Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Dacia 1310 injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius Stan
Buna ziua! Am si eu o nedumerire in ceea ce priveste pompa de ulei, pare sa lucreze insa dupa cativa km (5...7 km) acul indicator ce indica nivelul uleiului scade pana aproape de linia rosie( si ramane acolo), de cateva ori chiar mi s-a intamplat sa mi se opreasca motorul, sa nu mai am nici directie si nici frane, din fericire fara evenimente neplacute. Schimbul de ulei i-l fac cu regularitate, odata la 10.000 Km ( cam la 10 luni), de verificat nivelul i-l verific saptamanal, ce-ar putea sa aiba? Multumesc anticipat oricui ma poate ajuta.
roland
Ca paranteza, de ce sa nu ai directie?
Ca a doua paranteza, de ce sa nu ai frane?
Marius Stan
Asta mi s-a intamplat, habar n-am ce-ar fi putut sa se-ntample. Odata mi s-a oprit cand intram la benzinarie sa alimentez, noroc ca nu aveam viteza mare ( eram intr-a doua) si pana la urma am tras frana de mana ca s-o opresc, a doua oara cand am oprit in fata portilor aceeasi chestie, nu aveam viteza si am reusit s-o proptesc in porti, fara prea mari daune. blush.gif Ideea e ca stau si ma gandesc..daca mi se-ntampla asta in timp ce fac o depasire sau la o trecere pietonala?! Directia si frana devin foarte rigide, am uitat sa precizez...
tynn
Franele ca franele, se intareste pedala daca moare motorul si ramai fara servo, dar in niciun caz nu ramai fara frane... Insa cu directia, fa-ne si pe noi sa intelegem: ai cumva vreo editie limitata de 1310, cu servodirectie??? smile.gif
Marius Stan
Fata de alte dacii, rotile se misca foarte usor pe loc, nu cred sa aiba totusi servodirectie. tongue.gif Oricum, la mecanica sunt afon, singurele "reparatii" care le-am facut personal la ea a fost sa schimb soclul unde veneau sigurantele, am pus unul pentru sigurante plate pentru ca celelalte imi sareau tot timpul cand "luam" cate o groapa, la volan am schimbat nuca iar la incuietori am schimbat furcile alea din plastic care se rup mai tot timpul...
roland
Pentru clarificare, nu ai servodirectie, deci rotile se vor invarti la fel de greu cu motorul pornit sau oprit. Pe loc se vor misca tot timpul mai greu decat in miscare, datorita frecarii mai mari. Daca nu e asa, atunci ai probleme la sistemul de directie, ceea ce e grav.

Servofrana functioneaza si atunci cand motorul se opreste, dar masina e in miscare si intr-o treapta de viteza. De ce? Pentru ca atata timp cat masina nu e pe liber (scoasa din viteza sau cu ambreiajul apasat) motorul se invarte (de la inertie), se creeaza vacuum si servofrana functioneaza. Exact ca la o frana de motor.

Deci, gandeste-te exact ce faci? Apesi ambreiajul imediat si calci frana de mai multe ori? E singurul mod in care poti face sa nu mai ai servo la frana.
Marius Stan
Cand am vazut ca a "murit" motorul, am apasat ambreiajul si apoi frana insa n-a incetinit deloc, prima data cand s-a-ntamplat era sa intru in cel din fata care oprise sa alimenteze la benzinarie, noroc c-am avut prezenta de spirit si am tras repede frana de mana. Eu unul nu-mi explic si nici mecanicul de la service-ul la care am dus-o nu a gasit o explicatie, singura "plauzibila" ar fi ca se joaca careva cu un EMP, dar deja o dam in SF-uri.
ChrisSs
Intrebare poate prosteasca din partea mea, dar ce ulei folosesti?
Benzina de care si de la ce benzinarie alimentezi?
roland
Data viitoare apasa frana intai, nu ambreiajul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.