Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rabla 2015
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Dr.Cross
Salutare tuturor! Doar ce-am citit acest articol despre Rabla 2015 în care se spune că "Cel mai nou vehicul care poate fi casat pentru programul Rabla 2015 poate avea o vechime de minimum opt ani."

De aici rezultă faptul că și draga mea Solenza s-ar încadra, fiind, evident, mai veche de 8 ani. Pentru casarea unei mașini veche de minimum 8 ani, se oferă un voucher în valoare de 6.500 de lei, ce poate fi folosit pentru achiziționarea unui autovehicul nou.

Mașina mea, o Dacia Solenza 1.4MPi, din anul 2005 a ajuns pe numele meu în urma unei moșteniri. Eu am 19 ani, de aici putându-vă da seama că asigurarea pe jumătate de an ajunge undeva la ~ 1000 de lei, motiv pentru care, pentru moment, mașina stă degeaba în curtea bunicilor. Nu o pot trece nici pe numele altcuiva din familie deoarece taxa (timbrul de mediu) e ~ 400€ , bani pe care nu sunt prea încântat să-i dau pe așa ceva..dat fiind faptul că 400€ reprezintă aproape jumătate din banii pe care i-aș lua dacă aș vrea să vând această mașină.

Așa că vă întreb pe voi. Dacă ar fi să o casez, aș putea vinde voucherul cu o sumă care să fie în regulă? Sau ar fi mai bine să păstrez mașina până în momentul în care mă hotărăsc să dau acei bani?
kingviper
Din cate stiu, este transmisibil o singura data.
Insa sunt slabe sanse sa recuperezi valoarea voucherului. Anul trecut s-au vandut vouchere si cu 500 lei, ca au tinut la pret si uite asa au ramas oamenii si cu masina la rabla si fara masina si fara voucher si implicit fara bani biggrin.gif .
Daca o dai sa cumperi alta, e altceva, merita, ca oricum daca o vinzi nu iei atat pe ea
Dr.Cross
QUOTE(kingviper @ 18 Feb 2015, 17:22)
Din cate stiu, este transmisibil o singura data.
Insa sunt slabe sanse sa recuperezi valoarea voucherului. Anul trecut s-au vandut vouchere si cu 500 lei, ca au tinut la pret si uite asa au ramas oamenii si cu masina la rabla si fara masina si fara voucher si implicit fara bani biggrin.gif .
Daca o dai sa cumperi alta, e altceva, merita, ca oricum daca o vinzi nu iei atat pe ea
*



Tocmai de asta întreb.. blush.gif Chestia e că, pentru toată tărășenia asta, eu tre să scot din buzunar aproape 3000 de lei (asigurarea pentru vânzare + timbru de mediu) ..
Dacia-Berlina1997
Nu o sa-ti dea nimeni 6500 lei pe voucher. Probabil ca or sa se vanda cu 1500 lei sau chiar mai putin. Daca este in stare buna plateste taxa si trece masina pe numele altcuiva . In felul asta te plimbi cu ea . La 19 ani merge o solenza smile.gif
kingviper
Pai tocmai, ca nu merita sa vanda voucherul.
Mai bine dai 3000, chiar daca nu e chiar usor, dar macar ai masina, decat sa o dai la rabla si sa nu iti iei nici 1/4 din valoarea voucherului, dar ramai si fara masina.

Uite, daca nu crezi, asteapta sa vezi pe finalul valabilitatii voucherului ca o sa se vanda cu mult sub 1000 lei un voucher si chiar si atunci nu il cumpara nimeni.
Dr.Cross
QUOTE(Dacia-Berlina1997 @ 18 Feb 2015, 17:48)
Nu o sa-ti dea nimeni  6500 lei pe  voucher.  Probabil ca or sa se vanda cu 1500 lei sau chiar mai putin.  Daca  este in stare buna  plateste taxa si trece masina pe numele altcuiva . In felul asta  te plimbi cu ea . La 19 ani merge o solenza smile.gif
*



Sunt conștient de faptul că nu îmi iau 6.500 de lei pe voucher, stai liniștit smile.gif) . Nu asta caut...

