CURRICULUM VITAE
SMART FORTWO COUPE
• 2006 , model facelift
• echipare „passion”, cea mai generoasă
• gri metalizat
EXPERIENȚĂ
• Născut în primăvara anului 2006 la Hambach, în Franța.
• Tot în Franța și-a petrecut prima parte a vieții și a parcurs jumătate din cei 40 de mii de km. În principal prin orașul luminilor (Paris) și vizitând castelele de pe Valea Loarei.
• Un singur proprietar: persoana care a primit cheile de la Smart Trocadreo Paris va fi cea care le va da mai departe cumpărătorului. Deci nu este niciuna din spețele deja clasice ale samsarilor, de genul: „primul proprietar… în Romania”, condusă de „o babetă franțujă” sau de „un doftor nămț” – ori alte combinații de N-nefericiți luați în balon de Ț-țepari.
• Înmatriculată pe plaiuri mioritice în 2009; taxa de mediu a fost plătită (și nerecuperată).
• Folosită în mod curent, este garată într-o parcare acoperită care o protejează de asperitățile meteo (caniculă, zăpadă, intemperii).
ABILITĂȚI
• Motor Mercedes, mic și voinic: 700 cmc, turbo, 61 cp. Sunet sportiv al tricilindrului, urcă foarte lejer în ture, cu un mârâit felin incitant și gutural, senzația fiind aceea de a conduce un „mic porsche”
• Consum și mai mic: mixt 4,7 l
• Manevrabilitate & parcare: excelentă - cine vrea mai mult să caute un scuter sau o bicicletă
• Costuri: impozit ridicol de mic, RCA redus, costuri de rulare foarte convenabile
• Securitate: airbaguri, ABS, ESP, celula de siguranță Tridion, soluții inteligente pt impactul lateral… Bref, Smartul își protejează foarte bine pasagerii.
• Confort: scaune foarte bine configurate, poziție de conducere relaxată, vizibilitate excelentă de jur împrejur, înălțimea mașinii permite și o perspectivă „de sus” asupra traficului, facilitând anticiparea.
• Spirit ludic - cel mai important: reușește să-mi aducă un zâmbet pe față de fiecare dată când mă îndrept spre ea. Câți dintre șoferi pot spune asta despre mașina lor?
DOTĂRI
• aer condiționat
• ABS, ESP, airbaguri
• cutie automată cu 6 trepte (pentru cei „sportivi” din fire există și un mod manual de pilotare)
• plafon panoramic din sticlă atermică + parasolar
• asistență la pornirea în pantă
• geamuri electrice, oglinzi și faruri reglabile, închidere centralizată
• haionul se deschide din exterior (cheie telecomandă) sau din interior (buton dedicat)
• volanul și maneta cutiei de viteze sunt îmbrăcate în piele
• scaunul pasagerului se poate plia pt a transporta obiecte mai voluminoase
• rulou portbagaj
• afișare temperatură exterioară
AUTO-EVALUARE
• Mașinuța este ca atunci când era nouă, funcționează și arată foarte bine. Motorul nu consumă ulei și nu scoate fum. Cutia schimbă vitezele foarte bine. Interiorul este curat și îngrijit, fără urme de uzură, proprietar nefumător. Jantele sunt cele originale, iar anvelopele au o uzură foarte redusă; la fel și setul de roți de iarnă.
• Odată cu exploatarea în România am beneficiat și de „bucuriile” clasice ale drumurilor locale, presupunând unele lucrări tipice: pivoți direcție și rulment stânga spate, antena radio (furată…). Toate rezolvate.
• Nu există sistem / funcțiune / stropitor / buton / manetă etc. care să nu funcționeze așa cum trebuie.
ALTE „ARGUMENTE”
• Este printre cele mai cool mașini ever.
• Are un design iconic, a devenit o mașină cult.
• Este singura mașină expusă la Metropolitan Museum of Art din New York.
• Este un Mercedes. Și un Swatch. În același timp.
• Se numără printre cele mai ecologice mașini de oraș.
• Este cel mai smart concept de automobil urban. Nu vei căra după tine tone de metal și metri cubi de spațiu pe care trebuie să le hrănești cu mulți litri de fosile moarte acum câteva milioane de ani.
• Este seria de Smart cea mai… smart. Generațiile următoare au devenit mai mari, mai grase, mai pufoase, mai puțin… smart.
• Generațiile următoare nici nu mai au treabă cu mercedes, sunt mai… mitsu & renault, iar asta se simte și la plasticele interioare.
• Mașina ta spune ceva și despre tine: fii Smart, nu… altfel.
CONDIȚIILE DE VÂNZARE
• Se pune în vânzare pentru că vrem să o înlocuim cu alta, tot mică, dar cu patru uși (bunici, nepoți etc.). Nevoile se schimbă cu timpul, chiar dacă este a doua mașină în familie.
• Precizez că, deși grijuliu cu actele, am reușit să rătăcesc carnetul de service al mașinii. Rămân însă toate celelalte, factura originală și ultimele facturi de service / revizie. Plus că mașina poate fi evaluată tehnic.
• Cei care vor un chilipir sunt rugați să caute în alte părți; este plin netul de sărmane Smarturi chinuite pe 100-200-300 de mii de km.
• Prețul mașinii la achiziționare a fost de 12.960 euro. Dat fiind nivelul tehnic de 95% din cel nou, cred că un preț de doar 33% (o treime) din valoarea inițială este deja foarte redus.
• Nu există nicio grabă, nicio „urgență” care să tragă prețul în jos. Există tot timpul pentru ca Smartul acesta să își găsească proprietarul potrivit.
• Dacă nu își va găsi un pețitor merituos și o propunere rezonabilă voi fi foarte fericit să îl conduc în continuare – mai ales că, oricum, și până acum, căutam orice pretext pentru a i-l „fura” soției ori de câte ori se putea.
A bon entendeur… be smart! buy a Smart !
iulian.diculescu@gmail.com
0728.014.594
Voi reveni pe seara cu mai multe fotografii. Pana atunci voi pune aici link-ul catre anuntul de pe OLX unde se pot vedea cateva foto:
http://olx.ro/oferta/smart-fortwo-2006-uni...rt-ID3ZVc4.html