Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum ulei => aditiv...? (discutie)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
M_jr
Am tot dat search si am tot citit, totusi deschid un topic pentru a intreba punctual, in situatia mea, caci tot nu m-am edificat. Daca procedez gresit, imi cer scuze si rog inchiderea/mutarea threadului.

Motorul meu consuma ulei. Cand am luat masina (in toamna), am facut schimbul, cu Mobil Delvac 15W40 + filtru romanesc. Am facut cam 5000 km in 4 luni, timp in care am completat cam 2 litri, poate chiar mai mult. Totusi, recent a inceput sa cam scoata fum albastru vizibil, in sarcina sau dupa ce a mers cateva minute la ralenti. Ieri am facut un nou schimb (tot Mobil Delvac 15W40) si fumul a disparut, totusi scoate zdravan gaze de carter.

Deoarece intentionez sa ma folosesc de masina o vreme buna, vreau sa desfac motorul si sa-l pun la punct (set + rectificare chiulasa, scaune supape etc etc etc....) - dar as mai amana-o putin.

Am citit sute de opinii contradictorii despre Dura Lube, Metabond si alti aditivi de bagat in ulei. Dincolo de orice discutie teoretica, v-as solicita cateva opinii LA OBIECT (cei care ati folosit sau cunoasteti persoane care au folosit..) - ARE ROST sa iau un astfel de aditiv, sperand sa o mai "duc" o vreme?

Ma refer EXCLUSIV la influenta aditivului asupra CONSUMULUI DE ULEI. Mi se falfaie de reducerea zgomotului, urcarea mai usoara in ture, reducerea consumului de benzina etc. Strict privind consumul de ulei, ati "patit" (in sensul bun al cuvantului) sa scada consumul de ulei folosind astfel de aditivi?


Multumesc anticipat!

paul_p
Nu.
maho
QUOTE(M_jr @ 25 Feb 2015, 22:48)
1. Am facut cam 5000 km in 4 luni, timp in care am completat cam 2 litri, poate chiar mai mult.
2. ARE ROST sa iau un astfel de aditiv, sperand sa o mai "duc" o vreme?
3. Strict privind consumul de ulei[/u], ati "patit" (in sensul bun al cuvantului) sa scada consumul de ulei folosind astfel de aditivi?[/b][/color]

1. E cam mult, daca nu ai un stil de condus agresiv, mers turat pe distante mai lungi; la mine se pare ca asta are influenta.
2. Unul din aditivii pe care i-ai mentionat se lauda ca poate suplini (prin crearea unei pelicule fine pe suprafata elementelor metalice in miscare - arbore, pistoane, etc.) o pierdere masiva de ulei, fara a avea probleme.
3. Poate doar daca aditivul respectiv ingroasa uleiul, cu consecintele de rigoare, altfel nu vad de ce ar scadea consumul de ulei.
M_jr
Cum am zis si pe topicul cu problemele mele de intreruperi intermitente, nu conduc sportiv (cel putin nu masina asta) smile.gif - la drum lung obisnuiesc sa o tin cu a 5-a la 90-100, si nu prea trec de 3000 rpm in nicio treapta, decat ocazional.

"Din pacate", faptul ca aditivii ar putea suplini pierderile de ulei nu ma incalzeste, caci (din motive... profesionale smile.gif ), ulei am de unde sa completez, la discretie. Problema mea e ca imi crapa obrazul de rusine cand primesc din spate blitz-uri si claxoane pentru fumul albastru scos in acceleratie pe pante accentuate... Ma rog, acuma dupa ce am schimbat din nou uleiul, fenomenul s-a redus, dar oricum nu-mi place si vreau sa rezolv problema.

Din ce-mi ziceti voi, situatia incepe sa se clarifice. Incerc sa ma organizez astfel incat, cat mai curand, sa desfac motorul, sa vad ce "minuni" gasesc pe acolo si sa-l pun la punct.

Multumesc de sfaturi!
tynn
N-o sa gasesti niciun fel de minuni, decat calamina depusa in exces in camera de ardere. Schimbi segmentii si simeringurile de supape si ar trebui sa scapi de probleme...
Mircea Zahan
Eu unul am mai folosit si adititv , insa nu am observat ca aditivul sa influenteze intr-un fel consumul de ulei.La mine consumul de ulei excesiv , este doar daca merg la munte pe drumuri forestiere cu pante mari , ca atunci merg tot cu intaia si a doua,turatii mai mari uneori...De ceva vreme am mai folosit si eu Dura Lube , si ceva aditivi de la Liqui Molly , dar eu i-am pus pentru alt scop(reducerea zgomotului,uzura..).Si pot spuyne ca consuma la fel de mult ulei si cand am pus aditivi si cand nu.....
dizzy
masoara compresia, si zi cat e.
M_jr
@dizzy: Motorul prezinta gaze de carter la modul serios, intr-atat de serios incat nici nu-mi mai bat capul sa masor compresia. Desi in rest functioneaza OK si am presiune de ulei acceptabila (la cald, la ralenti, sta la 3 linii din 4 pe indicatorul de bord de 1310), mi-e clar ca trebuie segmentat si verificata / rectificata chiulasa, scaunele supapelor etc.

Nu incercam sa fac din... ingrasamant, bici smile.gif - ma gandeam doar daca e posibil sa mai aman interventia. Dar o sa dau deoparte lenea si groaza si o sa ma apuc sa-l pun la punct... smile.gif

Oricum, multumesc tuturor pentru sfaturi!
dstdan
Cati km are masina/motorul real? cu presiunea cum sta ?...caci s-ar putea sa nu merite banii aditivii, ci mai bine ii investesti in RK motorului. Daca acesta e uzat , nu mai repara nici un aditiv, iar consumul de ulei este dat tocmai de aceste uzuri pronuntate , deci lipsa etanseitate intre segmenti si cilindri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.