Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nivel ac temperatura
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
edy99
Salut!
am schimbat de curând termostatul de la masina, cu unul cumparat dintr-un magazin dacia. cred ca era singurul.
inainte pe vremea asta imi statea acul la prima linie groasa, insa dupa ce l-am schimbat mi se ridicase la prima linie subtire de deasupra primei linii groase, chiar aproape de a doua linie subtire.
am facut 100 de km in afara orasului si apa nu a scazut sub acea linie subtire, a crescut chiar când mergeam foarte incet, si când mergeam in regim normal ramanea acolo la prima linie subtire.
am pus-o pe tester si am vazut ca atunci când acul e acolo , apa are temperatura de 84-85 sa zicem maxim 86 grade.
in seara asta am mers cu masina prin oras vre-o 15 km, nu in trafic, chiar constant, cu caldura data la maxim in masina, si am vazut ca apa nu se mai ridica de prima linie groasa, ba chiar intr-o scurta perioada de timp scazuse sub acel nivel, apoi intr-un final când sa ajung spre casa s-a ridicat aproape la prima linie subtire de deasupra primei linii groase.
am pus mana pe furtunul de duce la radiator si era deja fierbinte, deci deja deschisese termostatul. am oprit motorul si l-am lasat sa se raceasca un pic si a scazut la 2 linii sub prima linie groasa, si i-am dat drumul iar. când a ajuns cam un pic peste prima linie groasa, in apropierea liniei subtiri a inceput sa friga furtunul.

e posibil sa se fi stricat asa repede termostatul?
la ce nivel trebuie sa stea acul pe vremea asta? sau la ce nivel trebuie sa fie acul când deschide termostatul.
un amic de al meu la fel avea nivelul la ac, si a shimbat termostatul si mi-a zis, ce e drept , fara sa vad si eu, ca acul ii statea apoi la a 2-a sau a 3-a linie subtire de deasupra primei linii groase.

va rog sa ma ajutati!
multumesc
velceani
salut,

normal e sa stea putin peste a doua linie groasa si prima dupa ea.
Acum depinde mult de temp exterioara si de drumul pe care il faci (daca masina se incalzeste ok).
la mine la al treilea an de la schimbare cu unul de origine sta in jurul liniei groase (a doua de jos in sus).
La iarna urmatoare il schimb, deja nu mai baga caldura cum trebuie de acum...
i96nds
Vezi ca mai e topic cu poze pe forum.

Daca acul sta sub jumatatea scalei, e OK. Depinde acum cum numeri liniile groase, daca o numeri si pe cea care e situata cel mai jos.

La jumatate porneste electroventilatorul pe treapta II. Asta se intampla mai mult vara.

Pe vremea asta e normal sa fii pe undeva pe la 40% din cursa totala posibila pe scala.
Uneori e la 37, alteori la 45 % daca e aglomeratie si se merge incet...

Mie mi se pare ca e OK la tine, ca a deschis OK termostatul. By the way, parca la 89 grade abia trebuia sa deschida !
bogdanmardare
"Asa face toate." biggrin.gif
Acum serios, si eu am observat ca temperatura apei depinde binisor de temperatura de afara, cum rulezi, etc. Eu unul prefer sa dau drumul la incalzire in habitaclu doar dupa ce deschide termostatul (am incalzire in scaune). Incalzirea in habitaclu penalizeaza serios temperatura apei. Cum e la mine (termostat wahler si lichid de racire schimbat toamna asta):
Deschide termostatul, dau incalzirea pe maxim, ventilatorul pe 3 si se vede ca temperatura apei scade aprox. o jumatate de linie, apoi incepe sa creasca si se stabilizeaza. Curentul de aer ce vine pe aeratoare este cald dar nu fierbinte la inceput, mai ales daca conduc in plaja de 2000-2500 rot/min (~70 km/h, treapta a 5-a). Dureaza si 5 minute sa se stabilizeze la temperaturi sub 0°. Daca retrogradez o treapta si conduc mai turat la aceeasi viteza, temperatura apei creste si se stabilizeaza mult mai repede.
Termostatele de origine nu sunt neaparat foarte precise, existau recomandari pe forum la alegerea lor (corp de cupru fiind una dintre ele). Ai apucat sa citesti pe el la ce temperatura deschide inainte sa il montezi? Exista termostate de origine ce deschid la 83°, @Maskatu iti poate confirma, are pe masina (SN). Una peste alta, 85-86° iarna nu e chiar asa rau, consumul creste semnificativ doar daca scade la prima linie groasa.
Danut 88
daca numaram de la prima liniuta de pe ceas, ar fi a doua linie groasa, prima liniuta subtire dupa ea. Acolo este temp de 85-87gr. Am atasat o poza cu ceasurile mele, cam pe acolo ar trebui sa stea acul.
edy99
acolo statea când l-am schimbat, chiar un pic mai jos, adica cam lipit de prima linie subtire, putin peste.
acum am incercat sa vad la cat deschide termostatul, cu mana pe furtun, si la prima linie subtire de deasupra liniei groase a deschis, cred ca se apropia chiar de a 2-a linie daca nu acceleram eu motorul

