Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote ciudate in motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marian_eleonor
Salut am si eu o problema la un motor de 1,6 o bataie ca se aude undeva in partea de sus a motorului la motor sa schimbat chiuloasa dar dupa schimb motorul a mers bine si dimtro data a aparut aceasta bataie tacanit http://youtu.be/uo99u_ANVQs
nikuniku
zici ca ai schimbat chiulasa,poate trebuie refacut reglaju culbutorilor,sau poate a sarit vreo tija impingatoare
da jos capacu de chiulasa si vezi ce este in neregula pe acolo
marian_eleonor
Am desfacut si iam reglat de mai multe ori si nimica si zgomotul se tot accentueaza ma gandesc sa nu se blocheze vro supapa sau sa bata pistonu in supapa dar problema e alta cand motoru e rece nu bate deloc nu se aude nimika. poate sa bata lantu de la distributie?
marian_eleonor
Nu ma pote ajuta nimeni ? Si am observat ca in ulei am span
maho
E usor sa ne dam cu parerea, dar nu cred ca scapi fara sa desfaci motorul, si ar fi bine s-o faci inainte sa se gripeze, c-atunci nu va mai merita reparat. Schimbarea uleiului si filtrului nu e suficienta.
marian_eleonor
Da asa e dar vedem ce iese deca se gripeaza aia e lam desfacut de mai multe ori fara saii dau de cap curios e ca atata timp cat e rece nu are nici o bataie
PH-06-BOA
Șpanul din ce e, din oțel sau fontă, ori de compoziție de la cuzineți ? E mare, să-l poți identifica ? Pine un magnet, și vezi dacă e atras, Dacă garnitura nu a fost bine aliniată, se poate ca pistonul să lovească de inelul metalic, care la strângere a pornit pe cilindru în jos, dacă n-a fost perfecr pus pe cilindru (concentrice toate gaurile , cu cilindrii). Tot așa bătaie, mai produce și un surug rupt de la rampa de culbutori, mai ales că în film se aud culbutorii bătând (nu știu ce metodă foosești la reglaj, dar cea din filmul meu, e sfântă). Vezi ce presiune de ulei ai la rece, și cât rămâne când bate, și dacă e prea mică (1-2 atm), se poate ca un cuzinet să fie exfoliat sau doar ciupit, și ne mai fiind în suspensie de ulei, el lovește de maneton. În final, un piston spart, sau ai scăpat ceva , vre-o piuliță, in interior, și bate cănd iese din camera de ardere, între piston și chiulasă, coiencizând cu încălzirea motorului.
marian_eleonor
Spanul e destul de fin si mult in acelasi timp garnitura a fost pusa corect pentru ca bataia a aparut dupa ceva timp de mers cu masina, motoru a avut un zgomot in el de cand am cumparat masina dar nu se auzea tot timpul si era aproare insesizabil si a inceput usor usur sa se accentueze ( o intrebare daca ar cala as mai putea folosi vibrichenu si bielele ?
r3d
arborele nu se poate folosi fara sa il rectifici.bielele le poti folosi linistit.mam uitat la filmuletu tau am avut si eu problema asta la mine isi facuse joc cuzinetu de la biela pe arbore.cand misca de ele sus jos sa simtea jocu la mana.iti dai seama in turatie ce zgomot scotea motoru.am scapat ieftin nu a fost nevoie sa rectific arborele am bagat doar cuzineti si de atunci am 22000 km cu ea
marian_eleonor
Am desfacut motoru si pistonu nr 1 a batut in chiuloasa pana a spart cuzinetul ore cum de a ajuns sa bata pistonu in chiuloasa asa?
Arborele nu are uzura de loc pe el ce putin vizibil e ca si nou cum imi pot da seama la ce cota e ca vreu sa iau cuzineti noi ?
Are cineva un set de 1,6 nou ? pentru ca mia spart si un pic din camasa

4 Feb 2015, 19:28:
Da stiu r3d si la mine e la fel se misca la toate pistoanele cu mana in sus si in jos
si inca o intrebare cum pot verifica pompa de ulei ca la relanti nu pre aveam presiune
sebymesteru
Citez din manual: Jocul intre pinioane si corpul pompei nu trebuie sa depaseasca 0,2mm. Chestia e ca la tine,cu acel cuzinet spart nu stiu cate presiune mai putea baga pompa aia... Motorul ala are nevoie de o reparatie capitala,ovalizarea fusurilor palier la arbore o verifici cu ceasul comparator si uzura la micrometru,nu la ochiometru. Tot cu micrometrul masori ce diametru are fusul palier. La motorul de 1,3, cota nominala la cuzinetul palier e de 46mm si cea de reparatie de 45,75mm. Fa niste masuratori si vezi ce gasesti.
diaconuliviu
QUOTE(marian_eleonor @ 4 Feb 2015, 19:26)
Am desfacut motoru si pistonu nr 1 a batut in chiuloasa pana a spart cuzinetul ore cum de a ajuns sa bata pistonu in chiuloasa asa?
Arborele nu are uzura de loc pe el ce putin vizibil e ca si nou cum imi pot da seama la ce cota e ca vreu sa iau cuzineti  noi ?
Are cineva un set de 1,6 nou  ?   pentru ca mia spart si un pic din camasa

[..]


ai poze? Unde a batut?


Sa luam asa: in cursa normal pistonul se opreste la o distanta de buza superioara a camasii. Deci nu trece sa atinga in chiulasa.

Ce s-a petrecut la tine nu e spargere cuzinet din cauza pistonului ce a batut in chiulasa ci invers: din oarecare cauze cuzinetul s-a tasat sau a patit ceva asa incit partea de semicuzinet inferior a reusit sa se strecoare peste cel superior (ma rog, poae doar bucatele). Ca atare manetonul apasa in 2 semicuzineti, impingind biela mai sus decit normalul. Asa s-a produs bataia in chiulasa.

Sau...poate ai montat garniture proasta, sau destinata altui motor, cu inele mai mici si pistonul a batut in inel.
marian_eleonor
O sa pun si poze pistonul a batut exact in chiuloasa da asa e cuzinetu de pe biela din partea de sus sa subtiat si sa lipit cu cel de jos care nu o mai ramas mai nimika nici din el
thundercar
am si eu o problema cu o batie care ma enerveaza acum ceva timp am schimbat uleiul si filtrul si nu am gasit la magazin un filtru de calitate si am pus unul de nimic daca o lasam 10 min si o porneam se auzea batiaie si se aprinde martorul de la presiune ulei filtrul avea membrana proasta dimineata bataia dura si 10 secunde ca sa amorsez pompa cand eram in panta plecam in a 2 cu motorul oprit dar cred ca inutil pt ca tot se invartea motorul pe uscat de atunci am pus filtru de romcarbon care e decent si bataia a disparut pe moment acum in ture mai ridicate se aude o bataie la cilindrul 1 scoate mult fum si cand o pornesc la rece tot acolo se aude mai pronuntat fara martori presiune la relanti totul e perfect motorul toarce de la ced sa fie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.