Pai mai intai va trebuie urmatoarele:
- cric si coarba pentru desfacut roata respectiva;
- dorn pentru desfacut splint;
- patent d'ala de desfacut sigurante (neaparat);
- sigurante planetara, daca e cazul, si simeringuri la fuzeta, eventual si la cutie daca vreti si daca curge.
- cheie tubulara de 36 sau 42 (nu mai retin), cheie inelara sau fixa de 19 si 17.
- extractor de pivoti (recomandabil);
- presa cap planetara (optional).
- spray pentru piulite ruginite, carpe de sters, vaselina buna cel putin 200g, coliere pentru burdufuri (mari si mici).
- cel putin o bere...
Se ridica pe cric, se strecoara cineva pe dedesubt si scoate splintul dinspre cutie cu un dorn
Se da roata jos, se desface piulita din capu' la planetara, se desface piulita de la nuca de la directie, se desface piulita de la pivotul superior.
Cu presa (sau cu un lemn de esenta tare care se pune in cap si se bate cu un ciocan de 1kg) se impinge planetara spre cutie, suficient cat sa se desprinda de fuzeta. Cu extractorul se depresioneaza capatul de bara de la directie (sau se bate cu ciocanul in fuzeta, langa capatul de bara, pana sare capul din fuzeta). Analog pentru pivotul superior. Dupa ce e libera in toate cele, se apasa pe fuzeta in jos pana scapa din pivotul superior si se elibereaza capul planetarei. Se trage complet afara si se desface bucati, utilizand clestele de sigurante, manute dibace si vaselina multa. Atentie mare la acele din tripoda, sa nu le pierdeti..
Pentru montaj, se executa operatiile in ordine inversa. La pivoti, surubul fiind tronconic, daca se invarte odata cu piulita, ii mai trosniti una usor cu ciocanul in cap, ca sa intre mai bine in lacas si sa se blocheze acolo. Preferabil piulite noi cu cap blocaj plastic. Deasemenea se inlocuiesc simeringurile dinpre fuzeta ( si de adauga dupa gust, vaselina la rulmenti).
Enjoy!
P.S. Burdufurile se umplu cu vaselina!!