Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: filtru sport extern
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
kinezu77
salut! nu prea ma pricep si vreau sa montez un filtru sport pe masina. Intrebarea mea este daca se poate face urmatoarea chestie: sa scot filtru de aer din carcasa, sa las carcasa goala iar pe gaura pe unde se trage aer sa montez filtru sport - sper ca am reusit sa pun o poza, astept raspunsul vostru , multumesc
C a t a l i n
K kum ar veni, vrei sa faci o kinezarie, nu?

Merge!
puiu82
Merge,dar mai bine ii pui furtunul la loc,pui un filtru nou si o lasi asa cum a venit din fabrica.
Nu castigi nimic,crede-ma...banuiesc ca vrei filtru din targ,nu-i asa?
Bafta!
Maskatu
Poti sa faci asta. Sunt indivizi care au mai procedat asa. Dar nu ajuti cu absolut nimic motorul. Din contra... mai rau ii faci. Daca vrei sa faci o treaba ca la carte, scoti carcasa, pui suport special de corp clapeta, pui un furtun scurt din corp apoi mufezi filtrul sport . Filtru sport adevarat, nu jeguri din vitan la 30 de lei. Alea sunt orice altceva dar nu sport.... Chiar si asa, fara o evacuare sport e ca si cum ai avea cauciucuri de iarna doar pe stanga iar pe dreapta de vara. Cu tot cu evacuarea sport tot nu scoti mai mult de 5 cai anesteziati. Ar merge si un cip cirip tuning. Dar deja vorbim de o investitie mai mare decat valoarea masinii. 053.gif

Tu probabil vrei sa te lauzi prietenilor in fata blocului ca ti-ai luat filtru sport si ca trage mai bine dar si consuma mai mult. Oare de ce? Pentru asta poti face ce ai zis tu mai sus. wub.gif dar la sfarsit de zi tot o coaja de masina ramane. Mai bine baga-i un aditiv bun. Face de 100 de ori mai mult bine decat un jeg de filtru "sport".
Iulikk
QUOTE(Maskatu @ 15 Feb 2015, 08:37)
Cu tot cu evacuarea sport tot nu scoti mai mult de 5 cai anesteziati.
*



Ce face mă? ph34r.gif De unde plm 5 cai?
nikuniku
de aici
https://www.youtube.com/watch?v=ZRL6px7GpUs
kinezu77
ok,multumesc ! si cei cu ironiile cu figurile in fata blocului....voiam doar un sunet mai sportiv, dar cred ca ii schimb finala, nu voiam cai in plus fiindca nu scot eu cai din asa ceva
Maskatu
QUOTE(Iulikk @ 15 Feb 2015, 10:37)
Ce face mă? ph34r.gif De unde plm 5 cai?
*


Am zis maxim. Si asta cu piese de calitate. Cel putin asa se lauda multi pe aici.
Voi cat spuneti? 2-3? huh.gif

QUOTE(kinezu77 @ 15 Feb 2015, 19:56)
ok,multumesc ! si cei cu ironiile cu figurile in fata blocului....voiam doar un sunet mai sportiv, dar cred ca ii schimb finala, nu voiam cai in plus fiindca nu scot eu cai din asa ceva
*


Daca vrei sunet sport pui ..... evacuare sport.
4x4
QUOTE(kinezu77 @ 15 Feb 2015, 19:56)
voiam doar un sunet mai sportiv
*



Pune la loc furtunul, dar bagal inauntru pe sub bord, are sa se auda mai fain, asa au si pe mclarren.

Sau fa o gaura mare pentru aer in parte de sus a carcasei (asta merge unita cu o gaura in capota si o priza sport).
Iulikk
QUOTE(Maskatu @ 15 Feb 2015, 21:57)
Voi cat spuneti? 2-3? huh.gif
*



