Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum putem folosi ambreiajul corect?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
David Catalin
In ultimul timp m-am intalnit cu un miros ciudat de cauciuc. Prima data m-am gandit ca este doar un miros venit de afara prin ventilator. Desi se intampla foarte rar ca acel miros sa apara el totusi era prezent. Cel mai adesea isi facea prezenta atunci cand scoateam pe liber masina cand aveam o vale in calea mea. Sunt incepator, nu am avut de unde sa invat tehnici de condus experimentat, instructorul, grija lui cea mai mare este de a te invata sa conduci, sa fii atent la semnele de circulatie, sa nu opresti motorul cand pleci de pe loc si sa te asiguri ca mereu cand opresti si pleci de pe loc sa introduci in treapta intai, sa te incadrezi corespunzator si sa folosesti cutia de viteze corect. Nu-ti da nici un sfat cum sa folosesti ambreiajul, cand sa-l folosesti ( in afara de schimbarea vitezei si in a pune frana, bineinteles apasand ambreiajul ) sau cum sa folosesti dublu ambreiaj sau alte tehnici de a conduce corect pentru a economisi carburant si pentru a schimba piesele cat mai rar, s-au poate doar instructorul meu a fost asa. Revenind la problema mea mi-am dat seama ca vina ar putea fi la discul de ambreiaj.
Acuma sa va explic cum folosesc ambreiajul pentru a putea ca voi sa ma ajutati cu cateva sfaturi.

- Mereu, cand am o vale in calea mea, scot masina pe liber pentru a avea un consum mai mic.
- La semafor daca timpul e mai mic de 40 de secunde scot masina pe liber si tin piciorul pe frana.
- La orice curba apas instantaneu frana de picior si ambreiajul pentru a schimba intr-o treapta inferioara.
- Cu cateva saptamani in urma ( 16.04.2015 ) foloseam frana de motor in felul urmator. Daca eram in treapta a iii-a cu 2000 - 2400 turatii pe minut apasam ambreiajul si bagam in treapta a ii-a, apoi ridicam usor piciorul de pe ambreiaj ca si cum as porni de pe loc, in acel moment masina scoate un zgomot infernal ca si cum s-ar chinui sa mearga inainte, chiar daca o data cu ridicarea ambreiajului apasam acceleratia usor. turatia motorului ajungea pana la 3000 de turatii pe minut si in acel moment faceam un joc cu ambreiajul pentru a incetini masina.
- Mereu cand schimb intr-o treapta superioara apas ambreiajul, schimb treapta, accelerez putin pentru ca turatiile din treapta superioara in care am schimbat sa fie egala cu viteza cu care masina se misca dupa care ridic usor piciorul de pe ambreiaj.
- Cand pornesc de pe loc am doua tipuri si le folosesc fara sa vreau:
I) Accelerez cam repede pentru a da cat mai repede drumul la ambreiaj.
II) Plec usor si accelerez dupa ce masina sa pus deja in miscare cu ajutorul ambreiajului.

Stiu ca acestea sunt metode gresite, dar sunt incepator. Va rog, daca ma puteti ajuta cu orice sfat util in " Cum putem folosi ambreiajul corect? " v-as fi recunoscator, in plus vor fi alti incepatori care vor vedea acest topic si la randul lor vor fi bucurosi ca cineva le-au explicat cum sta treaba cu ambreiajul si cum putem sa-l folosim cat mai corect. Multumesc!
bygy007
de frina de motor ai auzit? cind cobori dealuri?
de la frine miroase biggrin.gif
roland
Sincer, sfatul meu este sa mergi la o scoala de soferi serioasa, sa inveti acolo.
Te joci inutil cu ambreiajul, iei curbe "pe liber", cel mai grav cobori "pe liber", in loc sa folosesti TOT TIMPUL frana de motor.

In ultimul caz, consumul la relanti este x l/h, deci nu e 0, dar in frana de motor consumul este ZERO. Deci, tu crezi ca consumi mai putin, dar de fapt faci fix invers, consumi mai mult. Plus poti face accident, daca se opreste motorul si ramai fara asistenta servo. Iti pui viata in pericol, si a ta si a altora.

