Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ventilatorul de racire a radiatorului nu pleaca
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
marius_fenchea
Buna sunt nou pe aici sau ma rog nu prea am postat fiindca gaseam in conversatiile vechi rezolvari la problemele avute.
Am urmatoarea problema: Ventilatorul de racire a radiatorului nu pleaca la NOVA GT
termostatul deschide deci este functional.
daca leg direct la baterie ventilatorul merge
termocupla am schimbat-o cu alta si tot acelasi rezultat.
nu stiu unde as putea gasi releu si siguranta de la ventilatorul de racire in masina
daca aveti si alte sugestii va rog ajutati-ma!
bygy007
trebuie sa fie un releu cu 5 picioare , siguranta ai doar pe comanda , daca ar fi arsa nu s-ar mai aprinde nimic prin bord
daca faci strap pe picioarele de la termocupla porneste (scurt)?
marius_fenchea
termocupla am schimbat-o mai aveam una de rezerva, nici prima nici a doua nu pornesc daca le suntez, nu se intampla nimic.
Daca alimentez ventilatorul de la baterie porneste, deci cred ca ventilatorul este bun.
termocupla pare ca nu se alimenteza sau nu primeste comanda.
Merci cred ca am gasit releul cel putin schema arata ca e undeva langa farul din dreapta fata.
maine o sa incerc si promit sa va tin la curent daca imi iese depanarea.
bygy007
daca vrei pot si eu sa postez schema , , care este foarte simpla , + de la contact se duce la bobina releului apoi la termocupla si la masa , daca strapezi termocupla trebuie ventilatorul sa porneasca , la tine problema poate fi nu vine + la unul din picioarele releului , sau releul este defect , vezi ca este un releu special....
G I M
Releul si singuranta de la elv sunt situate sub farul dreapta fata.
marius_fenchea
Salutari, am revenit, montat releu nou luat de la Ciclop si cum pun bateria pleaca ventilatorul mad.gif fara ca motorul sa fie incalzit de fapt contactul este la pozitia G.
Daca vrei chiar te rog sa postezi schema electrica, eu am gasit ceva pe aici, cred ca am identificat corect releul pe care l/-am schimbat dar nu e nicio siguranta pe acolo.....
Sa fi gresit legaturile la releu? De fapt doar l/-am legat asa cumma fost cel vechi...
bygy007
smile.gif 1
marius_fenchea
Merci de schema elecrica, deci relul pe schema este R7 , da?
Acum as vrea sa stiu ce este special la acest releu?
Cum il alegi pe cel care este potrivit functiei GMV?
ORIJINAL21
Poti lua schemele care tocmai le-a postat bygy si poti merge cu ele la un electrician calificat.
El, v-a sti exact rezolvarea problemei tale.
Nu toata lumea de pe acest forum intelege cum se citeste o schema si ce anume trebuie inlocuit..
bygy007
dupa cum observi releul are un contact normal inchis si unul normal deschis cind releul nu este actionat scurtcircuiteaza bornele GMV
PH-06-BOA
Pentru a testa funcționalitatea termocuplei, nu o ștrapezi pe ea, ci firele ce vin la ea, le unești. Cineva paralel cu electrica, ar ștrapa termocupla, din discuțiile de mai sus. Așa e cum zice Bygy, plusul de comandă trece prin bobina releului, merge la termocuplă si apoi la masă. Dacă nu ai masă prin unul din firele de la termocuplă, nu vei avea nici la bobina releului când termocupla realizează contactul . Deci releul nu va funcționa, chiar de-i bună termocupla. Dă-i masă bobinei releului, și ar trebui să plece ventilatorul. Releul pe care l-ai luat, e posibil să aibă legături diferite (culoarea carcasei), de-ți merge permanent ventilatorul. Ploturile paralele sunt ale bobinei, iar cele neparalele sunt pentru conectarea ventilatorului, de la o sursă permanentă, care nu trece prin contact. Deci, dacă ai fi ștrapat contactele cu firele groase din soclul în care se montează releul, ventilatorul ar fi pornit. Dacă nu pornește, e lipsă tensiune de alimentare permanentă (siguranță sau fir întrerupt). Dacă montezi releul vechi și dai plus pe firul subțire (de plus al bobinei), ventilatorul va trebui să plece dacă e motorul fierbinte (luând minusul prin termocuplă), și înseamnă că nu vine tensiunea de comandă de la contact.
marius_fenchea
Merci de sfaturi dupa o luna de asteptat piesa - comanda la Ciclop fiindca nu am gasit altfel termocupla acum functioneaza perfect!

Deci modelul de termocupla vandut prima data de cei de la Ciclop arata la fel dar nu inchidea circuitele la fel, fara ajutorul vostru nu as fi reusit sa ma prind de problema.

Acum am dat si un Transfagarasan si masina s-a comportat foarte bine.

Multumesc tuturor celor ce m-au ajutat si scuze pentru ca nu am potat imediat ce am reusit sa o repar!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.