Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu viteza face urat la viteze mai mari
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stefan_punk
Nu stiu daca mai are cineva acesta problema chiar am citit multe posturi dar asa ceva nu am gasit, ca sa ajung la 100km/h mie cu dacia mea din 87 imi trebuiesc cel putin 30 de sec, va zic in plus ca am schimbat bujii, capac delcou , condesator, platina, disc ambreiaj+placa de presiune, si la fel. Ca sa plec dupa loc pot pleca usor si chiar relativ repede dar pana la maxim 55-60km/h dupa care cat as tura viteza creste usor si in afara orasului abea abea ajunge la 110 maixim 115, cer si eu ajutor ca poate ma poate ajuta cineva
DodoBird
QUOTE(stefan_punk @ 3 Nov 2005, 16:27)
Nu stiu daca mai are cineva acesta problema chiar am citit multe posturi dar asa ceva nu am gasit, ca sa ajung la 100km/h mie cu dacia mea din 87 imi trebuiesc cel putin 30 de sec, va zic in plus ca am schimbat bujii, capac delcou , condesator, platina, disc ambreiaj+placa de presiune, si la fel. Ca sa plec dupa loc pot pleca usor si chiar relativ repede dar pana la maxim 55-60km/h dupa care cat as tura viteza creste usor si in afara orasului abea abea ajunge la 110 maixim 115, cer si eu ajutor ca poate ma poate ajuta cineva
*



Cert este ca nu e in regula ceva ! Dar pot fi multe cauze. Probabil ar trebui masuarata compresia in primul rand ! Apoi ne putem gandi la carburator (in 86, 87 sau facut niste carburatoare pt. modelele 1300 , cele care aveau prevazute din fabrica teul economizor, cu jigloare "economice" respectiv "gatuite" . Culmea e ca erau schimbate doar 2 din ele , respectiv cele din camera de nivel constant, restul ramanand la fel (asta este o eroare!).
Rezultatul era plafonarea la 110 (si erau tare puturoase)!.
Totusi masoara intai compresia la cineva care are aparatura necesara.
stefan_punk
unde anume pot verifica aceasta compresie si care ar fii solutia? set de jigloare am si acum, cat de acel teu economizor l-am scos si pe el.Deci care e solutia cea mai buna ca eu ma gandeam sa schimb si carburatorul ce ma sfatuiti?
Dreamer
Testul de compresie il poti face la un service Dacia de preferinta ( reprezentanta ).
Am vazut tot felul de testere improvizate care m-au cam pus pe ganduri ... inclusiv in service-ul Dacia din Bv.
Dupa ce iti face testul de compresie trebuie sa iti dea un cartonas care iese din tester, pe aces cartonas este indicata fiecare masuratoare.
argon
Nu e cumva ambreaju? nu patineaza? asa simtome am avut si eu, nu trecea de 110 nici moarta...am schimbat ce trebuia schimbat si acum se plafoneaza la viteza max trecuta in talon icon_mrgreen.gif (149 km/h)
stefan_punk
de la ambreiaj nu este sigur pentru ca abea l-am schimbat cum am zis mai sus,am facut rost de un set de jigloare si voi inlocuii pe cele vechi. Mi-ar prinde un ajutor daca stie cineva care erau alea doua jigloare de care spunea DodoBird . Oricum le voi inlocui pe toate dar ar fi bine sa stiu care sunt cele doua pentru ca acelea le cumpar separat daca nu sunt la fel(setul mi l-a dat cineva este pentru 1300 dar nu stiu in ce an este cumparat acest set asa ca mai bine...)
deniss1
QUOTE(Dreamer @ 3 Nov 2005, 23:40)
Testul de compresie il poti face la un service Dacia de preferinta ( reprezentanta ).
Am vazut tot felul de testere improvizate care m-au cam pus pe ganduri ... inclusiv in service-ul Dacia din Bv.
Dupa ce iti face testul de compresie trebuie sa iti dea un cartonas care iese din tester, pe aces cartonas este indicata fiecare masuratoare.
*


