Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuit brate Solenza cu Clio
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
catalin_kta
Suspensia fata la Soenza ii destul de rigida si zgomotoasa pe drunurile cu deniverari mici sau cu asfalt petecit. Am avut posibilitatea sa circul cu un Renault Clio 2 al unui prieten si cu doate ca masina ii in mare parte asemanatoare Solenzei ii mult mai linistita de drumurile mentionate asa ca am studiat problema si am ajuns ca concluzia de bucsile de la brate (la R. Clio) fiind mai mari in diamentru si avand parte de cauciuc mai multa preiau si amortizeaza mai bine socurile decat clasicele bucsi ( asemanatoare celor de la berlina) ale Solenzei. Asa ca am cautat pe net si am gasit ca bratele de la Renault Clio 1 si prima generatie de Clio 2 sunt asemanatoare in dimensiuni cu cele de Solenza, asa ca am luat un set de astfel de brate si le-am inlocuit cu cele de Solenza
Iata cum am procedat:

Am suspensat masina

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image

Am demontat bareta si piulitele suruburilor de la brat si pivot si brisa de la bara stabilizatoare.

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Folosind un dorn de bronz am demontat suruburile iar ca sa scot bratul mai usor am suspendat intr-un cric crocodil telescopul cu butuc .

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image

1 Jun 2015, 19:38:
Am demontat bratul si l-am comparat cu cel de Reault Clio.

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Pe bratul de Clio s-a potrivit chiar si brida si bucsa de la bara stabilizatoare. Singura ajustare am facut-o la partea cu bucsile unde a trebuit sa tai putin din brat pt ca atingea in cadru GMP.

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

1 Jun 2015, 19:41:
Am montat noul brat cu Clio.

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

1 Jun 2015, 19:47:
Operatiunea s-a desfasurat in mod identic si pe partea stanga dar acolo am demontat asamblul arc-telescop ca sa evit riscul sa zmulg burduful de la planetara stg de pe semering si sa pierd instantaneu uleiul din cutie. Pe partea stg. trebuie lucrat cu mai mare atentie.

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image



1 Jun 2015, 19:52:
Plasticul alb ii o protectie pt burduful pivotului .

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image

Remontarea

brate_Solenza_Clio_

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

1 Jun 2015, 19:59:
Dupa inlocuirea noilor brate am facut reglarea directiei iar acum ca si tinuta de drum este incomparabila ii la fel ca Renault Clio 2 sau ca Loganul pe drumurile cu deniverari mici sau cu petece pe astfal unde in Solenza ma simteam ca in berlina. Nu pot exlica clar dar pt cei care doresc sa ii faca aceasta imbumatatire sper ca pozele mele si eventualele eplicatii sa-i ajute.
mflorind
E foarte bine ca te ocupi cu imbunatatirile.
Am si eu 2 obiectiuni de facut:
-pivotul la bascula de renault iese mai mult, oricum asta se va vedea in timp la uzura anvelopelor;
-in viitorul apropiat sa ai in vedere ca si imbunatatire a tinutei de drum, inlocuirea amortizoarelor ca sunt curse si de aici rezulta disconfort pe drum accidentat (pietruit, asfalt peticit).
nikuniku
si cauciucurile cat vor rezista,pana sa apara uzura neunifirma pe ele?
basculele de soleza au brate egale pe cand cele de clio au brate inegale
ia pune o poza cu roata pusa pe masina si alta cu bascula montata si masina pe roti(asfalt)
psychoo
Nu s-a deplasat roata fata de arcul descris de aripa?
Nu freaca roata la bracare maxima in viraje?
Eu nu as fi ales optiunea asta din cauza diferentelor vizibile intre cele 2 brate.
Se stie ca la geometrie conteaza si un milimetru in dinamica masinii si uzura cauciucurilor...
catalin_kta
Am facut directia dupa inlocuirea bratelor pt ca aveam o temere ca nu v-a da bine pe cadere ma gandeam ca bratele pot fi mai lungi ca cele originale si astfel ar sta rotile deschise. Dar nu fost nici o problema masina sta aprope perfect , drepta ii aprope de limita de iesire din verde dar asta ii si din faptul ca am mai luat borduri sau gropi zdravene sau din bucsa palomier a telescopului!?!
Pe convergenta am fost inchisa cateva grade dar s-a reglat in valori din capetele de bara (pipe bielete), in timp ar fi uzat amvelopele.
De fapt noile reglementari cer ca atunci cand inlocuiesti elemente pe supensie sau directie sa faci verificarea geometriei pe stantdul de directie. Sunt atate firme care produc pivoti, bucsi, amortizoare etc care nu respecta standardul dat de producator. De ex. : de ce daca inlocuiesti un cap de bara (pipa bieleta) si numarati filetele sau lasati portiunea fieletata exterioara identica cu cea a piesei schimbate in 99% din cazuri nu iese bine pe directie??? sau dupa inlocuirea amortizoarelor incepe sa uzeze anvelopele (se modifica caderea cu +sau cu -).
Eu lucrez la un service in Tg-jiu ca sofer pe masina de tractari iar cand nu sunt plecat cu platforma imi ajut colegii in service. Toate modificarile aduse masini mele le-am facut dupa o lunga documentatare.

http://www.daciaclub.ro/REZOLVARE-PROBLEMA...211848-s30.html

http://www.daciaclub.ro/Servodirectie-Sole...rt-t250768.html
dizzy
Numeri filetele ca sa stii cam pe unde trebuie puse.
Mergi un pic cu masina sa se aseze apoi o duci la standul de reglaj.
bion
Pai domnii enjeneri. Mai nou daca te uiti pipele elea au tija filetata de diverse lungimi. Pe vremea trecuta erau la fel toate si mergea cu numaratul filetelor.
sorin1983
buna treaba coolspeak.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.