Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se ineaca dimineata la pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihaitamar
Salut , am si eu o dacie 1310 pe GPL , si de cateva zile am probleme cu ea , adica acum vreo 2 zile dadea asa in suturi , nu a fost nimic , i-am schimbat o bujie , a mers apoi , dupa aceea , tot asa facea , mergea in 3 bujii , am mai frecat-o cu peria de sarma , si iar a mers smile.gif .Pana la urma i-am cumparat un set de bujii , ca alea erau cam terminate , i le-am pus , si cand sa o pornesc iar in dimineata asta , sa vezi , facea parca se inneca asa , cu pedala de acceleratie la fund sa nu moara motorul , iar acesta nu mergea normal , se auzea in suturi asa , iar dupa vreo 15-20 secunde de mers asa , si-a revenit , iar in timpul zilei cand o pornesc merge bine , asta se intampla dimineata .De ce?

17 Mar 2015, 22:58:
Chiar nimeni nu stie ce are ? unsure.gif
mihaitamar
Mi s-a spus ca s-ar putea sa fi ramas gaz lichid , dar am uitat unde , si din cauza asta se inneaca cand este mai rece .I-am schimbat si uleiul , ca cel vechi era cam lipicios si tot asa face , dar parca o ia mai repede , numai merge asa mult innecata.De la ce se poate sa fie?
giuscam
cum o pornesti cind e rece? cu soc sau fara soc? masina mea tot pe gpl este dar la pornire dimineata o pornesc fara soc, dupa 2,3 secunde trag socu un sfert [am un semn pina unde il trag] dar o tin din acceleratie inca un minut doua, daca trag socu mai tare se ineaca, daca nu il trag deloc moare [asta numai dimineata] La inceputu iernii mi-am schimbat fisele, am pus siliconice, au un rol foarte important la pornire si nu numai
mihaitamar
Azi dimineata i-am dat imediat la cheie , fara sa mai astept nimic adica sa mai astept sa bage gaz electrovalva si mi-a luat-o la prima cheie , si numai mergea innecata , mergea bine . Nu am avut probleme cu ea iarna asta , am pornit-o mereu pe gpl , mi-a pornit si la temperaturi de sub -15 grade .De ce se mai intampla asa uneori sa se mai innece ?
r3d
problema la tine e simpla.cand pornesti masina nu mai astepta sa vina gaz dai direct la automat.cand o lasi sa vina gaz o ineci iar cand ii dai la automat ai sanse sa nu porneasca din prima .
pa gpl nu sa trage socul pentru ca strambi taleru de tabla ce tine membrana.si de aici probleme cu consumu si puterea.la gaz daca ai butelia instalatia ceva mai veche e bine sa desfaci plamanu si sa cureti supapele acealea de cauciuc si tot ce mai e pe acolo de mizerie,verifica si filtru la electrovalva.ce instalatie ai pa masina ?
mihaitamar
Am instalatie de gaz Marini .Nu prea stiu cum sa desfac si sa curat pe acolo , macar electrovalva , poate imi explica cineva . Daca ii curat filtrele de gpl , se poate sa traga mai bine?Adica trage si acum bine , dar cand ma duc la un drum lung se mai puturoseste smile.gif , adica numai trage ca atunci cand o pornesti si pleci cu ea cativa km !
r3d
pai ai debitu prea mare de gaz.si tocmai deaia nu iti mai trage cand sa incalzeste.
https://www.youtube.com/watch?v=aeowFvkBSHU
motoru da semne de oboseala iti consuma ulei ?
mihaitamar
De consumat ulei imi consuma sad.gif , iar cu consumul de gpl , inainte stateam bine , dar acum am remarcat ca se duce cam repede huh.gif !
r3d
bun.da jos bujiile curatale cu peria de sarma.refa distanta dintre electrozi.monteazale la loc daca iti va merge bine si dupa o perioada va incepe iar sa mearga prost,dale jos iar daca le gasesti ancrasate e pe duca motoru.
mihaitamar
Bujiile le am noi , merg bine , legat tot de aprindere , cum reglez si eu platina ca imi cam da in suturi ?
PH-06-BOA
Cu demontat si montat, vad ca ti-a dat cineva filmul meu, dar ma mir de ce nu cayti la cele doua topicuri legate de GPL (asta fiind al trei-lea, deschis de tine), unde numai eu am detaliat de nenumarate ori, ce se intampla la pornire, de ce nu trage cand e calda... Dar, faptul ca lasi contactul pus , banuiesc pana se inchide gazul, e o prostie pe care ti-a spus-o nu numai tie, cretinii de la instalari, care habar n-au ce-i ala gaz. In comutatorul de gaz-neutru-benzina, ai si un temporizator, care , daca motorul nu a pornit dupa cateva secunde, inchide gazul. Deci, tu pui contactul, lasi gazul sa ocupe tot spatiul chiar si din filtrul de aer, impingand aerul afara, dupa care vrei sa mai si porneasca, cand dai la cheie, si de fapt o a doua deschidere a valvelor, care continua sa "sufoce " cu gaz spatiul. Cum vrei sa pornesti fara aer? Apoi, daca totusi se indura sa porneasca, normal