Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepidatie motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
costas
Salutare
Berlina 95 motor 1.4
Am urmatoarea problema: la relanti mersul motorului are usoare neregularitati in sensul ca turatia are caderi si cresteri - nu e ceva periodic sa zic, adica nu sacadat pur si simplu creste scade creste scade - adica motorul nu merge rotund, ba chiar se mai si opreste cate o data in relanti. Aceste neregularitati sunt insotite evident de trepidatii ale motorului si implicit ale masinii. Am crezut ca-i din aprindere - am montat aprindere electronica la dl Ioan. Neregularitatile n-au disparut. Se simte si in mers cu motorul turat pe la 2000-2500 ture parca il tine ceva.
Evident jigleur suflat char schimbat (de disperare)
Ma gandesc ca ar putea fi urmatoarele cauze:
1. alternatorul nu incarca cum trebuie - (releu schimbat) deci diode prajite - ce ma face sa cred asat - atunci cand dau drumu la consumatori (faruri, aeroterma, radiot, stergatoare etc) turatia scade cu vro 200 rpm.
2. bujiile proaste cu toate ca am avut Sinterom set nou facea la fel, am luat unele poloneze la fel - mai mult mai da si niste rateuri in mers.

Nu mai stiu ce alte cauze ar mai putea fi:
Ce parere aveti?
Multumesc
electric
QUOTE(costas @ 3 Nov 2005, 15:00)
Salutare
Berlina 95 motor 1.4
Am urmatoarea problema: la relanti mersul motorului are usoare neregularitati in sensul ca turatia are caderi si cresteri - nu e ceva periodic sa zic, adica nu sacadat pur si simplu creste scade creste scade - adica motorul nu merge rotund, ba chiar se mai si opreste cate o data in relanti. Aceste neregularitati sunt insotite evident de trepidatii ale motorului si implicit ale masinii. Am crezut ca-i din aprindere - am montat aprindere electronica la dl Ioan. Neregularitatile n-au disparut. Se simte si in mers cu motorul turat pe la 2000-2500 ture parca il tine ceva.
Evident jigleur suflat char schimbat (de disperare)
Ma gandesc ca ar putea fi urmatoarele cauze:
1. alternatorul nu incarca cum trebuie - (releu schimbat) deci diode prajite - ce ma face sa cred asat - atunci cand dau drumu la consumatori (faruri, aeroterma, radiot, stergatoare etc) turatia scade cu vro 200 rpm.
2. bujiile proaste cu toate ca am avut Sinterom set nou facea la fel, am luat unele poloneze la fel - mai mult mai da si niste rateuri in mers.

Nu mai stiu ce alte cauze ar mai putea fi:
Ce parere aveti?
Multumesc
*


alternatorul sigur nu e intrucit in momemtul cind ai consumatori creste sarcina pe care o opune acesta. daca ai avea diode arse nu ar mai incarca deci nici nu ar mai opune rezistenta alternatorul.Verifica aprinderea(delcou platina avans) curata carburatorul
costas
QUOTE(electric @ 3 Nov 2005, 16:13)
alternatorul sigur nu e intrucit in momemtul cind ai consumatori creste sarcina pe care o opune acesta. daca ai avea diode arse nu ar mai incarca deci nici nu ar mai opune rezistenta alternatorul.Verifica aprinderea(delcou platina avans) curata carburatorul
*



Carburator curatat acu 300 km, schimbat jiglere tot setul, aprindere electromagnetica - fara platina, avansul l-am mai bibilit da tot asa se intampla
Ov
scoate pe rand cate o fisa si observa mersul motorului.
asculta cu atentie servofrana sa nu fasaie (trage aer fals/merge prost)
schimba diuza de plastic din furtunul ce vine din galerie si intra in t-ul de la carburator.

nenea la de ti-a montat aprinderea nu ti-a zis nimic ?

