" se deschide surubul de amestec 1/2 tura.
Asta e reglaj dupa ureche care da rezultate foarte apropiate de optim; reglajul optim se face pe banc de catre meserias care CUNOASTE asa ceva.

Paranteza: nu recomand reglajul de amestec la turatia de 1000 rpm, cum recomanda unii autori, e posibil sa fie eronat datorita amorsarii gaurilor de progresiune.
*




Cum sa fac........... ca dupa ce dessurubez obtin aceeasi turatie, la mine te-ul e infundat, deci , prin diuza aia nu intra nici un aer, sau ma rog ar trebui.
Buyaka
Cum face reglaju' nea' mecanicu:
Strange surubul pana moturul incepe sa mearga prost, apoi incet, incet, desface surubul pana cand motorul merge rotund, regleaza avansul (daca da rateuri pe esapament), iar apoi mai desface surubul cu pricina inca 1/2 tura(nu stiu de ce).
Numai bine!
diaconuliviu
QUOTE(Buyaka @ 31 Oct 2005, 13:07)
Cum face reglaju' nea' mecanicu:
Strange surubul pana moturul incepe sa mearga prost, apoi incet, incet, desface surubul pana cand motorul merge rotund, regleaza avansul (daca da rateuri pe esapament), iar apoi mai desface surubul cu pricina inca 1/2 tura(nu stiu de ce).
Numai bine!
*


Da, exact cum i-am explicat mai sus. Deci, se desface pina motorul merge rotund, NU MAI MULT; acea jumatate de tura e datorata inerentelor imperfectiuni; motorul la reglajul de "pina se rotunjeste mersul" capata acea cantitate necesara mersului la relanti. E posibil ca depresiunea din galerie intre punctul de relanti si intrarea gaurilor de progresiune sa nu reuseasca sa amorseze la timp acele trasee de progresiune. Prin deschiderea cu inca jumatate de tura se aduce un aport de amestec suplimentar care compenseaza acel prag.

Laurentiu a facut acel reglaj bine pina in momentul in care a cautat un punct de maxim; ori ala nu e punct de maxim, ci o plaja de maxim.
Aerul prin teul de pe carburator circula in cazul lui intre gaura din carburator(deci aer filtrat) si duza. Ce nu mai circula prin el is gazele arse-daca a scos furtun sub masina, e clar ca in loc de vapori de ulei acolo is si gaze arse.
ViperRS
am si eu o intrebare. la dacia mea daca strang de tot surubul de amestec motorul nu moare ci merge in continuare iar plaja la care motorul merge rotund este destul de mare. De asemenea daca imi poate spune cineva daca cu surubul strans maxim ii merge motorul. eu stiu ca la relanti doar prin acel surub trece amestec spre circuitul de relanti. astept sugestii multumesc
sddragos
QUOTE(ViperRS @ 8 Nov 2005, 12:28)
am si eu o intrebare. la dacia mea daca strang de tot surubul de amestec motorul nu moare ci merge in continuare iar plaja la care motorul merge rotund este destul de mare. De asemenea daca imi poate spune cineva daca cu surubul strans maxim ii merge motorul. eu stiu ca la relanti doar prin acel surub trece amestec spre circuitul de relanti. astept sugestii multumesc
*



La relanti trage benzina prin acel surub de dozaj amestec, dar, mai are niste orificii prin care trece amestecul carbuarant spre cilindrii atunci cand clapeta de acceleratie este prea deschisa (influentand depresiunea din spatele ei). Deci, e posibil ca motorul sa mearga chiar daca surubul de dozaj este complet strans.
Parerea mea alcoholic.gif
Buyaka
QUOTE(sddragos @ 8 Nov 2005, 13:06)
La relanti trage benzina prin acel surub de dozaj amestec, dar, mai are niste orificii prin care trece amestecul carbuarant spre cilindrii atunci cand clapeta de acceleratie este prea deschisa (influentand depresiunea din spatele ei). Deci, e posibil ca motorul sa mearga chiar daca surubul de dozaj este complet strans.
Parerea mea alcoholic.gif
*


... Pey da da' cand incepi sa faci reglajul intai desfaci surubul de la acceleratie ...
ViperRS
care este surubul de la acceleratie ca nu prea am priceput??
diaconuliviu
QUOTE(ViperRS @ 8 Nov 2005, 15:56)
care este surubul de la acceleratie ca nu prea am priceput??
*