Acceasi problema o am si eu .Dar am schimbat set motorul ,toata aprinderea si in cele din urma si cutia de viteze si..........nimic,tot 130/h la vale cu 3200-3300 pe turometru si motorul urla.
ps: dacia mea din '98
cnn
Daca motorul functioneaza corect si are performantele pe care le-ai spus, iti recomand sa verifici cablul de acceleratie si deschiderea totala a clapetei de acceleratie cand pedala este apasata la podea.
Ar putea sa fie si filtrul de aer imbacsit in acest caz umplerea cilindrilor cu aer fiind deficitara. Sau starea tehnica a motorului sau a ansamblului volanta-disc ambreiaj-placa presiune nu sunt corespunzatoare.
diaconuliviu
QUOTE(stefan_punk @ 4 Nov 2005, 16:44)
d[...] Mi-ar prinde un ajutor daca stie cineva care erau alea doua jigloare de care spunea DodoBird .[...]
*


32 IRMA fata de 32 IRM are 3 piese schimbate:
jiclor principal = 135 in loc de 145
jiclor aer frinare = 170 in loc de 140?parca.
"fintina" sau "tubul emulsor" = E20 parca in loc de F6
In plus, nivelul in CNC scade cu 1 mm, adica acea distanta a plutitorului fata de capac devine 7 mm in loc de 6, cursa fiind 6 in loc de 7.

Emulsor F6 are 32 IRM 2A XX (cel de 1400) dar nu stiu care model, au fost mai multe.
restul, nu stiu.

Punind jicloare de IRM e posibil sa obtii mai multa viteza, dar SIGUR obtii un consum majorat.

Totusi, cred ca la tine e vorba de reglaje, stare motor, etc.

Al meu este 32 IRMA, chiar ales cu jiclorul de aer cel mai mare din 2-3 seturi, si cel principal, vizual cel mai mic.Adica, cit mai gituit. Si urca pina sa schimb setul lejer la 120. Mai mult nu i-am dat, nu-s "vitezomanu' Gica". Acuma nu stiu, is in rodaj, nu-i dau mai mult de 2500-3000 rpm.
stefan_punk
am schimbat toate jigloarele cu altele pe eticeheta scria ca sunt din 94 au fost al socrului meu defapt a cui masina inca mai este pana voi face actele, era punga sigilata deci sunt noi, le-am schimbat aseara trebuie sa ii fac reglajul aer benzina si sa vad diferenta, nu stiu sigur ce carburator este dar ma voi uita si va voi spune la fel ca si dimensiunile de la jigloare.
Placa si discul de ambreiaj sunt noi la fel ca si toata aprinderea inafara de fise(bujii,condesator, platina, capac),
Setul motor a fost facut in 94 ar trebui sa il fac cred.. inca nu mi-a zis nici un mecanic lucru asta mi-a zis ca merge bine saracutzu si ca sa il las asa.
trebuie sa mai schimb in carburator pompa de sprit ca mai curge benzina pe acolo
Cand am schimbat jigloarele am mai schimbat si garnituri flanse, garnitura carburator, cui poantou.
filtru de aer cred ca trebuie schimbat si el asa zicea odata un mecanic dar el pare curat nu pare imbacsit tot ce e posibil.
reglajul avansului l-am facut cu stroboscopul
o sa vad dupa ce termin diferenta si va voi spune daca a fost de la jigloare sper sa nu trebuiasca sa fac setul ar fi cam dureros pentru buzunat acum.
Sorcerer
QUOTE(argon @ 4 Nov 2005, 00:10)
am schimbat ce trebuia schimbat si acum se plafoneaza la viteza max trecuta in talon icon_mrgreen.gif (149 km/h)
*



