Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cand cade ambreajul la logan ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
radu32

Am un logan diesel ,l-am luat nou,si in present are 7 ani si cca.75 000 km la bord.
M-ar interesa daca poate cineva sa spuna din experienta proprie la cati km cade ambreajul.
espacern
Uzura depinde de stilul de conducere/traseul folosit.....si poate sa depaseasca usor 150000 Km la diesel (cuplu mare).
bucifal
Daca-i circulat 90% prin oras, poti sa te pregatesti de schimb (ambreieri si debreieri multiple, stat in coloana, semafoare, treceri pietoni). Normal cam peste 100K Km.
Poti face o proba empirica, dar de succes: il bagi cu rotile fata intr-o bordura, nu f. inalta sa rupi tot pe dedesubt, si incerci sa o urci/treci cu vit. 1, daca reusesti e Ok, daca patineaza si treci greu, e nevoie de investitii in kit ambreiaj blush.gif
radu32
QUOTE(bucifal @ 24 Mar 2015, 09:18)
Daca-i circulat 90% prin oras, poti sa te pregatesti de schimb (ambreieri si debreieri multiple, stat in coloana, semafoare, treceri pietoni). Normal cam peste 100K Km.
Poti face o proba empirica, dar de succes: il bagi cu rotile fata intr-o bordura, nu f. inalta sa rupi tot pe dedesubt, si incerci sa o urci/treci cu vit. 1, daca reusesti e Ok, daca patineaza si treci greu, e nevoie de investitii in kit ambreiaj blush.gif
*




Da,in general am circulat in oras destul de mult, Clujul fiind unul dintre orasele uneori f aglomerate !

Si,in cazul in care trebuie schimbat cam cat costa o astfel de piesa, plus manopera ???
velceani
250-300 piesele, sa fie vreo 500 ron cu totul, in regie proprie.
pyngi
In mod normal nu se duce in 75.000 orice ai face cu el -inclusiv taxi. (Daca vrei neaparat, il poti strica in cam 30 de secunde...) Eu am 213.000 cu masina si totul este original. Pretul depinde... daca ai ambreiaj hidraulic, atunci rulmentul e destul de scump.
george_scala_2004
nu cade asa, din senin...patineaza, se aud arcurile adica te atentioneaza ca e pe duca si trebuie sa iei masuri...
Fanez
Mie mi-a cazut brusc pe la 40k k, s-a rupt un dinte de la soare. La service autorizat mi-au cerut 1400 lei (nu era inclus in garantie). In regie proprie cu un kit ieftin(pe la 300 lei) si cu manopera unui prieten m-a dus la cca. 500 lei in total . La 1,4 MPI.
radian
Cand calc ambreiajul se aude un huruit. De vreo doua zile. Nu patineaza, nu scartaie. Inca... Ma paste un transplant? Maine am programat-o la consultatie ca mai are cateva mici probleme (usa spate stanga blocata, lipsa masa la semnalizare spate - asta deja e problema clasica la Logan). Masina are 165k km.
Fanez
Ce ai descoperit la consultatie? Banuiesc ca huruitul ala e de la rulment. Da-ne detalii.
radian
Da, rulmentul de presiune, dar nu se cade sa schimbi doar rulmentul fara tot kitul de ambreiaj. Am pornit de la 370 lei kit ambreiaj (marca Valeo) + 250 lei manopera. Evident, un amic, mecanic auto, la garaj...

Apoi, burduf planetara stanga spart, + 70 lei, ulei de la cutia de viteze uzat, negru cu spuma de doua degete. E drept masina are 11 ani, 165k km, si am schimbat uleiul de la cutia de viteze o singura data, acum vreo 5, 6 ani.

Daca tot a desfacut masina, l-am rugat sa arunce o privire si la ce sta in spatele rotilor. Placutele de frana si discurile uzate rau. Discurile, unul din fabrica, adica 11 ani, celalalt schimbat pe garantie la vreun an sau doi dupa nastere. Deci, discuri + placute frane la cele doua roti fata 250 lei. In rest, bucse, planetare, etc, OK.