Zero. Plus mult praf intrat in motor.
gabriel.bv
@kinezu77: cu toba finala sport, finala sparta sau chiar si fara toba finala nu va suna sport deloc ( nu se va auzii "sport" de la 3 strazi distanta si iti spun asta pt. ca si eu am dat toba finala jos si e mica diferenta de sunet )... sa se auda "sport" trebuie inlocuita toba intermediara cu teava goala si finala cu toba sport ( sau teava goala, e acelasi lucru ca si o toba sport de pana in 200 de lei doar ca mai ieftina, aprox. 100 de lei/m de teava ).. In legatura cu filtrul de aer, ar trebuii sa gasesti filtru sport dar care sa aibe aceeasi forma cu cel stock ( scoti filtrul stock si il pui pe ala sport in carcasa ). Spor la treaba
bogdandsn
Sau mai bine gauresti toba finala si sa vezi ce sunet sport ai. Iti zic io, ca la mine s-a gaurit de la rugina si nu pot sa o turez mai sus de 3000 ca se aude prea tare.
danciusergiu84
QUOTE(Iulikk @ 16 Feb 2015, 15:58)
Zero. Plus mult praf intrat in motor.
*



Corect! Mai mult praf in motor.
DAR cel mai probabil putere in minus fiindca se deregleaza raportul aer/benzina prin schimbarea permisivitatii filtrului, si daca lambda nu e tanara sa munceasca bine amestecul va fi saracit. Filtrul de aer original e calculat de fabrica sa nu deranjeze motorul, asta se face prin dimensionarea clapetei de aer, adica cea de acceleratie, ea e poarta aerului spre motor NU filtrul, deci aerul e restrictionat practic de clapeta nu de filtru. Daca se schimba restrictionarea aerului prin filtru inafara parametrilor de proiectare a motorului acesta nu va functiona optim deci randamentul scade, deci consum marit si putere scazuta.
muj4k3
Tubulatura este dintr-un kit universal pentru admisie sport, filtrul este de 46 Lei(irelevant din moment ce nu fac multi kilometrii) l-am montat doar pentru sunet.
Filtrul l-am acoperit cu un scut termic pentru a limita caldura disipata de galeria de evacuare spre filtru.
Legat de evacuare am inlocuit toba finala cu o teava de otel zincat sau ceva de genul(unchiul meu a spus ca este din inox), ca a fost sudata cu autogenul de teava normala care intra in finala(parca a fost scurtata putin).
In paralel cu finala care era sparta se aude mai usor cu teava.

De peste un an urmaresc forumul si de curand m-am si inscris.
Maskatu
Teava aia taiata din topor arata ca sasiul unei caruțe. Ce utilitate are ea? Mai bine trage teava in stanga pe langa usa de la sofer. Sa semene a camion. Si filtrul ala acoperit cu costumul ala de astronaut... la fel de util ca teava. Astea sunt modificari de pisleag.
muj4k3
La momentul respectiv am considerat ca este mai util sa pun teava deoarece am luat-o gratis de la o ruda decat sa cumpar o toba finala noua care in cativa ani va rugini din nou, diferenta de sunet este dar nu foarte mare si indeajuns incat sa nu atraga priviri sau sa prezinte un discomfort pe drum lung sau pana la viteze de 100-120 km/h.(Am mers cu un prieten care avea evacuarea rupta imediat dupa catalizator pana la mecanic sa o repare si toti se uitau la masina).
"costunul de astronaut" e sa protejeze filtrul putin mai bine de caldura degajata sub capota si de stropii de apa sau mizerii ce pot ajunge intamplator prin acel loc deoarece este cam maricel pentru a-l monta in spatele farului din stanga.
Filtrul l-am montat in mare parte pentru sunet, chiar daca in regim de condus normal nu prea isi face simtita prezenta.
Maskatu
Eu consider ca ai ingreunat bunul mers al motorului. Nu mai trage aer corect prin prisma acelui filtru care este ACOPERIT si prin evacuarea improvizata. Ce ai tu acolo este o ȚEAVĂ, si atat. Nu o evacuare sport. Poate sa fie si din aur ca tot țeavă ramane. Sunetul "sport" despre care pomenesti este datorat faptului ca ai eliminat acel filtru aflat pe evacuare chiar la finala. Gazele nu mai sunt filtrate ci eliminate direct. Filtrul de la intermediara nu poate sa suplineasca lipsa filtrului de la evacuare. Plus ca daca te opreste politia sau rarul, ramai fara talon. Si tot vorbeam de itp in partea cealalta. Cu teava aia nu ai cum sa iei itpul pe bune.