Exista doua suruburi cu arc: cel de amstec, care e pozitionat orizontal, si cel de la obturator, sau acceleratie, pozitionat la 45 grade. (off:cum am citit pe net, desi acolo erau 17 grade) radmasa.gif
mihibod
Salut,vreau sa va spun,fara suparare,ca majoritatea nu ati inteles functionarea carburatorului CARFIL!!!!!!!!
1.Carburatorul CARFIL nu are surub de aer!!!!!(compensarea amestecului aer-benzina cu aer suplimentar);
2.Amestecul aer-benzina se face automat din calibrarea(dimensiunile) jiglioarelor;
3.Carfilul are 2 suruburi de reglaj si anume:
- Surub de reglare a CANTITATII de emulsie aer-benzina ,la mersul in gol(ralanti).Prin desurubarea lui creste turatia la ralanti.
- Surub de reglare a POZITIEI clapetei de acceleratie.Prin stringerea acestuia se deschide clapeta.Atentie clapeta de acceleratie nu trebuie sa se inchida la maxim in regim de ralanti!!!!!!! La carburatorul CARFIL aerul de compensare a emulsiei aer-benzina se face prin DESCHIDEREA MINIMA A CLAPETEI DE ACCELERATIE.
4.Un reglaj corect a carburatorului CARFIL este urmatorul:
-se da jos carburatorul si se insurubeaza surubul de reglare a clapetei pina ce capeta acopera gaura de progresiune cea mai de jos,astfel ca la cea mai mica acceleratie sa fie imediat descoperita!!!!!!! Dupa aceasta operatiune NU SE MAI UMBLA LA ACEST SURUB!!!!!!!!!!!!
-se monteaza carburatorul ;
-se desurubeaza surubul de reglare a cantitatii de emulsie la mersul in gol cca.4ture ;
-se porneste motorul ;
-dupa ce motorul atinge temperatura de regim (87 grade,deschide termostatul)se insurubeaza sau desurubeaza surubul de reglare a cantitatii de emulsie la ralanti , pina se obtine cca.800rot/min.
argon
QUOTE
1.Carburatorul CARFIL nu are surub de aer!!!!!(compensarea amestecului aer-benzina cu aer suplimentar);
2.Amestecul aer-benzina se face automat din calibrarea(dimensiunile) jiglioarelor;
3.Carfilul are 2 suruburi de reglaj si anume:
- Surub de reglare a CANTITATII de emulsie aer-benzina ,la mersul in gol(ralanti).Prin desurubarea lui creste turatia la ralanti.
- Surub de reglare a POZITIEI clapetei de acceleratie.Prin stringerea acestuia se deschide clapeta.Atentie clapeta de acceleratie nu trebuie sa se inchida la maxim in regim de ralanti!!!!!!! La carburatorul CARFIL aerul de compensare a emulsiei aer-benzina se face prin DESCHIDEREA MINIMA A CLAPETEI DE ACCELERATIE.


Perfect adevarat

QUOTE
4.Un reglaj corect a carburatorului CARFIL este urmatorul:
-se da jos carburatorul si se insurubeaza surubul de reglare a clapetei pina ce capeta acopera gaura de progresiune cea mai de jos,astfel ca la cea mai mica acceleratie sa fie imediat descoperita!!!!!!! Dupa aceasta operatiune NU SE MAI UMBLA LA ACEST SURUB!!!!!!!!!!!!
-se monteaza carburatorul ;
-se desurubeaza surubul de reglare a cantitatii de emulsie la mersul in gol cca.4ture ;
-se porneste motorul ;
-dupa ce motorul atinge temperatura de regim (87 grade,deschide termostatul)se insurubeaza sau desurubeaza surubul de reglare a cantitatii de emulsie la ralanti , pina se obtine cca.800rot/min.


nu ma pronunt
mihibod
ATENTIE:
CONSUMUL IN ORAS este influentat de urmatoarela :
1.Nivelul din CNC;
2.Jigliorul econostatului;
3.Cursa pompei de sprit.

