Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Radiator berlina '97
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sddragos
Salutare,
Am si eu o problema: berlina din '97, radiator cu surub de golire din plastic, cu cap tip fluture. L-am desfacut pentru prima oara (am cumparat masina anul asta) si avea pe el un fel de cauciuc (cred ca era o pasta de etansare solidificata).
L-am remontat si nu mai etanseaza, se prelinge lichidul de racire pe langa surub.
In plus, langa surub mai este un stut obturat cu un dop de cauciuc, pe langa care a inceput, de asemenea, sa curga lichid.
Cum pot remedia problema? Ce solutie de etansare imi propuneti?
Ma uit cum se scurge incet (dar sigur) lichidul recent inlocuit.
Sir_Alex
Pai eventual taie-i o garnitura, pune silicon si eventual mastic (similar cu cel care se aplica pe capacul pompei de apa).
dragos.a
Sa inteleg ca ai radiator cu capete de plastic. Eu am preferat sa schimb radiatorul cu unul de cupru tot mare ca sa nu am probleme in viitor.Rezultat:vara imi sta temperatura constanta iar iarna caloriferul este primul care se incalzeste.
Ov
QUOTE(dragos.a @ 31 Oct 2005, 10:17)
Sa inteleg ca ai radiator cu capete de plastic. Eu am preferat sa schimb radiatorul cu unul de cupru tot mare ca sa nu am probleme in viitor.Rezultat:vara imi sta temperatura constanta iar iarna caloriferul este primul care se incalzeste.
*



explica-mi si mie rezultatele ca nu ma prind.

si la mine a inceput sa curga (inca n-am identificat sursa, ca d'abia azi de dimineata am vazut si ma grabeam sa ajung la scarbici) dar am un radiator de cupru folosit de cineva 100km care e dezlipit pe la teava groasa de jos, dar pot sa-l lipesc usor (cu pistolul de lipit) si ma gandesc daca sa nu-l pun p'ala direct.
sddragos
QUOTE(dragos.a @ 31 Oct 2005, 10:17)
Sa inteleg ca ai radiator cu capete de plastic. Eu am preferat sa schimb radiatorul cu unul de cupru tot mare ca sa nu am probleme in viitor.Rezultat:vara imi sta temperatura constanta iar iarna caloriferul este primul care se incalzeste.
*



Pana acolo, vreau sa-l repar pe asta. In afara de problema asta aparuta acum, nota 10 pentru radiator. Temperatura imi sta constanta si mie, caloriferul "baga" la greu, de scoti limba de caldura.
Sunt sigur ca se poate etansa, dar as avea nevoie de sfatul cuiva care, eventual, a avut aceeasi problema. Ce solutie de etansare a folosit?
dex lada
incearca sa pui niste banda de teflon pe filetul surubului si in insurubezi la loc.
sddragos
QUOTE(dex lada @ 31 Oct 2005, 11:33)
incearca sa pui niste banda de teflon pe filetul surubului si in insurubezi la loc.
*



OK, mi-a promis un coleg de serviciu ca imi da astazi niste banda de teflon si o sa inerc sa remediez problema cand ajung acasa. Nasol e ca va trebui sa golesc din nou radiatorul, cu recuperarea lichidului de racire.
dragos.a
Pt Ov :radiatorul de cupru se poate lipi cu pistolul chiar daca este ''ciupitura'' mare sau daca se umezeste pe undeva exista o solutie care se baga in radiator si care in timp isi face efectul in mod special la cele cu capete de plastic.La capitolul rezultate am facut studiu de caz: in primul rand lamelele de aluminiu care sunt dispuse pe conductele de racire sunt foarte apropiate iar la cea mai mica atingere se stramba imediat iar elicea intampina mai multa rezistenta cand absoarbe aerul de la radiator.Pasul doi:montat radiator cupru prima impresie:lamelele de pe conducte au forma ondulata si practic sunt sudate intre conductele de racire nici de cum pe conducta.Elicea intampina acum mai putina rezistenta datorita lamelelor care sunt rare iar debitul de aer este mai mare la trecerea prin ele de unde rezulta temperatura constanta.
Ov
pai temperatura constanta (in motor evident) nu ti-o da termostatul ?
dragos.a
Sunt de acord cu tine dar inainte cu radiatorul de plastic cand ma prindea cate o aglomeratie bara la bara mi se ridica acul la temperatura cu mult peste linia alba (nu te gandi ca aveam instalatia infundata ca la 2 ani schimb antigelul iar de fiecare data am pus din acela galben fluorescent numai cu apa distilata) iar acum nu mi se mai intampla chestia asta ,iar ultima observatie este ca la drum lung cu masina relativ incarcata la peste 2800rtm acul la apa scade lucru care pana atunci nu mi se intampla,din contra imi crestea temperatura.
dex lada
expilcatia este simpla cuprul are coeficientul de transfer a temperaturi mult mai mare decat aluminiu.

Cel mai bun exempu sunt cool-arele de procesor care mai nou sunt de cupru.
Aluminiu este mai raspandit decat cupru pt ca este mai ieftin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.