Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310-1985
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
roby_1300_rap
eu deja m-am saturat ca toate consumabilele de dacie MADE IN RO sa se duca naibi , nu mai pun nimic inafara de piese din import ,si am multe exemple gen metaplast, fartec,asam,si scornicesti mad.gif
bogdan2001
QUOTE(roby_1300_rap @ 6 Apr 2016, 14:15)
eu deja m-am saturat ca toate consumabilele de dacie MADE IN RO sa se duca naibi , nu mai pun nimic inafara de piese din import ,si am multe exemple gen metaplast, fartec,asam,si scornicesti  mad.gif
*



Nici pompele de scornicesti nu mai sunt bune?
sobolan
doar alea de ulei si benzina cica ! smile.gif
roby_1300_rap
nici alea de ulei nici de benzina , cel putin din ultimele loturi dupa 2000 din ce in ce mai proaste sad.gif
Ov
Am vazut si eu multe pompe de scornicesti cu defecte GRAVE de turnare a materialului. Posibil sa fi fost rebuturi comercializate de "mici intreprinzatori" ca produse bune.

Sincer si eu prefer ceva de import (nu china tongue.gif) decat ceva "consacrat" romanesc.
johnybic
si eu cumpar numai de import gen discuri frana delphi,cilindri frana spate delphi pivoti trw si multe altele ambreiaj luk dar plastice si alte lucruri care sunt facute doar la noi nu am ce face ,flascurile nu cred ca gasesc in afara
roby_1300_rap
acu m-am trezit ca trebuie sa schimb pompa de apa , poftim calitate 4200 de km si e gata mad.gif are joc si la mana , se si aude , sa nu mai zic ca se si vede ca nu se invarte cum trebuie mad.gif
sobolan
a mea(pulsor) s-a dus dupa 600km ,nu te plange,a dus destul !

BTW: ceva poze cu dacioara galbena ?
BLUE R 19
QUOTE(sobolan @ 9 Apr 2016, 07:38)
a mea(pulsor) s-a dus dupa 600km ,nu te plange,a dus destul !


*



"Pulsor" sau "Pulsor Mot" ?
sobolan
pulsor scornicesti,atat parca.....
johnybic
poze nu am mai facut,masina are ceva vreme de cand nu a mai iesit din garaj,ultima oara erau toate 4 cauciucuri pe janta iar astazi aveam in plan sa ma duc cu un set de jante cu cauciucuri umflate ca sa le schimb pe cele lasate dar daca ploua am amanat
johnybic
Ia uitați ce am văzut eu astăzi!!! Am oprit și am tras un cadru
sobolan
am vazut si eu de alea......nimic special.......daca erau gotti da ! masina ta ce face ? smile.gif

BTW: referitor la pompe si alte celea sa stiti ca pompe de apa bune de dacie inca se gasesc de la DOLZ,HEPU,MAGNETTI,METELI etc...la fel si pompa de frana,seturi motor(MAHLE,KOLBENSMIDT etc) ....Pivoti TRW,SIDEM gasii,Planetare GR,GLENTZER(inca sunt prin Spania gasii un stoc)....cam tot ce e romanesc merita evitat.....pompe de ulei bune nu prea vad pe nicaieri,raman cele de scornicesti oare ?
bucatzel
Pai alea-s capace din ce vad...
dstdan
Chiar daca au apx. 20 ani, mai cautati cele fabricate pana-n 1997, ma refer l a pompe ulei, carburatoare, pompe apa, benzina (dar aici cred ca elem. de cauciuc deja sunt uscate). La repetele care implica manopera usoara sau home made, poti pune cam orice, chiarr daca le schimbi de 2 ori, in aceasi unitate de timp, ca una straina (dar si aici, reperele au trei ctg., trei preturi...utilizare buget, standard si higth, depinde ce iei). Marketing si ec. de piata, calitate canci!, banii sa curga!
google.gif :
johnybic
Da știu ca sunt capace dar sunt interesante.
Dacia încă sta la umbra,mâine și poimâine sărbătoare iar săptămână viitoare sper sa o aduc la oraș sa încep pe la ea sa văd ce și cum ,sau cam dus finanțele da așa dacă o am la îndemână încep sa schimb bordul ca este crăpat sa pun la punct frânele și câte or mai fi le văd eu pe parcurs,am o gramada de piese noi ce trebuiesc montate iar cu vopseaua sa văd și sa analizez bine,apoi ITP și asigurare,oricum va țin la curent

22 Apr 2016, 18:04:
De pompa de apa hepu nu am mai auzit nimic,prin toate programele de căutare piese o văd dar disponibila nu este nici măcar la fabrica,singura pompa disponibila am găsit la Magneti Marelli și ăsta la fabrica,furnizorii nu o au
johnybic
Sper ca wikeend-ul acesta sa aduc și eu baba acasă,pana una alta ca șoarecele...strângem,strângem