in ultima instanta, mergi la un service si masoara-ti compresia pe fiecare cilindru.
stefan_punk
poate fi chiar si bobina daca nu da scanteie buna poate fi si carburatorul daca trage aer fals poate fi o flansa gaurita de la carburator poate fi vreo bujie sau fise poate fi si din reglajul culbuitorilor sau chiar distributia in cel mai rau caz.Spor la treaba ca ai ceva treaba eu am patit astea azi cam aceleasoi simtome am inlocuit capacul de delcou si mergea mai bine daica nu mai avea asemenea variatii de turatie uite un topic sa vezi ce mi s-a intamplat ca sa ai de unde vedea fara a mai scrie inca odata ce am scris mai devreme. daca ai comentarii sa le faci acolo. chiar daca titlul problemei mele nu e cel... mai elocvent am trecut de la o problema mica la ceva din ce in ce mai mare de ma ingrozesc ce ar mai trebui sa ii fac
o sa vad .. in fine
uite asta e topicul http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=28823
andu911
QUOTE(costas @ 3 Nov 2005, 15:00)
Salutare
Berlina 95 motor 1.4
Am urmatoarea problema: la relanti mersul motorului are usoare neregularitati in sensul ca turatia are caderi si cresteri - nu e ceva periodic sa zic, adica nu sacadat pur si simplu creste scade creste scade - adica motorul nu merge rotund, ba chiar se mai si opreste cate o data in relanti. Aceste neregularitati sunt insotite evident de trepidatii ale motorului si implicit ale masinii. Am crezut ca-i din aprindere - am montat aprindere electronica la dl Ioan. Neregularitatile n-au disparut. Se simte si in mers cu motorul turat pe la 2000-2500 ture parca il tine ceva.
Evident jigleur suflat char schimbat (de disperare)
Ma gandesc ca ar putea fi urmatoarele cauze:
1. alternatorul nu incarca cum trebuie - (releu schimbat) deci diode prajite - ce ma face sa cred asat - atunci cand dau drumu la consumatori (faruri, aeroterma, radiot, stergatoare etc) turatia scade cu vro 200 rpm.
2. bujiile proaste cu toate ca am avut Sinterom set nou facea la fel, am luat unele poloneze la fel - mai mult mai da si niste rateuri in mers.

Nu mai stiu ce alte cauze ar mai putea fi:
Ce parere aveti?
Multumesc
*



Supapele inchid toate ?
argon
QUOTE(costas @ 3 Nov 2005, 15:17)
aprindere electromagnetica - fara platina, avansul l-am mai bibilit da tot asa se intampla
*



cum adica aprindere fara platina? ai cu senzor de turatie, si delco electronic?
andu911
QUOTE(argon @ 13 Nov 2005, 10:13)
cum adica aprindere fara platina? ai cu senzor de turatie, si delco electronic?
*



cu senzor hall, in loc de platina e o bobina si un magnet
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 13 Nov 2005, 13:12)
cu senzor hall, in loc de platina e o bobina si un magnet
*


Senzorul HALL nu e bobina si magnet; HALL este efect ce apare intr-un semiconductor sub actiunea unui cimp magnetic. Cele romanesti (ex IPRS) erau ca un BD 13x. Senzorul de care zici tu este [electro]magnetic.
andu911
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Nov 2005, 10:17)
Senzorul HALL nu e bobina si magnet; HALL este efect ce apare intr-un semiconductor sub actiunea unui cimp magnetic. Cele romanesti (ex IPRS) erau ca un BD 13x. Senzorul de care zici tu este [electro]magnetic.
*


ai dreptate smile.gif
incubus
Aceeasi problemuta o am si eu, dar dat fiind ca nu i-am dat de cap, m-am obisnuit cu ea... biggrin.gif . Sunt de parerea lui andu911, anume ca ar trebui suspectata o supapa care nu inchide bine...(vezi http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=20910&hl=)
costas
Multam
Sa fie sanatoasa supapa aia daca nu inchide. Cred ca o sa ma obisnuiesc si eu cu ideea.
andu911
dati search...pui o hartie pe gura tobei si daca e trasa inauntru...supapele sunt
AutoVic
Verifica si fisele.
Am avut mari probleme cu turatia si in mers, le-am inlocuit si a mers f bine.
Bafta!
ursamajor
La ralanti, desfă jiglerul de ralanti (în mers) încet-încet, cu o șurubelniță, fără a-l scoate de tot. Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient și va trebui să cureți din nou carburatorul, traseele de aer. Mi-a mîncat zilele mașina de serviciu cu așa problemă, pînă i-am dat de cap. Ca și tine, abia spălasem carburatorul... nu prea bine, însă. Mă dispera faptul că la ralanti se ambala singură de la 800 la 1500-2000 rpm. Altădată se oprea. smile.gif
AC
QUOTE(ursamajor @ 16 Nov 2005, 07:36)
La ralanti, desfă jiglerul de ralanti (în mers) încet-încet, cu o șurubelniță, fără a-l scoate de tot. Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient...
*