ca merge prost, pana se aeriseste si ajunge la concentratia de gaz/aer, de 1/14 . Daca valva de benzina scapa cat de cat, e numai bine de chinuit , pana seaca si carburatorul. E vorba de numai cateva picaturi, descarcate de membrana pompei, la ultima oprire (asta mai putin de luat in seama, daca mai ales ai si verificat daca scapa). Ca nu trage cand se incalzeste ? Pai, de cate ori am spus eu ca, plosca incalzindu-se excesiv, dilata mult gazul, ajungand in cilindru , gata expandat. Ce vrei sa mai bubuie? Pune pe unul din furtunele de apa, o diuza de plastic sau bronz, ceva care sa nu rugineasca, cu gaura de 3,5mm (asa am dedus eu ca ar fi cel mai potrivit ) care sa nu mai dea voie sa se incalzeasca regulatorul, mai mult de 40 de grade, ca gazul sa intre cat mai concentrat in cilindru. Astfel vei reveni si cu caldura din masina la valoarea de dinainte de instalarea gazului, dar si mentinerea puterii la cald. Bujiile, cu cat cumperi mai noi, cu atat vei gasi mai proaste. Masoara si cu aparatul , sa vezi ce rezistenta au electrozii centrali, si pune doar bujii care sa nu depaseasca cu mult valoarea de 4-5 ohmi. La punerea contactului, in carburator nu trebuie sa se auda venind gaz, ca pe Niagara, ci doar un fasait, ca o soapta. Daca vrei sa poti actiona cablul de soc, sa stea relantiul pana se incalzeste, regleaza parghia (tija de sarma, care e in forma de "Z" ), in asa fel incat sa nu traga prea mult de clapeta de acceleratie, sau s-o inchida pe cea de soc, cand vrei sa stabilesti 1200-1500 de ture. Poti scoate arculetul de la clapeta de soc, ca ea sa nu mai fie actionata in prima faza de actionare a clapetei de acceleratie.
mihaitamar
Mersi mult , o sa vad ce ii pot face , dar prima si prima data umblu pe la platina , avans , ca nu prea imi sta relanti-ul , am incercat sa le reglez astazi , pe loc asa a mers , apoi cand am mai plecat , iar nu prea tinea , iar plecam , dupa un timp de mers isi revenea , are toane dry.gif .Cum as putea sa reglez avansul si platina cat mai bine , nu am lera pentru masurat distanta la platina !
r3d
1.ca sa reglezi platina dai capacu la delcou jos si invarti de motor usor.iar daca te uiti atent axu delcoului are o forma patrata.platina mobila (acea care are lamela aia elastica)in locul unde calca pe delcou are un fel de pana.rotesti de motor asfel incat acea pana dupa platina sa fie pa muchia axului delcoului.platina trebuie s a o faci undeva intre 0,4 ,0,5.(te sfatuiesc sa iti ei un set de lere nu e mai mult de 10 lei).
2.dupa ce ai reglat platina trebuie sa reglezi avansul static.pui motoru la semn,adica pe fereastra de vizitare de pe cutie ai un semn,invartind de motor ai sa vezi ca si pa volanta e o crestatura.acele 2 semne trebuiesc puse cap la cap.acum dupa caz daca luleau e indreptata spre tine ai cilindru numara 1 in compresie,iar daca e indreptata spre chiulasa ai cilindru nr 4 in compresie.pui contactu,opresti gazu din buton,rotesti de delcou maxim stanga apoi scoti fisa centrala si o apropi de caroserie,iar in acest moment rotesti usor spre dreapta.cand iti da scanteie te opresti din miscare.strangi delcou si faci o proba.
3.daca esti multumit de cum merge masina vei lasa delcou in pozitia aceea.daca nu turezi motoru 3000 rot,dai de delcou in stanga apoi sucesti usor spre dreapta.acolo unde motoru va avea un mers placut fara bataie de avans,fara rateuri in toba.il lasi acolo si il strangi.
mihaitamar
Am aflat pana la urma de ce nu tinea relantiul ! sad.gif Azi dimineata am pornit-o si a inceput sa mearga zici ca era tractor , tremura toata , relantiul tinea doar cu soclu .Mi-a spus cineva ca s-ar putea sa fie de la supape , si am vrut sa incerc eu sa le reglez cu o lera , dar cand colo , am dat capacul acela jos , supapa a 4a dinspre baterie era indoita si supapa a 2-a dinspre pompa de apa era slabita tare , adica nu se mai atinge cu surubul acela din cap de la culbutor , are spatiu intre ele , iar pe partea cealalta drep tsupapa aceasta este arcul acela slab . Ce pot sa ii fac ? sad.gif
r3d
la dacie nu ai cum sa strambi supapele.tu cum ai reusit lucru asta.singuru mod prin care vad io sa reusesti sa strambi supapa e sa ti sa sparga pistonu.ia pune niste poze cu supapele.
PH-06-BOA
In primul rand, avansul si distanta la platina, nu e asa de critica, incat sa faca asa intermitente, avansul ori o tine intr-un fel, ori in altul, iar distanta daca e prea mare va da intreruperi doar, pentru ca bobina nu are timp sa se regenereze intre doua scantei.

