Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare antigel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
iulik
Buna,
Acum ca vine iarna pe noi (nu mai este mult dupa cum zic meteorologii), vreau si eu sa bag antigel in instalatie de racire. Nu stiu daca are si cat, ca nu am masina decat de vreo 2 luni si nu am intrebat. Am mai intrebat pe unii si pe altii, dar tot nu am aflat sigur cum se aeriseste dupa ce bag lichidul. Atasez o poza si va arat cum stiu eu ca se schimba si se aeriseste. Nu stiu daca e bne, de aceea va cer parerea.
rtulea
In locul in care tu spui ca aerisesti se monteaza instalatia de turnat lichid in radiator. Adica un capac de radiator cu o teava de cupru si o sticla de 2 litri in capat si taiata la fund, un fel de palnie daca vrei.
Aerisirea se face asa:
-furtunul din vasul de expansiune se suspenda in aer, de capota, astfel incat sa stea la acelasi nivel cu palnia prin care se toarna lichid;
- in momentul umplerii instalatiei se deschide robinetul de incalzire astfel incat apa sa treaca si prin calorifer;
-dupa ce circuitul s-a umplut circuitul furtunul din vasul de expansiune se pune la loc avand grija ca in vas sa punem in prealabil acelasi amestec cu cel introdus in motor;
-se porneste motorul si se desfac rand pe rand suruburile de aerisire de la pompa de apa, de la circuitul de incalzire, de la carburator, avand grija ca in palnia de umplere sa existe permanent amestec de racire pentru a compensa pierderile de la aerisire;
-dupa ce s-a efectuat aerisirea tuturor suruburilor de aerisire si se constata ca nu mai iese aer pe la acestea se considera circuitul aerisit si se desface palnia si se monteaza dopul.
RECOMANDARE: -dupa aerisire se va lasa motorul sa mearga si se va urmarii evolutia temperaturii acestuia cel putin pana cand acesta ajunge la temp de regim pentru a ne asigura ca aceasta nu este depasita iar aerisirea este corect efectuata.
cristi74
Dupa ce golesti tot lichidul din radiator (versi si apa din borcan) il inchizi si torni antigelul in radiator. Trebuie sa-ti intre cam 2.5 litri. Daca iti ramane 0.5 litri il pui in borcan si completezi cu apa. Pornesti motorul si ridici borcanul astfel incat sa fie la cel mai inalt nivel al instalatiei (furtunul intins drept pe verticala). Lasi motorul sa se incalzeasca (il turezi tare sa se incalzeasca lichidul repede si sa circule in instalatie) si vei observa ca face bulbuci in borcan (iese aerul ramas in instalatie). Cand nu mai face bulbuci pui borcanul la locul lui si totul e ok.
iulik
Am inteles cum ai zis, dar nu stiu care sunt suruburie de aerisire, cate sunt ele... Mi-ai putea da niste "coordonate" pe unde gasesc aceste suruburi? De la carburator care e? Cel de aer?

Edited:
cristi74, ce ai spus tu nu implica desfacerea suruburilor de aerisire? Care metoda e mai buna?
ady_KPK
Daca i-am pus antigel anul trecut mai trebuie sa-i pun si acum? Nu am schimbat lichidul, doar am mai completat cu apa din cand in cand...
cristi74
Metoda mea e f simpla.
Radiatorul are la partea de jos pe partea soferului un surub sau un robinet (depinde de tipul radiatorului) pe unde se scurge lichidul. Iar pe partea de sus are un capac pe unde se toarna lichidul. Simplu si eficient. Sa nu uiti sa strangi la loc robinetul dupa ce se goleste. Iti ia cateva minute bune pana curge tot lichidul.

