Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: [VAND] SMART FORTWO
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Bursa > Arhiva cu anunturi
iuliamo
CURRICULUM VITAE

SMART FORTWO COUPE
• 2006 , model facelift
• echipare „passion”, cea mai generoasă
• gri metalizat

EXPERIENȚĂ
• Născut în primăvara anului 2006 la Hambach, în Franța.
• Tot în Franța și-a petrecut prima parte a vieții și a parcurs jumătate din cei 40 de mii de km. În principal prin orașul luminilor (Paris) și vizitând castelele de pe Valea Loarei.
• Un singur proprietar: persoana care a primit cheile de la Smart Trocadreo Paris va fi cea care le va da mai departe cumpărătorului. Deci nu este niciuna din spețele deja clasice ale samsarilor, de genul: „primul proprietar… în Romania”, condusă de „o babetă franțujă” sau de „un doftor nămț” – ori alte combinații de N-nefericiți luați în balon de Ț-țepari.
• Înmatriculată pe plaiuri mioritice în 2009; taxa de mediu a fost plătită (și nerecuperată).
• Folosită în mod curent, este garată într-o parcare acoperită care o protejează de asperitățile meteo (caniculă, zăpadă, intemperii).

ABILITĂȚI
• Motor Mercedes, mic și voinic: 700 cmc, turbo, 61 cp. Sunet sportiv al tricilindrului, urcă foarte lejer în ture, cu un mârâit felin incitant și gutural, senzația fiind aceea de a conduce un „mic porsche”
• Consum și mai mic: mixt 4,7 l
• Manevrabilitate & parcare: excelentă - cine vrea mai mult să caute un scuter sau o bicicletă
• Costuri: impozit ridicol de mic, RCA redus, costuri de rulare foarte convenabile
• Securitate: airbaguri, ABS, ESP, celula de siguranță Tridion, soluții inteligente pt impactul lateral… Bref, Smartul își protejează foarte bine pasagerii.
• Confort: scaune foarte bine configurate, poziție de conducere relaxată, vizibilitate excelentă de jur împrejur, înălțimea mașinii permite și o perspectivă „de sus” asupra traficului, facilitând anticiparea.
• Spirit ludic - cel mai important: reușește să-mi aducă un zâmbet pe față de fiecare dată când mă îndrept spre ea. Câți dintre șoferi pot spune asta despre mașina lor?

DOTĂRI
• aer condiționat
• ABS, ESP, airbaguri
• cutie automată cu 6 trepte (pentru cei „sportivi” din fire există și un mod manual de pilotare)
• plafon panoramic din sticlă atermică + parasolar
• asistență la pornirea în pantă
• geamuri electrice, oglinzi și faruri reglabile, închidere centralizată
• haionul se deschide din exterior (cheie telecomandă) sau din interior (buton dedicat)
• volanul și maneta cutiei de viteze sunt îmbrăcate în piele
• scaunul pasagerului se poate plia pt a transporta obiecte mai voluminoase
• rulou portbagaj
• afișare temperatură exterioară

AUTO-EVALUARE
• Mașinuța este ca atunci când era nouă, funcționează și arată foarte bine. Motorul nu consumă ulei și nu scoate fum. Cutia schimbă vitezele foarte bine. Interiorul este curat și îngrijit, fără urme de uzură, proprietar nefumător. Jantele sunt cele originale, iar anvelopele au o uzură foarte redusă; la fel și setul de roți de iarnă.
• Odată cu exploatarea în România am beneficiat și de „bucuriile” clasice ale drumurilor locale, presupunând unele lucrări tipice: pivoți direcție și rulment stânga spate, antena radio (furată…). Toate rezolvate.
• Nu există sistem / funcțiune / stropitor / buton / manetă etc. care să nu funcționeze așa cum trebuie.

