Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Când pun contactul, tensiunea bateriei scade la 6 V
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
YO4RLP
Acum o săptămână, la plecare, pun contactul, se aude un „clanc”, pălesc martorii din bord și atât. Bateria era ok, am testat-o aprinzând farurile.
După documentarea de rigoare, am decis să mă ocup de demaror. L-am scos, l-am dus în casă, l-am curățat, totul părea ok. Testat cu bateria, pornea fără probleme.
După ce l-am pus la loc, aceeași problemă.
Am pus voltmetrul pe baterie și i-am dat o cheie. Tensiunea a scăzut, puțin peste 6 V.
Mă bate gândul că ar fi de la alternator: puntea de diode sau releul. Se poate să mai fie și de la altceva?
nikuniku
incearca cu bateria lu vecinu,el imprumuta bateria tu dai de o bere,chiar daca e frig afara
Maskatu
Daca se sting martorii din bord cand incerci sa o pornesti, 95% este bateria... Faptul ca se aprind farurile nu este relevant. Becurile nu forteaza pornirea atat de tare precum pornirea.
YO4RLP
100% e bateria... suprasolicitată smile.gif
Acu, vorbind serios, bateria în sine n-are nici o vină. N-are nici 6 luni iar după ce am testat demarorul i-am dat o noapte de reîncărcare.
Un blocaj mecanic e exclus, ar fi zumzăit e-motorul (eu eram sub mașină iar fiu-miu dădea la cheie).
Pe circuit mai sunt, din câte știu, alternatorul și bobina de inducție. Ce altceva ar putea să sugă atâta curent?
bygy007
electromotorul , motorul (posibil blocat) bateria defecta

daca vrei sa vezi daca ai ceva probleme desfaci o borna si masori curentul vezi

dar daca scade la 6V cum zici cind dai la cheie eu as merge tot pe baterie , incearca cu una care stii ca este buna, de la o alta masina care porneste usor
DragosP
Legătură la masă aiurea.
adrian.petrov
Salutare,
Cateodata raman oripilat, cum la probleme simple se cauta rezolvari cat mai complicate si cat mai "elaborate".
Daca masina a mers pana acum foarte bine si asa dintr-o data nu mai porneste ( nu mai invarte electromotorul ).
Lui YO4RLP ai spun un secret - E IARNA !!! => CAD BATERIILE !!! care sunt intr-un echilibru precar.
SCHIMBA BATERIA TA, CU UNA BUNA si vezi ce se intampla ( lasa electromotorul, lasa alternatorul in pace )- nornal ca electromotorul in gol , invarte de mama focului, daca tot nu porneste vezi ca este vreo masa in neregula.
Daca ai avea o compresie nemaipomenita as zice ( dar nu cred ) - poti scoate bujiile ca sa fie compresia zero, sa vezi daca invarte motorul prin cheie.
Daca tot nu porneste in functie de ce simptome ai tu acolo - mai vorbim .
Parerea mea - cautati raspunsuri simple / nu mai complicati lucrurile .

Succes ,
Adrian wink.gif
YO4RLP
Tuturor, vă mulțumesc pentru opinii smile.gif

Hai să vă spun în continuare:
A doua zi după ultima mea postare, după ce am venit de la servici, am decuplat bobina de inductie și am dat o cheie... s-a pornit demarorul! Am pus conectat bobina la loc și i-am mai dat o cheie... surpriză, a pornit motorul! Un pic mai greu, dar a pornit.
Ok, bateria e de vină! I-am mai dat o reîncărcare, în circa o oră bateria a revenit la normal. Dar dacă stau să recapitulez, în toamnă tocmai ce i-am schimbat bateria - veche de 4 ani - pe motiv de pornire greoaie.
După ce s-a reincărcat bateria, am făcut o plimbare cu mașina, pe la cumpărături. Dar chiar și cu bateria „caldă” tot nu-mi plăcea cum pornea... În plus, părea că motorul are unele trepidații.
În ziua următoare, am plecat la seviciu cu mașina. După câțiva kilometri, trepidațiile au devenit evidente iar fumul alb de la eșapament îmi spunea că ceva e în neregulă...
Urmează un RK sub capotă: garnitură, distribuție și ce-o mai fi... inclusiv electric!
bygy007
cind mai pui bateria la incarcat pe redresor las-o cel putin 16-20 ore
adrian.petrov
Salutare,
Te rog eu sa nu umbli la NIMIC, iti inteleg pornirea "Urmează un RK sub capotă: garnitură, distribuție și ce-o mai fi... inclusiv electric!".
- In primul rand curentul de incarcare a bateriei trebuie sa fie de 1,5-2 A/ora, deci in functie de ce baterie ai timpul de incarcare este de cca 15-20 ore poate si mai bine ( nu cum ai zis tu " I-am mai dat o reîncărcare, în circa o oră bateria a revenit la normal ");
- In al doilea rand curata sau schimba bujiile ca s-au ancrasat - in urma incercarilor tale nereusite de a porni masina ( poate ca motorul merge in trei pistoanei - de aceea zici tu ca " părea că motorul are unele trepidații " )
- In al treilea rand - ar trebui un drum cam de vreo 20km cu masina (motorul ) cat de cat turat 3000 -3500 ture ca sa se curete tot ce ai innecat tu pe acolo - in nici un caz un drum de acasa pana la Mol ( cam 2,5-3 km), cand motorul nici nu s-a incalzit ( nu ti-a pornit electroventilatorul ).
Astea toate sunt valabile in cazul in care masina ta a mers normal si a avut o sincopa - nu o masina cazuta la care sa trebuiasca sa-i faci o segmentare si un schimb de garnitura de chiuloasa.
Atentie la neatentie .
Adrian biggrin.gif
bygy007
QUOTE(adrian.petrov @ 17 Feb 2015, 15:10)
Salutare,