Ady : depinde cata apa ai pus. Trebuie sa fie concentrat sa reziste pina pe la -25 C. In tot circuitul exista aprox 6 litri de lichid. Deci trebuie sa pui 2.5-3 litri antigel (raportul apa - antigel 1:1).
iulik
Ar trebui sa curga cam 5L, 5,5L din instalatie, nu? Cel putin in carte atat scrie ca intra. Eu am luat un bidonas de 3L, amestec 1 la 1, deci iasa 6L. Bag 5L sau 5,5? Sau cat?
cristi74
Nu curge 5 l fiindca nu iti curge tot. De accea se foloseste doar 2.5 - 3 litri de antigel.
iulik
QUOTE(cristi74 @ 31 Oct 2005, 13:23)
Nu curge 5 l fiindca nu iti curge tot. De accea se foloseste doar 2.5 - 3 litri de antigel.
*


M-ai nedumerit acum. Amestecul il mai fac sau bag direct 3L in radiator si se amesteca singur. Daca zici ca nu curge 5L inseamna ca nu intra 5L.
cristi74
Nu se scurge tot lichidul findca mai ramane o parte in blocul motor pe care nu-l poti scoate. Se scurge cum am spus doar aprox 2.5 - 3 litri. Antigelul cumparat nu-l combini cu apa, ci il torni asa cum este. El se combina singur cu restul de lichid ramas in blocul motor. F importanta aerisirea (sa-ti iasa bulbucii in borcan) ca altfel nu o sa ai incalzire. Sper ca acum e clar.
iulik
Ok, am inteles. Merci mult pentru sfaturi.
walleye
cu motorul rece:

ridica capota.

deasupra pompei de apa ai un T care are in cap un surub de alama (mai nou de plastic) si din care pleaca trei tuburi relativ subtiri de cauciuc. slabeste-l.

pe tubul de cauciuc care duce in bord la radiatorul de incalzire a aerului (partea dreapta a masinii) ai o iesitura care are in cap un surub similar. slabeste-l.

deschide la maxim robinetul de incalzire (din interior sau direct din compartimentul motor, partea stinga a masinii, linga pompa de frina).

desfa capacul aflat in partea stinga sus a radiatorului cum te uiti dinspre locul soferului.

plaseaza un lighean MARE sub radiator si putin in stinga (cum te uiti dinspre locul soferului) si apoi desfa surubul aflat in stinga jos a radiatorului (cum te uiti...)

lasa apa sa curga.

cind s-a oprit, stringe surubul stinga jos.

toarna prin gaura stinga sus amestec apa-antigel pina cind vezi un firicel de apa tisnind prin surubul de alama slabit de deasupra pompei de apa. stringe-l. insurubeaza capacul pe radiator.

scoate furtunul de cauciuc care duce de la radiator la vasul de expansiune (capatul dinspre vasul de expansiune) si infige-i o pilnie.

agata cu o sirma de capota sau roaga un amic sa tina pilnia cam la nivelul pieptului (sa fie cel mai sus punct al circuitului de racire). toarna amestec apa-antigel in pilnie pina cind observi un fir de apa tisnind prin surubul de alama slabit de pe conducta care duce la radiatorul din bord. stringe-l.

toarna in continuare amestec in pilnie pina observi ca nu mai se scurge. porneste motorul si continua sa torni amestec in pilnie pina nu mai curge si nu mai ies bule de aer (o sa tina ceva timp, trebuie sa se deschida termostatul => trebuie sa se incalzeasca motorul).

desfa capacul vasului de expansiune si completeaza cu amestec proaspat pina la nivelul "maxim" marcat pe borcan. ideal, demonteaza vasul, arunca amestecul vechi, remonteaza-l si completeaza cu amestec proaspat.

gituie furtunul cu un patent cit mai aproape de pilnie, scoate pilnia si ataseaza furtunul la vasul de expansiune. dezgituie-l. esti gata.