Modul in care schimbi vitezele nu e ok, in curbe nu e ok sa nu fii in viteza, nu e ok sa franezi in curbe (ci inainte), deci imi face impresia ca ai facut scoala undeva la niste idioti, scuza-mi parerea directa.

Du-te si fa niste cursuri la o scoala de soferi ca lumea, cu referinte, la un instructor bun. Nu vei reusi niciodata sa-ti schimbi stilul dupa sfaturi de pe forum, avand in vedere ca sunt prea multe greseli pe care le faci.

Cu un instructor bun langa tine, vei reusi sa inveti ca lumea.

8 May 2015, 08:59:
QUOTE(bygy007 @ 7 May 2015, 20:59)
de frina de motor ai auzit? cind cobori dealuri?
de la frine miroase biggrin.gif
*



Colegul are dreptate, sa vezi cand ramai fara frane si te bagi in ceva sau omori pe careva.
roland
Foarte interesat initiatorul... a trecut deja o saptamana.
bucatzel
Aidacapu' meu, da' baietu' asta nu prea stie cum se mesteca in benzina.

Ashe ca, o lista scurta:

Vrei sa incetinesti din timp: Ridici piciorul de pe acceleratie. Asta se numeste frana de motor.

Cobori o panta mai inclinata. retrogradezi o treapta, ridici piciorul de pe acceleratie, si-o lasi in frana de motor. Daca chiar e nevoie, completezi cu frana. In mod normal n-ar trebui sa fie nevoie. Asta-i frana de motor cu retrogradare.

Vrei sa incetinesti mai rapid. Ridici piciorul de pe acceleratie, calci cu el frana. Cand ai ajuns la o viteza la care treapta de viteza in care esti nu mai e prea potrivita, atunci poti calca si ambreiajul. Daca te consideri suficient de sofer poti sa cobori 1-2 trepte de viteza, si sa ridici si piciorul de pe ambreiaj. Daca nu, e de-ajuns si sa calci ambreiajul.

Te-ai oprit la semafor. Scoti din viteza, si tii frana calcata. Frana o tii calcata ca sa nu-ti curga masina daca nu-i drept drumul, si ca in cazul in care te loveste unul din spate, sa nu-l lovesti si tu la randul tau pe cel din fata.
Ambreiajul nu-l tii calcat la semafor decat daca vrei sa schimbi rulmenti mai des decat e nevoie.
In viteza n-o tii la semafor, ca sa nu te trezesti ca scapi pedala de ambreiaj, si il fericesti pe cel din fata ta. Am un prieten care-o fost "vizitat" asa, si-am mai auzit de vreo doua nefacute de-astea, deci se intampla.

Cat despre curbe, cu o masina tractiune fata, recomandabil e sa franezi inainte de curba, dupa care, pe parcursul curbei, tii acceleratia putin apasata, cat sa fie "in sarcina" Astfel, o sa "tragi" masina spre interiorul curbei.
La cele cu propulsie cica se recomanda fix invers, sa lasi masina un pic in frana de motor, da' prefer sa nu ma pronunt, n-am condus de-astea ata de mult.

As mai aduga si ca atunci cand te apropii de treceri de pietoni, locuri fara vizibilitate pe unde se mai pot trezi pietoni ca vor sa traverseze, minuni de-astea, poti ridica piciorul de pe acceleratie, si sa-l pui deasupra pedalei de frana. N-o calci, doar pui piciorul deasupra. Daca cumva se intampla sa fii nevoit sa calci frana aia, faci economie la o bucata buna din timpul de reactie. Daca nu, dupa ce treci, calci inapoi acceleratia si-ti vezi de drum.
Lord Hades
cel mai tare topic ever de pe acest forum!
propun sa mai deschidem unul intitulat la ce se foloseste pedala de frana, cheia de pornire motor and so on ... crazy world.
zfmflorin
Nu este de ras!
Ei traiesc printre noi, iar unii chiar vor sa invete...
roland
Ma bucur, dar ar trebui sa invete la scoala (de soferi) nu de pe Internet. Adica nu inteleg cum a trecut de examen.
MuciX
O fi bogat smile.gif
bucatzel
QUOTE(roland @ 15 May 2015, 08:34)
Adica nu inteleg cum a trecut de examen.
*