Ps o evacuare cobex costa 60-80 de lei. Stelco sau originala ceva mai mult. Chiar si conexul rezista 4-5 ani.
muj4k3
Apreciez sfaturile, si tin cont de ele, dat fiind ca sunt si eu mic, trebuie sa imi scot gargaunii din cap la randul meu, cum cred ca multi ati facut la inceputuri.
Referitor la acoperitul filtrului, multumesc de idee, am sa ii fac altfel scutul, cum aveau anumite sisteme kn.
Referitor la filtrarea din evacuare, probabil te referi la filtrarea sunetelor in functie de frecvente, nu?
Adica intermediare cele mai inalte si medii iar finala cele joase,nu?

Am facut un video referitor la cat de zgomotoasa e masina.Din pacate am filmat cu un Nokia N97(pentru mine e indeajuns de practic ca telefon) deci calitatea video si sunetul nu sunt perfecte, dar banuiesc ca este indeajuns sa va faceti o idee.
https://www.youtube.com/watch?v=b-0ckKzmVQE
catalinski
Auziti si voi un tacanit la motor sau doar mi se pare mie?
Cu teava aia din spate nu prea ai rezolvat nici macar treaba cu sunetul,dar daca tie iti place e ok.
Eu ti-as spune sa ingrijesti cat poti de mult tablaria masinii ca vad ca tu nu ai rugina la vedere.
muj4k3
Telefonul filmeaza prost, banuiesc ca este de la microfon, in cel mai rau caz tacanitul este la volan, rulmentul de la compresor ar trebui schimbat ca a inceput sa scoata zgomote, tachetii i-am reglat acum ceva timp.
Rugina a in mare nu mai este, a inceput sa apara putin in spate la aripi unde a mai fost facuta dar o rezolv.
Maskatu
QUOTE(muj4k3 @ 17 Mar 2015, 10:27)
Apreciez sfaturile, si tin cont de ele, dat fiind ca sunt si eu mic, trebuie sa imi scot gargaunii din cap la randul meu, cum cred ca multi ati facut la inceputuri.
Referitor la acoperitul filtrului, multumesc de idee, am sa ii fac altfel scutul, cum aveau anumite sisteme kn.
Referitor la filtrarea din evacuare, probabil te referi la filtrarea sunetelor in functie de frecvente, nu?
Adica intermediare cele mai inalte si medii iar finala cele joase,nu?
*


Daca tu crezi ca teava aia impreuna cu filtrul acela formeaza "ceva" sport, mai gandeste-te o data. Improvizatia ta poate sa iti scada puterea motorului si sa iti creasca consumul de carburant. E ca si cum ti-ai baga un dop in cur si o carpa in gura. Nu poti nici sa te beși nici sa respiri corect.

Cand am spus ca ai eliminat filtrul m-am referit la tulumba aia care face parte din toba finala. Tu ai scos-o definitiv. Aia are si ea un rol. Din fabrica nu se pun piese in plus pe masina. Daca nu era necesara crede-ma ca puneai ei direct o teava din motor pana in spate si gata. Tulumba aia filtreaza gazele ca sa nu poluezi. Si filtreaza zgomotul. Adica sunetul ala despre care tu il numesti "sport". Si ajuta motorul sa lucreze corect.

Recapitulare. Ori evacuare sport, gen... borla inox care costa 700-1000 in functie de traseu plus filtru sport mai de doamne ajuta montat corect, ori stock. Evacuarea de inox are avantajul ca rezista mai mult in timp datorita materialului.

Bafta!
muj4k3
Tot ce am facut a fost sa dau jos toba finala care era facuta praf si am pus teava care o detineam la momentul respectiv si a fost o alegere daca sa dau 120 lei pe o finala noua sau pun teava (totul a plecat ca o solutie temporara deoarece nu am avut probleme am lasat-o asa, nu am sustinut ca sunt modificari sport, mai ales teava, care este pe masina de 3 ani aproximativ, filtrul este de o saptamana).
Nu am idee ce tulumba vorbesti (nu am gasit nimic legat de vreo tulumba, nu am cecetat legat de evacuare deoarece nu am avut de gand sa ii fac), pe masina este inca montat si in conditii optime catalizatorul si toba aia de mijloc.

