Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 TLX '89
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
mesteru surubel
Dupa principiul mai bine mai tarziu decat niciodata , a sosit momentul sa imi prezint si eu una din daciile din dotare , dacie care sa nascut conform actelor in 1989 , a luat drumul occidentului iar prima inmatriculare in tara a fost in 23.09.1995. Pana la mine a mai avut parte de 2 proprietari , primul suspectez ca fiind si cel care a adus-o inapoi in tara (probabil un fel de comerciant de masini al vremii) fiind conform actelor doar 3 saptamani posesorul ei. Cel de al doilea a tinut masina pana la trecerea lui in lumea celor drepti iar eu am cumparat masina de la sotia domnului. De aici povestea intra oarecum in cursul firesc al tarii noastra doamna , la o varsta respectabila doreste sa vanda masina copiii acesteia vad o oarecare valoare in masina in momentul in care este cineva interesat de ea. De aici aventura , masina am gasit-o dintr-o greseala , intr-o seara cautand loc de parcare mi-a sarit in ochii chiar la doua blocuri distanta de locul unde locuiesc , de aici am recurs la cautarea proprietarului si de aici bucuria de a afla ca masina este de vanzare. Dupa indelungi negocieri am o suma agreata de ambele parti si am achizitionat masina. De aici proprietara a inceput sa relateze povestea masinii , cum ca masina a stat in garaj pe perioada cat au detinut-o , iar dupa trecerea in nefiinta a sotului nu si-a mai permis chiria garajul fapt pentru care a adus-o in fata blocului. Masina am cumparat-o la 27mii si un pic de kilometri , kilometri facuti in cele 3-4 plimbari pe care le faceau vara la casa parinteasca undeva pe langa buzau si o data toamna pentru aprovizionarea gospodariei. O data cu masina doamna mi-a mai oferit si portbagajul de piese de rezerva adunat de sotul dumneaiei , pe principiul in caz de nevoie sa ai de unde sa iei

De acum incepe aventura , din mai anul trecut si pana acum masina a stat din nou in garaj la o odihna zic eu bine meritata , de saptamana viitoare fiind programata sa iasa din nou la lumina si la un proces de revizurire/reconditionare/reparare
Ca plusuri masina este destul de inchegata , nu necesita interventii de tinichigerie , unica rugina fiind sub eleron de cauciuc , nu a avut parte de foarte multe inventii romanesti dar din pacate prea multul timp liber avut la pensie de fostul proprietar a reusit sa isi puna amprenta prin a vopsi toate ornamentele/emblemele/protectiile la pensula urat si intr-un strat foarte gros

Ca minusuri pot enumera lipsa GMVului , primit in portbagaj cu radiatorul original al masinii , din spusele doamnei ar fi spart , montarea de inaltatoare pe spate si al doilea rand de arcuri subtiri pe punte(nu pot sa imi dau seama ce au vrut sa faca) , stergatoare nefunctionale (nici treapta 1 nici 2 , dar surpriza temporizatorul functioneaza corect) , cutia de viteze functioneaza intr-un univers paralel stiut numai de ea , etrieri de fata destul de intepenit (mai mult ca sigur de la prea mult stat)

Ca plusuri toate ornamentele prezente si corecte echiparii masinii , in stare buna si foarte buna , interior impecabil foarte bine protejat si conservat , caroserie inpecabila dar cu numeroase retusuri tot facute in excesul de afirmare al mosului probabil si tot la pensula realizare , probabil va primi o revopsire integrala asta in limita timpului disponibil , un set de canade late noi noute niciodata montate pe masina , acestea vor ajunge pe celalalt tlx al familiei iar pentru aceasta am un set de jante elba pregatite , plus multe altele care nu imi vin momentan in minte , le voi adauga in postarile urmatoare

Si cum prea multa vorba plictiseste este timpul sa adaug si poze cu margaritarul pe numele ei dat de fostul proprietar Perluta(stati linistiti nici eu nu gasesc logica numelui la o masina albastra ca cerul vara)
DACIOTUL_97
Ma bucur sa vad ca apar tot mai multi posesori de ochelariste in stare buna,si mai ales nemodificate.Masina arata foarte bine,e superba! Iti doresc cat mai multi km fara nici un fel de problema,cu ochelarista din dotare! biggrin.gif
Raul90
Felicitari. Arata foarte bine. Dupa parerea mea un polish profesional te-ar scuti de o revopsire.
mesteru surubel
va multumesc pentru aprecieri

raul90 : nu stiu ce sa zic legat de polish profesional , sunt sceptic deoarece in urma fiecarei spalari mai curge un strat de vopsea parca ar fi fost vopsita cu acuarela nu vopsea auto , de aici si teama de a nu se transforma in norisori
razvan1985
exact la fel mi se intampla si mie,la fiecare spalare,se face strada crem(a mea fiind crem),spor la "surubarit"! smile.gif
Alex 23
Foarte frumoasa masina, s-o stapanesti sanatos. Masina este model 88 avand elementele specifice. Si eu te-as sfatui sa incerci cu un polish semiabraziv sa-ti faci o parere despre vopsea, ar fi pacat s-o revopsesti integral. Cat despre bari si ce a mai pensulat mosulica, se fac usor. Este 1.4?
Poate prezinti si celelate masini.
1310CL
Superb exemplar,si starea in care se afla la fel !!! Intradevar,asa am avut si eu doar ca era '88,probabil s-a continuat si prin '89.

