Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: anvelope pt 1300,ce marca?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
zolygas
Va salut!
Doresc sa aflu,de la posesorii mai vechi de 1300,care ar fii marca de anvelope care mi-ar recomandao...care ar fii mai indicate pt 1300,dar nu neaparat sa fie si cele mai "piperate" ca si pret???
De asemenea doresc sa aflu sfaturile voastre despre tipul care ar fii ideale pentru ambele anotimpuri?(deoarece nu mi-as permite 2 randuri de cauciucuri...)
Momentan Dacia mea are pe fata de 155 iar pe spate de 165...dar...sunt cu camere...asa am cumparat-o de la mosu care mi-a vandut-o...El mi-a spus ca este bine sa am de 155 pe fata ca nu afecteaza directia...Este adevarat?
Eu as dori sa renunt la astea cu camere...dar nu stiu ce sa aleg....
de 155 pe fata si 165 pe spate....sau toate 165....Cele de pe fata trebuie sa fie neaparat NOI sau merg si cele REESAPATE???...Sa fie de "vara" sau de "vara-iarna"....? conteaza cumva marca?
Astept sfaturile d-voastra,
Va multumesc anticipat,
zolygas
ionutctn
Pai eu la dacia mea aia veche din 82 am avut atat pe fata cat si pe spate numai 165 pe 13 normal (poti sa iti pui si fara camera). Sa nu dai multi bani iti poti lua Debica Navigator se cheama sunt 4seasons nu ai treaba cu ele. Alea Sava sunt un pic mai scumpe ca Debica dar modelul asta spus de mine e foarte bun.
Succes excl.gif
Electronistu'
Calitate/pret: Debica
155: viteza (ceva) mai mare, consum mai scazut
165: consum mai maricel (nu iti imagina un litru la suta), dar aderenta crescuta. Recomandate iarna
tatabobu
Daca dacia ta e 1300 din cele vechi, din '70 - '80, pune-i anveloe de dimensiunea din talon adica 155/80 R13. Daca iti cumperi un singur set de anvelope, in nici un caz sa nu-ti iei anvelope de vara (bine, daca nu ai de gand sa mergi cu masina iarna sunt OK si alea). Marca conteaza, ia-ti unele macar acceptabile (Debica, Sava sau cam pe acolo).
@ electronistu': nu zau? Ma uimesti! Chiar sa fie mai bine iarna sa mergi pe anvelope mai late? Adica sa exerciti o presiune mai mica asupra solului?
Electronistu'
Nu trebuie sa fii uimit. Nici sa vb ironic. Trecand peste asta, da raman la parereamea. Ai astfel sanse sa intri cu roata in zapada mai mici, dat dimensiunilor mai mari. Aderenta crescuta! Sper ca nu contestezi asta! Daca nu am dreptate, atunci de ce dragsterele au pe rotile spate (propulsie) cauciucuri asa de late!
Inca o data te rog sa raspunzi politicos, nu ironic, ok?
driverx
QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:23)
Calitate/pret: Debica
155: viteza (ceva) mai mare, consum mai scazut
165: consum mai maricel (nu iti imagina un litru la suta), dar aderenta crescuta. Recomandate iarna
*



Hai ca esti tare. Din ianuarie am cauciucuri de 165 pe spate. Pe asfalt masina se comporta mai bine. Dar pe zapada tasata, desi pana la schimbarea rotilor din spate masina avea un puternic caracter sub-virator, cu rotile noi era sa pierd controlul masinii la o curba care o facusem de enspe ori si stiam cum sa o iau prea bine, ba chiar inainte o ajutam usor cu frana de mana ca sa si ia curba. De ce oare? blink.gif

QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:31)
Nu trebuie sa fii uimit. Nici sa vb ironic. Trecand peste asta, da raman la parereamea. Ai astfel sanse sa intri cu roata in zapada mai mici, dat dimensiunilor mai mari. Aderenta crescuta! Sper ca nu contestezi asta! Daca nu am dreptate, atunci de ce dragsterele au pe rotile spate (propulsie) cauciucuri asa de late!
Inca o data te rog sa raspunzi politicos, nu ironic, ok?
*



One word. Uita-te la concursurile de masini pe zapada sa vezi ca aia au roti ca de bicicleta (sunt mult mai inguste si decat 155), si au in plus si "crampoane". Aia se chinuie sa faca pe dracu in patru sa creasca presiunea / cm patrat pe zapada, si tu vrei sa o reduci.