pastreaza in sticle eventualul amestec ramas si foloseste-l pentru completarea lichidului din vasul de expansiune daca acesta scade. e posibil sa scada un pic (un centimetru, maxim doi) si doar imediat dupa operatie. daca scade in continuare inseamna ca pierzi lichid de racire pe undeva.
iulik
Problema mare: nu curge nimic pe la surubul de jos din stanga de la radiator. Am bagat ceva subtire de lemn in capat si sunt numai depuneri (nisip...). Ce sa fac, cum sa le dau de-acolo?
Buyaka
S-ar putea sa fie o idee proasta asa ca sariti la contrazis... pentru a curata traseul de racire mecanicii mai vechi puneau in radiatoare 1 litru de OTET si lasau motorul mergand cca 15min~1/2h apoi dadeau drumul la toata spalatura asta, bagau apa in motor cu presiune (nu prea mare si dupa ce se racea un pic) pana iesea pe furtunul de la vas apoi lasau si pe asta sa se scurga, si abia apoi puneau antigel.
In alta ordine de idei poti da jos radiatorul de pe masina, il speli si apoi il montezi la loc si cred ca asta-i cea mai buna si mai sigura metoda... cu toate ca am vazut si o treaba facuta si cu otet si vreau sa va zic ca n-am vazut in viata mea mai multa piatra si mal care sa iasa dintr-un motor.
cristi74
Personal as incerca un Mister musculo, ca tot sunt curios daca desfunda tot (cum spune in reclama).Sigur ai desfacut ce trebuie?
iulik
Am desfacut ce trebuie. Am bagat prin partea de sus un o sarma si am tot scormonit cu ea. Pana la urma s-a desfundat si a inceput sa iasa. Acum l-am lasat sa se scurga tot lichidul si am venit sa vad ce mai ziceti. smile.gif
Ma duc iar jos sa torn antigelul. Robinetul de incalzire eu stiu ca e ala de deaspupra scrumierei.
Am pus o poza, si am marcat acolo locul unde cred eu ca e robinetul de caldura in interior (nu e bordul meu).
cristi74
Nici vorba. Caldura se da de la cele 2 parghii de sus. Prima deschide robinetul iar a doua dirijeaza pe unde vine caldura (picioare, sus, etc). Ce indici tu ar trebui sa fie pt reglatul farurilor. Cel de langa el pentru temporizator stergatoare. Dar vezi sa nu cumva sa ai rupt cablul care trage robinetul. Robinetul il poti vedea si sub capota undeva in partea dreapta (sub forma de disc cu parghie-cablu-)
iulik
Bun, inca invat smile.gif. Acolo le-am dat. Numai bine. O sa scriu sa spun ce am rezolvat.
iulik
Ultima intrebare (ca am citit tot inca o data si nu inteleg): Pun antigelul fara apa, sau il combin cu apa? cristi74 tu zici sa-l pun asa, walleye si rtulea il numesc amestec (apa + antigel). Ce fac?
cristi74
Asculta-l pe cristi. Ieri l-am schimbat si eu. Azi am caldura. Totul e ok
Cu cat il diluezi cu atat e mai putin rezistent la inghet. Oricum vei vedea ca nu iti intra toti cei 3 litri in radiator.
Vezi sa nu te injure vecinii cand turezi motorul.
La mine la bloc s-a gasit unul dimineata la 7 fara sa si-l tureze (si la vreo 5000 rot face ceva zgomot).
walleye
QUOTE(iulik @ 31 Oct 2005, 14:58)
Ultima intrebare (ca am citit tot inca o data si nu inteleg): Pun antigelul fara apa, sau il combin cu apa? cristi74 tu zici sa-l pun asa, walleye si rtulea il numesc amestec (apa + antigel). Ce fac?
*



antigelul pur rezista la -40 C parca, amestecul 1/1 la -20. astea sint temperaturi aproximative. antigelul e uleios, asigura ungerea pompei de apa, apa are capacitate calorica mai mare deci ai racire motor si incalzire masina mai eficienta. un litru de antigel e pe la 60.000, unul de apa distilata pe la 15.000 parca.

daca locuiesti in miercurea ciuc pune antigel pur. daca locuiesti in timisoara, ca mine, pune 1/1 ca e suficient.
iulianv
walleye - ai zis: "nivelul din vasul de expansiune scade doar dupa operatia de shimbare. Daca scade in continuare inseamna ca pierzi lichid de racire pe undeva."
La mine se intampla in felul urmator: nivelul la maxim in vasul de expansiune (dupa schimb sau completare) si in timp - 5-6 luni - scade pana undeva putin mai sus de minim, si numai atat. Completez si fenomenul se repeta.
Exista si o explicatie pentru asta? Se mai intimpla la cineva?
cristi74
Se intampla. Probabil evaporare sau intradevar mici pierderi.
walleye
QUOTE(iulianv @ 31 Oct 2005, 15:29)
walleye - ai zis: "nivelul din vasul de expansiune scade doar dupa operatia de shimbare. Daca scade in continuare inseamna ca pierzi lichid de racire pe undeva."
La mine se intampla in felul urmator: nivelul la maxim in vasul de expansiune (dupa schimb sau completare) si in timp - 5-6 luni - scade pana undeva putin mai sus de minim, si numai atat. Completez si fenomenul se repeta.
Exista si o explicatie pentru asta? Se mai intimpla la cineva?
*