Supapele sau tije, ce-oi avea tu acolo strambe, sunt pentru ca ti s-a reglat, sau ai reglat dupa carte, sau cu lera, si in niciun caz asa cum am aratat eu in film. E o prostie, sa crezi ca la Dacia poti regla culbutorii, cu lera. Jocul facut la simtul mainii (fac pariu ca nu am abateri mai mari de 2-3 sutimi in film ), e cea mai fericita metoda, iar daca ai ocazia sa le lasi mai mari, la inceput nestiind aprecia bine, e mult mai bine pentru diagrama de distributie, apropiindu-te de ideal, dar si supapele vor functiona mai reci, fara risc de supraincalzirea scaunelor. Acum , ce sa-i faci, mancarimea e mai a dracu, decat usturimea ! Dai chiulasa jos si schimbi supapele, daca sunt strambe, iar daca ai doar tijele, e mai simplu, ca le schimbi pe deasupra. Daca spui ca e si arc slab, asta nu se poate decat daca ai supapa rupta si cazuta pe piston, dar facea praf inauntru. asa ca, e posibil sa fie doar sarite sigurantele de deasupra, si cazute prin chiulasa sau motor-baie. Stabileste intai ce-i defct, apoi te gandesti cum faci.
mihaitamar
Scuze , nu prea am stiut ce s-a indoit , adica nu am stiut cum se numeste , defapt s-a indoit o tija de la supape , si un arc este rupt sau slabit cumva !
johnnyvsl
pentru reglajul cubutorilor pune mana pe lera si le faci 0.10 mm admisie si 0.15 evacuare...din orice parte ai incepe sa ii reglezi prima e evacuare dupa ai admisie,admisie,evacuare,evacuare,admisi,admisie,evacuare
maho
QUOTE(mihaitamar @ 26 Mar 2015, 22:53)
defapt s-a indoit o tija  de la supape , si un arc este rupt sau slabit cumva !
*


Probabil o tija de culbutori (sau mai multe); se mai intampla, mai rar, dar se intampla; se inlocuieste, dar la nevoie se poate si indrepta. Coada supapei e mai greu s-o indoi.

QUOTE(johnnyvsl @ 27 Mar 2015, 15:00)
pentru reglajul cubutorilor pune mana pe lera si le faci 0.10 mm admisie si 0.15 evacuare...

Care ar fi motivul ?
In carte e dat 0.15 (a) si 0.2 (e). Valori mai mici nu vad cum ar ajuta.
RaduWra
Zice foarte bine domnul BOA. Il respect foarte mult pentru ca incearca sa ne ajute pe noi, cei care nu prea avem habar. Si eu m-am inspirat din tutorialul lui in legatura cu reglarea culbutorilor. Doar ca eu nu am asa multa experienta ca dansul si i-am reglat cu lera ca sa fie cat de cat ok.. Reglajul cum a spus si colegul Maho este de 0,15 A (admisie) si 0,20 E (evacuare).
EDIT: ATENTIE! Reglajul e bine sa se faca la rece.
mihaitamar
Da dar problema ar fi urmatoarea: tija aceea este stramba rau , curbata , iar arcul acela este rupt, deci , s-ar fi putut stramba ceva in motor ?Mi-a spus cineva ca ar trebui data chiloasa jos sa verific daca s-a crapat vreun piston .Ar fi o solutie sa cumpar alt motor si sa il inlocuiesc pe acesta , ca nu prea as vrea sa bag bani asa in el , apoi sa cada iar ?
maho
Simplu: arcul se inlocuieste, iar tija de culbutor se indreapta daca nu gasesti alta dreapta, numai sa fie indreptata bine, nu "in dorul lelii". Ea e solicitata la compresie, si daca nu actioneaza drept (corect), se poate flamba. Nu-i mare lucru, dar de desfacut tot trebuie sa desfaci, cu ocazia asta se curata si calamina depusa. Iei altul, dar nu stii ce iei. Nu trebuie dat jos motorul, doar chiulasa.
Adrian Frigo
QUOTE(mihaitamar @ 27 Mar 2015, 17:29)
... tija aceea este stramba rau , curbata , iar arcul acela este rupt...
*