Dragsterele au cauciucuri asa mari ca merg pe asfalt. Acolo e o cu totul alta poveste. Acolo castigi aderenta. Dar si frecari in plus. La zapada trebuie sa te chinui sa te "agati" de partea de rulare.
Electronistu'
Asta da raspuns, nu cum era inainte sa-l editezi (apropo, de ce la un moderator nu apare ca postul a fost editat?). A fost doar o opinie personala, contestabila. Insa mi se pare normal ca asta sa se faca in mod civilizat.
tatabobu
Nici chiar ca la bicicleta, dar latimea anvelopelor folosite in raliuri pe zapada (ex: Raliul Suediei) este de zece centimetri.
Ironia pe care ai simtit-o in postul meu era provocata de sfatul total pe dos dat. Nu ai fi ironic daca ai vedea ca cineva recomanda stingerea incendiilor cu alcool, de exemplu?
driverx
QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:40)
Asta da raspuns, nu cum era inainte sa-l editezi (apropo, de ce la un moderator nu apare ca postul a fost editat?). A fost doar o opinie personala, contestabila. Insa mi se pare normal ca asta sa se faca in mod civilizat.
*



Nu l-am editat. Mi le-am unit. Asa ar arata si daca ti le-as fi unit pe ale tale daca aveai 2 consecutive.
Electronistu'
Bine, am inteles. Oricum multumesc ca ati rasp politicos pana la urma. Asa se face treaba corect smile.gif . Oricum cele de 155 cred ca sunteti de acord ca determina un consum mai mic, nu?
driverx
tatabobu

De ce la batranele nu ar fi ok 165?
tatabobu
Nu am zis ca nu ar fi OK, dar apar diferente inerente trecerii de la o dimensiune la alta. Adica o pierdere mica la demaraj, o crestere usoara a consumului, a fortelor in directie si planetare, o crestere a stabilitatii, o eroare mai mare a indicatoarelor de bord. In plus, iarna esti avantajat cu anvelope mai subtiri. In ideea ca dispui de bani pentru 4 anvelope, si folosesti masina tot anul, ai mai multe avantaje la 155 R13.
@ Electronistu': e un consum mai mic, dar doar cu cateva sute de mililitri la suta de kilometri.
Muttley
QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:23)
165: consum mai maricel (nu iti imagina un litru la suta)
*


Insa imagineaza-ti cu incredere in jur de 0.5...
QUOTE
De ce la batranele nu ar fi ok 165?

Desi nu mi-a fost adresata intrebarea...
Eu sa am 1300 n-as pune 165 pt ca: 1300 are CV-n 4 trepte, mai mult, are rap la a 4-a putin mai scurt (1.04 parca) in timp ce modelele echipate din fabrica cu 165 au 5 trepte (0.97 la a 4-a si 0.76 la a 5-a). Deja 1300 la viteze mari e cam turata, 165/70 din punctul asta de vedere, nu face decat sa o chinuie in plus... Desi nu e mult, ceva de ordinul a max 50-100 rpm in functie de viteza, luati si asta in calcul...
zolygas
Va multumesc mult ca mi-ati fost inca odata de ajutor...!
Sper sa pot fii si eu de folos altora,la fel cum am fost si eu ajutat de altii....
Va multumesc,
Cu stima , zolygas
dizzy
Zolygas,

Pune cu incredere Debica. Am avut timp de 2 ani si 30 000 km si am fost foarte multumit de ele. A mea avea 165/70R13. Cauta ca profilul sa fie All Seasons, adica sa mergi cu el si iarna si vara. E un compromis rezonabil pt o Dacie. Nu pune anvelope resapate. Nicaieri, nici pe fata nici pe spate.
comnic5
Zolygas,