Ce motor ai tu de scrie in talon viteza maxima de 149Km/h ?! De 1.6 ? La a mea ( tot din '98 ) scrie 46KW/ 142 Km/h Viteza maxima constructiva ( dar i-am dat 150 pe autostrada; sau cel putin asa arata vitezometrul wink.gif) )
stefan_punk
Azi am stat toata ziua la masina, eu mai am niste probleme cu acel fir de la bobina la contact care presupun ca intrerupe pe undeva si o sa il schimb cu totul adica trag alt fir .
Azi am stat din cauza acelui fir la masina toata ziua mama ei de masina ca nu vroia de nici un fel sa stea cuminte.Am schimbat bobina platina condesatorul si nimica. Pana la urma am luat un carburator si un delcou cu tot cu fise si o bobina de la un prieten le-am bagat pe rand pe masina mea si am vazut ca extraordinar masina facea la fel deci scanteie dadea numai ca una slaba si neregulata nu cine stie ce. am alimentat bobina pe direct adica dupa borna de + la baterie si vad ca nu mai face urat. Maine ii trag conductor dupa contact si o sa ii reglez avansul la stroboscop si o sa iti zic daca mai face urat la drum.
La carburator am inlocuitmai multe defapt inafara de blocul carburatorului si plutitor am inlocuit tot adica: jigloare (Brasov carfil),filtru,cuiul poantou, axu de acceleratie , pompa de spritz, acel disculetde pe ax, teflonul de la ax si garnitura carb. dupa ce le-am inlocuit am avut problemele de mai sus in ordinea asta: Am inlocuit prima data capacul de delcou ca varia acceleratia orice i-as fi facut, dupa care la un moment dat nu vroia sa mai plece de nici un fel, am facut toate cele zise si a pornit cu acel fir direct. Mai am o problrema pe care fratilor nu siu ce sa ii fac e vorba de un joc pe care il am pe acel ax cu disc de josla acceleratie, pe acolo imi trage aer fals si... mad.gif simt ca inebunesc tragea si inainte dar acum parca si mai mult... (precizez ca nu stiu sigur daca pe acolo trage si va zic ca nu tragw nici pe dedesupt pentru ca am inlocuit si flansele alea toate.
O sa rezolv maine faza cu aprinderea si va voi tine la curent cu ce performante am evoluat.
va multumesc pentru raspunsuri si mai astept sfaturi pentru ca sunt incepator intr-ale mecanicii.
stefan_punk
aceleasi lucruri scie si pe talonul meu ca si la tine numai ca masinutz mea este din 87 defapt motorul este din 87 ca si scheletul masini cadefapt e recarosata nu ca ar avea cine stie ce importanta
stefan_punk
mai am o intrebare pentru cine a facut acel test de compresie cam la cat se invarte pretul pentru asa ceva
diaconuliviu
QUOTE(stefan_punk @ 13 Nov 2005, 00:16)
[...]Mai am o problrema pe care fratilor nu siu ce sa ii fac e vorba de un joc pe care il am pe acel ax cu disc de josla acceleratie, pe acolo imi trage aer fals si... [...]
*


Acel disc de care zici e acel "banut", adica obturatorul?
Ala se fixeaza cu cele doua suruburi aferente. Vrei sa zici ca ai distrus acel filet?
Ori pui alte suruburi cu piulita(de lungime exact atit citgrosimea axului in acea portiune plus grosime piulitei) ori inlocuiesti axul.
In primul caz e posibil sa-ti afecteze un pic umplerea, dar nu cu mult.