ALTE „ARGUMENTE”
• Este printre cele mai cool mașini ever.
• Are un design iconic, a devenit o mașină cult.
• Este singura mașină expusă la Metropolitan Museum of Art din New York.
• Este un Mercedes. Și un Swatch. În același timp.
• Se numără printre cele mai ecologice mașini de oraș.
• Este cel mai smart concept de automobil urban. Nu vei căra după tine tone de metal și metri cubi de spațiu pe care trebuie să le hrănești cu mulți litri de fosile moarte acum câteva milioane de ani.
• Este seria de Smart cea mai… smart. Generațiile următoare au devenit mai mari, mai grase, mai pufoase, mai puțin… smart.
• Generațiile următoare nici nu mai au treabă cu mercedes, sunt mai… mitsu & renault, iar asta se simte și la plasticele interioare.
• Mașina ta spune ceva și despre tine: fii Smart, nu… altfel.

CONDIȚIILE DE VÂNZARE
• Se pune în vânzare pentru că vrem să o înlocuim cu alta, tot mică, dar cu patru uși (bunici, nepoți etc.). Nevoile se schimbă cu timpul, chiar dacă este a doua mașină în familie.
• Precizez că, deși grijuliu cu actele, am reușit să rătăcesc carnetul de service al mașinii. Rămân însă toate celelalte, factura originală și ultimele facturi de service / revizie. Plus că mașina poate fi evaluată tehnic.
• Cei care vor un chilipir sunt rugați să caute în alte părți; este plin netul de sărmane Smarturi chinuite pe 100-200-300 de mii de km.
• Prețul mașinii la achiziționare a fost de 12.960 euro. Dat fiind nivelul tehnic de 95% din cel nou, cred că un preț de doar 33% (o treime) din valoarea inițială este deja foarte redus.
• Nu există nicio grabă, nicio „urgență” care să tragă prețul în jos. Există tot timpul pentru ca Smartul acesta să își găsească proprietarul potrivit.
• Dacă nu își va găsi un pețitor merituos și o propunere rezonabilă voi fi foarte fericit să îl conduc în continuare – mai ales că, oricum, și până acum, căutam orice pretext pentru a i-l „fura” soției ori de câte ori se putea.

A bon entendeur… be smart! buy a Smart !


iulian.diculescu@gmail.com
0728.014.594


Voi reveni pe seara cu mai multe fotografii. Pana atunci voi pune aici link-ul catre anuntul de pe OLX unde se pot vedea cateva foto:

http://olx.ro/oferta/smart-fortwo-2006-uni...rt-ID3ZVc4.html
sorin1983
si pentru anunt/formulare/descriere...10 smile.gif
Maniak22
Chiar vrea sa o vanda ca s-a chinuit ceva cu textul.
iuliamo
Sorin1983: ma bucur ca a placut cuiva, merci.
Maniak22: ba dimpotriva, nu prea imi convine. Cred ca ma voi chinui sa gasesc defecte clientilor a.i. sa nu o dau. Iar prezentarea aceea e de fapt pt a mai tria din cumparatori, macar sa scap de samsari si genul acela tipic de golani "urbani"...

Si apropos de "chiar vrea sa o vanda", scad pretul cu... patatam... 1%: 4.060 eur.

Să vă spun ceva: după ce conduci o vreme Smartul prin oraș, realizezi cât de genial este conceptul. Felul natural și lasciv în care dansează printre benzile de mers, docilitatea cu care face exact ce îți dorești, aroganța cu care îți permite să te parchezi cam oriunde dorești, în timp ce alții trebuie să mai caute vreo pe vreo 3 străzi… toate astea dau dependență.

De-asta zic… be smart ! buy this Smart ! :-)

iuliamo
UP

Pentru cine nu cunoaște, cateva dintre bucuriile curente ale Smartului:

Scena 1: Bucureștiul sub troiene de zăpadă care, ca în fiecare an, ne iau… prin surprindere. Încălțat cu șoșonii de zăpadă Smartul își face drum foarte sigur de el (pentru cunoscători, cauciucurile pe față sunt foarte înguste, ceea ce ajută mult iarna). Dată fiind distanța scurtă dintre cele două punți este și extrem de predictibil, pentru că simți mult mai devreme orice început / tendință de alunecare. ESP-ul veghează oricum, dar ca șofer știi mult mai bine ce se întâmplă cu mașina ta decât dacă te-ai afla într-o chestie de 5 metri (conduc curent una din asta, deci știu ce vorbesc).
Asta înseamnă siguranță activă, aceea care (in)formează și șoferul. Unde mai pui că este și foarte fun!

