Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: la relanti merge in 3 bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihaitamar
salut, dacia mea la relanti mergein 3 bujii , a 2 a bujie dinspre baterie nu lucreaza , iar in mers mai da in suturi cand bag piciorul mai tare in ea , si tot la fel mai da in suturi de exemplu cand merg constant peste 2000 de turatii,mai precis in a1a si a 2a .platina am avuto reglata cam la 0,6 si motorul mergea mai lin dar tot dadea i suturi. acum i-am reglato cam la 0,2 0,25,parca se aude mai tare motorul in mers da numai da asa de tare in nas cand accelerez . mentionez ca i-am schimbat bobina , capacul delcou si fisele , si am uitat sa va spun ca dacia este pe gpl. de la ce ar putea sa fie? scuze pentru scris dar nu imi merge caps lock.

12 Jun 2015, 16:15:
chiar nimeni nu stie ce problema are dacia mea?
val2011
pai ti-ai raspuns singur merge in 3
address
Salut.
Jocul la platine trebuie facut intre 0,35 si 0,4mm, procentul 61% dwell depinde de acest reglaj. Umbli la platine, trebuie reglat obligatoriu si avansul initial (altfel risca sa apara detonatii). De asta si-a schimbat motorul "melodia". Avansul mare face motorul voios, dar e periculos (sic!).
Bujia, daca pare ca nu merge, o poti verifica schimband-o cu una noua. Cand o bujie nu functioneaza deloc, apare ulei pe ea (pe partea dinspre camera de ardere).
Insa daca cilindrul respectiv tot nu merge, pot fi supapele care nu inchid (se verifica cu un compresiometru, il are orice service), motivele fiind: joc la culbutori inexistent, posibil supape crapate, scaune corodate (probleme ce pot aparea la alimentarea cu GPL), arcurile de supapa moi, s.a.m.d. Daca motorul a mers cu avans mare, posibil sa fie si pistonul fisurat sau spart, de la detonatii. Sau segmentul de foc poate fi crapat. Trebuie deci neaparat verificata compresia in cilindrul respectiv, si comparata cu cele de la ceilalti cilindri, pentru o diagnosticare corecta. Pana atunci, este bine ca masina sa stea acasa.
PH-06-BOA
Te înșeli tare mult, când spui că mersul pe gaz arde supapele ! Eu n-am întâlnit supape arse de la gaz, cel puțin la mașinile reglate de mine. Faptul că s-ar arde, se datorează deșteptului ce le reglează, că habar n-are să le regleze. De mine au râs mulți când au văzut filmul, dar să reglezi cu după metode întortochiate și cu lera, e o abereție.
Că nu merge o bujie, chiar dacă ea e bună, și simți asta doar la relanti, așa e, poate fi supapă semideschisă (culbutor fără joc), crăpată sau scaun ars, deci lipsă compresie. Poți testa asta, scoțând bujia, pus pistonul respectiv în faza de aprindere (luleaua de la delcou, pe plotul de la fișa doi) și cu un furtun așezat pe gaura bujiei, în care să suflii, fără să dea pe lângă el, asculți să vezi unde se aude că răsuflă, în galeria de admisie, sau în cea de evacuare. Așa deduci supapa care scapă (dacă nu ai găsit deja culbutor atacat).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.