Pentru ca de o carca de ani examenul de conducere e pistol cu apa rece. Am avut un coleg de liceu pentru care examenul a fost plecat de pe loc, mers in linie dreapta 200 de metri, parcare laterala in loc in care mai incapeau 2 masini, si gata. Fara pile, sau minuni de genu'. Daca amu' 18 ani erau standardele atat de scazute, acum nu ma mai mira nimic.
dizzy
Mereu, cand am o vale in calea mea, scot masina pe liber pentru a avea un consum mai mic.

R: Nu se coboara pe liber, se coboara in treapta de viteza care ii permite masinii sa coboare fara sa accelereze sau sa franeze, in intervalul 1500-2500rpm.
Explicatie: in frana de motor consumul e zero, ai control mai bun asupra vehiculului.

- La semafor daca timpul e mai mic de 40 de secunde scot masina pe liber si tin piciorul pe frana.
R: poti sa scoti si pt 10 secunde ca nu-i strica.

- La orice curba apas instantaneu frana de picior si ambreiajul pentru a schimba intr-o treapta inferioara.
R: Reducerea vitezei se face inainte de curba nu in timpul virajului. In timpul virajului te tii de covrig si iei virajul.

- Cu cateva saptamani in urma ( 16.04.2015 ) foloseam frana de motor in felul urmator. Daca eram in treapta a iii-a cu 2000 - 2400 turatii pe minut apasam ambreiajul si bagam in treapta a ii-a, apoi ridicam usor piciorul de pe ambreiaj ca si cum as porni de pe loc, in acel moment masina scoate un zgomot infernal ca si cum s-ar chinui sa mearga inainte, chiar daca o data cu ridicarea ambreiajului apasam acceleratia usor. turatia motorului ajungea pana la 3000 de turatii pe minut si in acel moment faceam un joc cu ambreiajul pentru a incetini masina.

R: Huh? La 2000-2400 era numai bine, nu aveai motive sa dai inferioara.

- Mereu cand schimb intr-o treapta superioara apas ambreiajul, schimb treapta, accelerez putin pentru ca turatiile din treapta superioara in care am schimbat sa fie egala cu viteza cu care masina se misca dupa care ridic usor piciorul de pe ambreiaj.

R: Asta merge cand dai inferioara, sa ciupesti un pic acceleratia. La trecerea in treapta superioara, de ex din 3-4, turatia motorului scade.


- Cand pornesc de pe loc am doua tipuri si le folosesc fara sa vreau:
I) Accelerez cam repede pentru a da cat mai repede drumul la ambreiaj.
II) Plec usor si accelerez dupa ce masina sa pus deja in miscare cu ajutorul ambreiajului.

R: Mai exerseaza. Pentru incepator, cel mai bine este sa tii motorul pe la 1500rpm, dai drumul la ambreiaj pana incepe sa cupleze apoi din ambreiaj si acceleratie o pui in miscare tinand motorul cat mai aproape de 1500rpm. Cand s-a miscat de pe loc, si ambreiajul e sus, poti accelera, dai a 2-a si tot asa.