Sa o stapanesti sanatos,este o comoara !!! Multi km fara probleme,o sa urmaresc cu drag jurnalul tau de bord !
razvan32
foarte frumoasa masina. imi place cum arata.
uite aici si masina mea: http://www.daciaclub.ro/DACIA-1990-t201630.html
tavi_dacia1100
Frumoasa masina, felicitari pt. achizitie!

Pe serii ce scrie? Ca mie imi pare a fi '88.
mesteru surubel
alex 23 : legat de vopsea o sa incerc un polisat profesional dar este foarte posibil sa o revopsesc integral , tin foarte mult la aspect sa fie impecabila , dar vom traii si vom vedea sunt foarte multe variabile in joc. Legat de motorizare , da este 1.4(cod motor 102-00) cutie cu 5 viteze cu grup scurt

1310cl : multumesc pentru aprecieri , da asa suspectez si eu a fi un 88 , sincer nu am studiat placutele masinii absolut deloc

razvan32 : foarte frumoasa masina ta , sa o stapanesti sanatos si la cat mai multe plimbari cu ea

tavi_dacia1100 : nu am verificat decat seria de caroserie sa fie in regula la cumparare , zilele astea cand o voi scoate de la hibernare o sa verific placutele de identificare
iulica89
Si eu sunt de parere ca decat o masina la vopsea originala(care se curata in galeata in care clatesti buretele-patit la ambele dacii-asta bleu si aia verve-ex bleu la lel) mai bine una revopsita profesional.
Si mai bine mai "pierzi" o saptamana si demontezi (mai mult departezi) conducte, cabluri si altele de pe dedesubtul masinii si din interior, si ii mai dai doua trei straturi de emaur bleu dupa ce ai curatat-o bine.
Spor la treaba!
mesteru surubel
daca tot e vreme frumoasa am zis sa si profit de ea , de astazi a iesit masina de la hibernat , a primit asigurare , dupa stilul cunoscut a trebuit sa cedeze bateria deci a primit si baterie noua , itp-ul in schimb trebuie sa mai astepte pana saptamana viitoare

in schimb a primis faruri noi originale elba , lucasurile de pe aripile fata la fel elba , butonul original de la temporizarea stergatoarelor

intre timp mai caut un radiator mare de cupru(al ei original are mai randuri de celule sparte) , lucasurile rosii pentru spate , luasuri de bara si butonul original din masina de la gmv

si o poza cu tablita de identificare a masinii
mesteru surubel
usor usor se incearca pe depiln remedierea problemelor de ordin estetic ale masinii , masina a primit manere de usi butoanele de deschidere si ornamentele de plastic originale , noi , gasite ratatice intr-un magazin de piese dacia , o macara de geam UAMT noua pentru sofer (cea originala scapa la ridicare dar nu imi pot da seama de ce daca dantura este perfecta) , poate sa imi explice cineva de ce macaraua originala are doua arcuri si cea care am cumparat-o doar unul singur ?

totodata a mai primit un set de stergatoare noi bosch , dar mai caut un brat de stergator UAMT poate are cineva ratacit , embleme noi , la fel nu sunt foarte fericit ca este cu 1410 , poate are cineva una cu 1310 o ofer pe aceasta la schimb

acum dilema cea mai mare am gasit un set de jante elba la un pret zic eu decent , acum intrebarea sa le reconditionez pe acestea si sa le montez pe masina sau sa reconditionez jantele canada originale ale masinii ?

26 Apr 2015, 22:39:
si o poza cu jantele
Raul90
lasa-i jantele canada, eventual poate gasesti un set de 5,5j.
Alex 23
Vor da bine jantele Elba pe mașină și poți restaura și canadele pe care sa le pui la ocazii.
DACIOTUL_97
Mai bine dadeau niste CMS-uri wink.gif
tavi_dacia1100
Tablita de sub butonul de la temporizator era originala.