Dacă vrei să faci treabă LE ÎNLOCUIEȘTI!că de îndreptat s-ar putea să nu te descurci sad.gif

27 Mar 2015, 18:29:
QUOTE(mihaitamar @ 27 Mar 2015, 17:29)
Ar fi o solutie sa cumpar alt motor si sa il inlocuiesc pe acesta ,
*


Nu prea....

27 Mar 2015, 18:31:
QUOTE(mihaitamar @ 27 Mar 2015, 17:29)
...ca nu prea as vrea sa bag bani asa in el , apoi sa cada iar ?
*


Dacă vrei lucru de calitate trebuie să bagi un pic smile.gif gândeștete că odată făcut nu mai ai treabă cu el excl.gif iar de căzut poate să cadă oricare motor ai alege așa că.....

27 Mar 2015, 18:34:
dacă totuși nu vrei să te complici iei o chiuloasă completă de la dezmembrări și gata wink.gif
PH-06-BOA
Tija, se schimbă c-o mână ! Dacă e rupt arcul, schimbă-l . Nu e nevoie să dai chiulasa jos, decât dacă ai ochelari de cal, așa ca să nu vezi decât înainte ! Dă bujia jos, ridică pistonul, de preferat pe poziția de aprindere, bagă un furtun pe gaura bujiei, ca să țină supapa ridicată (bagi furtunul sub supapă și ridici de piston până se ridică supapa total). Așa poți lucra fără grija de a o scăpa, dar să și stea nemișcată când pui siguranțele. E bine ca înainte de a face asta, să faci câteva curse supapei, să vezi daca merge lin, să nu ingrădeasca , semn c-ar fi strâmbă. După ce ai montat arcul, fă proba să vezi daca scapă compresia. Cum? Cu pistonul sus, in faza de aprindere, iei un furtun care să poată etanșa bine la gaura bujiei și sufli pe el, să vezi dacă scapă presiunea. Dacă nu scapă, e perfect ( să ai culbutorii reglați bine). Dacă scapă, verifică culbutorii dacă sunt fără joc (lipsa jocului, ține supapă deschisă), fă-le jocul corect (nu 0,1), rotind de tije să vezi dacă are același joc roată, apoi vezi din nou, dacă mai scapă. Dacă iar scapă, ori scaun ori supapă arsă sau strâmbă. Abia atunci te pregătești de dat chiulasa jos. Pentru liniștea ta, verifică compresia la toți cilindrii. Merge făcut asta cu orice manometru, care depașește 10 bari la cap de scală, cu unul de umflat roțile (după ce le faci un dispozitiv de adaptare la filetul bujiei. Spargi ceramica la o bujie, sudezi o țeavă de ea, in care poți face si o supapă de sens cu o bila si un arc băgate în țeavă, iar in final pui un ștuț de adaptare a dispozitivului , fie manometru, fie cel de umflat roțile, căruia îi pui chiar o valvă alămită. Deci, bujia, țeava în care bagi bila cu arcul (merge și fără arc, că doar inchide jos, lângă bujie), iar în capătul de sus, valva sau direct filetat un manometru. Scoți toate bujiile, montezi chestia făcută in locul fiecăreia pe rând, și dai la automat până se stabilește o presiune maximă (4-5 ture de motor), care ar trebui să fie cam pe la 8-9 bari. Dacă ai la toți la fel, poți să te bați cu pumnul în piept, dar ușor să nu-ți stea inima de bucurie.
mihaitamar
Multmesc mult de ajutor !Pana la urma mi-am pus alt motor pe masina , vad ca trage bine smile.gif , se aude bine , iar pe celalalt il repar si il las , sa fie acolo !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.