David Catalin
Mersi @dizzy. Din simplu fapt ca am intrebat mi s-a dat in cap. Nu stiam ca v-ati nascut cu carnet de sofer. Sunt luat la misto. Credeam ca acest forum este pentru a ajuta oamenii dar se pare ca am dat peste mistocari care-i ironizeaza pe cei care-s incepatori, din simplu motiv ca doresc sa invate ceva ce au uitat sau poate nu le-a fost aratat.
Examenul nu a fost usor, am parcurs 14 Km mergand prin centru si prin diferite drumuri inguste ale orasului.
Nu ma pus sa fac parcarea laterala ci doar cea cu spatele intre 2 masini.
Nu am dat nici un ban in plus pentru ore suplimentare / oras sau testul teoretic.
Carnetul l-am luat din prima , dar nu aveam bani sa imi cumpar masina si am avut o pauza de un an si jumatate fara sa conduc, cand m-am suit din nou la volan am condus pana acasa maxim cu 45km/h.
@Lord Hades Mai bine ti-ai deschide capul sa-ti scoti faina din el. Ar fi bine sa fii atent si sa-ti formezi o imagine de om matur care gandeste logic, nu genul care sta pe internet si incepe sa rada din simplu fapt ca un om s-a palit si un idiot la filmat publicand videoclipul pe YT sau FB.
Cu ce te ajuta daca razi de un alt om? Te face sa pari superior? Omule, nici macar nu te cunosc si tu te crezi superior din simplu fapt ca ai mai multa experienta fata de mine. Cata experienta am eu? 9 luni! Si tu te crezi superior fata de unul care abia a inceput sa conduca. Bravo, meriti un premiu, ce zici de un creier care sa gandeasca inainte de a spune ceva.
IRONICK
QUOTE(David Catalin @ 21 May 2015, 11:27)
Mersi @dizzy. Din simplu fapt ca am intrebat mi s-a dat in cap. Nu stiam ca v-ati nascut cu carnet de sofer. Sunt luat la misto. Credeam ca acest forum este pentru a ajuta oamenii dar se pare ca am dat peste mistocari care-i ironizeaza pe cei care-s incepatori, din simplu motiv ca doresc sa invate ceva ce au uitat sau poate nu le-a fost aratat.
*

Mistouri se vor face tot timpul. Nu trebuie sa ii bagi in seama. Sunt destui care se cred soferi pe forum sau in trafic, dar se recunosc imediat cand deschid gura sau pun mana pe volan. biggrin.gif
klaus
Acum sincer, David Catalin, ce sfaturi sa primesti la modul in care folosesti tu ambreiajul, pentru ca tu constientizezi deja greselile pe care le faci (ceea ce nu multi incepatori fac...) si sunt convins ca incerci sa le elimini, din moment ce esti constient de ele.
Cu experienta sa stii ca totul va deveni natural, nu vei mai sta sa te gandesti daca fac aia ce se intampla, daca fac ailalta ce se intampla etc.
Parerea mea e ca tu esti pe drumul cel bun.
Condu cat mai mult si fara incidente!
fuzzzy
QUOTE(David Catalin @ 21 May 2015, 12:27)
Mersi @dizzy. Din simplu fapt ca am intrebat mi s-a dat in cap. Nu stiam ca v-ati nascut cu carnet de sofer. Sunt luat la misto. Credeam ca acest forum este pentru a ajuta oamenii dar se pare ca am dat peste mistocari care-i ironizeaza pe cei care-s incepatori, din simplu motiv ca doresc sa invate ceva ce au uitat sau poate nu le-a fost aratat.
Examenul nu a fost usor, am parcurs 14 Km mergand prin centru si prin diferite drumuri inguste ale orasului.
Nu ma pus sa fac parcarea laterala ci doar cea cu spatele intre 2 masini.
Nu am dat nici un ban in plus pentru ore suplimentare / oras sau testul teoretic.
Carnetul l-am luat din prima , dar nu aveam bani sa imi cumpar masina si am avut o pauza de un an si jumatate fara sa conduc, cand m-am suit din nou la volan am condus pana acasa maxim cu 45km/h.
@Lord Hades Mai bine ti-ai deschide capul sa-ti scoti faina din el. Ar fi bine sa fii atent si sa-ti formezi o imagine de om matur care gandeste logic, nu genul care sta pe internet si incepe sa rada din simplu fapt ca un om s-a palit si un idiot la filmat publicand videoclipul pe YT sau FB.
Cu ce te ajuta daca razi de un alt om? Te face sa pari superior? Omule, nici macar nu te cunosc si tu te crezi superior din simplu fapt ca ai mai multa experienta fata de mine. Cata experienta am eu? 9 luni! Si tu te crezi superior fata de unul care abia a inceput sa conduca. Bravo, meriti un premiu, ce zici de un creier care sa gandeasca inainte de a spune ceva.
*



Inainte de schimbarea intr-o treapta inferioara foloseste "spritul" (apesi putin pedala de acceleratie pentru a ridica turele cu cel putin 800rpm).