si da, am citit si am cumparat de 89 de grade

3 Feb 2015, 23:37:
[attachmentid=1627980359]
Asa sta acum nivelul la apa, dupa ce am mers cu ea 4 km, cu viteza maxima de 125 la ora
velceani
edy99, e perfect smile.gif

cum ti-am zis la mine sta la putin mai jos, pe langa linia groasa dupa trei ani, termostat de origine cu 89 grade...
E o problema tipica motoarelor astea renault, mai ales ca compartimentul motor este precar izolat...
La logan e "mai bine" pentru ca e digital afisajul si e recomandat sa stea apa la 4 pavele si nu prea mai sta acolo...
Ca sa evite problemela astea renault/dacia a evitat punerea unui indicator pe noile modele, inclusiv renault...
Danut 88
Edy99, e bine unde sta.
edy99
multumesc! ma speriasem atunci când nu mai urca, desi eram in oras , peste linia groasa. acum vad ca urca la fel ca in poza
trotineta
QUOTE(edy99 @ 3 Feb 2015, 18:39)
acolo statea când l-am schimbat, chiar un pic mai jos, adica cam lipit de prima linie subtire, putin peste.
acum am incercat sa vad la cat deschide termostatul, cu mana pe furtun, si la prima linie subtire de deasupra liniei groase a deschis, cred ca se apropia chiar de a 2-a linie daca nu acceleram eu motorul

si da, am citit si am cumparat de 89 de grade

<span class='edit'>3 Feb 2015, 23:37:</span>
[attachmentid=1627980359]
Asa sta acum nivelul la apa, dupa ce am mers cu ea 4 km, cu viteza maxima de 125 la ora
*


Sper sa nu se supere colegii care ti-au raspuns inaintea mea dar dupa poza atasata de tine , temperatura nu e bine deloc , conform ceasului tu mergi cu motorul "rece" asta implica in primul rand consum marit si pe termen lung uzura la motor . Faza cu termostatul nou poti sa patesti si cu unul nou nout sa fie blocat ...

7 Feb 2015, 09:35:
QUOTE(Danut 88 @ 3 Feb 2015, 14:33)
daca numaram de la prima liniuta de pe ceas, ar fi a doua linie groasa, prima liniuta subtire dupa ea. Acolo este temp de 85-87gr. Am atasat o poza cu ceasurile mele, cam pe acolo ar trebui sa stea acul.
*


Este corect ce indica la tempertura , eu am termostatul original din uzina , masina cumparata de nou , si la mine tot timpul indica in zona asta .
edy99
Deci pana la urma?
trotineta
QUOTE(edy99 @ 8 Feb 2015, 16:15)
Deci pana la urma?
*


Deci pana la urma vezi mai sus in postarea lui Danut 88 , dupa cum indica in poza lui este in regula , din poza ta reiese ca nu se incalzeste motorul la temperatura normala de lucru: 86-89°C ...
edy99
Imi deschide la 85.5 -86.5 grade
trotineta
Poi atunci este in regula , nu ai treaba..
edy99
deci e bine sau nu?
ca daca iau alt termostat, de data asta original e intre 99-135 lei. pe asta l-am laut de la magazin de piese dacia, nu de la talcioc, si nu mi-a zis ca ar fii mai multe tipuri, de la mai multe firme, ca luam de atunci unul original...