Referitor la filtru poate pe viitor schimb cu ceva mai bun, masina nu este folosita zilnic sau de mers la munca cu ea.
Iar montarea acestuia, este asemanatoare cu ceea ce se vinde pe net pentru logan.(doar ca nu am avut posibilitatea sa sudez tubulatura si am folosit furtun adaptor siliconic, coliere, plus mastic pentru garnituri si nu, nu am pus mastic pe clapeta sau pe marginile acesteia si nu trage aer fals deoarece sta normal la relanti si nu se tureaza)

Referitor la consum, nu am sesizat variatii vizibile la condus normal chiar si cu AC pornit.
Consumul este influentat de foarte multi factori, deci o variatie cu 0.5, pana in 1l nu consider ca e un capt de lume pentru mine (nu astept de la mama sau tata bani, iar masina nu este de naveta)
Prin condus normal ma refer fara accelerari bruste, turat peste 2500 rpm sau depasit limite de viteza.
Vara trecuta pe ruta ploiesti - rm valcea am avut un consum spun eu bun in intre 5,5 - 6% (pe autostrada am circulat cu 120-130, iar localitati si alte drumuri am respectat limitele) cu bagaje si 4 persoane si fara AC benzina de 98 de la Lukoil.
Iar la intoarcere cu AC 80% din timp undeva in jurul a 6%- 6,5% "estimez!" nu am tinut cont exact, acul a scazut de la pana in plin la pana in ultima liniuta( aia de deasupra la rosu).

Topicul era despre filtru sport si citisem si ceva in legatura cu teava in loc de finala, eu am prezentat ce am montat pe masina, nu am sustinut ca sunt modificari "sport" ( ci doar utilizarea lor uzuala le atribuie acest adjectiv, sper sa nu ma insel )
Peroana a intrebat, eu i-am prezentat ce am la momentul actual.
Care e diferenta intr o toba sport de 150 lei, chinezarie si teava respectiva, daca o luam offtopic? ( din cate am observat "dopul" meu se aude mult mai incet, nu am comparat cu cele care au acel "silencer").

IMI CER SCUZE DE OFFTOPIC, am considerat ca este necesar sa imi expun si eu argumentele (un defect al meu) IMI ASUM BOBARNACELE.
Diferenta de parere im mare consider ca este datorata lipsei de experienta si varstei, deci imi cer scuze daca par ipocrit, nesimtit sau jignesc pe cineva.
Maskatu
Cand spun tulumba sau filtru ma refer la chestia asta:
[attachmentid=1627986736]
Tu nu o mai ai. Ea nu era pusa in plus din fabrica. Are un rol. Atat pentru masina cat si pentru mediul inconjurator. Daca te opreste politia sau rarul ramai fara talon din start pentru asa ceva. Ca solutie de criza recomand tobele conex. Dupa cum am spus, rezista 2-3 ani. Iti faci treaba cu ea !

Vrei sa iti spun care este cel mai bun filtru pentru masina ta? Cel STOCK. Cand vorbim de filtre ''sport'' de 100-200 de lei, putem sa excludem din start cuvantul sport. Daca vrei un filtru sport adevarat, trebuie sa scoti bani din buzunar. Chiar si asa, vorbim de un filtru sport pentru un motor amarat de nici 1400 cmc. E ca si cum ti-ai pune cauciucuri de vara pe stanga si de iarna pe dreapta.


bafta
AdrianSavu
Care este "treaba" cu filtrul ala sport ?!? ajuta la ceva ?
muj4k3
Imi place cum se aude cand depasesc 3000 rpm, acceleratia nu stiu sigur, avand in vedere ca am de peste 30-40,000 km aceleasi bujii, injectoarele nu le-am curatat niciodata, pompa de benzina nu am schimbat-o niciodata masina urca bine in ture adica 0-100 km/h in jur de 13-14 secunde ( parca atat citisem ca sunt datele, si mai de mult am cronometrat).
Filtrul si kitul de montat le-am cumparat deoarece dispuneam de niste fonduri pe PayPal si nu puteam sa le scot, decat sa cumpar asa ca am zis sa incerc si eu sa vad ce /cum si sa imi fac o parere.
Momentan sunt multumit vedem cum se prezinta la drumuri mai lungi si conditii diferite.
Pentru orice eventualitate am in spate si cutia originala pana testez calumea.
Am decis sa imi montez deoarece nu am gasit pe nicaieri postari care sa prezinte date exacte cu privire la filtre decat chestii teoretice iar niste rezultate echitabile se pot obtine decat pe o perioada mare de timp si teste.
puiu82
Cea mai buna miscare in momentul de fata ar fi sa cumperi un kit de intretinere pt filtrul ala.......adica asa ceva:

http://autozr1.ro/filtre-sport-kn-universa...-99-5003eu.html
Bafta!
dj_sweat
QUOTE(AdrianSavu @ 19 Mar 2015, 01:56)
Care este "treaba" cu filtrul ala sport ?!? ajuta la ceva ?
*