Dacia mea este din '79. Pana acum o saptamana aveam cauciucuri de 155. Cum erau cam roase si vine iarna m-am gandit sa le schimb si mi-am luat 4 cauciucuri de 165 vara-iarna. Am auzit ca alea de 155 taie mai bine zapada, dar oare diferenta de 1cm latime e chiar asa importanta? Eu cred ca nu. Si acum fie vorba intre noi, Mercedes-urile cu cauciucuri de 2x mai late ca Dacia si cu tractiune pe spate nu ar trebui sa circule iarna ca au cauciucuri late? Sa fim seriosi. Diferenta de 1 cm latime nu afecteaza masina iar in cartea tehnica de 1300 scrie ca merg ambele variante (155 sau 165), asa ca nu iti va afecta nimic pe masina. Ca firma si pret eu am ales ceva mai ieftin dar All Seasons. Am dat pe cauciuc 830000 lei si sunt de firma Tigar, fabricate in Iugoslavia. Masina se comporta la fel de bine ca inainte si nu am sesizat nici o pierdere de putere sau viteza. Garantia la cauciucuri este de 36 luni + montaj gratis.
Pana acum am avut numai tubeless si astea noi sunt la fel. Cred ca cu tubeless scapi de grija exploziilor si ai stabilitate mai mare in curbe.

Oricum iti recomand sa nu pui in nici un caz cauciucuri resapate.

Toate bune.
Fiorossu
Eu zic ca la Dacia 1300-1310 nu are rost sa vb de avantajele unui cauciuc mai lat pentru ca oricata stabilitate ti-ar oferi, oricum masina se inclina extrem de mult la viraje unde s-ar simti diferenta de cauciucuri. Pe de alta parte, daca nu ai masina echipata asa cum scrie pe talon, iti risti suspendarea sau amenda de la garcea.

Intre noi fie vorba, Mercedes-urile alea n-ar trebuie sa circule iarna daca cauciucurile lor late sunt de vara (cum as inclina sa cred, ca n-ar putea altfel sa fie bengosi vara) + tractiunea spate = sinucidere.

Eu am de vara acum si ma interesez sa caut de un set de iarna f. bun sa stiu ca nu am probleme cativa ani. Am vazut cateva profile marfa la Goodyear, Toyo , Dunlop si Kleber pe www.cauciucuridirect.ro si www.anvelope.ro.
sity_boy84
eu am descoperit(vine vorba) niste cauciuri foarte buna.debica.am facut 25000 de km cu ele si se vedeau ca noi....am si unghiul bun,dar nici ele nu m-au dezamagit.si se comporta bine si iarna.iarna putin mai desumflate si totu e perfect.acu depinde si de sofer iarna. icon_mrgreen.gif sunt 165 si mai e mult pana cand o sa-mi ia cartea politia pt cauciucuri.....va anunt cand o sa fie asta.bafta
andutzu
Eu am MATADOR MP55. Au profil de iarna.Sunt super pe zapada, nu-ti mai trebuiesc lanturi.Eu n-am ramas impotmolit niciodata cu ele desi am intrat in zapada la nivelul capotei.(bineinteles nu batatorita) Am 30k cu ele si arata aproape ca noi.Singurul dezavantaj e ca sunt cam zgomotoase pe asfaltul ud. Pret: 1,1mil. (sept 2004)
Fiorossu
De marca Dayton ce ati auzit ? am vazut prin Carrefour la oferta cu 4500000=4 bucati de iarna pe 155/80/R13. Parca as merge mai degraba pe Debica Frigo un picut mai scumpe dar cu un profil mult mai sanatos (asta in ideea ca nu o sa aduca marci mai bune, pt ca acum nu aveau pe 155/165 decat astea).
andutzu
Cred ca 165 ar fi mai bune. Si arata si mai bine decat 155 care de la distanta zici ca-s de bicicleta
Fiorossu
Incorect. S-a mai discutat pe tema asta si dpv tehnic este recomandat cauciucul cat mai subtire, in speta 155, pe perioada iernii pentru a exercita o presiune mai mare asupra suprafetei de rulare cu care intra in contact. Treaba cu aratatul bine ma lasa rece...brrrr ce frig mai e smile.gif)
emircea
Dragi forumisti,

Eu fac parte din categoria celor cu 1300, fosta C.V. 4 trepte (acum am de R 21) si care si-a pus un set de cauciucuri de 185/60 (profil de ploaie), ca a prins o ocazie.

