lupig23
10 Feb 2015, 21:48
DROID MAN
10 Feb 2015, 23:31
ai amorsat pompa cu lichid inainte sa o montezi pe servo ?
10 Feb 2015, 23:36:
dupa ce ai schimbat garniturile la pompa ..ii montezi bidonasul pui likig si cu o surubelnita mai mare sau ceva ce te poate ajuta incepi si faci curse pistonaselor pana arunca lichid pe gauri in felul asta castigi teren la aerisire ....daca vezi ca nu arunca ceva nu e bn probabil nu ai montat vreo garnitura sau mai multe cum trebuie
lupig23
11 Feb 2015, 09:47
DROID MAN
11 Feb 2015, 12:45
Cu mare placere ...sa lasi o postare cand rezolvi ,si cum ai rezolvat
lupig23
12 Feb 2015, 12:08
Nu am reusit sa fac franele. Din trei pompe de frana nu am reusit sa fac niciuna. Am fost la un mecanic din zona mea si mia zis ca nu toate pompele de frana merg reconditionate (schimbarea garniturilor). Acum am luat alta de la dezmembrari si vad ca nici asta nu merge. !!! Nustiu ce sa mai fac cu franele ca nu le pot face de lock.
DROID MAN
12 Feb 2015, 14:03
da din pacate are dreptate ...nu toate pompele pot fi reconditionate ..cand skimbarea garniturilor nu da randament se recomanda si skimbarea pistonaselor din pompa ,dar nu cu rezultate garantate ...probabil pompele cu care ai incercat st vechi si au destula uzura ...eu iti recomand sa iei o pompa noua e cam 100 lei ...atat am dat eu pe ea acum 2 ani ..multa bafta
sk100it
12 Feb 2015, 18:23
Eu la pompa cu dublu circuit lasam intai sa curga pe la toate aerisitoarele sub actiunea presiunii atmosferice.Dupa care incepeam sa dau pedale ,iar dupa ce se simtea ca pompa baga presiune incepeam sa inchid unul cate unul aerisitoarele.Asta se face de obicei cand se demonteaza pompa de pe masina.Dupa aceea,cu motorul pornit incepeam sa aerisesc intai rotile din spate,dupa care cele de pe fata.Masina trebuie sa stea pe roti,sau sa se ridice cu cricul sub punte pentru ca repartitorul de frana sa ramana deschis,mai exact roate dreapta spate.Mai trebuie tinul cont si daca autoreglabilii de pe spate functioneaza corect,pt ca daca sabotii sunt prea indepartati de tambur,apar dificultati la aerisire.Daca am uitat ceva,va rog a se completa.Stima
nikuniku
12 Feb 2015, 19:13
nu presiunea atmosferica te ajuta ci gravitatia,in genaral este bine
lupig23
12 Feb 2015, 19:15
Am pus o pompa de dacia nova astazi tot la mana a dowa si vad ca asta este buna dar mai trebuie sa schimb un cilindru pe spate dreapta ca nu mai are filet la aerisitor si e gata. Vroiam sa mai stiu daca se poate de cata cantitate de lichid de frana am nevoie sa aerisesc toate franele ?
nikuniku
12 Feb 2015, 19:18
1 litru,sa iasa tot lichidu vechi,si sa speli si pompa si tevile in interior
burlacu marian
12 Feb 2015, 19:23
Verifica sonda de la icp daca e in avarie sau nu cu un bec cu 2 fire,+ il pui la baterie si cu minus atingi pe papucu sondei daca se aprinde e in avarie
Monteaza pompa la loc si incepi aerisirea cu sonda scoasa de pe pompa ,incepi de la pompa mergi la rotile spate ,rotile fata ,aerisitoru de la pompa ,dai 3 pedala mai sanatoase asa dupa care montezi sonda ,ar trebui sa ai frane daca e in regula sistemul. Si nu aerisisi cu metoda pedale facute in nestire, ci mai bine cu un furtunas de la transparent montat pe aerisitor slabeste-l si asteapta sa curga pana nu mai vin bule de aer. Cauta pe forum in caz ca nu reusesti si sigur gasesti rezolvare la problema ta.
sk100it
13 Feb 2015, 15:32
QUOTE(nikuniku @ 12 Feb 2015, 19:13)
nu presiunea atmosferica te ajuta ci gravitatia,in genaral este bine
asa este,am gresit.Iertare
lupig23
18 Feb 2015, 18:35
Intr-un final am reusit sa fac franele la masina. Dar nu tin chiar asa de bine, de si garniturile leam schimbat la pistonase. Imi tine frana cu u deget distanta de podea. Ca sa fac frana sa fie tare trebuie sa i dau 4 pedale si apoi se intareste se face tun, dar nu tine mult asa si iarasi ajunge sa tina aproape de podea.