Ca si constatare, masina ta are o carutza de probleme..
stefan_punk
e vorba de un joc pe care il am la acest ax dar pe longitudinala este un joc mic dar este am inlocuit acel opturator cu tot cu ax si i-am inlocuit si cele 2 garnituri de teflon si nimik tot joaca blink.gif
stefan_punk
Am terminat cu carburatorul l-am facut dar tot nu ajung la o viteza mai mare. Ce probleme as mai putea avea?
Sa ii fac setul? Cutia mea este de 4 trepte o fi asta problema? Am pus si aprindere made by Nea ION din targ la vitan dar degeaba.
please Help
RIon
Masina ta are o fobie fata de radar. EA circula legal wink.gif
andu911
verifica ambreiaju, daca zici ca oricat ai tura-o nu creste mai mult de 110 wink.gif
argon
Ai facut totusi testul de compresie? aia e buba..motorul e obosit.
Partea cu 110 e relativ normala, dar nu e normal sa-ti ia 30 de sec sa ajungi la vit asta.
O dacie ca a ta cu 4 trepte, cu motorul perfect atinge suta cam in 17 secunde.
argon
QUOTE(andu911 @ 13 Dec 2005, 21:49)
verifica ambreiaju, daca zici ca oricat ai tura-o nu creste mai mult de 110 wink.gif
*





QUOTE(stefan_punk @ 4 Nov 2005, 16:44)
de la ambreiaj nu este sigur pentru ca abea l-am schimbat cum am zis mai sus,am facut rost de un set de jigloare si voi inlocuii pe cele vechi.
*





wink.gif
andu911
cred ca ma gandeam la altele biggrin.gif
mda, simptomele sunt de segmenti uzati...se accelereaza mai usor, dar nu mai prinde viteza. Cu uleiu cum stai, consuma mult ? Fum scoate ? Supapele inchid ?
stefan_punk
cred ca trebuie sa ii schimb segmentii pentru ca masina nu a mai fost segmentata din 92 de cand a cumparat masina asta socramiu ea fiind din 87.acum are 90.800Km .Am vrut sa ii fac testul de compresie dar ... nu am avut cand
Cam ce ar trebui sa imi dea la acest test?
Am acasa camasi si pistoane facute de socramiu ca a fost strungar si o sa ii cumpar si segmenti si o sa intineresc un pic acest motor "obosit''
Mai poate fi altceva?
Merita sa ii pun cutie cu 5 trepte?
AC
QUOTE(stefan_punk @ 15 Dec 2005, 16:09)
....
Am acasa camasi si pistoane facute de socramiu ca a fost strungar si o sa ii cumpar si segmenti si o sa intineresc un pic acest motor "obosit''
....
*


Camasi si pistoane "facute"? blink.gif
wolfin
s-ar merita sa schimbi cv daca mergi mult afara din oras. in rest nu. unde mai pui ca trebuie sa schimbi si planetarele sau cred ca poti sa le schimbi la reconditionari-nu stiu exact. oricum daca merge bine cv cu 4 de ce sa o schimbi.
stefan_punk
socrul meu le-a facut camasile se pistoanele la strung da. (asta in cazul in care nu comfund eu aceste doua cu alte piese. sunt cilindrii aia mari in care intra pistonul si pistonul in care intra segmentii, asta in caz ca am inteles eu bine)
Nu merg foarte mult afara dar sunt locuri si in oras unde as vrea sa prind o viteza mai mare, nu va faceti probleme de politie ca... oi da eu vreo spaga ceva doar doar sa vad ca are si masina asta viata in ea
andu911
pai ia zi-i lui socru sa-si faca user pe DaciaClub biggrin.gif
stefan_punk
socrul meu e om batran nu are el timp de internet iar alea le-a facut acum 10 ani cand lucra in alta parte decat acum.Mai am ceva piese facute de el cum ar fi 2 lalele de planetare, un rulment modificat de la placa de presiune etc am ceva piese, el si-a luat logan iar eu acum ma chinui cu asta mica sa ii mai dau ceva vitamine sa se faca bine sa fie mai tanara si mai vioaie
SPORTivu
Aceeasi problema am avut-o si eu acum cateva luni. parerea mea este ca Motorul nu prea mai are viata in el biggrin.gif asa ca, TEST COMPRESIE!
stefan_punk
ii fac saptamana viitoare acest test de compresie , mai am insa o intrebare : Am si o planetara care a inceput sa bata poate fi si asta unul din motivele pentru care....? Planetara asta avea joc mai acum 3 luni dar nu batea acum vad ca a inceput sa bata rau pe la 60km/h o sa o schimb si o sa ii schimb si rulmentii de la ambele roti.
parpanel
Cum fac dacia mea din 86 sa mearga cu 200 km/h?