Salut, dupa 5 ani de filtru sport am trecut la filtru standard de hartie, acum cu filtrul standard am impresia ca nu mai merge bine motorul, are intarziere la accelerare cand apas pedala, cand ridic piciorul de pe acceleratie in mers are tendinta sa se opreasca mai repede din turatie,
filtrul sport are avantajul ca scade consumul cu putin si motorul este mai receptiv la pedala, dar dezavantajul ca intra praf in motor. Daca intra particule mari de praf (cuvantul mari este relativ) cu timpul se uzeaza camasile cilindrilor. Cand am desfacut capacul filtrului am observat un praf fin de tot care inainte nu era cu filtrul standard. Filtru sport am avut cumparat din targ, cel rosu pt motoare de 2000 cmc.

user posted image
Maskatu
Ai obisnuit-o sportiva smile.gif) Cat dadeai pe filtrele astea sport? Sau ai mers 5 ani cu acelasi??? L-ai montat dupa car asa filtrului original sau cum? De bun ce era ti-a intrat si praf in motor....
Iulikk
Eu am filtru Green, care se monteaza in carcasa si dupa 10 000 de km este curata clapeta de acceleratie.
muj4k3
Dupa 1 an de mers cu filtru respectiv nu am observat praf pe clapeta, in tubulatura iar filtrul arata ok (poate il schimb cu altceva daca gasesc o galerie de admisie din aceea de Megane completa prin zona la un pret decent).
Si eu am resimtit diferenta dintre filtrul stock si cel sport când am pus la loc pe cel normal pentru ITP, când schimbam vitezele eram obisnuit sa accelereze fara nici o problema (schimbam pe la 2500) dar cu cel stock parca se tragea sa moara dupa ce schimbam.
Pentru ca a mai aparut o masina in familie si am terminat si facultatea spre finalul acestui an as dori sa fac mai multe reparatii/modificari pe partea de suspensie, intarirea sasiului si cateva modificari pentru sporirea cat de mica a puterii.
dj_sweat
Acelasi filtru 5 ani. Era in fata pus si il sufla vantul. Asa ca nu l-am schimbat sau curatat. Parea curat mereu cand il verificam. Carcasa filtrului goala si filtru sport in fata pe furtunu negru de langa far. Furtunu negru de panza l-am invelit in banda adeziva ca sa nu traga aer fals. Greu de zis daca praful a intrat pe la imbinari sau din filtru sport.
muj4k3
Ma gândesc sa schimb galeria de admisie in curând cu cea de megane 1.6 mai ales ca a inceput motorasul pas cu pas sa faca probleme (astfel cumpar galeria completa cu tot cu clapeta si motoras daca am noroc), am montat si o toba finala de inox nu din aceea ieftina de face galagie, ceva ce mi-a inspirat si putina calitate, nu este pre galagioasa pana pe la 2500 rpm. Filtrul in montajul final in poza de mai jos (in eventualitatea achizitionarii unei galerii voi incerca sa mut filtrul mai spre far pentru un aer ceva mai rece), toba la fel.
Traznitul
Cu scuzele de rigoare dar nu inteleg de ce trebuie sa modifice cineva o toba sa scoata zgomot cand ea este facuta sa-l suprime. In parcarea blocului vecin de al meu era unul cu un BMW ce teroriza vecinii noaptea cu o asa zisa toba de bagai pumnul in ea. Intr-o dimineata a trebuit sa o taie cu flexul sa poata pleca cu masina. I-au umplut-o cu spuma din aceia ce se foloseste la termopane. I-au pus-o seara iar pana dimineata s-a intarit de nu avea ce sa-i mai faca... Cred ca inainte de a descarca tubul i-au mai bagat si ceva sarme sau fiare.
4x4
QUOTE(dj_sweat @ 18 May 2016, 20:12)
Filtru sport am avut cumparat din targ, cel rosu pt motoare de 2000 cmc.
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Traznitul
Eu incercam cu unul de 3000 sa mearga si mai repede... smile.gif
Maskatu
Inca mai sunt pe aici persoane ce cred in Mos Craciun...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.