am verificat temperatura pe tester, si ultima oara când m-am uitat , urcase la 85.750 sau 86.750 grade, nu mai stiu fix, si m-am dus la masina, am mai stat foarte putin si când am simtit temperatura pe furtun m-am uitat pe tester si scazuse deja la 71 de grade, deci intrase deja apa in radiator
Danut 88
@edy, nu te mai stresa, e foarte bine unde sta, in timp ce se va incalzi afara indicatorul va urca spre urmatoarea linie groasa. Dupa urmatoarea linie groasa va porni electroventilatorul.
Iulikk
E bine unde sta. Asa sta si la mine de cand e masina noua. La a doua liniuta groasa incepe sa se invarta ventilatoru.
cgc64
am o speta de relatat ,referitor la acul de la temperatura apa.dupa un drum prin oras,stand la stop vad ca dintr-o data scade turatia timp de o secunda si acul de la temperatura apa era la a doua liniuta ,fata de linia groasa care declanseaza GMV-ul..ajungand acasa,dupa jumatate de ora,pornesc din nou masina,acul urcandu-se la a doua linie groasa,acolo unde a stat toata iarna.dupa cateva ore am pornit masina,acul nu mai era la 0 ci la prima liniuta subtire.acum intrebarea.-
ar fi o problema stationarea acului la prima liniuta la pornirea motorului la rece?
edy99
ai un defect in bord, sau la senzorul de apa, poate
JOHN123
Un bord prea generos nu face bine la nervi; eu n-am nici afisaj al apei, nici turometru, da' nu ma doare capu'... smile.gif
cgc64
azi un mic drum prin oras cu o stationare de o ora.acul a stat cuminte la a doua linie groasa.cred ca si variatiile de temperatura influenteaza negativ acest lucru
cgc64
[attachmentid=1627993997]
sal!revin cu o problema referitor la acul de la temperatura apei.abia la acea liniuta din poza porneste GMV-ul.inainte pornea la liniuta groasa.sa fie de vina releul sau siguranta de la GMV?cel care porneste treapta 1?mentionez ca inainte dupa ce opream masina functiona GMV-ul, pana racea motorul,acum nu mai face acest lucru.care ar fi cauza?
ursul_bipolar
Mergi si verifica senzorul de temperatura, GMV si la cat deschide termostatul cat mai repede.
Si la mine a fost la fel dar nu i-am dat importanta in prima faza. Normal GMV-ul pornea la linia groasa.

Acum mi-a ars garnitura de chiulasa.... in orice caz pica fara sa te astepti sistemul de racire la solenza.
cgc64
ok!mersi mult!o sa cumpar senzorul temperatura apa si sa vad cum se comporta.
ursul_bipolar
QUOTE(cgc64 @ 13 May 2015, 18:43)
ok!mersi mult!o sa cumpar senzorul temperatura apa si sa vad cum se comporta.
*



Nu il cumpara inca, mergi si verifica mai intai daca porneste GMV-ul in mod corect, daca porneste corect senzorul este ok.
i96nds
cgc64 - mie mi se pare OK locul unde porneste GMV. Adica linia subtire de deasupra celei groase aflate la mijlocul scalei. Asa ca nu as fi tentat sa zic ca ai o problema....

Chiar asa, cu motorul rece, daca pornesti Aerul Conditionat - iti porneste GMV ? Verifica....

Cel mai usor se fac astfel de teste cu CLIP - vezi exact ce temperatura ai... Dar nu avem noi acces mereu la el - cel putin nu fara $$$ smile.gif
cgc64
i96nds,te rog sa citesti postarile mele mai vechi referitor la aceasta problema.fiind rece afara si facand drumuri scurte nu prea a avut timp de multe ori sa ajunga la aceea liniuta in aceasta perioada.din pacate,cand pornesc aerul conditionat ,nu porneste GMV-ul,desi inainte pornea.
i96nds
ok, atunci mie mi se pare ca iti functioneaza GMV doar pe treapta a II-a.
Asta pentru ca treapta I ar fi trebuit in mod normal sa porneasca odata cu pornirea A/C. Tocmai de aceea la tine se ridica mult temperature, pt ca treapta a I-a nu actionaza, tu ajungi abia la treapta a II-a sa se invarta paletii.

