Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Alternator sau incarcare?!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
fares
Buna seara,
Am si eu o supernova 2002 cu AC pe ea.
acum 3 zile am patit urmatoare problema ..eram cu masina in mers si a inceput sa incinga apa,a ajuns peste 90 apa am oprit masina de vreo 3 ori la ultima oprire a trebuit sa o pornesc impinsa deoarece mi-a murit bateria (nu stiu de ce pentru ca era buna bateria pana la acel moment.)dupa ce am pornito impinsa masina a functionat bine,la oprire am testat daca porneste ,a pornit.m-am intors spre casa si pe drum a inceput sa se aprinda becul la baterie din bord.masina mergand foarte prost cu becul aprins de la baterie farurile intensitate scazuta,etc.se tura singura la 1500~2000 turatii. cand o turam maxim cateodata isi revenea dar nu mereu..urmatoarea dimineata cand am vrut sa o pornesc bateria moarta.am incercat sa ii dau curent nimic aceea baterie nu a vrut sa mai mearga,am pus alta baterie am pornit masina am pus bateria mea pe masina am mers cu ea pana la un magazin de unde acum cumparat o baterie noua.am montat bateria noua 1 zi nu a facut probleme .astazi din nou a inceput sa faca probleme(martor baterie aprins,se tura foarte prost,etc).Am fost la un baiat mi-a spus ca este alternatorul ca nu incarca a pus aparatul pe baterie si indica ~12 v cu motorul turat..am fost am cumparat alternator .l-am schimbat si am aceeasi problema.
Rog daca cineva a avut aceasta problema sau stie despre ce este vorba sa ma ajute.

Multumesc!
maru
intai trebuia sa te duci la un electrician competent sa`ti spuna exact cauza ca ai dat si banii pe baterie si pe alternator degeaba
alternatorul care l`ai cumparat este nou sau sh ? l`ai incercat daca este in regula ?
firele de la alternator se vad toate bagate la locul lor ? sigurantele le`ai verificat ? contactul revine la pozia normala dupa ce porneste ? (am avut un caz d`asta cand ramanea intre pozitii, functiona motorul dar nu incarca)
bateria veche nu o arunca deoarece e doar descarcata nu e dusa
poate si alternatorul n`are nimic
ia un spray de contacte si ia toate mufele,firele si releele la verificat si da`le cu spray
o proba daca`ti incarca sau nu o poti face simplu: dupa ce pornesti motorul ii scoti borna de minus pentru 2-3 secunde (daca se opreste motorul inseamna ca nu incarca iar daca functioneaza inseamna ca incarca)
nu prea le am cu buleftrica dar poate ti`am dat vreo idee
fares
Sunt de acord cu tine la prima parte (trebuia sa ma duc la un electrician competent).Alternatorul este Sh,nu l-am incercat dar sunt sigur ca merge pentru ca am scos borna cum ai spus si tu masina functioneaza normal am scos si ambele borne sa fiu sigur.si cu alternatorul meu functiona tot la fel de bine.sunt 90%sigur ca am dat bani pe baterie noua(pe a mea am dat-o la schimb) si alternator degeaba.o sa verific maine treaba cu contactul.astept alte pareri sau idei?Multumesc!
eddy_motors
Simptome ca a cedat bateria, dar poate sa iti fi distrus si alternatorul.Daca a intrat in scurt un element a fortat alternatorul.. de acolo si supraincalzirea.
bygy007
1 nu se scoate borna la baterie cind merge motorul , se pot arde multe inclusiv alternatorul
2 verrificarea incarcarii se face cu aparatul de masura
3 daca se aprinde becul cu baterie in timpul mersului atunci nu incarca
4 poate fi o masa cablu pe undeva
PH-06-BOA
Dacă s-a și încalzit motorul, verifică cureaua să vezi dacă e întinsă bine. E posibil ca și alternatorul ce l-ai luat, sa fie la fel de „debil” . Când vrei să rezolvi o defecțiune, înlături cauza, nu efectul ! Baterie moartă ? Nu schimbi bateria, ci vezi de ce a „murit” ! Nu a încărcat-o alternatorul. De ce? Vezi unde e defect alternatorul, la diode, bobine, releu, curea, legături reci... Apoi, tu ceri sfatul, după ce ai intors buzunarele pe dos ? Nu trebuia să-i dai bateria ta la schimb, ci gaseai ori alt magazin, ori dădeai o dărâmătură de baterie,crăpată, uscată... pentru că in foarte multe cazuri, nu bateria e cea vinovată, mai ales în cazul când masina e pornită des și merge pe distanțe mici. NUMAI o cheie dată pentru a porni, necesită 60km de parcurs (deci cam o oră), pentru a se regenera. Tot aceeași baterie, se descarcă singură, 2% pe zi. Ar fi, cam 60% pe lună. De câte ori incărcați o baterie într-o lună, în care nu s-a circulat ? Noroc că e făcuta, cam de 4 ori mai mare, decăt necesarul electromotorului.
fares
Am rezolvat problema cu un spray de contacte de 25 lei am dat peste toate mufele,sigurantele masa de la baterie pe caroserie.se pare ca nu facea bine contact ceva.
Multumesc pentru ajutor si raspunsuri!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.