Eu am o dacie sport cu motor de 1400.Consum in oras iarna 8,5-9 la suta.
Reglaje:
1.Nivelul in CNC la limita de jos a planului inclinat;
2.Confectionat jiglior econostat de 0,5 mm;
3.Modificat tirantul pompei de sprit , facut reglabil( ca la Solexuri),reglat cursa scurta a pomei de sprit;
4.Avansul vacumatic functioneaza oricit de mic ar fi vidul!!!!!!!
ceacu
Ce intelegi prin jiclor econostat?
mihibod
QUOTE(ceacu @ 3 Mar 2006, 12:09)
Ce intelegi prin jiclor econostat?
*



Salut:pentru tine ,ala pe care l ai inlocuit cu bila!!!!!!!!!!! si ai obturat complet econostatul.Daca pui bila "DA IN NAS"!!!!!!!!!
ceacu
QUOTE(mihibod @ 6 Mar 2006, 14:00)
Salut:pentru tine ,ala pe care l ai inlocuit cu bila!!!!!!!!!!! si ai obturat complet econostatul.Daca pui bila "DA IN NAS"!!!!!!!!!
*



Din pacate (sau din fericire) la mine nu "dadea in nas" ba chiar mergea la fel.
Dar am pus jicloare luate de pe o masina din 79 iar carburatorul era facut in 92.
Eu l-am obturat doar pe cel de emulsie, iar cel de aer l-am scos.
masonetgv
QUOTE(curbat_laurentiu @ 26 Oct 2005, 10:24)
Atasez spre exemplificare o imagine cu o pagina scanata dintr-o carte mai veche

De observat ca acolo in jurul surubului 28 apar mai multe,iar ceea ce iese prin 28 e cu alta culoare.
*


misto sheme! eu acum le-am descoperit! ai cumva si fig.5.13- ce cu functionarea in sarcina? ti-as fi recunoscator daca ai potsta-o!
masonetgv
QUOTE(curbat_laurentiu @ 26 Oct 2005, 10:20)
De acord cu tine, si anume ca trebuie lasat in pozitia in care e mai mare relantiul, dar faza e in felul urmator: relantilul e maxim (acelasi) daca rotesc surubul 1-1,ceva ture, si vreau consum mic nu forta mare, si de asta intreb, cand ajung la maxim, surubul sa-l las pre inchis sau deschis in plasa de 1-1,ceva ture?  blink.gif  huh.gif  unsure.gif
*


poti sa postezi si figura 5.13?
mihibod
QUOTE(ceacu @ 6 Mar 2006, 13:30)
Din pacate (sau din fericire) la mine nu "dadea in nas" ba chiar mergea la fel.
Dar am pus jicloare luate de pe o masina din 79 iar carburatorul era facut in 92.
Eu l-am obturat doar pe cel de emulsie, iar cel de aer l-am scos.
*



Cel de emulsie este Jigliorul econostatului,celalalt l ai scos degeaba.Daca ai pus jiglioare din 79 e clar ca erau decalibrate si dadeau prin ele benzina la greu!!!!De aia nu "dadea in nas".
Oricum vreau sa ti spun ca eu nu vad rostul de a schimba arcul de la capsula de avans vacumatic.Daca te uiti cu atentie la constructia capsulei de avans vacumatic ai sa vezi ca membrana este prinsa RIGID de"ansamblul platina mobila"prin intermediul unei tije.Rolul arcului este de a prelua jocul dintre urechea tijei prinse in membrana capsulei si axul "ansamblului platina mobila",astfel ca oricit de mic ar fi vidul sa se miste platina mobila.Nu conteaza constanta elastica a arcului atita timp cit preia acel joc!!!!!!
Oricum consider ca esti unul dintre CUNOSCATORI ,dar ai un fix cu jiglioarele.
argon
QUOTE(mihibod @ 7 Mar 2006, 11:46)
.Rolul arcului este de a prelua jocul dintre urechea tijei prinse in membrana capsulei si axul "ansamblului platina mobila",astfel ca oricit de mic ar fi vidul sa se miste platina mobila.Nu conteaza constanta elastica a arcului atita timp cit preia acel joc!!!!!!
*



Nimic mai gresit wink.gif
Arcul ala e prea dur, si trebuie un vacum prea mare pentru a deplasa tija si implicit platina mobila. Deci miscrea platinii mobile(edit: sub influenta avansului vacumatic, ca sa fiu clar) depinde in cea mai mare masura de arcul ala. Uita-te de curios ce tine arcul in partea cu capsula...il tine corpul capsulei, daca ar fi ipotetic vorbind cum spui tu, arcul ar fi trebuit sa se sprijine in membrana pe undeva...
mihibod
QUOTE(argon @ 7 Mar 2006, 11:55)
Nimic mai gresit wink.gif
Arcul ala e prea dur, si trebuie un vacum prea mare pentru a deplasa tija si implicit platina mobila. Deci miscrea platinii mobile depinde in cea mai mare masura de arcul ala. Uita-te de curios ce tine arcul in partea cu capsula...il tine corpul capsulei, daca ar fi ipotetic vorbind cum spui tu, arcul ar fi trebuit sa se sprijine in membrana pe undeva...
*