Ei, pentru asta circul cu foarte mare atentie iarna, am avut surprize sa-mi patineze pe zapada proaspata, iarba uda si noroi gros pentru ca nu se mai 'infig' in calea de rulare. In schimb, pe ploaie si vreme frumoasa sunt ok. Daca as avea posibilitatea, as lua si un set de 155/80 cu profil de iarna linistit... Acum, cum da inghetul, deja iau lanturile dupa mine si 3-4 lopeti de nisip intr-o cutie, in portbagaj.
Electronistu'
QUOTE(emircea @ 3 Nov 2005, 12:16)
185/60
*


Ti-ai pus alte jante? Ca asa mi se par cam late... stiu ca se poate si 175, dar nici alea nu prea merg cum trebuie. 185 mi se pare exagerat... si la consum, si unde vreti. Poate doar pt look, dar...
Muttley
185/60 stau f bine pe 13x5,5
Nu si pe 4,5 insa...
Emircea, pune-o poza!
emircea
Pe jantele standard de tabla, de la mama ei...

Poza atasata (nu stiu cat de bine/clar se vede, lumina batea independent de dorinta mea):
Electronistu'
Merci, se vede destul de clar.
P.S.: Pe viitor incearca sa faci pozele mai mici. Eu unul nu maplang, dar poate vrea si un amarat cu dial-up sa vada, si e pacat smile.gif
eXtenSion
Ii o faza cam ciudata. Ati vazut sigur la tv masinile alea 4x4 care au cauciucuri imense sa nu se scufunde in zapada.

Deci e mai bine sa ai cauciucuri late, de exemplu, daca stai unde nu se curata zapada si nu e asa de tasata ca sa nu te afunzi tare ?(normal ca ma refer la zapada mica ca la aia mare te afunzi oricum, iar diferenta aia de 1cm nu prea conteaza).

Cred ca in mare conteaza fluctuatia coeficientului de frecare in raport cu cresterea presiuni vs cresterea suprafetei. Fiecare variabila are limita ei, iar daca nu poti pune cauciucuri imense atunci te indrepti spre marirea presiunii, nu ?

Cam asta am inteles eu, poate am inteles prost.


Ca anvelope recomand tot Debica(pe masina sunt debica passio-nu is all season- si au fost folosite si iarna, din necesitate, fara probleme-incet si cu atentie), daca nu ai bani de Sava.
Muttley
Am vazut si eu la TV, da' faci confuzie... Alea au cauciucurile enorme si dezumflate ca sa nu se "afunde"-n gheata... Adica pt a exercita o pres cat mai mica pe gheata si sa nu pice naibii-ntr-o crevasa d-aia adanca si fara fund...

QUOTE
Cred ca in mare conteaza fluctuatia coeficientului de frecare in raport cu cresterea presiuni vs cresterea suprafetei


Coef de frecare n-are o treaba cu presiunea, ca urmare nici cu suprafata... wink.gif
Dreamer
Diferenta intre cauciucurile de 155 si 165 este mare .... atat in latine cat si in inlatime ... cele de 155 pe fata sunt cele mai recomndate iarna. Mergi la dezmembrari si cauta cauciucuri de 155 de iarna ( sa nu fie resapate, sa fie pe geanta umflate ca sa vezi ca nu au nici un defect ).
Caucicurile de gen Montana sau Debica de 165 arata exact la fel ca si cauciucurile straine (ex. Chet - Artic 2 ) de 155 ... afirmatia asta o fac dupa niste masuratori efectuate in prealabil. Niste cauciucuri de iarna de la dezmembrari te costa cam 1,6 mil ( 2 buc )
Un mic efort financiar in acest sens iti comfera o siguranta mult mai mare, incearca prima data niste cauciucuri din dezmembrari ca sa vezi diferenta dintre Michellin si Debica ... si apoi o sa te gandesti de 10 ori inainte sa arunci banii pe Debica. ( parearea mea e ca daca cumperi Debica sau alte bombe de genul.... arunci banii degeaba, mai bine mai strangi niste bani si cumperi niste anvelope adevarate ).
eXtenSion
Dar daca n-are presiunea nimic de-a face cu frecarea atunci de ce se urmareste cresterea presiunii pt marirea aderentei? cand iei curba sau accelerezi nu forta de frecare actioneaza asupra rotii?