QUOTE(kingviper @ 18 Feb 2015, 17:57)
Pai tocmai, ca nu merita sa vanda voucherul.
Mai bine dai 3000, chiar daca nu e chiar usor, dar macar ai masina, decat sa o dai la rabla si sa nu iti iei nici 1/4 din valoarea voucherului, dar ramai si fara masina.

Uite, daca nu crezi, asteapta sa vezi pe finalul valabilitatii voucherului ca o sa se vanda cu mult sub 1000 lei un voucher si chiar si atunci nu il cumpara nimeni.
*



Într-un final cred că așa o să procedez..
slider2
QUOTE(Dr.Cross @ 18 Feb 2015, 17:24)
Tocmai de asta întreb..  blush.gif  Chestia e că, pentru toată tărășenia asta, eu tre să scot din buzunar aproape 3000 de lei (asigurarea pentru vânzare + timbru de mediu) ..
*



nu-ti trebuie asigurare pentru vanzare ci pentru cumparare, adica polita se face pe numele noului proprietar
kingviper
Dar nu exista nicio varianta de a ocoli taxa p*zdii , gen ..., donatie fiu - tata, etc., prin notariat?
Sau instrainarea masinii catre tata, cu trecerea masinii la ANAF pe numele tatalui?

sorinnx2
Parca mergea prin partaj sau ceva , dar e de gandit si de munca .
Nu poti instraina masina ca daca ai facut asta ,proprietarul cel nou in 30 zile trebuie sa o inmatriculeze .
Dr.Cross
QUOTE(slider2 @ 18 Feb 2015, 19:42)
nu-ti trebuie asigurare pentru vanzare ci pentru cumparare, adica polita se face pe numele noului proprietar
*



Omfg..eu știam invers. Hai că parcă n-ar mai fi chiar așa de grav.. smile.gif)
kingviper
Trebuie discutat cu un notar ceva.
Prin partaj merge schema doar daca o aduci de afara, mi se pare.

Daca nu, inscrie-o la vecini biggrin.gif
Prima (cred) solenza cu nr de BG rolleyes.gif laugh.gif
Crap
Nu e prima, eu vad una saptamanal dimineata ALBA pe dn cu nr de BG
Maskatu
Nu cred ca iti trebuie rca valabil pentru a putea vinde masina. Este in obligatia cumparatorului sa aiba rca valabil in vederea inmatricularii. Deci 400 euro taxa (sa te mai interesezi sa nu ai surprize) plus verificarea de la rar plus rcaul nou plus banii pe noul talon... ajungi pe la 2500. Dar o ai gata de drum....
Tavy84
Daca doresti sa o dai la rabla, decat sa vinzi vaucherul mai bine iti iei alta noua insa te vei lovi incontinuare de plata exagerat de mare pentru rca la care se va adauga si rata lunara care cred eu ca va fi pe putin 500 de lei. La un calcul simplu iti vei da seama ca se renteaza sa pastrezi masina in conditiile astea. Daca o dai vei ramane si fara masina iar banii ii vei cheltui fff repede, banii nemaiavand nici o valoare in ziua de azi.
Dr.Cross
QUOTE(Maskatu @ 19 Feb 2015, 09:57)
Nu cred ca iti trebuie rca valabil pentru a putea vinde masina. Este in obligatia cumparatorului sa aiba rca valabil in vederea inmatricularii. Deci 400 euro taxa (sa te mai interesezi sa nu ai surprize) plus verificarea de la rar plus rcaul nou plus banii pe noul talon... ajungi pe la 2500. Dar o ai gata de drum....
*



Taxa ~ 1800 de lei. Verificarea, dacă țin minte bine din 2013 e 150 de lei, talonu cât e? N-am nici cea mai vaga idee..și asigurarea la cât poate ajunge? Taică-miu are 45 de ani..