Per total, daca tu oricum ai deja permisul, ce mai bun sfat ar fi sa mergi la o scoala care face cursuri de pilotaj (fie el defensiv sau agresiv) si acolo deja treci la alt nivel..

Inca un lucru: tot ce experimentezi ai grija sa experimentezi cat mai "safe" (in conditii de siguranta) astfel incat sa nu incurci traficul/ autoturismele din jurul tau (preferabil intr-un poligon). Nu ai scris de unde esti.. daca esti din Bucuresti poti sa mergi in poligonul Ilioara, te costa vreo 4 sau 5 lei ora acolo..
MuciX
QUOTE(David Catalin @ 21 May 2015, 13:27)
Nu ma pus sa fac parcarea laterala ci doar cea cu spatele intre 2 masini.


Tu poti spune ce vrei, dar faptul ca ai permis ar trebui sa insemne ca stii sa conduci, punct. Daca scoala a devenit o formalitate, ar fi trebuit sa vrei tu sa inveti inca de pe atunci. Dar nu iti voi face eu educatie.
Te deranjeaza ca se fac misto-uri? Pune-te in locul celor cu permis, cu experienta, cand dau de unul ca tine in trafic. Aici rad, dar in trafic te injura si pe buna dreptate, fii sigur. Si cand zic "te" ma refer la un personaj colectiv, nu la tine in mod direct.
Unii de pe aici e posibil inclusiv sa fi fost "soferi" inca de cand au luat permisul. Exemplul meu, imi placeau atat de mult masinile, incat le-am studiat indeaproape si am invatat ce trebuie facut, cum, cand si de ce, in ceea ce priveste condusul. Scoala a presupus doar dobandirea de experienta in tarficul din "viata reala".
Ca tot suntem la capitolul scoli, nu ti-ar strica nici sa mai inveti cum e cu limba romana si cratimile ei. Esti tanar si nu iti sta bine cu greseli precum cea citata. Si nu e singura din postare.

Succes si perseverenta!
IRONICK
QUOTE(MuciX @ 22 May 2015, 07:30)
Te deranjeaza ca se fac misto-uri? Pune-te in locul celor cu permis, cu experienta, cand dau de unul ca tine in trafic. Aici rad, dar in trafic te injura si pe buna dreptate, fii sigur. Si cand zic "te" ma refer la un personaj colectiv, nu la tine in mod direct.
*

Ce gasesti in trafic care injura, sunt doar idioti frustrati si stresati care se cred mari soferi. Un sofer cu experienta anticipeaza imediat unu fara experianta si il evita. Nu este nevoie de o injuratura.
QUOTE(MuciX @ 22 May 2015, 07:30)
Unii de pe aici e posibil inclusiv sa fi fost "soferi" inca de cand au luat permisul. Exemplul meu, imi placeau atat de mult masinile, incat le-am studiat indeaproape si am invatat ce trebuie facut, cum, cand si de ce, in ceea ce priveste condusul. Scoala a presupus doar dobandirea de experienta in tarficul din "viata reala".
*
Mda.
MuciX
Am zis ceva? unsure.gif
IRONICK
Nu, da ziceam ce se intampla in trafic.
MuciX
Acolo sunt de acord cu tine pana intr-un punct, in sensul ca stiu sa anticipez, fac asta, dar in acelasi timp ma si enervez. Faptul ca nu s-a intamplat nimic doar pentru ca unul a evitat nu schimba cu nimic situatia din trafic. Si ele continua sa se intample.