Dreamer, o sa incerc sa fac cum ai zis, de la dezmembrari sa vad ce iese. Totusi mi se pare ciudat ca in ro 165 sa nu fie 165 smile.gif))
Muttley
Suntem f offtopic, dar am sa-ti raspund oricum... Se urmareste cresterea presiunii (pe asfalt uscat) ca sa nu se mai deformeze elastic pneul. In viraje, apare o miscare de ruliu suplimentara cand cauciucu-i dezumflat. N-are leg cu aderenta. Cand iei curba sau accelerezi, forta de frecare nu intervine nicaieri din simplul motiv ca nu exista frecare (atata timp cat nu exista derapaj sau patinare). Latimea pneului (implicit suprafata petei de contact) are importanta pana la aparitia derapajului/ patinarii, situatie-n care un slick de F1 se duce sanie la fel ca un cauciuc de bicicleta. Asta cel putin teoretic...
Ma rog, poate n-am dreptate, dar asa vad eu lucrurile, deci nu ma luati chiar f tare-n serios... blush.gif
eXtenSion
"Treads help traction

Treads are added to automobile tires to provide them with good traction. Although rubber provides relatively good static and kinetic Friction, automobile tires have treads to further increase their traction and to account for different weather and driving conditions. The edges of the treads add to the coefficient of Friction when stopping or starting."


http://www.school-for-champions.com/scienc...iontraction.htm
gti98
QUOTE(Muttley @ 29 Oct 2005, 02:20)
Insa imagineaza-ti cu incredere in jur de 0.5...

Desi nu mi-a fost adresata intrebarea...
Eu sa am 1300 n-as pune 165 pt ca: 1300 are CV-n 4 trepte, mai mult, are rap la a 4-a putin mai scurt (1.04 parca) in timp ce modelele echipate din fabrica cu 165 au 5 trepte (0.97 la a 4-a si 0.76 la a 5-a). Deja 1300 la viteze mari e cam turata, 165/70 din punctul asta de vedere, nu face decat sa o chinuie in plus... Desi nu e mult, ceva de ordinul a max 50-100 rpm in functie de viteza, luati si asta in calcul...
*



Mai oameni buni (sau nu?)
Voi nu prea va mai amintiti de aritimetica aia din clasele primare?
Cauciucele de 165 sunt mai balonate=calcatura mai lunga=demaraj mai lent(cuplu mai mic)=viteza maxima mai mare(teoretic...)=masa mai mare a rotii=solicitare ceva mai mare pt. suspensie, etc.
Cauciucurile late sunt mai bune doar daca au profil adanc si reductor, si numai pe zapada sau teren moale, fara baza dura. Alea inguste gen "bicicleta", " taie" zapada sau noroiul, dar trebuie sa existe un strat dur SUB chestia taiata, altfel masina se pune "pe burta" si o scoateti la cablu.
Evitati mersul prin conditii grele si Bafta!
Muttley
QUOTE(Muttley @ 28 Oct 2005, 17:20)
Eu sa am 1300 n-as pune 165 pt ca: 1300 are CV-n 4 trepte, mai mult, are rap la a 4-a putin mai scurt (1.04 parca) in timp ce modelele echipate din fabrica cu 165 au 5 trepte (0.97 la a 4-a si 0.76 la a 5-a). Deja 1300 la viteze mari e cam turata, 165/70 din punctul asta de vedere, nu face decat sa o chinuie in plus... Desi nu e mult, ceva de ordinul a max 50-100 rpm in functie de viteza, luati si asta in calcul...
*