stai linistit, sa scada in 6 luni intre minim si maxim e normal. completezi si gata. eu zic de cazul cind scade sub minim sau chiar dispare de tot in citeva zile sau chiar ore cum a patit moi cind a fost destept si a uitat sa stringa coliere si sa puna garnituri la corpul si capacul pompei de apa.
iulik
Am facut "treaba". Eu cred ca a iesit bine. Am dat drumu la caldura si baga aer cald pe la parbriz. Oare asta inseamna caldura? La mine atat merge.
Dyda
QUOTE(walleye @ 31 Oct 2005, 14:27)
antigelul pur rezista la -40 C parca, amestecul 1/1 la -20. astea sint temperaturi aproximative. antigelul e uleios, asigura ungerea pompei de apa, apa are capacitate calorica mai mare deci ai racire motor si incalzire masina mai eficienta. un litru de antigel e pe la 60.000, unul de apa distilata pe la 15.000 parca.

daca locuiesti in miercurea ciuc pune antigel pur. daca locuiesti in timisoara, ca mine, pune 1/1 ca e suficient.
*



Ai prieteni prin Siberia, ia da-le un telefon si intreaba-i, acolo pun la motoare termice numai antigel ? Din cite stiu orice motor termic atinge functionarea optima la o anumita temperatura specifica. Si tot din cite mai stiu antigelul in stare pura are schimbul termic mai mic decit apa, cu alte cuvinte iarna numai cu antigel nu prea se atinge temperatura optima de functionare a motorului si dezvoltind mai departe "ecuatia " rezulta un consum marit de combustibil, caldura mai putina.
ionut232
eu stiu ca numai cu antigel nu se prea obtine o racire prea eficienta a circuitului...
adica fara apa in antigel..... nu se raceste motoru prea bine
Fiorossu
In cartile Dacia am gasit cum ca concentratia optima pentru antigel/apa este 70/30 %. Cica exista si dispozitive de masurat gradul de protectie oferit in orice moment de un lichid de racire iar in carte sunt cateva tabele cu cantitatea de antigel/apa care trebuie adaugata in sistem pentru a se mentine concentratia optima. Nu sunt acasa, ca va dadeam si cateva cifre concrete. Poate diseara.
bonzai
Citeam pe o sticla de antigel concentrat zilele trecute sa NU se puna doar antigel. Iar respectivul produs la amestec 1:1 garanta -40.
walleye
QUOTE(Dyda @ 31 Oct 2005, 16:28)
Ai prieteni prin Siberia, ia da-le un telefon si intreaba-i, acolo pun la motoare termice numai antigel ? Din cite stiu orice motor termic atinge functionarea optima la o anumita temperatura specifica. Si tot din cite mai stiu antigelul in stare pura are schimbul termic mai mic decit apa, cu alte cuvinte iarna numai cu antigel nu prea se atinge temperatura optima de functionare  a motorului si dezvoltind mai departe "ecuatia " rezulta un consum marit de combustibil, caldura mai putina.
*



schimbul termic mai mic ca apa implica o crestere a temperaturii motorului, nu o scadere a ei. gindeste-te ca in aceiasi cantitate de fluid de racire "intra" o cantitate mai mica de caldura spre a fi transportata catre radiator unde e disipata -> mai multa caldura "ramine" in motor -> temperatura creste.

citind mai atent ce am scris eu mai sus observa te rog ca recomand folosirea de antigel pur doar "la miercurea ciuc" adica generalizind, cind motorul va functiona la temperaturi mult sub zero grade.

iar antigelul ce se cumpara in magazine este deja amestec 1:1 de glicol propilenic si apa, deci daca-l torni asa cum e garanteaza punct de inghet -40. daca-l pui tu in amestec "1:1" ai de fapt 1,5:1 glicol:apa.
andutzu
QUOTE(cristi74 @ 31 Oct 2005, 12:35)
Nu se scurge tot lichidul findca mai ramane o parte in blocul motor pe care nu-l poti scoate. Se scurge cum am spus doar aprox 2.5 - 3 litri. Antigelul cumparat nu-l combini cu apa, ci il torni asa cum este. El se combina singur cu restul de lichid ramas in blocul motor. F importanta aerisirea (sa-ti iasa bulbucii in borcan) ca altfel nu o sa ai incalzire. Sper ca acum e clar.
*


