Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Dacia 1300 - alimentare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Executron
Salutari!

Am si eu o problema cu Daciuta mea.

Dupa cateva ore de mesterit la ea:

1. Nu vroia sa porneasca. Am mesterit putin, am scos laba de urs. Dau la pedala de acceleratie... Si nu baga benzina in carburator pe la stutul ala mic.... Nu pornea.

Am bagat benzina cu seringa in carburator si pana la urma a pornit.

2. Ma plimb cu ea, totul ok. O opresc si apoi, dup 5 minute, vreau sa pornesc din nou. Nimic. Invarte electromotorul, dar nu porneste.

3. Fiind deal, am pornit-o impinsa, plecand imediat.

4. Ajuns acasa si oprind-o, tot nu porneste deloc.

Am demontat capacul de carburator, si are benzina full la plutitor. Jiglerele nu sunt infundate.

Practic nu vrea sa porneasca, dar odata pornita nu se opreste si merge normal.

Daca ma puteti ajuta cu niste idei!

Multumesc mult!
razvan32
ai verificat platina? sa nu fie impuscata. sa fie reglata la 0.4 mm
claudiuploiesti
E posibil sa fie de la pompa de sprit din carburator
Executron
Inca nu am rezolvat problema din lipsa de timp sad.gif

Pompa de sprit e cea din carburator corect (am atasat o poza cu ea). Exista vreo metoda s-o verific?

Intrebarea este cum ar trebui sa fie jetul de benzina atunci cand dau la pedala de acceleratie, fara motorul pornit?

Multumesc frumos.
Executron
Si azi am umblat la ea cu ajuorul unchiului meu.

Am mers cu ea 10 km, totul perfect. Am ajuns acasa, am oprit-o si dorind s-o pornesc peste 1 minut nu a mai vrut sa porneasca neam.

Precizez ca azi dimineata a pornit la sfert.

Unchiul meu mi-a recomandat sa scot o fisa, sa o tin relativ aproape de capu bujiei spre a vedea daca imi da curent. Nu s-a intamplat nimic, dand la demaror.

Pare a nu da scanteie... Dar nu imi explic cum atunci cand e rece porneste bine mersi si nici nu-mi face probleme in mers.

Ceva sfaturi va rog? smile.gif
bygy007
incepe cu bobina de inductie , delco , fise , gaseste cauza de nu da scinteie
Executron
Fisele nu cred.... O sa incerc sa caut o bobina si un delcou nou. Care e ordinea in care ar trebui sa procedez? Bobina intai sau delcou?
victor394
Am avut si eu aceeasi problema. Nu pornea la un minut dupa oprire. Deci nu porneste cu motorul cald. Am citit intr-o carte mai veche despre asta. Ca sa porneasca dupa un minut sau doua de la oprire, trebuie lasata la ralanti 3-5 secunde inainte de a taia contactul, ca sa se consume excesul de benzina din circuitul de alimentare in conditii de accelerare si sa nu inece carburatorul. Daca nu se respecta cele 3-5 secunde de ralanti inainte de oprirea motorului, nu va mai porni decat peste circa 30 minute, cand se mai raceste alimentarea. Sunt niste pasi de urmat la pornirea motorului cald sau rece, in diferite conditii de temperatura exterioara, care sunt trecuti in unele carti. Am citit pe un forum ca si un Mercedes pornea greu ("pornire greoaie") cu motorul cald, si m-am lamurit ca nu este o problema specifica Daciei. Evident, nu este garantat ca asta este solutia. Pot fi si alte probleme, la bobina de inductie de exemplu.
bygy007
pai si ce te opreste sa masori fisele , 10 15K e ok , noi au 5-7,5k
Executron
Lipsa unui aparat de masura, desigur smile.gif

Voi cumpara si fise noi, daca gasesc ceva mai bun.

Primele achizitii vor fi chiar acestea, fise, si delcou. Apoi trec la bobina.
bygy007
pai unul este cit setul de fise sau un capac de delco , asa sa iti faci o idee
Executron
Desigur, problema nu e costul ci ca nu sunt sa-l folosesc. Dar poate cu ajutorul vostru o sa ma descurc, ca de mult vreau sa-mi cumpar unul.

In alta ordine de idei.

Azi masina a primit asa : fise noi, capac delcou nou si platina noua.

Nu am avut lera de masura dar am pus-o asa cu un carton subtire si merge f. ok si mult mai rotund decat inainte (probabil fisele erau f.f. imbatranite).

INSA problema tot nu pare sa se fi rezolvat.

I-am dat o cheie acum 5 minute si desi avea destula benzina tot nu a pornit. Parea sa invarta motorul cu benzina insa nu primea scanteie.

Sa schimb bobina urmatoarea?

