hai ca fac eu mai multa lumina imediat
Daca vrei neaparat sistemul de aprindere de dacia LI , iti trebuie carcasa de ambreiaj, senzorul de turatie , volanta, distantierul de la electromotor, calculatorul de injectie.
Acuma calculatorul functioneaza in parametri daca are toti senzorii conectati, altfel intra intr-un mod de avarie (cand se aprinde becul din bord).
Deci dupa parerea mea ar trebui sa ai si toti senzorii conectati la el, adica:
sonda lambda, senzor temperatura aer, senzor temperatura lichid racire, senzor pozitie clapeta.
Aprinderea este comandata de turatia motorului, dar din cate am inteles din cartea tehnica, si de pozitia clapetei de acceleratie.
Concluzia e ca nu prea merge pusa doar partea de aprindere pt ca ai nevoie de cam toata instalatia de la care sa anulezi partea de injectie. Dar si daca ai face asta, nu ai cum sa pastrezi doar senzorul de pozitie a clapetei si totusi sa pui un carburator pt alimentare.
In plus, ECU-ul este un model foarte vechi la care nu pot umbla deloc la curbele de avans, lucru care este absolut necesar cand faci modificari la motor de genul compresie, carburator mai mare sau alta axa cu came.
Eu unul n-as face asta. Am o dacie pe injectie si sistemul e slab ca performante. In plus, daca se uzeaza motorul, nu ai cum sa ii dai avans mai mult, cum se face la carburator, ca sa nu mai dea in nas.
Delcoul e un sistem destul de bun pt scopul pe care il are si daca il reglezi cum trebuie cu un stroboscop, aduce performante bune. In plus, tot cu un stroboscop, poti sa ii setezi orice curbe de avans, ceea ce e foarte util.
Si mai e si chestia ca ECU-ul de dacie a fost setat pentru norme de poluare Euro2 ceea ce inseamna ca merge cu avans mic, probabil sub cel optim ca sa nu dea noxele mari.
si ca sa raspund la o intrebare din primul post, bobina nu merge pusa doar era pt ca este de tipul wasted spark, adica ECU-ul are doar 2 iesiri pt 4 bobine si le comanda cate doua, deci apar doua scantei, doar ca una e la cilindrul care trebuie si la cealalta la un cilindru care e in evacuare.
@Aditza,
Regulatorul de presiune nu se elimina, pt ca debitul de benzina e dat de timpul de injectie iar asta e calculat in functie de presiunea benzinei care in carte spune ca tb sa fie 0.9-1.1 bari.
Daca tu vei scoate regulatorul, debitul injectat va fi complet aiurea in functie de cat baga pompa. Probabil motorul va merge inundat cu benzina.