QUOTE(Tavy84 @ 19 Feb 2015, 10:41)
Daca doresti sa o dai la rabla, decat sa vinzi vaucherul mai bine iti iei alta noua insa te vei lovi incontinuare de plata exagerat de mare pentru rca la care se va adauga si rata lunara care cred eu ca va fi pe putin 500 de lei. La un calcul simplu iti vei da seama ca se renteaza sa pastrezi masina in conditiile astea. Daca o dai vei ramane si fara masina iar banii ii vei cheltui fff repede, banii nemaiavand nici o valoare in ziua de azi.
*



La ce rată lunară te referi?
indrecan_calin
Cum ai doar 400 e taxa?
Eu am calculat sapt trecuta si am 1200 e.
Si eu am platit pana acum 1200 de lei rca pe un an si am inteles ca din luna martie se modifica valoarea politei ca sa se echilibreze diferentele.
Dr.Cross
QUOTE(indrecan_calin @ 19 Feb 2015, 11:22)
Cum ai doar 400 e taxa?
Eu am calculat sapt trecuta si am 1200 e.
Si eu am platit pana acum 1200 de lei rca pe un an si am inteles ca din luna martie se modifica valoarea politei ca sa se echilibreze diferentele.
*



Conform acestui calculator online...CLICK
tatabobu
Si cum se face ca esti convins ca Solenza ta e Euro IV? Ia verifica cu Euro III.
kingviper
In 2005 (cel putin ultimile loturi) cum e si a mea happy.gif , e omologata cu E4 smile.gif, deci da... taxa va fi in jur de 400 euro.
Pentru E3 calculasem eu odata si iesea vreo 900euro iar E2 1200 euro.

Hai sa nu incepem iar polemici cu E3, E4 . laugh.gif rolleyes.gif
Cert e ca sunt si cu E4, nu doar E2 si E3 (asa cum sunt cele din 2003-2004)
Tavy84
Ma refer la rata lunara pentru o masina noua in cazul in care nu ai decat avansul reprezentat de tichet rabla. Daca ai toti banii pentru achizitia unei noi masini atunci nu mai platesti nici o rata, in schimb daca dai tichetul pentru a achizitiona o masina noua, tichetul reprezinta doar avansul pe care il dai bancii pentru masina noua, apoi trebuie sa platesti rate timp de 5 - 7 ani depinde pe ce perioada doresti sa te intinzi insa niciodata mai mare de 7 ani.
Dr.Cross
QUOTE(tatabobu @ 19 Feb 2015, 12:45)
Si cum se face ca esti convins ca Solenza ta e Euro IV? Ia verifica cu Euro III.
*



Cum spunea colegu' viper, Solenzele din 2005 au motoare Euro 4, cum e și a mea...

QUOTE(kingviper @ 19 Feb 2015, 13:40)
In 2005 (cel putin ultimile loturi) cum e si a mea happy.gif , e omologata cu E4 smile.gif, deci da... taxa va fi in jur de 400 euro.
Pentru E3 calculasem eu odata si iesea vreo 900euro iar E2 1200 euro.

Hai sa nu incepem iar polemici cu E3, E4 .  laugh.gif rolleyes.gif
Cert e ca sunt si cu E4, nu doar E2 si E3 (asa cum sunt cele din 2003-2004)
*




QUOTE(Tavy84 @ 19 Feb 2015, 14:23)
Ma refer la rata lunara pentru o masina noua in cazul in care nu ai decat avansul reprezentat de tichet rabla. Daca ai toti banii pentru achizitia unei noi masini atunci nu mai platesti nici o rata, in schimb daca dai tichetul pentru a achizitiona o masina noua, tichetul reprezinta doar avansul pe care il dai bancii pentru masina noua, apoi trebuie sa platesti rate timp de 5 - 7 ani depinde pe ce perioada doresti sa te intinzi insa niciodata mai mare de 7 ani.
*



Aa..știam asta..nu ma intereseaza o mașină nouă momentan deoarece n-am bani pentru avans smile.gif) .
offspring
Si daca o dai la rabla, ce masina iti iei? Toate sunt foarte scumpe, o masina echipata decent, se apropie de 10.000 de eur. Si in segmentul acesta, sunt motorizari slabe, ascutitori de 1.2, 1.1 sau mai stiu eu ce.. Un logan/sandero/i20, se apropie de 9000-9500, deja la celelalte marci nu are rost sa ne mai uitam smile.gif. Si eu m-as duce cu ea la rabla, cu solenza, sa iau un tichet, poate mai fac rost de inca unul, sa zicem, as avea un discount de ~3000 eur, plus vreo oferta de la dealer. Deja modelele enumerate mai sus parca sunt mai accesibile dar, dupa cum spuneam, motorizarile, lasa de dorit. Vrei si un motor mai porent, iar, platesti si mai mult..