Deci… be smart ! buy this Smart ! :-)
AR-18-MOS
Hai, sa nu exageram. Peste tot, inclusiv pe forumul marcii, se recomanda, ca iarna sa-l lasi in parcare atunci cand e gheata si zapada si sa folosesti alta masina, ca n-ai frane aproape deloc.
In rest, e cum zici tu.

P.S. Varianta de echipare „passion”, cea mai generoasă nu are proiectoare de ceață?
iuliamo
Cu toată deferența, am condus această mașină suficient pentru a ști ce vorbesc. Iar ca termen de comparație mai am alte câteva mașini mari și mici conduse regulat, nu doar ocazional. Nu insist pe subiect, dar teama de "cum s-o descurca Smartul?" e folclor în proporție covârșitoare.
Ref la proiectoare, da, așa era oferta Smart în 2006. Mai erau inca două niveluri de echipare mai putin dotate, "pure" si "pulse". Toate aveau, totusi, totul in standard pe partea de siguranta - politica smart. Altfel, mai este si "brabus", dar acela nu este nivel de echipare, ci model cu totul aparte...

S-aveti drumuri bune, soferi atenti, masini smart smile.gif
nWo
QUOTE(iuliamo @ 2 Jun 2015, 10:54)
Cred ca ma voi chinui sa gasesc defecte clientilor a.i. sa nu o dau.
...................................................................................................
De-asta zic…  be smart !  buy this Smart ! :-)
*



Parerea mea e ca te cam contrazici, dar ma rog, traba ta. Ceva de genul "O vand dar nu o vand"
iuliamo
nWo, ai dreptate, m-ai prins cu contradicția în sac blush.gif : îmi recunosc pendularea involuntară între ceea ce îmi spune inima ("păstrează Smartul, îl adori" wub.gif ) și ceea ce îmi arată rațiunea ("vinde Smartul, nu îți mai trebuie, e stupid să ai 3 mașini" ph34r.gif).
Ca să rezum, va trebui până la urmă să vând Smartul chiar dacă - personal și subiectiv - nu îmi doresc asta.
Sper că am lămurit și "contradicția" și să rămânem, cât se poate, la subiectul topicului, iar nu la topica (subiectiv-obiectivă) a subiectului.

O zi cât mai smart tuturor.

AR-18-MOS
QUOTE(iuliamo @ 3 Jun 2015, 16:49)
Cu toată deferența, am condus această mașină suficient pentru a ști ce vorbesc. Iar ca termen de comparație mai am alte câteva mașini mari și mici conduse regulat, nu doar ocazional. Nu insist pe subiect, dar teama de "cum s-o descurca Smartul?" e folclor în proporție covârșitoare.
*


Deci ramane cum am stabilit. wink.gif

Cat despre proiectoare, vad c-o dai cotita. Varianta cea mai dotata nu le are?
iuliamo
Da, AR-18-MOS, rămâne cum am stabilit smile.gif : Smartul se conduce pe zăpadă la fel cum se conduc toate celelalte mașini; ba chiar are un plus de siguranță față de toate cele care nu dispun de ABS și ESP; direcția e ceva mai clară grație cauciucurilor față f înguste (fb pe zăpadă); spatele nu prea fuge pt că nu-l lasă ESPul, iar dacă totuși se întâmplă o face f intuitiv și predictibil. Astea sunt impresiile din zăpadă: Smartul se descurcă fb, ba chiar adaugă ceva spirit ludic și formativ conducerii. În rest, ca și cu orice altă mașină... iarna nu-i ca vara.