PLus, ambele usi sapte blocate (nu reactionau la telecomanda), adica doar manopera, fara piese de inlocuit, plus scurt la ambele semnalizari spate, iarasi doar manopera, plus urechea de la capota motor rupta, am schimbat-o acum sase luni. Impreuna cu parbrizul...

In total, am platit 1150 lei, 300 manopera restul pe piese. Omul a lucrat la masina trei dupa-amieze, in total cca. adica cam 8 ore.

Sa ma fwt in ea inginerie, mai bine beam cerneala si invatam sa strang piulete...

Fanez
Nu stiu cine te-a oprit sa bei cerneala. In consecinta huruitul ala era de la rulmentul de presiune, deci ambreiajul a cazut pe la 165k km. Ma mir ca n-ai schimbat discurile de frana pana la 165k.
valioglu
Tine suficient. Daca vreti sa tina adevarat mai dati drumul la cablu, pe masura ce se uzeaza tine tot mai sus si la un moment dat este posibil sa patineze DATORITA CABLULUI.
Ionutexedus
eu l-am schimbat la 120 si atunci era placa sparta, biggrin.gif
Lord Hades
QUOTE(radian @ 21 Nov 2015, 00:19)
Sa ma fwt in ea inginerie, mai bine beam cerneala si invatam sa strang piulete...
*



1. De asta te-ai inscris pe dacia club sa inveti meserie
2. Daca nu ai sculele necesare mai bine nu te bagi ca nu o sa iasa nimic
3. Tre sa ai timp si pasiune. Eu mai am doar pasiune. Cu rimpul m-am boierit atat de rau incat nici macar preaurile nu le mai scutur merg la facut de interior smile.gif
sk100it
Doua intrebari am si eu la colegii forumisti.
1.La inlocuirea kitului de ambreiaj,respectiv,placa presiune,disc si rulment,cutia se da de tot jos? Sau doar se poate departa incat sa umbli la carterul ambreiaj?Singurul lucru foarte deranjant mi se pare planetara stanga,de desfacut de pe cutie.
2.Cum pot verifica planetara dreapta daca are joc,deoarece in viraj stanga,doar stanga se aude o bataie si atunci doar cand vrea ea.Planetara o scot de pe masina,pentru a fi sigur,doar ca nu stiu cum pot verifica jocul din tripode.
Va multumesc .Este vorba de o Dacie Logan 1.4,cu motor K7j.
DR.M
Am si eu exact problema/simptomatologia semnalata de tine cu planetara, aproape de cand era noua masina. Am fost la doua service-uri Dacia cu problema. Este zgomotul tipic de planetara, dar cand se baga sub masina si tot testeaza nu gasesc nimic. Un mecanic mi-a spus ca s-a mai intalnit cu aceasta problema candva la o Solenza, unde au schimbat pana la urma planetara si au constatat ca planetara pe care au demontat-o era cu 2mm mai scurta. Asa circul cu ea de aproape zece ani. Cand se va auzi din ce in ce mai des, mai tare si mai deranjant e recomandat sa o schimb.
sk100it
biggrin.gif Adevarat,nu te contrazic,insa masina asta circula mai mult prin Europa decat in Romania,iar daca se intampla sa cada planetara cine stie pe unde,parca nu ar fi prea sexy.Bine,poate sa se strice orice,dar ar insemna ca sunt niconstient sa plec cu o defectiune de care am cunostinta.Stima
fnp
MCV din 2007, dci 70 cai.