Daca desfaci jiglorul de relanti si mersul se imbunatateste, inseamna ca avea prea mult aer (sau putina benzina) si nu invers, asa cum ai spus.
ursamajor
QUOTE(AC @ 16 Nov 2005, 09:42)
Daca desfaci jiglorul de relanti si mersul se imbunatateste, inseamna ca avea prea mult aer (sau putina benzina) si nu invers, asa cum ai spus.
*



Ia mai gîndește-te. Cînd desfaci jiglerul de ralanti, aerul pătrunde în amestec și mersul se îmbunătățește. Asta înseamnă că mersul prost e de la faptul că n-are aer. Acum pricepi? Sau ce nu e clar în exprimarea mea anterioară?

Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient (fiindcă și-l trage pe lîngă jigler) și va trebui să cureți din nou carburatorul, traseele de aer.

Acum e clar? biggrin.gif
Nu înseamnă că n-are aer cînd desfaci jiglerul, ci concluzia (după ce constați că merge mai bine cu el desfăcut) după ce mersul se îmbunătățește... bal, bla! Citește mai bine.

PS Am greșit și eu și tu; corect se spune JICLOR. tongue.gif
andu911
la mine ralantiul sta perfect la 900 rpm, fara nici cea mai mica oscilatie...aprindere tranzistorizata, fise siliconice...etc...deci totul e perfect...Numai ca vibreaza motorul si nu-mi dau seama de la ce...ori sunt componentele dezechilibrate ori tampoanele....dupa 1200 rpm nu mai vibreaza deloc
AC
QUOTE(ursamajor @ 16 Nov 2005, 14:08)
Ia mai gîndește-te. Cînd desfaci jiglerul de ralanti, aerul pătrunde în amestec și mersul se îmbunătățește. Asta înseamnă că mersul prost e de la faptul că n-are aer. Acum pricepi? Sau ce nu e clar în exprimarea mea anterioară?..........
*


Poate nu stiai, insa varful jiglorului calibreaza canalul prin care vine benzina, nu aerul. Cand desfiletezi aceasta componenta, curge mai multa benzina decat in mod normal. Am desfacut si reparat zeci de carburatoare, crede-ma ca asa e. Cred ca ti-ar fi mai de ajutor daca ai pune mana pe o carte si sa vezi functionarea carburatorului monocorp IRMA, are si desene in sectiune cu explicatiile de rigoare. Spor! smile.gif
AC
QUOTE(andu911 @ 16 Nov 2005, 14:15)
la mine ralantiul sta perfect la 900 rpm, fara nici cea mai mica oscilatie...aprindere tranzistorizata, fise siliconice...etc...deci totul e perfect...Numai ca vibreaza motorul si nu-mi dau seama de la ce...ori sunt componentele dezechilibrate ori tampoanele....dupa 1200 rpm nu mai vibreaza deloc
*


Si eu am aceeasi problema. A aparul dupa ce am reparat motorul si l-am pus la loc. Banuiesc ca e din suporti deoarece am observat ca este putin inclinat in jos inspre botul masinii (mi-am dat seama cand l-am pornit si zdranganea motorul in saxofon+manivela de pornire trebuie inclinata ca sa intre in racul arborelui cotit). Verifica si tu .asta
ursamajor
QUOTE(AC @ 17 Nov 2005, 11:12)
Poate nu stiai, insa varful jiglorului calibreaza canalul prin care vine benzina, nu aerul. Cand desfiletezi aceasta componenta, curge mai multa benzina decat in mod normal. Am desfacut si reparat zeci de carburatoare, crede-ma ca asa e. Cred ca ti-ar fi mai de ajutor daca ai pune mana pe o carte si sa vezi functionarea carburatorului monocorp IRMA, are si desene in sectiune cu explicatiile de rigoare. Spor!  smile.gif
*