In fine, am vazut ca nu ti-a placut de mine cand am zis ca stiam cum e cu ambreiajul dinainte sa ma apuc de scoala, ma gandeam ca te-am suparat. smile.gif
IRONICK
Nu, bre, ce ai?
Mda-ul a fost pus la gluma. Cred ca daca facem o statistica, jumatate din forum a condus inainte de scoala.
MuciX
La mine asta e, ca nu am condus, am un tata mai strict, care crede in reguli si in respectarea lor (fapt pentru care il respect enorm). De trei ori m-a lasat sa conduc fara permis. Odata pe o pasune, odata in fata blocului m-a pus sa urc o bordura cu masina (deci 20-30 cmp), sa vada daca-s in stare si inca o data in poligon, deci cumva legal si in conditii controlate.
De fiecare data am stiut ce aveam de facut.
In tara noastra multe lucruri se intampla anapoda, dar inca mai poti invata, daca intr-adevar vrei. Valabil oriunde. A te urca la volan fara sa stii cum sa mesteci in mamaliga mi se pare iresponsabil si periculos.
bucatzel
QUOTE(IRONICK @ 22 May 2015, 10:29)
Un sofer cu experienta anticipeaza imediat unu fara experianta si il evita.
*



Anticipeaz-o tu pe asta.

QUOTE(bucatzel @ 14 May 2015, 11:17)
In viteza n-o tii la semafor, ca sa nu te trezesti ca scapi pedala de ambreiaj, si il fericesti pe cel din fata ta. Am un prieten care-o fost "vizitat" asa, si-am mai auzit de vreo doua nefacute de-astea, deci se intampla.
*



Si daca ar fi singura...
Zi-mi ca n-ai vazut pe nimeni punand frana in mijlocul curbei.
Sau favorita mea, in timp ce urca un deal.

da, multe le poti anticipa, da' asta nu inseamna ca nu apar zilnic metode noi si creative de a face un om sa se cruceasca...
si da, cum zice mucix, doar pentru ca-mi dau seama ce face ala de langa mine, nu insemna ca nu ma enervez...
IRONICK
Multe lucruri si persoane nu au ce cauta pe strada sau pe planeta. De la enervat pana la injuraturi este ceva diferenta.
MuciX
Pai cand te enerveaza, nu poti sa nu-l sfintesti putin biggrin.gif
David Catalin
QUOTE(MuciX @ 22 May 2015, 08:30)
Ca tot suntem la capitolul scoli, nu ti-ar strica nici sa mai inveti cum e cu limba romana si cratimile ei. Esti tanar si nu iti sta bine cu greseli precum cea citata. Si nu e singura din postare.

Succes si perseverenta!
*



Spune-mi, unde am gresit? "ma", intr-adevar am gresit, trebuia sa pun m-a. Arata-mi restul greselilor. Daca-i faci atentie unui om ca a gresit, arata-i si unde a gresit. Nu asta e logica?!
MuciX
Daca insisti
Punem cu rosu greseli si cu galben exprimarile de clasa a 4a?
QUOTE(David Catalin @ 21 May 2015, 13:27)
Mersi @dizzy. Din simplu fapt ca am intrebat mi s-a dat in cap. Nu stiam ca v-ati nascut cu carnet de sofer. Sunt luat la misto. Credeam ca acest forum este pentru a ajuta oamenii dar se pare ca am dat peste mistocari care-i ironizeaza pe cei care-s incepatori, din simplu motiv ca doresc sa invate (poate aici ai tastat gresit) ceva ce au uitat sau poate nu le-a fost aratat.
Examenul nu a fost usor, am parcurs 14 Km mergand prin centru si prin diferite drumuri inguste ale orasului.
Nu ma pus sa fac parcarea laterala ci doar cea cu spatele intre 2 masini.
Nu am dat nici un ban in plus pentru ore suplimentare / oras sau testul teoretic.
Carnetul l-am luat din prima , dar nu aveam bani sa imi cumpar masina si am avut o pauza de un an si jumatate fara sa conduc, cand m-am suit din nou la volan am condus pana acasa maxim cu 45km/h.
@Lord Hades Mai bine ti-ai deschide capul sa-ti scoti faina din el. Ar fi bine sa fii atent si sa-ti formezi o imagine de om matur care gandeste logic, nu genul care sta pe internet si incepe sa rada din simplu fapt ca un om s-a palit si un idiot la filmat publicand videoclipul pe YT sau FB.
Cu ce te ajuta daca razi de un alt om? Te face sa pari superior? Omule, nici macar nu te cunosc si tu te crezi superior din simplu fapt ca ai mai multa experienta fata de mine. Cata experienta am eu? 9 luni! Si tu te crezi superior fata de unul care abia a inceput sa conduca. Bravo, meriti un premiu, ce zici de un creier care sa gandeasca inainte de a spune ceva?
*



