Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vreau sa schimb ambreiajul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
johnson22cta
Buna am o dacia 1310L si vreau sa schimb ambreiajul pt ca se tureaza ca nebuna dar viteza ioc. De unde aflu ce tip de ambreiaj sa iau?
ct_71_ccl
salut!

daca e masina din semnatura si nu a umblat nimeni sa schimbe volanta+ ambreiaj(disc+placa+rulment) ai de 200mm.te uiti in gaura aia de la cutie si daca placa e groasa e de 200mm daca nu, e 180mm.cel mai bine daca te-ai hotarit, te duci la mecanic care da jos cutia si vezi clar ce e de schimbat.s-ar putea doar discul daca intra bine in viteza si nu ai sant pe soarele placii.daca sfirie si rulmentul ,schimba-l si pe ala-trebuie sa se potriveasca ,tot asa de 200 sau 180.ambreiaj mai e si de 160mm dar nu cred,ala se monta pe 1300.
johnson22cta
Ea intra in viteza perfect dar in viteza a 5-a desi e turata la 2500 nu trece de 100 la ora. Cam putin zic eu
razvan32
QUOTE(ct_71_ccl @ 18 Mar 2015, 10:57)
salut!

daca e masina din semnatura si nu a umblat nimeni sa schimbe volanta+ ambreiaj(disc+placa+rulment) ai de 200mm.te uiti in gaura aia de la cutie si daca placa e groasa e de 200mm daca nu, e 180mm.cel mai bine daca te-ai hotarit, te duci la mecanic care da jos cutia si vezi clar ce e de schimbat.s-ar putea doar discul daca intra bine in viteza si nu ai sant pe soarele placii.daca sfirie si rulmentul ,schimba-l si pe ala-trebuie sa se potriveasca ,tot asa de 200 sau 180.ambreiaj mai e si de 160mm dar nu cred,ala se monta pe 1300.
*




corect este 170 mm
johnson22cta
Pai si ce inseamna groasa? In mm ma refer ca e prima oara cand ma lovesc de chestia asta.
Darckdgc
In traducere simpla trebuie sa verifici daca ai placa de presiune de aluminiu , dar masina ta fiind din 98 daca de aia zici sigur ai ambreiajul de 200, dar verifica. Dacia mea e din 95 si are ambreiaj de 200. Nu cumpara mastersport facut pe vapor in drum spre germania, breckner sau asam .
johnson22cta
Ms mult. Dacia e din 98. Deci sa caut de 200. Ma ajuta asta mult.
burlacu marian
QUOTE(johnson22cta @ 18 Mar 2015, 11:38)
Ea intra in viteza perfect dar in viteza a 5-a desi e turata la 2500 nu trece de 100 la ora. Cam putin zic eu
*


Nu te apuca de schimbat ambreajul daca intra bine in viteza. Faptul ca la 2500 rot/min nu treci de 100 km/h este normal. Este vorba despre tipul cutiei de viteza, respectiv despre pereche de pinioane pentru viteza a 5-a.
bashtalu
vorba colegului, nu te apuca de schimbat daca nu este cazul. Eu am facut asta si l-am schimbat degeaba, la mine huruiau rulmentii din cutie si am crezut ca e de la ambreiaj, bani aruncati

sunt sanse mari sa ai de 200mm, breakul meu din 96 asa are, eu am luat de Ruen, din targul Vitan

repet, asigura te ca ala e de vina si apoi cumpara

spor!
johnson22cta
Ma duc cu ea la doctor sa ii faca niste probe si dupa aia vad ce cumpar si ce nu. Ms mult de ajutor
PH-06-BOA
Ca se tureaza motorul si ea nu demareaza, adica sa zicem ca ai 60/h si apasand pe acceleratie se duce la 3000 de ture, dar viteza e aceeasi, da, patineaza ambreiajul. Poti face proba si pe loc, turezi la 2500-3000, bagi a IV-a, si eliberezi ambreiajul. Daca motorul continua sa mearga si masina nu s-a miscat, patineaza ambreiajul. Nu tine mult asa, pentru ca infierbanti tot, chiar si priza care poate distruge simeringul, si e o "placere" sa demontezi si cutia. Uita-te pe fereastra de punere la punct a volantei, si daca vezi placa ca e de aluminiu, e de 200, daca e totul negru ca si coroana, volanta disc... ai de 180. Atentie ca, multe se pot rectifica, regenera (volanta cu denivelari la fel ca si placa, daca e din aluminiu). Chiar si soarele daca are uzura adanca de la rulment, se poate face bucsa majorata rulmentului, si va tine mai mult decat a tinut in varianta simpla, originala. Nu trebuie decat sa pastrezi distanta de strangere a discului, adica peste discul nou, asezi placa , iar intre volanta si placa sa ai aproape de 3mm distanta, cand nu sunt suruburile stranse.
johnson22cta
Se pare ca ambreiajul e ok. Am facut un drum la munte si viteza pe autostrada cat si pe pantele de acolo a fost destul de buna. Adica pe a3 am mers si cu 117 la ora in vitza a 5 a la 3200 de ture. Eu cred ca e ok. Dar am alta problema. Si dureaza de ceva timp. La frane. Am servofrana cu icp, 4conducte. Fac aerisirea si la cilindrii si la etrieri si la pompa = frane ok. Merg zilnic frane ok. O las la odihna 2 zile, frane canci. Adica nu mai tine la prima pedala ci la a 2-a. Pana acum nu am reusit sa ii dau de cap. Garnituri la pompa schimbate cat si la servo.
ORIJINAL21
QUOTE(johnson22cta @ 30 Mar 2015, 07:20)
Pana acum nu am reusit sa ii dau de cap.

Garnituri la pompa schimbate cat si la servo.
*




Asta este problema..

Garnituri proaste calitativ.
Nu mai sunt acum piesele care erau odata..acelea vechi de la producatorul de origine.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.