5 May 2016, 21:46:
..

5 May 2016, 21:47:
..
sobolan
si eu tot strang ca soarecele ce mai prind,cuzinetii kolbensmidt is super-tari.....acuma vin de la o proba de mers,am alergat-o bine de tot vreo 30 de km biggrin.gif ca ma grabeam ......
Ia spune ce vrei sa faci cu termocupla aia ? ai vreun gand de elv ? eu tot ma gandeam sa-l pun dar vad ca nu trece apa de 85 in nici un fel de scenariu.....
johnybic
da masina a avut din fabrica,am gasit electroventilatorul in garaj si radiatorul mic sifonat bine de paletele GMV-ului,in locul lor s-a montat radiator mare si elice pe fulia pompei de apa,eu vreau sa ii montez la loc GMV-ul dar trebuie sa bricolez la radiator ca nu are stut filetat pentru termocupla

5 May 2016, 23:54:
iti dau codurile de pe ei daca vrei (de pe cuzineti)
sobolan
eu is fan ELV ,am avut pe fosta dacie,cunosc avantajele lui(si sunt destule) dar masina aia era din 98,avea circuitul de racire presurizat(caz in care apa fierbe mai sus de 100)....la astea ale noastre e borcan de sticla,eu tin dopul usor desfiletat ca nu mai stiu starea supapei din capac si in caz de ceva nu vreau sa ma trezesc cu borcanul spart in drum....is patit,borcanele de sticla sucks.....
se prea poate sa pui un vas de dacie injectata,cu capacul nou,caz in care esti sigur,pui o termocupla de 85 si un termostat de 84 si esti boier.....nu recomand sa pui termocupla de 92,cand deschide ventilatorul la locul masurarii in chiulasa o sa ai peste 95,nu e ok..........eu am tot ce-mi trebuie dar renunt la idee,merge bine asa,nu are rost......
Nu ai radiator cu locas de termocupla ? e simplu....masori furtunul care iese din radiator(ala de jos) faci un T-eu de metal cu o piulita de m22 sudata pe el ,tai furtunul,pui T-eul si gata....simplu si ok !
Codul de pe cuzineti nu ma ajuta decat daca-s ST .....am un motor de rezerva,vreau sa-l refac si pe ala,arborele e ST.

De cand caut niste ceasuri de alea cu scrisul alb ! nu le dai ? iti dau pe ele o pereche model nou,cu rama neagra si scris rosu,cu suport cu tot.....asta daca vrei bineinteles smile.gif
johnybic
astea sunt mizilic le am in apartament da la taicamiu in atelier acum doua saptamani era dezastru erau toate imprastiate cum le-am adus si le-am lasat pe unde mi-a venit,acum am facut ordine,plus ca mai aveam la tara in garaj planetare o cutie de viteze si multe altele care am aflat cu stupoare ca bunicamea a chemat un tigan si le-a dat la fier '' am facut curatenie maica si le-am dat ca nu aveai loc in garaj'' astea au fost vorbele ei de imi venea sa ii dau in cap si cred ca si numerele vechi originale de pe timpul lu ceasca lea dat daca nu cumva am avut eu inspiratia sa le pun in portbagaj acum ceva vreme (nu imi mai amintesc) vorba aia;daca nu ai un batran sa iti cumperi iar daca ai sa il f...

6 May 2016, 00:12:
cuzinetii tu ce cota crezi ca sunt? normal ca standard biggrin.gif iar de ceasuri nu le dau ca si mie imi plac da se mai gaseste sa ma uit printre maimutele mele ca parca sa zic ca mai am o pereche dar rame cromate si scris rosu daca imi aduc bine aminte
sobolan
QUOTE(johnybic @ 6 May 2016, 01:08)
'' am facut curatenie maica si le-am dat ca nu aveai loc in garaj''
*



asta e ,tu sa fii sanatos.....adevarul e ca planetarele lungi au devenit raritati....

cu ceasurile te inteleg,nici eu nu le dadeam daca erau singurele....am si de alea cu rosu si rama cromata pe masina....si doar am avut de alea destepte SERI-JAEGER cu doua randuri de becuri da' unde dracu' or fi ? huh.gif
johnybic
am doua din acelea cu cruce cardanica puse bine,asta este mergem inainte
sobolan
am si eu una de aia,doar una....cu trei burdufe,unul la cutie si doua inspre roata....glentzer smile.gif
johnybic
astea sunt codurile la cuzineti;cuzineti palier normal 87846608 STD si cuzineti biele 87845608 STD la un magazin de piese auto import le dai codurile astea daca nu au mai cauti alt magazin

