Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglaj motor dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
jamaycana
Salut ! , am si eu nevoie de un ajutor din partea voastra ,vreau sa reglez motorul daciei sa mearga cat de cat ca la carte. In primul rand cand pornesc dacia fara pedala fara soclu la rece
trepideaza foarte tare in 800 de ture apoi cand merg cu ea pana se incalzeste motorul sta in 800 de ture fara nici un pic de trepidatie ,precizez ca am reglat avansul la semnul de pe volanta , carburatorul l-am reglat cu motorul cald plus ca am observat la relanti dupa ce o pornesc la rece apas pe pedala de frana repede si repetat si observ ca turatia creste pana la 1000 cand fac asta si am mai observat ca pe toba finala se aud mici rateuri din 3 in 3 secunde.
Am masurat fisele au 100si ceva de kilo ohm .
Am cautat pe forum ca sa rezolv problema mea dar nu prea am gasit :|
bostan22
Salut! Nu prea ai ce sa-i faci.Ideea e ca un motor e rece si la 30 grade.Ai putea totusi sa incerci de la surubul de reglaj al ralantiului sa-l maresti putin,dar are si efect advers si anume o sa-ti creasca ralantiul la cald,cam ce vrei tu la dacie e cam imposibil...Nu degeaba se lasa motorul pornit sa se incalzeasca.El are randament maxim pe la ~90 grade C...
PH-06-BOA
Ei, nu e chiar asa, mai ales ca el spune si ca-i creste turatia la apasarea franei, rateuri in evacura si fise de 100K.
La apasare pe frana, dai motorului aer , pe care-l scapa pe langa tija de la servo, ceea ce inseamna ca nici combustia nu e reglata corect, avand benzina mai multa. Fisele nu trebuie sa aiba mult peste 5K, ori tu ai 100. De aici vin rateurile pe evacuare (lipsa curent, pe evacuare, iar lipsa benzina, rateuri in admisie). La rece e normal sa nu mearga struna, dar simptomele descrise de tine, sunt anomalii de care trebuie sa scapi. Nu stiu cum ai reglat tu carburatorul, dar faza nu sta doar intr-un simplu reglaj, daca nu stii ce vrei si ce trebuie, sa dea carburatorul. Cauta explicatii d-ale mele, si vei afla mai multe, dar pana atunci, rezolva treaba cu combustia, adaptand jiclorul de relanti, la necesitatile motorului, dupa ce remediezi scaparea de la servo (nu neaparat, ca doar nu mergi cu frana apasata). Deci, in timpul mersului la relanti, inchide din surubul de reglaj, cat se poate de mult, clapeta de acceleratie, refacand din cand in cand, atunci cand turatia e prea mica, reglajul din cel de combustie, cel de jos cu arcul pe el (cuiul), readucand la turatie. Slabesti putin pe cel de la clapeta pana se reduce la minim turatia, si refaci din cel cu cui, asa pana se inchide clapeta total. Acum, incerci slabirea jiclorului de relanti, sa vezi daca-i creste turatia. Daca creste mult, jiclorul e prea mic, si trebuie refacut ajustajul, prin incercari, oprindu-te atunci cand la slabirea lui cu maxim o jumate de tura, turatia sa creasca putin, dupa care s-ar opri, daca ai continua cu desurubarea. Cum refaci ajustajul (gaura jiclorului) ? Cu o sarmulita oteloasa, turtita putin si facandu-i laturi taioase. Atentie, marirea gaurii, e de ordinul sutimilor. Asta e prima cauza principala din care relantiul nu e corect, stabil...
jamaycana
mersi mult PH-06-BOA pentru raspuns ,am reusit sa reglez nu se mai aud rateuri si merge cat de cat rotund dar am alta problema cand trag brusc de acceleratie motorul da sa moara daca nu o readuc la loc se opreste, am reglat avansul la semnul de pe volanta si inca ceva cand trag aer pe furtunul vacumatic se trage dar trebuie sa trag in continiu si tare ca daca nu revine la loc , am inpresia ca scapa aer pe undeva am tras si direct din orificiul de intra furtunasul in capsula si tot asa face chiar daca pun limba sa al opresc fuge imediat la loc
address
Salut, jamaycana.
Daca esti din/prin Bucuresti, da-mi un semn, si il rezolvam 'stiintific', ca intre colegi de forum.
http://www.daciaclub.ro/Reglaje-motor-Daci...ic-t288253.html
sebymesteru
Ca da sa moara cand o accelerezi e probabil de la membrana pompei de sprit sau de la jiclorul cu bila din fundul cnc,care normal trebuie sa inchida circuitul pompei de accelerare ca sa nu se intoarca benzina in cnc. Verifica deci membrana sa nu fie sparta si jiclorul cu bila sa tina cand sufli prin fundul lui. Cat priveste avansul vacuumatic,ai membrana capsulei sparta - schimba capsula,cauta de EP Sacele daca gasesti,cele de srl-uri in majoritate sunt vai mama lor.
jamaycana
am rezolvato ,am reglat rotita din delcou cu dinti de la vacum intre primi 3 dinti din spre surubu de la condensator sper ca asa tebuie merge cat de cat ok ... asi vrea sa stiu care sunt componentele necesare care trebuie sa le schimb la ea ca sa mearga mai bine de exemplu alea care se uzeaza si din cauza uzuri nu mai functioneaza la capacitate maxima si fac ca motorul sa nu mearga bine . Oare daca schimb lantul de la distributie cu unul nou + intinzator ca le am noi ,pentru ca mai demult a stat cam 1 an ne pornita din cauza ca nu pornea ca nustiu ce a avut la distributie am impresia ca lantu rupt sau nus ca mi-a facuto un om si nu am apucat sa al intreb , nu am fost acasa si ma gandesc ca poate or fi camasi la lant sparte , intinzator tocit sau altele , ce fac sa nu mearga cum ar trebui , nu bate nimic , nu troncane nimic
thundercar
am si eu o problema cu relantiul totul e reglat perfect relanti 800 motorul merge f fin fara rateuri sta pe cant moneda de 50 bani dar uneori turometrul scade de la 800 la 750 brusc revine mai sta cateva secunde iar face atunci cade moneda de la ce sa fie? cand o tin accelerat la 1000 tot asa face la pest 1000 nu mai face
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.