Inca o perla de a EXPERTULUI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mergi la DACIA si lanseaza" brevetul de inventie"...............!!!!!!!!
argon
QUOTE(mihibod @ 7 Mar 2006, 13:02)
Inca o perla de a EXPERTULUI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mergi la DACIA si lanseaza" brevetul de inventie"...............!!!!!!!!
*




Eu te rog frumos sa ne lasi in pace cu stiinta ta, vezi-ti de treaba la ciubucarii prin service, vrei sa ma apuc sa-ti demostrez prin poze daca verbal nu merge? bine, fac si poze daca marele sef de service HABAR NU ARE excl.gif popa.gif
driverx
mihibod

Atatea flameuri si prostii ai debitat in cateva zile de nu e adevarat. Alege: te abtii sa mai faci pe expertul, sau iei ban. Poti alege. NU raspunde aici, ca ar fi off-topic, si nu mai inchid ochii.
autom
QUOTE(driverx @ 7 Mar 2006, 13:10)
mihibod

Atatea flameuri si prostii ai debitat in cateva zile de nu e adevarat. Alege: te abtii sa mai faci pe expertul, sau iei ban. Poti alege. NU raspunde aici, ca ar fi off-topic, si nu mai inchid ochii.
*




La care dintre ei te referi?

Sunt simpatici amandoi........mai ai rabdare moderatotule..........

E interesant sa te uiti de pe margine........ca la box:)))))
argon
Care amandoi?
raresito
QUOTE(autom @ 7 Mar 2006, 13:26)
La care dintre ei te referi?
Sunt simpatici amandoi........mai ai rabdare moderatotule..........



Sper ca de la "moderatotule" ala nu lipseste si o litera "n" , strategic amplasata... smile.gif
dkrysty
QUOTE(Buyaka @ 26 Oct 2005, 09:49)
[...]
*



Scuze ca ma bag ... ai incercat chestia asta? strans la maxim(motor oprit)... si 3 ture desurubat? ... la mine nu mai porneste... la 4,5 ture desutubat merge dar neregulat iar la 5,5 ture e bine!
Unii zic ca 2,5 ture desurubat de cand strangand surubul incepe sa moara motorul...! ...Dacia 1310L '98 !

jiclorul econostatului = jiclorul principal? sau cel de la ciocul pompei de sprit, sau cel din CNC cu bila? su altul?
Cum adica ai reglat cursa ponpei de sprit? ca tot ai adus vorba? si detalii despre cum ai facut???

Incearca sa EDITEZI un post al tau nu sa scrii doua consecutive.
ceacu
Ma uit si ma pufneste rasul, toata lumea (subsemnatul inclusiv) sa crede experta in toate (deh viata te mai invata cate ceva).

Din manual "econostatul este un dispozitiv de imbogatire suplimentara (ca merge in paralel cu circuitul principal) a amestecului la regimuri (adica turatii) si sarcini (adica cupluri) inalte" (am citat din memorie). Acuma, cand se obtin turatii si cupluri inalte, atunci cand turometrul arata peste doua treimi din turatia maxima si acceleratia e calcata la maxim (WOT).
Ma tot gandesc si nu-mi dau seama cand se merge prin oras in regimul asta?
Poate se merge una-doua secunde cand pornesti tare de la semafor? (mai mult de una-doua secunde nu poti merge ca spargi motorul in prima viteza si parca de a doua nu mai discutam [ca parca cu a doua de la 4000rpm in sus ai depasi cu mult viteza legala] repet cu acceleratia calcata la maxim).

Bag de seama ca acest regim este 'foarte intalnit' in circulatia urbana si de aici concluzia eronata ca econostatul influenteaza sensibil consumul urban.

Concluzia (am impresia ca este o concluzie si nu o modificare) cu "avansul vacuumatic care functioneaza oricat de mic ar fi vidul" pare trasa de la ipoteza ca arcul de la capsula de avans ar avea rolul de a prelua doar un joc (s-a purtat o polemica aprinsa mai-sus) ipoteza care este total eronata.

Intradevar functionarea avansului vacuumatic are o influenta asupra consumului urban (chiar am modificat putintel [empiric] arculetul de la capsula in sensul slabirii lui [inlocuirii cu un arculet mai slab] si s-a simtit bine si la cuplu si la consum).

Pompa de acceleratie (cursa ei) are si ea ceva influenta asupra consumului urban dar in general se recomanda ca respectiva pompa sa injecteze putintel mai mult pentru siguranta (de exemplu am dezactivat si/sau diminuat cantitatea injectata de pompa si in final consumul si calitatea confortului s-au inrautatit iar accelerarea brusca nu mai era posibila [este riscant in oras mai ales sa nu poti accelera brusc]).