A picat pe la 180.000, a plesnit ceva cand am apasat ca sa plec de la semafor si s-a fleoscait pedala. km i-am facut 1/2 oras 1/2 afara.
Pasdan
65 000 km .A crapat placa!
sobolan
la benzinar crapa la peste 160ooo km daca stii sa-l exploatezi corect....
vet
La dCI s-a dus cilindrul receptor la 190k. Discul si placa inca erau utilizabile, dar am preferat sa schimb totul (pompa ambreiaj, cilindru receptor, rulment presiune, placa, disc). Am 200k cu ambreiajul actual si nu da semne de oboseala. E drept, nici prima data nu a dat. M-a lasat brusc.
tynn
Golanul meu, achizitionat de curand din familie (deci cunosc bine istoricul masinii), are 178k km si ambreiajul este inca OK, cu toate ca masina a fost destul de tavalita. In schimb, am observat ca pedala de ambreiaj tine cam sus, am mai slabit piulita de la cablul de actionare a furcii de debreiere, insa nu prea mult, sa nu intre prost in viteze apoi. Cred ca e un inceput de sfarsit pe-acolo smile.gif
Anina
Încet încet am ajuns si eu la una sută mii km. Si necazurile au început să se adune. Mai ieri mi-a sărit lacul de pe .. acoperiș. Acum observ de ceva vreme o ușoară trepidație a motorului la pornirea de pe loc. Ba de vreo două ori mi s-a oprit motorul. Să fie de vina discul, placa, rulmentul? Mentionez că de cînd am mașina ambreiajul cupla foarte sus. Practic apropape că ridic piciorul de pe pedală ca să cupleze ambreiajul. De aceea e un chin pentriu mine cînd urc pe altă masină sau cand altvineva ( socru-miu ) merge cu masina mea. O turează de numai pînă pleacă de pe loc
tynn
Si e asa greu sa reglezi putin cursa pedalei, prin slabirea piulitei cablului la furca de debreiere?... Fata de un Renault 19 de acum 20 de ani, Logan nu are reglaj automat al cursei pedalei de ambreiaj si periodic necesita reglarea, ca la vechea Dacie 1310.
Anina
Mai domnule tynn, ce să faci, nu toți suntem așa de pricepuți ca dumneata. Dacă ar fi fost așa, nu mai exista acest forum. Apoi, principala idee în postarea mea era de ce apar acele trepidații la plecarea de pe loc și nu unde și cum cuplează ambreiajul. Dar pentru un post în plus ..... O zi bună să ai !
Oldredlady
Arculetele din placa de presiune și-au pierdut caracteristicile de elasticitate, preluare socuri moment cuplare placa ambreiaj cu discul. Sau discul e pe gata, zona de patinare e ,,dura,, (nituri, textura material de frictiune, etc) și la contactul cu placa de presiune (doar otel carbon) se ajunge la un cuplaj de duritate crescută. Probabil, ai un cumul de factori și cauze. huh.gif
george75m
Aveam si eu probleme cu trepidatia ambreiajului la plecarea de pe loc. Desi pare sa nu aiba legatura, problemele au disparut dupa ce am schimbat bujiile.
Oldredlady
Sigur nu e de la bujii radmasa.gif . Problema de trepidație probabil s-a rezolvat prin turarea/accelerarea motorului mai tare la plecarea de pe loc (ruperea inerției), concomitent cu eliberarea pedalei de ambreiaj.
george75m
Poti sa razi cat vrei, dar la mine cauza trepidatiilor la plecarea de pe loc asta a fost.
Oldredlady
Scuze, nu afost cu rautate, emoticoanele astea sunt devine sad.gif
emil_t
Arcul placii de presiune s-a fisurat la 80,000 dupa vreo 5 ani.

24 Jan 2018, 19:40:
Arcul placii de presiune s-a fisurat la 80,000 dupa vreo 5 ani.
brolin77
S-a rupt cablul de ambreiaj in mers,noroc ca am reusit sa ma intorc la "baza" fara ambreiaj.Logan 1.6 16 v cu 160.000 km la bord.Ma gandesc sa schimb tot kitul de ambreiaj caci nicioadata nu a fost schimbat.Deasemenea as schimba si cablul de acceleratie cine stie cat de uzata e.Ma si gandeam daca se rupea intr-o depasire sau undeva pe drum departe de oras.Voi ce parere aveti,cu ocazia asta sa schimb tot kitul +cablul de acceleratie?
george75m
Daca nu patineaza ambreiajul, nu vad rostul sa-l schimbi.
Cablul de acceleratie cu probleme agata, adica are fire rupte. Asta e ieftin, asa ca e mai la indemana de schimbat, daca vrei.
brolin77
Ambreiajul nu patineaza doar cablul s-a rupt.Schimb doar cablul acum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.