Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iuli_96
Salut!
Am si eu o problema cu o daicie 1310 pe GPL.
Aceasta porneste la cheie,dar dupa ce motorul se incalzeste la orice intersectie in care este nevoie sa apas ambreiaj-frana,motorul moare.Daca s-a oprit,nici ca nu mai porneste pana ce nu se raceste.Tin sa mentionez daca aprind farurile/semnalizarea/stergatoarele motorul da sa se opreasca.A fost schimbata o electrovalva de pe plaman...sa fie din ea?
cris06
Verifica partea de admisie sa fie complet etansa (fara pierderi de vacum).
thundercar
Cum a spus colegu mai sus verifica la partea de admisie si debitul la gaz mare/mic posibil scurt la electrosupapa eventual (pe carb) platini dereglate.Si daca e pe carburator incearca asfel cand e cald motorul : dai la automat daca nu porneste iei contactu o dai din buton pe 0 apoi stai cu mana la buton dai la automat accelerezi si cand da sa plece o dai imediat pe gaz.Pana am reglat gazu asa o porneam.poti sa incerci si cu filtru aer luat.Sta la relanti?
iuli_96
Faza cu pornitul din buton mergea inainte sa ii schimb electrovalva de pe plaman.(cea vechea avea o placa de fier,iar asta nu are...sa fie din cauza aia?)..dupa ce sa incalzeste motoru,o scot din viteza si o las la relanti merge,dar numai daca nu este prea fierbinte motorul.Fiind pe liber,daca apas ambreiaj-frana moare motoru,asa face si daca aprind luminile/semnalizarea/stergatoarele.(daca sa oprit nu mai porneste doar sa ii pun benzina in carburator,chiar si atunci cand ii pun benzina,daca este prea cald motorul nu porneste)
Si gazul a fost reglat in toate modurile si tot nu-si revine.
thundercar
la rece porneste usor? si pana sa schimbi electrosupapa facea asa?incearca pe benzina.
iuli_96
La rece porneste la cheie.De cand am schimbat electrovalva imi face probleme,iar pe benzina merge normal,nu face figuri.
De multe ori cand alimentez,cei de la GPL imi spun ca butelia este plina...(dar nu are de unde),sa fie plina cu aer si sa afecteze si pornirea la cald?
thundercar
Daca o lasi la relanti se opreste? las-o sa se incalzeasca pana cand se opreste apoi ia o surubelnita da jos furtunu de la carb si pune contact vezi daca vine gaz ,verific-o pe aia de pe caroserie ca are o sita si sa nu fie infundata.si de ce ai schimbat-o pe cea veche?ce instalatie de gaz ai
iuli_96
Instalatia este Marini,
Am schimbat electrovalva pentru ca se topise,am ramas in miljocul strazii cu ea si nu mai pornea,si am observat ca s-a topit intr-o parte.Acum,cea de pe plaman nu este la fel,adica nu are acea placa de fier pe ca o avea cea veche.
La relanti sta,dar daca se incalzeste si incerc sa pornesc luminile,semnalizare,ceva care consuma curent,motorul da sa "moara" sau daca este pe loc si actionez Ambreiaj-frana se opreste.
thundercar
daca ti-a topit electrosupapa e din buton sau fire .scoate butonul din mufa ia un cablu de 5 cm dezizolat la capate si baga un cap la firul rosu de pe mufa si unul la albastru si porneste-o .da vezi sa nu lasi contactu pus mai mult de 5 secunde ca o ineaca .daca se ineaca si termini bateria impinge-o sau inainte sa faci cum ti-am spus mai sus impinge-o cand e calda si nu mai porneste
iuli_96
Nu cred ca e de vina butonul...cand am schimbat electrovalva am schimbat si butonul.Normal,eletrovalva trebuie sa se incalzeasca cand este motorul pornit?
thundercar
trebuie da putin ca se incalzeste de la plaman cand circula apa in el.cat de tare se incalzeste si daca apesi doar frana se opreste?la ea e din instalatia electrica daca se opreste cand pornesti un consumator electric.daca o turezi la 5-6000 merge corect turometru?
iuli_96
Dupa ce merg cu ea pe gaz,dupa un timp electrovalva de pe plaman frige incat nu poti tine mana pe ea.
Cum am zis,cand pornesc un consumator de curent alectric (faruri,stergatoare,semnalizare) motorul merge din in ce mai prost si da sa moara+ de asta turometrul o ia razna.Cu ceva timp in urma nu-mi mergea clanxonul,acu 2 zile mergea,azi, iar nu merge.Cand e la relanti,turometru sare de la 10 la 30 si daca mai pornesc ceva acesta sare continuu
In legatura cu frana,cand o apas motorul da sa moara,si daca s-a oprit cand este motorul cald nici ca mai porneste(acest lucru se intampla deseori lin intersectie).
Adrian Frigo
Vezi că ai masă proastă!
iuli_96
Masa proasta? Nu cred...
Ieri a fost plecat tata cu ea si mi-a spus ca a invartit de surubul sau ce-o fi de pe electrovalva(cel din miljoc) si nu a avut probleme cu ea.
Astazi,cand ma aflam in intersectie si am apasat ambreiaj-frana poc..motoru mort:)) i-am pus benzina in carburator si cand i-am dat cheie a durat putin pana a pornit,aveam acceleratia la fund si timp de 4-5 secunde nu se tura,iar deodata a mers.Am incercat sa mai umblu la electrovalva dar degeaba.
Adrian Frigo
QUOTE(iuli_96 @ 8 May 2015, 13:02)
....,cand pornesc un consumator de curent alectric (faruri,stergatoare,semnalizare) motorul merge din in ce mai prost si da sa moara+ de asta turometrul o ia razna.Cu ceva timp in urma nu-mi mergea clanxonul,acu 2 zile mergea,azi, iar nu merge.Cand e la relanti,turometru sare de la 10 la 30 si daca mai pornesc ceva acesta sare continuu