laugh.gif

Nu vi se pare ca cereti prea mult de la ele? Eu am facut motorul, carburator nou, delcou, bobina, fise, CV 4 trepte si deja face urat de la 110 km/h.
ANTIdacie
[...]daca vrei sa prinzi mai mult ia-ti [...] o cutie in 5![...]Toata treaba e ca are motorul de 1397 si cutia in 4!Nu are ce sa ii faca atata merge!Daca vrei viteza schiba-ti cutia sau cel mai bine ar fi o lasi mai moale cu viteza ca nu e bine sa mergi asa tare![...]

Ti-am editat mesajul, am lasat ce e de lasat;tura viitoare iei warn.
argon
Cine te-o suparat asa tare? icon_mrgreen.gif

Cutia in 5 nu e atat pentru viteza cat e pantru economie, eu de exemplu , cu 5 trepte la 120 km/h viteza de croaziera scot 8-8,5 %, la 90km/h scot 6,5 %, pe cand cu fosta Dacie in 4 trepte odata demult in primul rand ca nu puteam merge lejer cu 120(si cand mergeam consuma 11-12 %), si la 90 la ora consuma cam 7,5-8 %. E o diferenta de la 6,5 la 8 pentru viteza legala....
ANTIdacie
argon ce motor aveai de 1300 sau 1379?Uite eu zic ca aveai de 1300 astept un raspuns!Un vecind de-al meu cu o dacie maiveche cu motor de 1300 si cutie in 4 mergea lejer cu 130!dar eu cu a mea cu motor de 1400 si cutie in 4 si dupa ce depasesc 80-90 ca se tureaza motorul si nu imi place cum merge
Si apropro chiar crezi ca nu am dreptate cu viteza?
argon
aveam motor de 1289 cc.
acuma e dubios cu cutiile astea, sunt mai multe tipuri in 4 trepte.

Cu viteza ai dreptate mellow.gif
amc
Pai cs ajungi in preajma vit. maxime mai trebuie sa ai si masina in regula ,nu dupa impresii si tipuri de cutie se ajunge la vit. magica de 140 happy.gif
stefan_punk
QUOTE(ANTIdacie @ 18 Dec 2005, 17:44)
Ba stefane daca vrei sa prinzi mai mult i-ati naibi o cutie in 5!Ce nabi ii dati sfaturi ca e de la carburator si de la alte chestii!Toata treaba e ca are motorul de 1397 si cutia in 4!Nu are ce sa  ii faca atata merge!Daca vrei viteza schiba-ti cutia sau cel mai bine ar fi o lasi mai moale cu viteza ca nu e bine sa mergi asa tare!Si cand mai postezi sa pui si si cei care vor mai posta toate detaliile despre masina sa nu mai piarda unii timpul sa iti dea explicatii in necunostinta de cauza!Mai schimbi si alte chestii pe la masin aiurea!

Si ba vitezomanilor lasati-o naibi de viteza cu nu sunteti pe pistele de curse.Din cauza bulangiilor ca voi mor oameni nevinovati!Va credeti mari soferi si voi sunteti niste prapaditi!Ba v-as lega de masina ca sa va arat ce inseamna aia viteza ca sa nu va mai vreti sa mergeti tare!
*




multumesc
Nu stiu ce te-a suparat asa , in primul rand nu sunt vitezoman dar as vrea totusi atunci cand se poate sa trec un pic peste limita, pentru mine stada e strada chiar daca uneori sunt mai grabit, asta nu inseamna ca trebuie sa merg asa incet incat sa ma depaseasca toata lumea ca pe biciclisti. Sunt de acord cu tine cand e vorba de acei vitezomani care se cred la curse pe strada sau stradutze.
Eu am motor de 1297 cm nu 1397 cu toate ca am auzit ca nu e mare diferenta.
Acum ma gandesc daca ar fi bine sa iau o cutie de dacie sau una renaut pentru ca preturile sunt la fel(eu stiu ?) calitate pret difera mult din ce am auzit, dar la parametrii cam greu sa imi dau seama pentru ca nu stiu ce cutie de R18 voi gasii ca sa se potriveasca timoneria si sa intre ok
argon
QUOTE(stefan_punk @ 19 Dec 2005, 08:24)