Si la oprirea motorului ai aceeasi problema probabil, nu iti mai merge treapta I.

Nu stiu exact cum se repara treapta I, parca cineva zicea ceva de schimbat nu stiu ce rezistenta. Cauta pe forum - sau poate citeste aici cineva care tine minte.
cgc64
masina are si proiectoare,am inversat releelele din cutia de sigurante motor,cea de la proiectoare cu cea de la treapta a 2 a si acelasi lucru.o sa vad eu ce fac.multumesc mult ptr sfaturi.
psychoo
Si eu am avut aceeasi problema. La mine s-a intamplat acum 2 veri la circulatie urbana si un side effect a fost ca mergea din ce in ce mai greu motorul, compresorul de clima facea un zgomot infernal si decupla. Aparent crestea presiunea foarte mult pe instalatia de clima si frana motorul, iar cand presostatul detecta un anumit nivel, dadea comanda de oprire compresorului.
Am fost la service pt verificare instalatie clima si acolo s-a descoperit ca nu functioneaza treapta 1 de la GMV. Inlocuit releul care comanda GMV cu cel care comanda compresorul de clima si totul a fost ok. Normal ca ulterior am cumparat relee noi, dar atunci pe moment asa am rezolvat problema (in service nu aveau releu pe stoc).
Acea rezistenta este destul de scumpa si nu prea are ce sa se strice la ea, decat in urma unei lovituri sa se intrerupa. As zice sa incerci sa schimbi intre ele cele 2 relee mari galbene care se afla in tabloul de langa acumulator, sub capota. Este cea mai rapida verificare. Daca tot nu merge, apoi se poate verifica restul instalatiei.
Bafta
i96nds
psychoo - foarte util testul acesta cu schimbatul de relee intre ele, din categoria quick and dirty - dar eficient, fara sa faci drum la service.

Multumim mult !
cgc64
s-a rezolvat problema in service pana la urma.cauza sau mai bine zis cauzele au fost:rezistenta de la GMV si termostatul.inainte de a merge la service schimbasem releele intre ele ,niciun rezultat,am cumparatun senzor de apa after market pentru 1,4 Logan,ca din asta gasisem la repezeala.acul urcase la un moment dat la penultima linie groasa.in service ,dupa schimbarea acelei rezistente de la GMV si a termostatului,tot asa de mult imi arata acul,doar ca pornea GMV-ul ,treapta 1 la penultima linie groasa,.am pus la loc vechiul senzor de apa si arata ,cum ar trebuie normal sa arate..cam asta a fost toata tarasenia.cauze sunt multiple
i96nds
Super. Cu cat te-au taxat ? Daca stii si defalcat pe operatii, poate ne ajuta mai mult.
Un termostat parca era vreo 30 de lei, desi am auzit si de 80 de lei....

Sunt curios cat ti-au luat pt rezistenta aceea + schimbat.
cgc64
rezistenta originala 120 ,termostatul after market vreo 30 plus manopera ,in total 190.ca sa ma simt bine. 04.gif principalul ca m-a rezolvat.daca era iaarna nu imi bateam capul.va multumesc mult pentru sfaturi.
ursul_bipolar
Excelent! Bine ca s-a rezolvat!
romanvs
Cred ca incepe sa obosesca si termostatul meu (cel din fabrica) ,observ ca imi sta mai tot timpul la a doua linie groasa(la sfert).Inainte imi statea la prima sau a doua liniuta subtire dupa cea de a doua groasa.Am verificat punand mana pe furtunul dintre radiator si motor,cel de jos si se incalzeste cand ajunge la sfert pe scala.

Ce parere aveti despre termostatul Valeo?Stie cineva altul mai bun?
romanvs
Schimbai azi termostatul(BEHR MAHLE) si in kit-ul de reparatie gasii in afara de garnitura de cauciuc si o garnitura de clingherit(cred ca asa ii spune).Cand desfacui suportul termostat nu gasii garnitura de clingherit montata si drept urmare nu o montai pe cea din kit.
Oare gresii ca nu o montai? huh.gif
Care ar fi rolul acelei garnituri?
Maiorul
Daca statea acul la punctul galben din poza iarna atunci cand megi constant(mers in afara localitatilor sau cand nu stai la cozi ...nu cred ca este panica din ce stiu eu .In general cand temperatura este mare adik regim normal trebuie sa stea la prima linie subtire imediat dupa linia a 3 groasa(cum numeri de jos in sus). Stiu ca GMV cel putin la mine cred ca porneste aproape cand ajunge la linia a doua subtire. Mai degraba il lasai termostatul ...nu cred ca avea nimic.Ca sa verifici ca functioneaza termostatul dar si indicatorul trebuia sa pui un carton sau stateai mai mult timp la relanti....si asa observai daca ajunge acul la normal.
La mine intodeauna sta acul asa iarna cand merg extraurban , dar atunci cand stau la cozi , mers agale binenteles ca urca la pozitia normala.