QUOTE(Chelariu Adrian @ 8 May 2015, 13:59)
Vezi că ai masă proastă!

QUOTE(iuli_96 @ 8 May 2015, 14:33)
Masa proasta? Nu cred...

Ce nu crezi?
iuli_96
Nu cred ca are masa proasta...si daca ar avea,unde mai exact?
Eu cred ca de vina este electrovalva.Cum am spus si mai sus,cand am invartit de cuiul,surubul din miljocul ei o zi a mers fara probleme(turometrul mergea normal),dar acu iar a inceput.Deci?
thundercar
turometru care o ia razna e din platini prea apropiate /departate iti spun 100% p[e gaz porneste greu sau nu porneste pe benzina mai greu , incearca cu 2 prieteni sa o impingi cand nu iti porneste pe gaz si ai sa vezi ca porneste concluzie regleaza platini si eventual schimba-le.iar electrosupapa se incalzeste pentru ca nu are tabla aceea pe ea *(are rol de radiator) cu conditia sa aiinstalatia electrica de gpl buna. din platini tremura cand pornesti un consumator electric
giuscam
schimba alta electovalva si vezi cum merge, dar la tine e din instalatia electrica [nu are voie sa-ti moara motoru cind apesi frina sau ambreiaju, ai un contact imperfect pe undeva]
iuli_96
pornirea larece este normala...
alta electrosupapa nu stiu de unde sa iau ca nu prea se gaseste
Si acu cand am plecat cu ea,dupa un timp la buton era aprins becul verde si cel rosu
thundercar
becul rosu cand e aprins cu cel verde nu mai ai gaz
iuli_96
Abiacu ceva timp in urmăm alimentat de 50 lei.
thundercar
cand calci frana daa aer in galeria de admisie la unii se tureaza dar la tine e invers se opreste ,incearca sa scoti furtunul care duce de la pompa de frana la galeriesi infunda cu ceva gaura deinspre galerie si vezi daca se mai opreste cand calci frana
iuli_96
Sa zicem ca intra aer,dar cand aprind un utilizator de curent,de ce da sa moara motoru?
Adrian Frigo
QUOTE(iuli_96 @ 10 May 2015, 19:43)
...dar cand aprind un CONSUMATOR de curent,de ce da sa moara motoru?


QUOTE(Chelariu Adrian @ 8 May 2015, 13:59)
Vezi că ai masă proastă!


S-au probleme cu încărcarea! smile.gif wink.gif
thundercar
pai ia si tu la rand incepi prin a regla platini vaccum masoara tensiunea de incarcare etc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.