Clantele nu erau cumva de metal (cele originale)?
mesteru surubel
tablita de la temporizare este o inventie a fostului proprietar , probabil din prea mult timp liber

in 89 din pacate manerele si butoanele sunt deja din plastic , pe celalalt tlx care este din 87 intr-adevar are manere si butoane metalice negre , daca as gasii un set in stare buna as fi tentat sa fac conversia si la aceasta


ca o paranteza comparand cele doua dacii detinute as putea zice in decursul a 2 ani diferenta apar elemente distinctive ale celor doua masini
tavi_dacia1100
Referitor la tablita, nu era o intrebare, ci o afirmatie. Chiar e originala.
mesteru surubel
momentan din lipsa de timp , lucrarile nu avanseaza cum as dorii dar e bine si asa pana la urma

revizuit sistemul de racire , radiatorul original a fost mult prea colmatat asa ca am renuntat la el si am reusit sa fac rost de altul , remontat gmv-ul , functioneaza perfect , ocazie cu care a primit termocupla noua , antigel proaspat , termostat nou , totul functioneaza in parametrii optimi , ar mai fi de vopsit radiatorul dar lucrare amanata , probabil pana va merge si masina la vopsit atunci fiind necesara inca o demontare

si o rearanjare a grilei si ochelarilor de far , e mult mai bine zic eu , fata de unde am plecat , dar nu sunt multumit 100% farurile de pe stanga stau foarte ciudat

plus multe alte cadouri pentru masina printre care si un borcan nou de apa
DACIOTUL_97
QUOTE(mesteru surubel @ 8 May 2015, 00:11)
farurile de pe stanga stau foarte ciudat

*



Nu s-au mai putut regla sub nicio forma din suport ?
mesteru surubel
ar mai trebuii date spre stanga dar nu mai permite rama metalica pe care stau , o sa le mai iau alta data la mana , momentan sunt ok asa

au venit jantele de la reconditionat comparativ inainte si dupa , plus anvelope noi , montat echilibrat tot meniul
Adrian Frigo
Ce frumoase sunt! wub.gif cât te-a costat recondiționatul lor?
razvan1985
QUOTE(mesteru surubel @ 9 May 2015, 00:42)
ar mai trebuii date spre stanga dar nu mai permite rama metalica pe care stau , o sa le mai iau alta data la mana , momentan sunt ok asa

au venit jantele de la reconditionat comparativ inainte si dupa , plus anvelope noi , montat echilibrat tot meniul
*


cat a costat reconditionarea jantelor,si ce operatiuni a impus aceasta?(daca se poate face public,bineinteles) smile.gif
mesteru surubel
am avut sa zic asa norocul ca jantele sa fie la starea lor originala , prima data au fost decapate pentru inlaturarea plasticului/lacului original , sablatate fin cu bicarbonat , vopsite gri , izolate si vopsite negru , ca pret nu stiu sa zic pentru ca au fost facute la munca

si cateva poze la intalnirea dacia
DACIOTUL_97
O sa mai revi la canade ?

Oricum arata foarte bine masina per ansamblu.
mesteru surubel
canadele originale nu stiu daca vor mai ajunge vreodata pe masina

da as trece in orice moment la un set de canade late , momentan caut sa cumpar unele in stare cat de cat ok sa le pot reconditiona si sa le pregatesc pentru anul viitor

daca nu in cel mai rau caz acestea vor trece pe celalalt tlx si canadele pe aceasta , oricum la ora actuala asta este cea mai mica problema
95bogdi
faina dacia smile.gif m-am uitat la ea smile.gif foarte faina !
Daciotul_98
+un stapan de treaba si amabil biggrin.gif cool.gif
Equinox
Arata foarte bine masina!
Imi plac mult si cum au iesit jantele smile.gif

Singura chestie care as faceo ar fi vopsirea suruburilor de la fusta de plastic in negru.. smile.gif
mesteru surubel
nu am mai postat de mult timp , dar nici prea multe nu s-au intamplat din lipsa de timp , asa ca masina mai mult a stat la hibernare. Intr-un final s-a facut timp si pentru ea , asa ca a primit o revizie a sistemului de aprindere (capac , rotor , platina si aprindere gotronic) , o revizie a sistemului de franare pe fata (reconditionat etrieri cu pistonase noi si placute de frana , schimbat lichid de frana , se simte o diferenta enorma la franare , acuma chiar ne si oprim) , inlocuit bucsi tiranti , inlocuit pompa de benzina cu una valeo (din vari motive a masinii s-a gandit sa cedeze) si o problema personala curatat pana la ultimul detaliu compartimentul motor
Adrian Frigo
QUOTE(mesteru surubel @ 19 Sep 2015, 08:21)
... reconditionat etrieri cu pistonase noi  ...

Un cod la kitul de reparație de Autofren se poate? rolleyes.gif
mesteru surubel
trebuie sa caut cutiile de la kitul de rapartie cand ajung pe la garaj

masina a fost prezenta la kronstadt classic rally , o experienta interesanta alaturi de oameni minunati , o plimbare foarte placuta in compania dacie , cu mici probleme tehnice pe final. si cateva poze
deceneu32
Felicitari!
Foarte frumoasa masina! smile.gif
Lot pentru export:numar de echipare 222(RDG,Ungaria,Cehoslovacia,Iugoslavia,URSS)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.