daca se incarca dupa cateva pedale, verifica:
1.aerisirea rotilor - fa`i aerisire cu un furtunel incolor bagat pe aerisitor, pe care`l lasi pe deschis, si cineva iti face pedale pana nu mai ies bule de aer si completezi in vas cand te muti la alta roata
metoda aerisirii corecte la roti: spate dreapta - spate stanga - fata dreapta - fata stanga
ii poti face si la pompa aerisire, si la inceput si la final, tot cu aerisitorul lasat pe deschis si cineva sa`ti faca pedale
2. reglarea corecta a sabotilor - o distanta marita intre tambur si sabot are drept rezultat cazul tau
nikuniku
18 Feb 2015, 19:57
si ceva foarte important pe care multi il ignora
lichidu care a iesit din aerisitoare se arunca,nu se va folosii,cum fac multi meseriasi,,,las cai nou si merge,,,
e,nu prea merge pentru ca se combina cu aer cand iese pe la aerisitor si raman bule de aer in suspansie in el,si odata pus iar in circuitu de frana
ai de lucru nene,faci frana sa fie beton si a doua zi dupa ce sa separat aeru de lichid,ciuciu frana,si iar te apuci si dai la pedale si iti imbogatesti repertoriu cu noi injuraturi la adresa fierului ca nu vrea sa aibe si el frane bune,ca parca ar fi el de vina
RaduWra
18 Feb 2015, 20:11
Sunt perfect de acord cu aruncatul lichidului scos de pe aerisitoare. Bravo maestre, om calumea.
lupig23
18 Feb 2015, 21:32
Eu am tot aerisit astazi asa cum trebuie . Dar problema este ca pompa de frana pe care am puso recent pe masina este loata din centru de fier vechi . Am demontato de pe o dacie nova ca am vazut ca este la fel ca a mea. Dar masina aia era taiata in 2 si nu am putut sa vad acolo daca pompa este buna sau nu.
bundaionut
20 Feb 2015, 08:14
salut,
o intrebare: de ce nu imi curge lichid/nu se duce pedala, cand desfac aerisitorul de la pompa de frana. (poma dublu circuit cu doua conducte)?
ct_71_ccl
20 Feb 2015, 11:19
salut!
recent,am aerisit frinele si pe fata stg se ducea pedala mai usor decit la celelalte.la a2 sau a 3 pedala nu s-a mai dus deloc!nici pe furtun nu mai venea lichid-deci furtun infundat!am schimbat furtunul si totul e ok!vezi sa nu fie aceiasi problema-conducte/furtune/nipluri infundate cu depuneri de garnituri terminate sau rugina.vrf si in etrier si o sa vezi mizerie adunata!
bundaionut
20 Feb 2015, 12:47
problema este doar la aerisitorul de la pompa, la roti imi vine lichid, am frane, doar ca nu inteleg de ce pompei nu pot sa ii fac aerisirea.
nikuniku
20 Feb 2015, 19:36
repartitor blocat,aerisitoru de pe pompa este pentru a aerisii conducta de retur care vine de la repartitor
Intrebare idioata:
exista vreun "test", oricat de empiric, care sa-mi dea o idee aproximativa despre cat de "bine" trebuie sa franeze, teoretic, Dacia 1310? Mi se pare ca franele mele sunt slabe, dar iau in calcul ca sunt obisnuit cu masini "straine" si/sau mai noi; nu am mai condus Dacie de ani de zile, pana acum cateva luni.
Etrierul stanga fata imi ramanea blocat; l-am demontat, curatat etrier + piston, schimbat garnituri, aerisit (pe la furtun, caci aerisitorul era rupt)... ce sa zic - de blocat nu se mai blocheaza, in rest nu pot spune ca NU am frane; dar nu-mi dau seama cat de eficiente ar trebui ele sa fie.
Placutele erau uzate aprox. 50% - le-am comparat vizual cu un set de placute noi, donate de un prieten
, dar m-am decis sa nu le schimb deocamdata.
Ma descurc si asa cum e, insa am luat-o (paradoxal) pentru a face destul de multi kilometri cu ea, asa ca n-as vrea sa ma joc de-a franele - altfel spus, incerc sa evit metoda "las-o, ba, ca merge-asa"...
Eu am avut repartitorul blocat si l-am schimbat de curand si n-aveam probleme de genul sa nu vina lichid la aerisitorul pompei...
ct_71_ccl
21 Feb 2015, 13:59
daca cind slabesti niprul daor picura,incearca sa faci cu pedala,daca nici atunci,poate e conducta infundata sau repartitorul blokat pe inchis-cum a spus nikuniku.da' la rotile din spate curge bine?
bundaionut
21 Feb 2015, 14:41
da, la rotile din spate curge bine, o s-o duc in serivce
lupig23
26 Feb 2015, 17:31
Verifica repartitorul.Daca rpartitorul este bun si tot asa iti face figura, inseamna ca de la pompa este.Pompa are niste supape si cand nu mai sunt bune alea nu mai trimite lichid pe conducte.Eu am patit ceva asemanator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.