Acum daca as vrea sa o vand, cat sa iau pe ea? M-as multumi si cu 4000 ron dar nu o sa imi ofere nimeni aceasta suma.. Masina fiind euro 2, taxa este inca pe atat +/-. Daca ar fi sa primesc suma aceea, as putea sa cumpar un sh de exemplu, un clio 3, pe la ~3000 de eur.
Tavy84
Sunt motoare de 1.2 "ascutitori" care scot peste 90 de caluti frumusei iar la consum nu se compara cu un 1.4, ori 1.6 classic. Noile generatii de motoare pe langa faptul ca sunt mai economice sunt si mai puternice. Am mers cu 1.3 diesel, intr-adevar e un pic mai puturos la demaraj insa de la 1800 de ture intra turbina si atunci sa te tii in scaun.... Problema e ca daca vrei o masina ieftina cu rabla, vei da peste 6000 de euroi pe ea si probabil nu vei avea ac pe ea, conditie care in zilele noastre ar cam trebui sa fie pe orice nivel de echipare.
Dr.Cross
QUOTE(offspring @ 22 Feb 2015, 21:02)
Si daca o dai la rabla, ce masina iti iei? Toate sunt foarte scumpe, o masina echipata decent, se apropie de 10.000 de eur. Si in segmentul acesta, sunt motorizari slabe, ascutitori de 1.2, 1.1 sau mai stiu eu ce.. Un logan/sandero/i20, se apropie de 9000-9500, deja la celelalte marci nu are rost sa ne mai uitam smile.gif. Si eu m-as duce cu ea la rabla, cu solenza, sa iau un tichet, poate mai fac rost de inca unul, sa zicem, as avea un discount de ~3000 eur, plus vreo oferta de la dealer. Deja modelele enumerate mai sus parca sunt mai accesibile dar, dupa cum spuneam, motorizarile, lasa de dorit. Vrei si un motor mai porent, iar, platesti si mai mult..

Acum daca as vrea sa o vand, cat sa iau pe ea? M-as multumi si cu 4000 ron dar nu o sa imi ofere nimeni aceasta suma.. Masina fiind euro 2, taxa este inca pe atat +/-. Daca ar fi sa primesc suma aceea, as putea sa cumpar un sh de exemplu, un clio 3, pe la ~3000 de eur.
*



Nu se pune problema de mașină nouă deocamdată..mă gândeam că poate scot niște bănuți dacă vând voucherul ăla.

QUOTE(Tavy84 @ 23 Feb 2015, 12:32)
Sunt motoare de 1.2 "ascutitori" care scot peste 90 de caluti frumusei iar la consum nu se compara cu un 1.4, ori 1.6 classic. Noile generatii de motoare pe langa faptul ca sunt mai economice sunt si mai puternice. Am mers cu 1.3 diesel, intr-adevar e un pic mai puturos la demaraj insa de la 1800 de ture intra turbina si atunci sa te tii in scaun.... Problema e ca daca vrei o masina ieftina cu rabla, vei da peste 6000 de euroi pe ea si probabil nu vei avea ac pe ea, conditie care in zilele noastre ar cam trebui sa fie pe orice nivel de echipare.
*



Subscriu. Am un coleg care are un Logan cu un motor de 1.2 benzină și se comportă fix la fel ca a mea care e de 1.4 iar la consum e mai economică cea de 1.2.
crizarachetelordincuba
dar in 2016 mai exista programul rabla?
pana la urma ce s-a ales de solenza din topic?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.