6 May 2016, 00:24:
da asa sunt planetarele


6 May 2016, 00:37:
iar cu radiatorul ii trantesc o gaura si ii cositoresc un stut filetat de cupru sau ii pun unul mic care deja il am desi nu prea vreau mic ,vad eu ce si cum
sobolan
QUOTE(johnybic @ 6 May 2016, 01:24)
sau ii pun unul mic care deja il am desi nu prea vreau mic ,
*



nu pune mic.....
johnybic
nu vreau sa pun mic o sa pun tot mare cand il bricolez
maho
QUOTE(sobolan @ 6 May 2016, 01:01)
avea circuitul de racire presurizat(caz in care apa fierbe mai sus de 100)....la astea ale noastre e borcan de sticla,eu tin dopul usor desfiletat ca nu mai stiu starea supapei din capac si in caz de ceva nu vreau sa ma trezesc cu borcanul spart in drum....is patit,borcanele de sticla sucks.....

In amestec cu antigel fierbe oricum pe la ~ 115 gr., dar nu-i indicat sa mergi cu sistemul depresurizat, mai degraba verifici la vreun atelier supapa, si eventual o inlocuiesti.
Sticla borcanului e destul de groasa, nu se sparge de la presiune, mai degraba daca se loveste repetat in reazemul de tabla de langa el (in caz ca n-ai vreun tampon de cauciuc intre ele).

QUOTE(johnybic @ 6 May 2016, 01:08)
am aflat cu stupoare ca bunicamea a chemat un tigan si le-a dat la fier '' am facut curatenie maica si le-am dat ca nu aveai loc in garaj''
*


coffee_spitsk.gif Nasol momentul... cred ca ti-a venit sa-i multumesti pt. locul facut in garaj, ducand-o la azil.

E mai putin important daca radiatorul e mic sau mare, cu conditia ca el sa fie curat la interior.
johnybic
sincer a fost si greseala mea ca nu am atentionat din timp sa nu dea nimic din garaj,faptul ca masina este in garajul ei si garajul este in curtea ei o indreptateste sa faca ce considera,eu am gresit ca nu am specificat din timp ce si cum ,cine dracu s-a gandit ca ii vine de curatenie ,pe langa toate astea a mai dat si o bicicleta tohan in stare originala (asta a dat-o la un vecin) mad.gif
sobolan
QUOTE(maho @ 6 May 2016, 10:04)
In amestec cu antigel fierbe oricum pe la ~ 115 gr., dar nu-i indicat sa mergi cu sistemul depresurizat, mai degraba verifici la vreun atelier supapa, si eventual o inlocuiesti.
Sticla borcanului e destul de groasa, nu se sparge de la presiune, mai degraba daca se loveste repetat in reazemul de tabla de langa el (in caz ca n-ai vreun tampon de cauciuc intre ele).
*



tamponul lipit de oala telescopului era,ceva s-a intamplat ca a bubuit si mi-a trecut sticla pe langa cap....de atunci is cam 10 ani dar nu uit niciodata ca era sa raman mutilat,am avut noroc,doar m-am fript pe alocuri.....supapele alea se verifica si cu compresorul,acasa,cu mamnometru,0,8bar parca e valoarea,pana nu fac rost de-o plasa in care sa pun borcanul inainte de test nici nu ma apuc iar pana atunci merg cu dopul slabit......n-are nici pe dracu' .....de vreo luna(de cand am umblat la garnitura de chiulasa) am antigel 1 litru cu 4 litri de apa,adica deloc radmasa.gif ....vara merge.....
tunderbird
Am vazut si eu borcan fisurat pe fund din cauza supapei blocate.
Dar a fost doar o fisura prin care pierdea antigelul, nu a ajuns sa bubuie.
Pare incredibil dar se poate intampla... in mod normal presiunea ar trebui sa razbata pe undeva pe la furtunuri.

6 May 2016, 16:40:
Ceva informatii despre antigel pentru cei interesati:

Cele mai importante probleme ale sistemului de racire

40% din defectiunile motorului sunt cauzate de probleme ale sistemului de racire!!!
Cele mai importante fenomene negative ce apar in sistemul de racire:
Coroziune
Cavitatie
Sedimentare
Cristalizare
Toate partile metalice ale sistemul de racire corodeaza in anumite conditii
Cel mai important factor implicat in procesul de coroziune este pH-ul:
pH-ul antigelului trebuie mentinut intre 7.5 si 11!
Un pH mai acid (sub 7.5) va intensifica procesul de coroziune la metalele feroase (fier, otel)
Un ph prea bazic (peste 11) va intensifica procesul de coroziune pe aluminiu si zonele cu sudura