P.S. Ma gandeam sa nu fie si vreo problema de la baterie sau contact...
bygy007
pai vezi daca cind invirte electromotorul ai tensiune pe bobina de inductie
Executron
OK bygy, iar daca exclud bobina cam ce-ar trebui sa mai incerc in continuare?

Ar trebui sa-mi dea scanteie fisa cand o apropii de bujie cand dau la automat nu? (ca metoda alternativa de testare pana fac rost de un multimetru).

P.S. Pana fac rost de un multimetru smile.gif

13 Jul 2015, 19:07:
Masina remi-rece. Porneste la a II-a cheie. Merge rotund frumos. Ma plimb 5-6 km cu ea pana se incalzeste. O opresc. Cand vreau sa pornesc.. nimic... Dau 5-6 chei nimic.

Eu nu inteleg care poate fi ratiunea pornitului f. ok la rece si la cald nimic.
maho
Pune mana pe bobina dupa cei 5-6 km, vezi cat e de fierbinte. Mai e si posibilitatea s-o inneci cand vrei s-o pornesti din nou - ai amestecul bogat ?
bygy007
singura care o vad in situatia asta este bobina
pune un bec le borna + abobinei si masa si vezi daca se aprinde (sa pul la firul rosu, nu la ala care se duce la platina)
Executron
@mago. M-am gandit si eu la problema aceasta, la amestecul bogat... Nu stiu exact cum si ce as putea sa verific. Daca imi poti da niste sfaturi ca pentru un incepator in ale Daciei 1300 as ramane dator smile.gif

@bygy buna ideea cu becul. imi poti spune daca e ok sa fie un bec normal de 220V?

Bobina din ce-am vazut are deasupra 2 borne. Una care are masa si una care se duce la platina (fir albastru la mine).

Nu am inteles la ce te-ai referit cand ai spus "sa pul la firul rosu, nu la ala care se duce la platina".

Masa becului s-o iau de la baterie? Sau de la borna de masa a bobinei?
maho
Pai e vorba (in ipoteza unui carb. reglat corect, cu jicloare in mintile lor) de pornirile masinii (la rece si la cald, vara si iarna):
-daca n-ai pornit masina de mai bine de o saptamana, dat la coada pompei ("la cama") ca sa aduci ceva benzina in cnc;
-vara, motor rece: soc tras la ~1/2 (poate putin mai mult), dupa ce-a pornit, impingi putin socul, dupa vreo 4-5 min. de tot;
-vara, motor cald, imediat (max 5-10 min) dupa oprire - n-a apucat benzina sa se evapore din cnc: fara soc, fara acceleratie;
-vara, motor cald, la ~ 15-30 min dupa oprire - s-a cam evaporat (de la caldura) benzina din cnc, benzina impinsa de pompa va intampina presiune de vapori, => intai apesi la max. pedala de acceleratie, si asa dai la cheie (sa contracarezi efectul "vapour lock");
- iarna, la rece, tragi socul complet;
- la cald, ca si vara.
Pare complicat, da' nu e, te obisnuiesti.
Executron
Multumesc frumos maho! Le-am notat!

LE: Am mers la masinuta sa vedem cum merge dupa ce s-a odihnit cateva ore.

Dau la cheie... nimic. Cheie 2 lunga. Nimic. Cheie 3. Nimic.

Tot am eu un feeling ca n-are benzina. Dau de 2 ori la cama.

Porneste la prima cheie. Opresc de 4 ori si pornesc. De fiecare data pleaca dupa 1 invartire a motorului. :|
vladut88
Becu il pui de 12 volti , il pui la firul de la bobina care nu pleaca la delco, eu zic ca bobina ta e in moarte clinica
bucatzel
In primul rand, daca n-as fi compilat lista de linkuri cu probleme des intalnite.

Vezi prin astea, iti explica pas cu pas cum se regleaza tot ce te-ar putea privi pentru problema ta.

QUOTE(bucatzel @ 2 Aug 2011, 11:22)



QUOTE(Executron @ 13 Jul 2015, 20:40)
Tot am eu un feeling ca n-are benzina. Dau de 2 ori la cama.

Porneste la prima cheie.
*



Posibil sa fie o combinatie de doua. Vapor lock-ul de care zicea maho + pompa de benzina scapa putin, si cand sta masina, incepe sa curga inapoi spre rezervor benzina de pe furtunasul de la pompa la carburator. pana se amorseaza inapoi toate, te scoate din sarite.
maho
Mda, in 5-6 km n-ar trebui sa se-ncalzeasca motorul in asa hal incat sa se evapore benzina din carb, parca n-a fost asa canicula zilele astea.
Poti face o chestie (unii o agreaza, altii nu; eu am facut-o si nu regret): iti pui un filtru transparent pe furtun, intre pompa si carb. In functionare e cam la 1/2, putin peste, cu benzina in el; daca-i full, motorul e gata sa se innece, daca-i gol n-ai benzina nici in carb. Macar stii o chestie (cum zice bucatzel, sa nu tina pompa).
Executron
Multumesc mult pentru sfaturile deosebit de utile.