Atunci cînd desfiletezi jiclorul de ralanti, paradoxal, trage și mai multă benzină, dar și foarte muuuult aer. De fapt, dacă orificiul de admisie aer de pe corpul carburatorului, de deasupra jiclorului de ralanti, este înfundat, aerul este tras pe lîngă filetul respectiv și se îmbunătățește mersul, prin refacerea amestecului aer-benzină corect. Asta fiindcă problema i se manifestă la ralanti, că tot mă luași cu teoria carburației, deci pe circuitul de ralanti, nu pe repriză sau în sarcină. Simptomele sînt exact cele descrise de cel ce a deschis topicul. Spun asta fiindcă am avut EXACT aceeași problemă recent.
N-ai de unde să știi cîte carburatoare am făcut și desfăcut eu (eu nici atît despre tine), așa că eu zic să păstrăm decența cînd afirmăm ceva de genul ăsta și să vorbim despre lucruri verificabile. Cît despre teoria carburației, ce să-ți spun, e și o mare filosofie, grea a naibii, poate pentru vreo cucoană de pe la vreo fabrică de confecții ... icon_mrgreen.gif

P.S. Ia desfă tu jiclorul de ralanti la un carburator ce merge corect și-ai să vezi ce se-ntîmplă: se oprește motorul. De ce? Fiindcă trage nu mai multă benzină, ci aer. happy.gif Dacă ar trage benzină mai multă s-ar ambala în primă fază. Hai pa!
viulian
Baieti am cautat pe tot forumul si se pare ca tot nu pricep de unde sa ma apuc de ea.

Se da: schimbat ambreiaj / placa presiune / rulment / cablu de ambreiaj - de asemena si traversa de la cutia de viteze. Operatiunea s-a efectuat prin datul jos al cutiei de viteze.

Simtomul: tremura pe la 2800, sesizabil binisor intr-a IV-a, si destul de zgaltzaitor intr-a V. Daca trec de 110-120 (sau cat oi avea la 2800 nu stiu exact) ma zgaltzaie bine, daca ajung la 130 dispare zgaltzaitu (oricum de 135 vreau sa trec ca n-am rotile echilibrate bine, si incepe sa tremure volanu).
Un alt simtom este ca nu mai intra

Din posibilele cauze spuse de voi:
1. tampoanele nu se aplica, le-am schimbat in primavara.
2. Aprinderea e ok, si bobina nu face nazuri la cald (deci banui ca nu s-ar manifesta de nebuna la 2800 de ture ca asa are ea chef).
3. Amortizoarele tot alea sunt de cand am facut reparatia - si inainte nu tremura nimic.

Alte probleme care le stiu:
1. bujiile nu le-am mai schimbat de mult - da' le-am curatat acum juma de an cred. Oricum sunt mereu un crem inchis la culoare cand le dau jos (cred ca sunt ok).
2. un surub de la pompa de sprit de la carburator nu prinde bine (patineaza filetul). Am incercat eu sa ii prind un surub cu un filet ceva mai gros, si acum patineaza si asta. Deci nu mai e stransa la un colt din cele 4.

Intrebarea este: daca placa de presiune e descentrata sau are ceva ambreiajul - simtomele sunt aceste vibratii la 2800 de ture ? Sau vibreaza de la altceva ?
andu911
echilibreaza rotile alea ca n-o sa mai simti
viulian
Andule, nu cred ca e de la roti, ca nu s-ar simti vibratiile la 2800 si intr-a patra (cand nu e decat vreo 80 Km/h). Adica la 70Km/h merge OK, la 90-100 iar OK (nu se simte nimic).
andu911
pai asa e dacia...toate fac asa...le apuca crizele pe la 120, dupa aia le trece
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.