Ba se scoate apa si din blocul motor fara probleme.Exista un surub langa pompa de apa special pus acolo pentru golirea blocului de apa.Singura problema... e foarte greu accesibil si nu prea poti sa-l desfaci ca se intepeneste.Daca vreti totusi sa incercati luati o cheie de 11 si vedeti si voi daca reusiti.Eu pana acum un an am reusit.Acum se pare ca s-a oxidat bine si nu a mai iesit.
jaf
Una bucata intrebare.. imi dispare antigelu din borcan si asta de cand a venit frigul.. sa fie garnitura de chiloasa sau caldura care merge tot timpu ?
sddragos
QUOTE(andutzu @ 31 Oct 2005, 22:36)
Ba se scoate apa si din blocul motor fara probleme.Exista un surub langa pompa de apa special pus acolo pentru golirea blocului de apa.


Eu nu mai incerc sa desfac acel surub ca am avut mereu probleme; tin cont de faptul ca in motor nu raman mai mult de 0,5 litri lichid de racire. In conditiile astea, prepar noul lichid din 3 l antigel + 2,5 l apa distilata.
Dyda
QUOTE(jaf @ 1 Nov 2005, 00:50)
Una bucata intrebare.. imi dispare antigelu din borcan si asta de cand a venit frigul.. sa fie garnitura de chiloasa sau caldura care merge tot timpu ?
*



Daca nu sunt pierderi majore de lichid , trebuie tinut cont si de faptul ca acest ameste se dilata si firesc nivelul in vas va creste vizibil in timpul functionarii motorului. Dupa oprirea si racirea motorului lichidul revine la normal si va scade tot vizibil.
De cind a venit frigul probabil esti mai atent la motor si ai monitorizat vasul zilnic, posibil sa se manifestat si inainte tot asa dar nu ai observat. Verifica tot circuitul de racire inclusiv radiatorul de incalzire, pe unde posibile pierderi greu vizibile vor fi niete pete alb-galbui de sare. Stringi sau inlocuiesti piesele defecte

In legatura cu surubul de golire bloc motor, acesta este un surub tip brix ( sper ca am scris corect) , adica cu filet conic tocmai ptr a asigura etanseitatea, cu cit voi il stringeti mai tare cu atit va fi mai greu sa-l desurubati , nu trebuie strins tare. Daca nu se desface, cu un ciocan il loviti ( nu tare ca-l nituiti )de 2,3 ori si incercati , nu vrea, aplicati alte 2,3 lovituri si iar incercati la cheie. Nu fortati f tare caci riscati sa-l rupeti in bloc.
diaconuliviu
Pentru idei de mai sus:
Antigelul se gaseste in comert in doua prezentari:
Amestec 1:1 cu punct de inghetare -40 grade C si PUR, cu punct de inghetare pe la -20..-28 grade C. Ala se baga NUMAI IN AMESTEC 1:1 cu apa distilata.
Curba de temperaturi de inghet a amestecului antigel-apa este o parabola cu punct de minim la 50-50 apa antigel la - 40 grade C. Mai mult antigel sau mai multa apa decit acel "fifty-fifty" creste temperatura de inghet.
Daca totusi se doreste alta concentratie, se prefera cea cu antigel in exces(dar pe la max 60-40), nu cu apa. Dar, va ingheta mai repede.
Ov
am si eu o intrebare (ca va vad experti in antigel).
Sa zicem ca prepar o solutie apa/antigel care nu e 1:1, cu un punct calculat de inghet de -10 grade. Ce se intampla la -20 de grade ? Amestecul ingheata tun (cu spargerea de rigoare a lucrurilor din cale), sau se face un fel de gelatina ?
Buyaka
QUOTE(Ov @ 2 Nov 2005, 11:06)
am si eu o intrebare (ca va vad experti in antigel).
Sa zicem ca prepar o solutie apa/antigel care nu e 1:1, cu un punct calculat de inghet de -10 grade. Ce se intampla la -20 de grade ? Amestecul ingheata tun (cu spargerea de rigoare a lucrurilor din cale), sau se face un fel de gelatina ?
*