Am ingrosat si subliniat un mic detaliu care tie probabil ti-a scapat... Adica as vrea sa cred ca ti-a scapat, de vreme ce tot invoci aritmetica din primara... wink.gif
nick_florin
salut,
sunt din cluj si am o berlina din 1996 dotata din fabrica cu cauciucuri 165/70/R13....as vrea sa imi iau niste cauciucuri noi....ce s-ar intampla daca mi-as lua cauciucuri de iarna si le-as folosi si vara? sau ar fi mai bine sa imi iau cauciucuri allseasons si sa le folosesc si vara si iarna.....si cam ce marca mi-ati recomanda...barum,debica,sava,firestone sau alta marca?.....va rog un mic ajutor...ms mult....
o zi buna in continuare
amc
Deci , 165 pe 1300 merge foarte bine, raportul de 0,97 este mai scurt decit 1,04 iar de chinuit se va "chinui" cea cu 0,97 pentru ca cuplul este mai mic la 0,97.
Cauciucurile de 165 nu sunt neaparat mai balonate!
Iarna sunt recomandate caucicuri "inguste si inalte"umflate serios!
einstein1984
Voi chiar credeti ca e atat de mare/sensibila diferenta intre 165/70 R13 si 155/70 R13? Puteti incerca gume de Matiz, 155/60 R13, sa vedeti atunci distractie. Ambele gume se monteaza pe janta de dacie, diferenta nu e prea mare dar e mai bun un 165 R13. "Parerea mea".
Gumele de iarna se uzeaza rau de tot vara(dar au aderenta excelenta pe ploaie), iar cele de vara si allseason nu au compus pentru utilizari la temperaturi mici (la gume asta e sub 7 grade celsius). Daca nu ai bani de anvelope de vara si de iarna, ia macar all season (sunt mai bune pe ploaie decat cele de vara, dar se uzeaza un pic mai repede).
StefanT
QUOTE(einstein1984 @ 5 Dec 2005, 18:52)
Puteti incerca gume de Matiz, 165/60 R13, sa vedeti atunci distractie.
*


Alea esti tu sigur ca nu-s de 145? wink.gif
daciafan
iti recomand matador 155
einstein1984
Steffyx, sunt 155/65 R13 la iesirea din fabrica. Ce pune omul dupa aia e treaba lui.
Muttley
QUOTE(amc @ 5 Dec 2005, 11:06)
Deci , 165 pe 1300 merge foarte bine, raportul de 0,97 este mai scurt decit 1,04 iar de chinuit se va "chinui" cea cu 0,97 pentru ca cuplul este mai mic la 0,97.
*


Eu vorbeam de turatia motorului, nu de cuplu sau mai stiu eu ce dry.gif ... In fine, cred ca nu ma exprim eu bine, ceva tot se-ntampla.

Si ca sa nu mai fie dubii, Matizu' are fix 155/70R13, talon mult prea jos pt Dacie, parerea mea.

Ca sa recomand si eu un model de anvelopa, acum 2 ani mi-am incaltat toata masina si dupa ce am studiat putin piata m-am oprit la Debica Navigator. F buna alegere... All season, compozitia cauciucului ceva mai moale (fata de Passio care-s de vara), cu toate astea nu s-au uzat mai repede decat normal, arata inca f bine, si ce ma incanta cel mai mult, nici macar un por n-am la ele. Nu a trebuit decat sa le umflu la inceputul toamnei si sa le dezumflu cand a venit vara. Sunt mai mult decat multumit...
tuner
da 145pe 13 ce ziceti?
raresito
Hai ca esti tare. Din ianuarie am cauciucuri de 165 pe spate. Pe asfalt masina se comporta mai bine. Dar pe zapada tasata.....


Sunt si eu incepator aici si am o intrebare:
Pot sa imi fac rost de cauciucuri de iarna de pe o Jetta 2: 175 / 70 / R13
Nu is prea late? io acuma am 165 / 60 / R13.
Si inca o problema: nu sunt prea late cauciucurile? Eu ma gandesc ca suprafata de contact intre cauciuc si zapada ar trebui sa fie cat de mica....
raresito
Am uitat.. Merg pe spate la dacia 1310 jenti cu 3 prezoane de la Dacia papuc, alea mai vechi?
jenti de 14"...
OCEBE
ma bag si eu in vorba (adica o caut cu lumanarea):
pe a mea dacie am montana 165/70R13; cu toate ca (stiu ca) sunt de calitate slaba, pentru ca merg practic numai in oras, ptr. mine sunt ok; initial masina a avut 155/78R13 cu camere dar cu multi ani in urma am avut o explozie si, cum nu ma dadeau banii afara din casa, am inlocuit intai 2 cauciucuri cu 165 montana tubeless (pe vremea aia pareau mai bune) si apoi inca 2 si tot asa...
la diametru sunt cu putin mai mici decat cele de 155 (un simplu calcul aritmetic poate demonstra asta) ca urmare s-ar putea crede ca asigura demaraje mai bune (ce conteaza insa 0,1 sec in plus sau minus pentr 0-100km/h?) contra unui consum sporit (lucru ce cu usurinta ar putea fi anulat sau amplificat din presiunea din cauciucuri); cu alte cuvinte la demaraj, viteza maxima, consum, diferentele sunt nesemnificative;