In dimineata aceasta am facut testul cu becul!

Am conectat, intai de toate, un bec de 12V la bornele bateriei sa ma asigur ca am montat firele cum trebuie la bornele becului.

Apoi am montat borna de + a becului la borna bobinei care NU se duce la delcou. Borna de - a becului am legat-o la borna - a bateriei.

Dand la automat, NU mi s-a aprins in niciun mod becul.

LE : Am cumparat o bobina noua... Am montat-o. Am schimbat si pompa de benzina (aveam una noua). Am montat un filtru transparent pe traseu, am schimbat si furtne totul e perfect!

Pornesc masina, porneste f. bine, n-am mers niciodata asa rotund. O scot din curte sa ma plimb... Merg.. 2 km. O opresc. Nu mai porneste. Dau de 2 ori la automat si porneste... Apoi dupa 1 km se opreste in mers. Filtrul era gol de benzina.

Pana la urma am pornit-o impinsa si apoi am mers f. turata pana acasa, mergea f.f. urat, daca lasam acceleratia se oprea si masina. Acum nu mai porneste.

I Luv Dacia smile.gif)

Tind sa cred ca acuma e ceva de la alimentare, prin carburator ceva dereglat.
sebymesteru
Pai ce sa fie din carburator daca spui ca nu aveai benzina in filtru? Nu e clar ca pompa nu aduce benzol din rezervor? Si asta poate fi din cauza ca: nu mai ai benzol suficient in rezervor,ai mizerie pe fundul rezervorului si iti infunda conducta de tur sau retur,ai furtunele care fac legatura intre rezervor si conducte crapate si trage aer fals si dezamorseaza pompa. Saaaau....e naspa pompa biggrin.gif
Executron
Dap! Cred ca pompa de benzina facea fente, am pus-o pe cea veche si si-a revenit. Insa carburatorul in continuare pare sa refuze sa se conformeze, masina in final pornind fara probleme, la sfera, insa se opreste in 2-3 secunde daca n-o accelerez.

Macar am eliminat problema cu bobina biggrin.gif
maho
Mai e ceva ce poate n-ai luat in considerare: ralantiul (la ~ 850-1000 rpm) se regleaza cu motorul cald. Ai lasat sa se incalzeasca putin motorul inainte de a pleca ?
bygy007
QUOTE(Executron @ 14 Jul 2015, 13:20)
Apoi am montat borna de + a becului la borna bobinei care NU se duce la delcou. Borna de - a becului am legat-o la borna - a bateriei.

Dand la automat, NU mi s-a aprins in niciun mod becul.

*


schimba contactul electric de acolo e problema , sau mai fa proba cu becul si cind nu se aprinde trage un fir de la + baterie si vezi daca porneste
Executron
@maho. Cam da! L-am lasat 5 minute. Oricum pe drum a mers IMPECABIL. Si eram si 4 in masina si tragea excelent (am luat prieteni cu mine simtind c-o sa am nevoie de cineva sa ma impinga biggrin.gif)

@bygy. Nu am explorat aceasta varianta. Will do! Din pacate mai greu sa gasescu un contact bun sa-l schimb.

Daca am inteles bine, testul cu becul il fac cat timp e legatura dintre contact si borna bobinei, corect? Deci practic leg un bec in paralel sau cum se numea smile.gif

Tu imi spui ca atunci cand se mai repeta povestea sa leg un cablu direct de la + bateriei direct la borna bobinei care nu conduce la delcou ca s-o fac sa functieze direct nu? Asta cat dau la automat.
bygy007
problema este cind este cuplat pe electromotor nu mai alimenteaza si bobina de inductie
ca sa fii sigur pune becul cum l-ai pus mai sus (+bobina si masa ) cind nu se aprinde pui un fir de la + baterie la + bobina
Executron
Am inteles! Schimb si contactul, mai schimb si carburatorul, inca 2-3 piese si am masina noua smile.gif)
Daciaa97
Asa e la dacia.. pana nu schimbi mai multe piese, nu merge bine ! smile.gif)
Executron
Si ca nu las lucrurile nefinalizate, toate problemele s-au rezolvat schimband carburatorul smile.gif Probabil avea nevoie de o curatare temeinica, insa tinand cont ca am dat 25 de lei pe un carburator f. bun, nu se justifica.
maho
Asta nu inseamna ca tre' sa-l arunci pe cel vechi. Bine ca s-a rezolvat totusi.
Executron
Nici nu am vrut sa insemne asta. A fost introdus in stoc, sperand sa vada o zi mai buna smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.