- In primul rand curentul de incarcare a bateriei trebuie sa fie de 1,5-2 A/ora,

*



cam putin....... 10% din capacitatea bateriei
YO4RLP
După ce am măsurat curentul în repaus (130 mA), aparent am găsit problema: bobina de inducție. Am înlocuit-o cu o „recuperată” și nu mai cade tensiunea. Consum în repaus: cca. 60 mA.
Da' cu garnitura de chiulasă arsă tot m-am ales. Asta din cauză că am forțat-o, fără motor încălzit, dis de dimineață, pe ger blush.gif
PH-06-BOA
YO4RLP, pare indicativ de radioamator. Dacă-i așa, mă uimești cu prezumțiile tale, despre baterie, bobină și ce-ai mai făcut p-acolo. În primul rând, dacă masurătoarea ai făcut-o direct pe borne, când ai dat la cheie, ai măsurat ce rămâne în baterie, deci, se sxclude sub orice formă lipsa de masă. Dacă nu era masă, aveai tensiunea corectă pe borne, dar foarte scăzută în instalație. Apoi, spui că bobina de inducție era de vină, de nu învărtea electromotorul, că consumul în gol era 130mA , iar după schimbare a scăzut la 60. Nu era consum în gol, de îndată ce era contactul pus. Consum în gol, iei contactul, scoți o bornă și măsori. Asta e în gol, care nu trebuie să depășească 50 mA, dacă vrei (și sigur vrei) să pornești a doua zi. Era un indiciu clar că, bateria e goală, de îndată ce pe bornele ei aveai doar 6V. De ce ? O baterie se descarcă singură, 2 % pe zi. La câte zile faci o pornire, apoi cât mergi cu ea după acea pornire, știind că o cheie dată, necesită 60 km de parcurs, pentru a se regenera bteria ? La zero grade, bateria are jumătate de capacitate, ca la minus 20 să rămână doar la 25-40% din capacitate. Electromotorul tău, absoarbe cam 100A la pornire. Bateria de 440-500A, la minus 20 de grade, rămâne cam la limită, și dacă mai pui și uleiul gros, deja treci sub suta de amperi. Cu ce vrei să mai învârți? Nu faceți confuzie între Ah, și curentul absorbit. Bateria se încarcă cu 10% din capacitate, timp de 10 ore, dar cu cât e curentul mai mic, cu atât e mai bine, dar prelungești timpul în așa fel să-ți iasă la capacitate. O baterie sulfatată, își poate reveni, dacă se încarcă cu curent mic, două trei săptămâni (dacă nu e și scuturată). Deci, una e să nu poată fi rotit motorul, de către electromotor, alta să nu pornească, din bobina de inducție, care probabil avea scurt între spirele din primar, de-ți lua curent mare (mai ales că spui și de ceva bâlbâieli). Așa că, nu e de ajuns să dai o cheie, să mergi doi km și să spui că s-a încărcat bateria destul. Din când în când, mai pune-o și pe redresor, dacă faci drumuri scurte, și vezi și ce consum ai în gol, să nu o găsești dimineața, fleașcă.
YO4RLP
Pe mine mă uimești cu superficialitatea concluziilor. Ok, poate n-am fost nici eu prea clar în exprimare, dar chiar n-am cum să descriu chiar totul, de-a fir a păr.
Iar ca să nu mai fie vorbe de clacă pe aicea (pe mine nu mă deranjează, da' unui „nevoiaș” chiar îi piere cheful de a mai căuta ceva...):

1. Da, am schimbat și cu „bateria lu' vecinu'” - adică cu cea de la Cielo lu' frate-meu. După câteva încercări, dădea și asta semn că-și dă duhul. O primă concluzie o trageți și voi.

2. După cum am spus mai sus, am decuplat bobina de inductie, a pornit demarorul; am recuplat-o, a luat-o... un pic mai greu, da' a luat-o!
Pentru mine, a fost un indiciu.

3. Când am spus că am măsurat 130 mA, am spus că am măsurat în repaus. Adică singura manevră pe care am făcut-o a fost să ridic capota și să intercalez un ampermetru între borna + a bateriei și firele ce plecau de acolo. Nu cheie în contact, nu altceva nimic.

4. Uitându-mă la bobina de inductie pe care am scos-o, am descoperit o fisură pe partea de așezare. Nu-i ok, nu? Să mai zic ceva de umezeală, de condens?

Pentru mine, cauza problemei a fost descoperită. Ori tot bateria e iar eu sunt un încăpățânat? slap.gif
IRONICK
QUOTE(YO4RLP @ 4 Mar 2015, 22:20)
1. Da, am schimbat și cu „bateria lu' vecinu'” - adică cu cea de la Cielo lu' frate-meu. După câteva încercări, dădea și asta semn că-și dă duhul. O primă concluzie o trageți și voi.
*

Si vecinul are baterie slaba si veche.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.