Eu am motor de 1297 cm nu 1397 cu toate ca am auzit ca nu e mare diferenta.
*




Diferenta e 8 cai...unu are 54 si alalalt are 62, si la motorul tau de 54 de cai si daca pui cutie de 5 trepte, tot nu vei trece de 120, din cauza lipsei puterii, avantajul va fi consumul mai mic...
stefan_punk
oare? Am auzit persoane si cu 1300 care atingeau si 140km/h fara sa aibe alte modificari
argon
QUOTE(stefan_punk @ 20 Dec 2005, 11:22)
oare? Am auzit persoane si cu 1300 care atingeau si 140km/h fara sa aibe alte modificari
*




"Am auzit" - cuvantul cheie icon_mrgreen.gif
Cate trepte ai?
indiferent cate ai, incearca cu a patra sa vezi cat prinzi...
beginer07
Sa va luati alta cutie de viteze ca sa aveti 30 de km / ora in plus ?? (140)
Eu sunt multumit daca nu fac accidente prin oras la 40 la ora biggrin.gif
Mai bine s-ar inventa niste turometre placebo pentru vitezomani, sa iti arate ca ai 150 la ora cind ai 100 mad.gif
vyper
argon sa stii ca nu ai dreptate...io am o dacie din 86 si sa stii ca are motor de 1289cc si cutie in 4...si sa stii ca isi ia 130...nu se aude foarte bine da isi ia...si nici cum am mai auzit pe altii ca iti sare volanu din mana...poti sa o conduci la viteza asta...asa ca mai documenteaza-te!
ceacu
QUOTE(stefan_punk @ 3 Nov 2005, 17:27)
Nu stiu daca mai are cineva acesta problema chiar am citit multe posturi dar asa ceva nu am gasit, ca sa ajung la 100km/h mie cu dacia mea din 87 imi trebuiesc cel putin 30 de sec, va zic in plus ca am schimbat bujii, capac delcou , condesator, platina, disc ambreiaj+placa de presiune, si la fel. Ca sa plec dupa loc pot pleca usor si chiar relativ repede dar pana la maxim 55-60km/h dupa care cat as tura viteza creste usor si in afara orasului abea abea ajunge la 110 maixim 115, cer si eu ajutor ca poate ma poate ajuta cineva
*



Daca aprinderea este OK, motorul e OK, la carburator mai poate fi jiclorul de aer de franare prea mare sau econostatul infundat.
cristi_ubs
la mine,motor de 1300 cutie 5tr.viteza indicata pe ceas.......160km/h.deci nu numa economie
B-18-HSU
Daca aprinderea este in regula, carburatorul de asemenea atunci mai pot fi urmatoarele cauze care au un rol important pentru atingerea de viteze mai mari:
- cauciucurile la daciile cu cutii in 4 trepte este bine sa fie de tipul 155/80 R13, pentru ca 1 cm in diametrul rotii face sa scada sesizabil turatia motorului la aceeasi viteza (si asta se simte mai bine la viteze peste 80 km/h); rotile trebuie echilibrate
- alta cerinta obligatorie pentru a nu exista infranari din cauza rotilor este geometria facuta pentru cauciucurile cu care este echipata masina
- esti sigur ca vitezometrul indica corect? smile.gif
ct03nut
diferenta e destul de mare intre cele 2 motoare...ma refer ca acei 8 cai conteaza mult ..LA DACIE tongue.gif .. poate fiind veche mai are si rugina...o fi mai grea..Doamne ajuta, te gandesti la toate.. smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.