Probabil ca la o diferenta mare de temperatura (10grade) va ingheta tun daca sta o perioada mai mare... daca antigelul tau (amestecul) sta la -15 (sau o diferenta mai mica de temperatura) grade se face un amestec de gheata si lichid care nu face bine motorului nici asta... gandeste-te ce se intampa cu pompa de apa cand pornesti...
Tonyus
QUOTE(walleye @ 31 Oct 2005, 17:13)
schimbul termic mai mic ca apa implica o crestere a temperaturii motorului, nu o scadere a ei. gindeste-te ca in aceiasi cantitate de fluid de racire "intra" o cantitate mai mica de caldura spre a fi transportata catre radiator unde e disipata -> mai multa caldura "ramine" in motor -> temperatura creste.

citind mai atent ce am scris eu mai sus observa te rog ca recomand folosirea de antigel pur doar "la miercurea ciuc" adica generalizind, cind motorul va functiona la temperaturi mult sub zero grade.

iar antigelul ce se cumpara in magazine este deja amestec 1:1 de glicol propilenic si apa, deci daca-l torni asa cum e garanteaza punct de inghet -40. daca-l pui tu in amestec "1:1" ai de fapt 1,5:1 glicol:apa.
*


Acel schimb termic se face mai greu cu antigelul decat cu apa>temperatura motorului creste SEMNIFICATIV (Aluminiul are punctul de topire pe la 600 gr. C)>te abonezi la un magazin de piese auto (cel putin pentru set motor ,care se uzeaza/caleaza mai repede)

Indiferent unde esti (chiar si la polul nord,unde mai bine ai motor cu racire pe aer)
NU se pune antigel nediluat.

Antigelul care se afla in comert are doua forme de prezentare: DILUAT ,scrie pe eticheta si NEDILUAT idem (ar mai fi o chestie ce am vazut mai demult la canistra de 5L parca si era ceva "antifreeze-coolant" fara apa)




P.S.: O chestie interesanta: la rece (iarna de exemplu) arata nivelul in borcan undeva intre min. si max.In schimb daca se incalzeste creste nivelul pana aproape peste max.!!
gioane
Am masina de putin timp.Ieri am pus antigel.
Mai intai i-am dat drumul solutiei din radiator prin surubul de jos.L-am lasat sa se goleasca si apoi l-am inchis la loc.
Am turnat apoi antigel direct fara amestec cu apa in ideea ca pun apa dupa aceea.Si surpriza, am pus cam 2,5 l antigel si n-a mai ramas loc decat pt putina apa. Restul de antigel l-am turnat prin furtunul de la vasul de expansiune tinand palnia la nivelul capului.
Problema e urmatoarea.Dacia nu are bord CN si caldura vine mai greu si nu imi dau seama daca am facut treaba corect sau nu. De bagat baga putina caldura. Treaba e ca n-am facut aerisirea corect. Pot sa o fac acum, si daca da, ce sa fac? Sa deschid alea 2 suruburi si cu palnia sa torn pe furtunul de la vasul de exp niste antingel cu apa avand motorul pornit si sa astept pana iese tot aerul?
argon
ai facut 2 prostii..in primul rand trebuia sa speli circuitul inainte sa pui antigel nou, malul si mizeria e tot acolo..
In al doilea rand amestecul se face inainte sa bagi in motor...in proportie de 1/2(daca stai la Miercurea Ciuc pui numai antigel gol)
gioane
Prostiile stiu ca le-am facut dar cum le remediez?Daca torn apa peste nu se face inauntru amestecul? Sa pun apa pe la vasul de expans si sa las supapele deschise sa iasa aerul? Sau sa scot totul intr-un lighean si sa amestec cu apa si sa-l bag la loc, in acelasi timp spaland si instalatia?
Dreamer
Vezi ca scrie pe sticla de antigel, in unele cazuri nu se pune numai antigel pentru ca are punctul de ingetare mai mic. Trebuie diluat cu apa.
gioane
Cred ca pana la urma ma duc maine la un service sa rezolve aia !
iulik
Poti urmarii pasii descrisi mai sus de colegii de pe foorum. Eu asa am facut, am caldura, toate bune! Cred ca poti rezolva si singur.
byte
Salut,

poate cineva sa-mi explice (eventual o poza) cu locul exact unde se afla surubul de golire lichid din blocul motor? Eu m-am tot uitat pe acolo insa nu am gasit nimic sad.gif((.