Ref la proiectoare, nu "o dau cotită" deloc blink.gif . Am spus deja f clar mai sus: "da, așa era oferta Smart în 2006" - deci clar, pe față, fără încurcături. De altfel, prezentarea mașinii este foarte detaliată și însoțită de toate fotografiile necesare a.î. să știe orice potențial interesat ce cumpără. Și, din fericire, cei cu adevărat interesați de mașină nu au avut "observații" de formulat, au pus mâna pe telefon să discutăm.

Dar nu-i nimic, că doar asta e ideea forumului: mai schimbăm și noi o vorbă. laugh.gif

O zi smart tuturor






iuliamo
Prețul la 3.990 euro.
Aduc astfel nivelul acestuia la suma pentru care aș fi dispus să dau Smartul, adică aproape 4.000 de euro.

Decizia e luată după o scurtă analiză empirică a pieței Smarturilor.
Am făcut o simplă căutare pe autovit printre Smarturi Fortwo din 2006 și încă doi ani precedenți, 2005 și 2004. Mai vechi nu am luat in calcul pentru că ar fi varianta necosmetizată a primei generații de Fortwo, cea de dinainte de facelift.
Rezultat: 14 oferte, între 2200 și 4092 euro, între 40 mii și 192 mii km, de la "pure" la "passion". Oferta pare generoasă, dar după o scurtă triere nu mai rămâne chiar așa:
- multe au kilometraje "strategic" plasate în buza pragului psihologic de 100 mii km: 92, 97… după inspirație;
- alții recurg la un "advărtaizing" pentru creduli: pretind de ex că benzinarele ar consuma 3.5 l/suta de km - ceea ce scade credibilitatea și pentru alte afirmații legate de starea și exploatarea mașinii;
- alte 2 par vândute / scrise de analfabeți patenți. Ce încredere să ai că omul respectiv are minima organizare / preocuparea presupuse de o îngrijire decentă a mașinii???
- majoritatea au cu 50-100 mii km în plus față de Smartul prezentat în acest anunț
- unul singur are 44mii km și costă cu 500euro mai ieftin. Pare ok, doar că: ar fi cu 2 ani mai veche, a avut 2 proprietari, e neagră-neagră-neagră (de gustibus… dar poate fi ok pt cine agreează genul) și e decapotabilă (ceea ce iarăși, trebuie să accepți / să vrei). Totuși, pare singura ofertă serioasă și nehingherită;
- cel cu pretul cel mai ridicat (4.092 euro) e cu 2 ani mai vechi, are un "strategic" 102 mii km, iar jantele de tablă arată jupuite și par a fi fost chinuite pe mult mai mulți km…

Concluzia… be smart, buy this Smart!
iuliamo
UP pt o masina in stare foarte buna.
argon
QUOTE(iuliamo @ 10 Jun 2015, 17:29)
- alții recurg la un "advărtaizing" pentru creduli: pretind de ex că benzinarele ar consuma 3.5 l/suta de km
*



Dar cat consuma in realitate?

Cutia de care e, tot cea obisnuita pentru Smart, adica manuala robotizata? E foarte lenta si cam tremura la plecarea de pe loc.
iuliamo
Extraurban consuma 4, iar intraurban 6. Cate un mic plus/minus functie de stilul soferului.
Cutia este cea robotizata, are 6+1 viteze si schimba intuitiv si inteligent, chiar daca nu foarte rapid.
Legat de rapiditate as mai mentiona ca cine se asteapta la un DSG... mai bine sa caute un DSG. Totusi, schimbarile sunt mai rapide decat cele ale unui sofer mediu statistic - chiar daca putini dintre "Schumacherii" care suntem icon_mrgreen.gif ar recunoaste sincer asta.
Cat despre tremurat la plecarea de pe loc blink.gif ... nu stiu despre ce vorbesti.
MyKe89
Nu il baga in seama, asa abereaza el de obicei. smile.gif
iuliamo
Pret nou 3900 euro
include si setul de cauciucuri de iarna
iuliamo
Smartul s-a vândut.
Toate cele bune
Topicul poate fi închis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.