LE nu stiu ce se intampla cu noi (ca societate) in ultima vreme, ca nu prea mai suportam sa ni se arate ca am gresit. Iar cand se intampla, gasim tot felul de scuze, ca suntem luati peste picior, ca nu se face asa, ca da arata-mi si unde am gresit, etc. Din tot ce s-a scris aici, tu te vaiti ca ai fost luat peste picior, pe buna dreptate, pana la urma, dar tot forumul e de porc acum. Ti-au fost date si sfaturi constructive, dar tu te vitriolezi pentru criticile aduse.
IRONICK
QUOTE(MuciX @ 22 May 2015, 12:41)
Pai cand te enerveaza, nu poti sa nu-l sfintesti putin biggrin.gif
*
radmasa.gif
Crezi ca merita? Sau face parte din managementul stresului? biggrin.gif
MuciX
Puts the "ism" in "this is all just a coping mechanism". up.gif
David Catalin
QUOTE(MuciX @ 22 May 2015, 08:30)
Te deranjeaza ca se fac misto-uri? Pune-te in locul celor cu permis, cu experienta, cand dau de unul ca tine in trafic. Aici rad, dar in trafic te injura si pe buna dreptate, fii sigur.
*



I-am vazut pe cei cu "experienta", in iarna unul cu categoria D m-a izbit intr-o curba comuna. Eu urcam si el cobora cu pasagerii. Am dat in treapta I si mergeam usor, el venea din deal cu a II-a si cand ma zareste pune frana cu piciorul. Dupa ciocnire incepe sa dea vina pe mine cu toate ca nu eram vinovat si-mi spune ca eu trebuia sa-i acord prioritate. Deci iarna, cel care coboara are prioritate si cel care urca trebuie sa incetineasca, sa-i acorde prioritate chiar daca drumul e ingust si risti sa nu mai poti pleca cu masina de pe loc. In fine, in legatura cu accidentul i-am luat asigurarea si nu am mai avut treaba cu el.
Credeti ca sunteti primii pe care-i intreb aceste lucruri? Cine credeti ca m-a invatat ca atunci cand cobor o panta sa scot masina din viteza si toate celalalte lucruri? Tot soferii ca voi ...
Eu circul pe drumul cu prioritate si vine un sofer "experimentat" de pe un drum local care era sa ma loveasca, ajunge in dreptul meu si-mi spune " cine p**** ma-tii ti-a dat carnet?". Sa nu spun de sensurile giratorii, era mai bine cu semafoare.
Deci da, sa nu mai vorbim de taximetristi.
MuciX
Pai asta ziceam, imagineaza-ti ca pe langa aia de care dai tu, mai dai si de altii care inca nu au invatat sa conduca, dar au permis.
Si vreau sa imi cer scuze ca te-am invatat sa scoti masina din viteza cand cobori o panta. Nu stiu ce a fost in capul meu.
roland
Pt. initiator, de aceea spuneam sa inveti din surse credibile. Adica sa faci o scoala ca lumea, nu sa inveti de la prieteni care nu stiu. Spre binele tau in primul rand. Spui ca prietenii ti-au spus sa scoti pe liber in panta... Ii crezi mai mult decat pe cei de la o scoala serioasa?
bucatzel
QUOTE(IRONICK @ 22 May 2015, 15:23)
radmasa.gif
Crezi ca merita? Sau face parte din managementul stresului?  biggrin.gif
*


da. adica ma enerveaza un berbec si ziua lui ramane insorita? Serios, fara sa-i dea nimic de gandit ca poate nu tot ce face e perfect?
paul_p
QUOTE(David Catalin @ 22 May 2015, 16:42)
Cine credeti ca m-a invatat ca atunci cand cobor o panta sa scot masina din viteza si toate celalalte lucruri? Tot soferii ca voi ...
*