cat priveste influenta asupra aderentei, excluzand influenta diametrului rotii, problema trebuie privita in functie de calitatea suprafetei de rulare: in general, pentru toate suprafetele care asigura un coeficient de frecare static peste o anumita valoare, ar trebui ca aderenta sa fie cu atat mai mare cu cat suprafata de contact intre cauciuc si calea de rulare e mai mare si astfel roata "se lipeste de suprafata" (acesta este motivul pentru care pe zapada afanata, noroi sau nisip se practica desumflarea cauciucurilor); in cazul ghetii sau zapezii batatorite, din cauza coeficientului de frecare static foarte mic intre acestea si cauciuc, se prefera niste cauciucuri inguste, eventual cu tinte care datorita presiunii mari "sa se infinga".
cu alte cuvinte:
pentru suprafete care asigura aderenta (beton, asfalt) si suprafete moi (zapada afanata, noroi, nisip) se recomanda cauciucuri late;
pentru suprafete tari si alunecoase (gheata, zapada batatorita) se recomanda cauciucuri inguste;
pentru cei ce nu-si permit sa tot inlocuiasca setul de cauciucuri in functie de suprafata pe care ruleaza, tipul cauciucurilor de ales reprezinta un compromis numit "all seasons";
cat priveste dimensiunea lor (si acum sunt si eu complet on-topic) cam e tot una ca-s de 165 sau 155 atata timp cat au cam acelasi diametru.

si acum sa vina revolutia!
vierme_ha
hai sa lamurim niste aspecte ca vad ca lumea nu e prea lamurita.
1.daca ai buget redus ia-ti 4 cauciucuri allseason (de debica am auzit ca sunt bune)
155-e pt 1300(asa au fost din fabrica) cu talonul de 80->cutie de viteze in 4.
poti sa pui si mai mult(165,175 etc) dar uzezi bucsele de la cseta de directie mai repede,planetarele,dar salvezi pivoti suspensie(gandeste-te cand treci peste o groapa care poate e fixa pt 155 si mica pt 165)
daca nu vrei sa te minta vitezometrul trebuie sa pui 165/80/r13 sau 175/80 r13
asta pt dacia 1300 cu cutie in 4.
a mea are cutie in 5 si cauciucuri pe 80/r13 si nu ma minte vitezometrul...nu stiu de ce

pt zapada sunt bune cauciucuri cat mai inguste
iar pentru liniute,curse,stablilitate mai mare in curbe(evident si cu o suspensie buna) cele mai late de la 175 in sus...

iti sugerez 165/80/r13 daca vrei cauciucuri mai late si sa nu te minta vitezometrul...

mai bune ar fi 165/70/r13 ai un pic mai multa stabilitate in curbe dar te minte vitezometrul

si da...merg jantele de papuc pe 14" puse la berlina...da-i un search...numai ca daca vrei sa nu iti dea in caroserie cu cauciucurile din dotare..tre sa le pui 165/55/r14
daca nu ati inteles ceva..please ask!
Muttley
QUOTE(vierme_ha @ 8 Dec 2005, 14:11)
daca nu vrei sa te minta vitezometrul trebuie sa pui 165/80/r13 sau 175/80 r13
asta pt dacia 1300 cu cutie in 4.
iti sugerez 165/80/r13 daca vrei cauciucuri mai late si sa nu te minta vitezometrul...
daca nu ati inteles ceva..please ask!
*



Eu n-am inteles... de ce dezinformezi lumea?!?
tatabobu
Vierme ha, ruleaza urmatoarele:

1. google search "tyre calculator"
2. il folosesti pe cel pe care-l gasesti sa afli diferenta intre circumferinta anvelopelor 155/80 R13, 165/80 R13 si 175/80 R13
3. Vii si-ti faci mea culpa
vierme_ha
cum adica dezinformez lumea?
80,70,65,55 etc nu inseamna inaltimea cauciucului?adica distanta de la sol la buza jantei in cm?
si doar cifra asta influenteaza diametrul,circumferinta rotii!
daca aveti alta explicatie va rog ziceti-mi si mie...

Un cauciuc 155/80/r13 este mai mare in diametru exterior decat 155/70/r13
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.