Cea mai mare influenta in consumul urban (dupa parerea/experienta mea) o are surubul de amestec si curatenia circuitului de aer de mers in gol, de asemenea reglarea corecta a cantitatii de aer care intra in motor dar nu prin circuitul de mers in gol (nici prea putin [atunci trage bine dar consuma mult; de exemplu este infundata diuza si/sau inchisa prea tare clapeta de acc.] nici prea mult [nu merge regulat la ralanti si/sau scutura la accelerare si trebuie sa mai deschidem surubul de amestec; este prea deschisa clapeta de acc., nu este fixata bine si/sau este uzata, intra aer fals prin alte parti]).

Din cauza infundarii jiclorului de aer de mers in gol (dar nu numai) la unii merge cu surubul de amestec destrans cu 3,5 jumatati de ture (asa mergea la mine cand se infunda gaurica de aer de mers in gol adica era murdar carburatorul), sau cu prea mult aer pe langa clapeta merge doar cu 7,5 jumatati de tura, dar cel mai bine mergea cu surubul destrans cu 5-5,5 jumatati de tura.

Daca nu puteam asigura un mers bun (la ralanti) cu surubul destrans cu 5-5,5 jumatati de tura, incepeam sa ma uit la alte cauze (tot la carburator) pana reuseam sa-l fac sa mearga cu 5-5,5 jumatati de tura. Metoda a functionat intotdeauna si consumul era bun.
Cand spun mers bun la ralanti cu surubul destrans 5-5,5 jumatati de tura ma refer ca daca se mai strange 1-2 jumatati de tura surubul respectiv mersul devenea neregulat.

Am uitat sa precizez ca restul (in special aprinderea si reglajul avansului initial) trebuie sa functioneze impecabil altfel degeaba se umbla la suruburile de la carburator.
AC
Eu am alta problema ciudata la carburator: se opreste motorul cand strang la maxim surubul (normal). Desfiletez o tuta, merge bine. Ei, aici e buba. Desfiletez in continuare si nu se intampla nimic (adica motorul NU merge mai rau sau neregulat). Se opreste iar doar daca desurubez complet surubul si-l scot de acolo. Ce poate fi? A mai patit cineva asa ceva???
ceacu
QUOTE(AC @ 17 Mar 2006, 16:01)
Eu am alta problema ciudata la carburator: se opreste motorul cand strang la maxim surubul (normal). Desfiletez o tuta, merge bine. Ei, aici e buba. Desfiletez in continuare si nu se intampla nimic (adica motorul NU merge mai rau sau neregulat). Se opreste iar doar daca desurubez complet surubul si-l scot de acolo. Ce poate fi? A mai patit cineva asa ceva???
*



Daca desurubezi doar o tura (de la insurubarea completa) si merge bine ceva este tare in neregula:

- Jiclorul de ralanti marit (incorect strans scaunul sau deformat)?
- Jiclorul de aer de ralanti infundat? (mai probabil)
- Gaurile de progresiune infundate? (foarte improbabil)
-- Combinat impreuna cu mult aer (clapeta de acc. deschisa putin mai mult, excentric montata, aer fals, etc.) deoarece nu merge mai rau daca desurubezi si mai mult (banuiesc ca se tureaza totusi).

Dificil de dat diagnostic fara sa vezi pacientul.
Banuiesc ca si consumul sare in sus pe masura.

P.S. Ca si o completare (secretul amicului meu de 60 de ani de la service):

Jicloarele de ralanti de proasta calitate au zona (exterioara) de diametru mai mic (unde sa afla cele doua gaurele radiale), cu diametrul prea mare.

Se rezolva cu un strungar priceput sau (mai bine) se cauta alt jiclor care are in acea zona diametrul mai mic cu 1-1,5 mm (nu stiu exact ca n-a vrut sa-mi spuna amicul), dar se poate cauta un jiclor facut prin anii 70 (chiar decalibrat) pentru documentare.

De asemenea are importanta si pozitia celor doua gauri radiale (nu mai tin minte precis) dar am sa caut in punga mea de jicloare si o sa precizez.

(partea cu diametrul exterior impiedica circulatia aerului de franare care intra prin bucsa [jiclorul] calibrat de aer [de alama] care se afla presat[a] in corpul carburatorului) de unda sa stie cei ce le fabrica ca are importanta (la consum) si acest lucru!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.