Tu stii cine te-a invatat, dar nu te-a invatat prea bine. Pe langa ce ti s-a spus pana acum, daca o lasi pe liber cand cobori o panta, fortezi inutil cutia de viteze si-i scurtezi viata.
bion
Uau. Mai copile esti un pericol pentru tine si celalti nevinovati care circula pe ulita. Io nu stiu ce scoala de sofrei ai facut. Probabil ai mers pe criteriu sa fie ieftin sai sa aiu carnetu. Zici ca la examen ai mers 14 km in oras. Pai in un sat mai mare ca sa faci 14 km in trafic " normal" faci si 1/2 ora. huh.gif
Parerea mea e ca sa te duci sa platesti un instructor si sa faci freo 2 saptamani de conducere in oras si in afara.
Alxast
Referitor la ceea ce susține copilul eu la școală acum aproximativ 8 9 ani instructorul mă învățat să întru în curbă și în viraj stânga sau dreaptă dintr-o stradă principală pe una secundară cu ambreiajul călcat am făcut asta de mai multe ori până dintr-o zi când am luat-o pe cârcă de la tată la propriu spunandu-mi ca de foarte multe ori în viraj nu am să reduc la fel de mult ca atunci când am mașină în treapta a 2a + călcat de frâna....
Din experiență proprie îți spun atunci când mergi cu 80 100 km/h dacă călci ambreiajul de cele mai multe ori Masina își ia mai mare viteză decât dacă ai ridica simplu piciorul după accelerație ...
Dacă cobori o pantă de înclinare 20' și ești în w 2a chiar și a 3a nu este același lucru ca atunci când ai fi pe liber .... Dacă coborî o astfel de pantă pe liber și ținând numai din frâna vei toci plăcute și discuri sau chiar vei ovaliza discurile dacă după coborârea pantei rotile tale au contact cu apa ....
Plus ca riscurile de a nu îți mai ține frâna sunt mari datorită presiunii mari create în colanele de frâna sunt mari șanse ca acestea să cedeze și să pierzi lichidul de frâna ....
Așa ca dragilor nu va mai luati de copil de multe ori la școală instructorul te pune să călci des ambreiajul deoarece el nu are acces la accelerație și astfel poate reduce el din ambreiaj și frâna....
roland
Omule, tu pe ce limbă ai scris acolo? Nu se intelege nimic. Nu ai nicio credibilitate in ce spui daca o faci in halul asta.
David Catalin
QUOTE(bion @ 5 Jun 2015, 10:47)
Uau. Mai copile esti un pericol pentru tine si celalti nevinovati care circula pe ulita. Io nu stiu ce scoala de sofrei ai facut. Probabil ai mers pe criteriu sa fie ieftin sai sa aiu carnetu. Zici ca la examen ai mers 14 km in oras. Pai in un sat mai mare ca sa faci 14 km in trafic " normal" faci si 1/2 ora. huh.gif
Parerea mea e ca sa te duci sa platesti un instructor si sa faci freo 2 saptamani de conducere in oras si in afara.
*




Ok! Nu inteleg ce doresti sa-mi spui, dar in fine. Nu sunt un pericol pentru ceilalti " nevinovati " pentru ca la randul lor, "nevinovatii", devin ei insisi pericol pentru ceilalti.
Din cate stiu eu, dar probabil tu stii mai bine, scoala la care am invatat nu este tocmai ieftina si este una dintre cele mai bune din Bacau.
Examenul, adica orasul nu l-am dat in sat amice si da, a durat aproximativ 40 de minute pana am revenit in locul de unde am plecat.
Reamintesc ca dupa ce am obtinut carnetul nu am m-ai condus 1 an si jumatate, cat despre instructor, am enumerat datoriile cu care a fost obligat fata de mine, cu toate ca n-au fost indeplinite toate obligatiile pe care le avea fata de mine, sunt multumit ca m-a invatat sa conduc si sa ma descurc in trafic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.