[attachmentid=1628017175]
psychoo
Nu exista garnitura de clingherit montata din fabrica, doar de cauciuc.
Probabil piesa e compatibila si pe alta masina unde se monteaza acea garnitura de clingherit si nu se monteaza cea de cauciuc.
romanvs
Asa m-am gandit si eu ca ar putea fi alternativa acea garnitura,dar mai multe pareri imi intaresc convingerea ca am facut ce trebuie.
andreiask
Salutare. Am si eu o nedumerire. Pe indicatorul de bord al temperaturii apei, acul sta intre a 2-a linie groasa si usor flucteaza spre a 2-a linie subtire peste. ( a doua line groasa insemna la sfert de cadran). Este normal avand in vedere ca e vara si sunt 35 grade la umbra ?

Update: Am incercat si fara AC pornit, temperatura urca pana la jumate (a3-a line groasa). Ventilatorul de racire gmv, cand ar trebui sa porneasca pe treapta 1., respectiv 2 ?
bogdanmardare
Eu suspectez termostat care deschide devreme. Combinat cu viteza 1 a ventilatorului (ceruta de AC), tine motorul un pic cam rece.
Daca nu este AC pornit, functioneaza normal (acul spre a treia linie este ok pentru circulatie in oras).
Ventilatorul porneste imediat peste a treia linie groasa (la jumatate de cadran).
andreiask
Multimesc mult! Eram putin ingrijorat, avand in vedere faptul ca, am schimbat anul trecut termostatul si lichidul de racire. Iarna nu am sesizat nici o problema. Acuma vara mi s-a parut auspect faptul ca nu urca temp. Intr-adevar, cu motorul pornit, ac inchis, se vede cum vine putin lichid pe retur in vasul de antigel, semn ca ar fi deschis termostatul, cred smile.gif
ionut_xx
Am schimbat recent termostatul.
Azi, in timp ce eram in trafic bara la bara, acul a ajuns la a doua linie groasa. Dupa ce am prins drum intins a coborat putin peste prima linie groasa (a doua poza).

Ce parere aveti, e ok?

user posted image
user posted image
Bicicleta galbena
Da, e ok, nu-ti fa probleme.

i96nds
La o linie mica subtire deasupra nivelului din poza ta trebuie deja sa porneasca ventilatorul pe treapa a II-a pentru cei care au aer conditionat.
Deci e OK.
Sa nu fie mia mult de 2 liniute subtiri peste nivelul din poza ta, doar atunci e rau.

mflorind
Salutare prieteni. Am o nelămurire în legătură cu nivelul temperaturii la lichidul de răcire, adică atunci când dau drumul la aer se duce acul la jumătatea scalei chiar și la drum întins cu treptat 5. Menționez că atunci când dau drumul la aer cu motorul rece pornește pe treapta 1 iar când e cald pe treapta 2. Mă întreb dacă e bine să stea acul la jumătate cu aerul pornit la drum întins?
bion
Da.Cand e canicula.
mflorind
De exemplu ieri am mers la ora 17 un drum de 55 km cu aerul pornit tot timpul la o temperatură exterioară de 35 grade și apa a stat aproape tot timpul aproape sau chiar la jumătate.
i96nds
e perfect. Sa nu treaca mai mult de o liniuta subtire peste jumatate, hai sa zicem 2 daca chiar mergi bara la bara. Dar nu mai mult.

La jumatatea scalei este excelent, temperatura e optima si pentru consum.

Daca sta doar la un sfert din scala, mai ales iarna - asta inseamna ca termostatul e defect - si deschide prea repede, a ramas blocat pe deschis etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.