Mersi mult,
Alex
argon
Nu ai cum sa-i faci poza, daca nu demontezi radiatorul, baga mana pe sus intre alternator si pompa de apa, si o sa-l simti undeva langa capacul distributiei , oricum e pe pipaite. Sa ai pregatita o inelara cotita de 11 parca.
viperfox
ok, aceeasi poveste si eu:
intai am desfacut furtunu de sus de la pompa de apa pt ca trebuia sa bag termostatu (era scos); am desfacut, am bagat termostatul in furtun si am lasat furtunu dat la o parte;
am desfacut capacul stanga sus de la radiator, am desfacut surubul stanga jos de la radiator, am scurs apa din vas si l-am asezat peste radiator; am asteptat...s-a scurs ceva apa si s-a oprit; cand ma uit pe gaura in radiator, era apa in el pana la jumate; imi explica cineva cum se poate chestia asta? (repet: capac sus scos, surub jos scos, furtunu de sus care vine la pompa de apa scos) cum se poate sa nu se scurga apa aia prin cadere?;
ulterior am desfacut si suruburile de la pompa de apa si de la calorifer, ca sa ma asigur (bord cn, robinet incalzire deschis)
acum culmea culmilor: suflu pe gaura de la radiator si pe jos iese aer (pe la surub) dar in continuare in radiator este apa
bun, am renuntat sa mai incerc pt ca nu am reusit nimic; pun la loc surubul de jos de la radiator si incep sa torn: pasu 1: torn 1l de antigel concentrat (nediluat) - a intrat; pasu 2: torn 1l apa distilata - a intrat; pana acum deci am turnat 2l amestec (antigel apa 50 50); pasu 3 imi fac in bidon amestec de antigel apa 50 50 si incep si torn: a mai intrat circa 500-600ml pana cand a ajuns lichidul la buza pompei de apa (si a inceput sa curga pe la surubul de aerisire, pe care l-am strans), moment in care am cuplat furtunul cu termostatul si am strans colierele amandoua (care evident ca nu au etansat si mai tarziu cand am pornit motorul musteste pe langa furtun; dar voi lua alt colier) iar restul pana la 1l am adaugat in vas, care l-am pus la locul lui;
deci pana acum am bagat 3l de amestec apa antigel 50 50 si instalatia s-a umplut; intrebare: de ce nu au intrat 5l ca la carte? sa inteleg ca au mai ramas 2l de apa in instalatie? cum? de ce? pe aici se zicea ca apa care ramane in bloc reprezinta cca 500ml, dar la mine?
bun, ma duc, pornesc motorul, astept sa vina jet continuu pe la surubul de aerisire de la calorifer, il strang; mai completez un pic la radiator pana sus de tot, pun si strang capacul;

acum intrebare: asadar eu acum dupa matematica mea am in instalatie 3l amestec antigel apa 50 50 si 2l apa chioara; asta inseamna 3,5l apa si 1,5l antigel, adica 70% apa si 30% antigel
asadar, ca sa ajung la proportia corecta de 50% antigel 50% apa, adica 2,5l din fiecare, trebuie sa mai dau drumul la 1,43l lichid (=1l apa si 0,43l antigel) si sa adaug 1,43l antigel, ca sa ajung la un total de 2,5l apa si 2,5l antigel?
tgg2k
viperfox... de ce nu citesti cum se aeriseste corect?! si in plus, tu chiar asa paranoic esti?! sa fie proportie perfecta de 50%-50%?!?!

daca tot vrei sa faci chestia asta,cu motorul oprit golesti din radiator (in borcan) cam jumate de borcan si apoi bagi cam un litru-jumate de antigel si ai rezolvat problema

PS. scuzati de limbaj dar acum sunt obosit si suparat...
viperfox
ai dreptate ca trebuia sa aerisesc corect, problema e ca am citit dupa ce am facut ce am facut, deci acum nu mai pot sa dau tot lichidu afara si sa o iau de la capat ca pierd antigelu si e scump;

cat despre proportie, nu sunt paranoic, dar la 70-30 imi creste mult temperatura de inghet nu? adica in loc de -35 o sa am probabil -10 ?

in alta ordine de idei da, asa am sa fac, scot 1,5l si bag antigel
lucifer5
cristi74- Am o intrebare ,cand se ridica borcanul pentru aerisire trebuie sa-i pun capacul la borcan sau nu ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.