Protectia anticoroziva in formularea antigelului
Inhibitorii de coroziune mentin pH-ul in intervalul optim 7,5-11.
1. Inhibitorii din antigelurile conventionale sau hibride contin:
Borati:
(+) protectie foarte buna pentru componente din fier si otel
(-) costuri mari
Silicati:
(+) protectie foarte buna pentru componente din aluminiu
(-) din cauza solubilitatii reduse, la concentratii mari cristalizeaza, astupand radiatorul (la antigelurile low end)
Nitrati: Inhibitor generic de coroziune pentru aluminium, fier si otel.
Fosfati: Detroit Diesel, Mercedes Benz, BMW, Volkswagen si MTU nu accepta folosirea unor astfel de antigeluri!!!
2. Inhibitorii din antigelurile organice contin saruri de acizi organici, asigura excelenta protectie anticoroziune


Cavitatia
Cavitatia este fenomenul care apare la scaderea presiunii in sistemul de racire, fapt care conduce la formarea bulelor de aer
Cand presiunea revine la normal, are loc spargerea bulelor de aer, fapt ce conduce la deteriorarea suprafetelor metalice
Coroborat cu fenomenul de micropiting (aparitia unor cavitati pe suprafata cilindrilor motorului datorita fenomenului de oboseala), fenomenul de cavitatie conduce in unele cazuri la formarea unor orificii pe suprafata peretelui cilindrului, ceea ce rezida in patrunderea lichidului de racire in camera de ardere a motorului, unde are loc contaminarea uleiului
Aceasta contaminare impiedica efectuarea cursei complete de catre pistoanele motorului si conduce la supraincalzirea componentelor lubrifiate, datorita afectarii capacitatii de lubrifiere a uleiului lubrifiant
Metode de protectie:
Folosirea nitritilor: Cea mai buna protectie impotriva
fenomenului de cavitatie, dar la concentratii mari se poate
intensifica fenomenul de coroziune pe componentele sudate
Folosirea molibdatilor
Cresterea punctului de fierbere pentru a evita
formarea bulelor
Concluzii:
Chiar si pe durata verii nu este recomandat sa se
foloseasca apa in sistemul de racire
Important sa se pastreze nivel scazut al oxigenului si de aceea nu este recomandat sa se schimbe antigelul (vara – iarna )


Formarea depunerilor
1/3 din caldura degajata in motor trebuie indepartata de lichidul de racire. Folosirea apei cu duritate mare poate micsora capacitatea sistemului de racire de a indeparta caldura generata, conducand la supraincalziri. Eficienta sistemului de racire se poate reduce astfel cu 40%!
Probleme cauzate de supraincalzire:
Distrugerea capului cilindrului si deformarea blocului motor
Cresterea temperaturii lubrifiantului
Reducerea eficientei ventilatorului.
Formarea de depuneri pe radiator.
La antigelurile conventionale (pe baza de
fosfati)- se formeaza fosfati de calciu si
magneziu care se depun
in general pe pompa de apa.

Cristalizarea
Silicatii si fosfatii sunt buni inhibitori de
coroziune, dar au solubilitate redusa.
In cazul unei concentratii mai mari in
antigel, excesul de fosfat si silicat
cristalizeaza.
Probleme cauzate de cristalizare:
Defectiuni la pompa de apa.
Blocaje in sistemul de racire
Supraincalziri

Punctul de fierbere
Punctul de fierbere este 109ºC in cazul unei dilutii 50-50%.
Prin cresterea continutului de apa, punctul de fierbere scade.
Protectie la temperaturi scazute
Punctul de inghet al glicolului concentrat este -14ºC
Punctul de inghet scade prin adaugare de apa!
La dilutie 50-50%, formarea cristalelor de gheata incepe la -37ºC.
Concentratia antigelului nu trebuie sa fie mai mare de 60%!!!
Dilutia 50-50% este optima deoarece asigura:
Continut suficient de inhibitori de cavitatie si coroziune
Punct de fierbere peste 100ºC
Punct de inghet de -37ºC

Antigeluri concentrate
In functie de aditivii utilizati, exista 3 tipuri de antigel
Mineral
La antigelurile conventionale, datorita structurii chimice instabile, dupa o scurta perioada apare fenomenul de cristalizare.
Hibrid
(organic + mineral)
- Silicatii asigura protectie impotriva coroziunii, cavitatiei si formarii depunerilor
- Pot fi utilizate pentru diferite tipuri de motoare si sisteme de racire.
- Interval de schimb mai lung
- Aprobari OEM
- Organic
- (OAT: Organic Additive Technology)
Tehnologie de ultima generatie.
- Contin saruri de acizi organici in locul aditivilor minerali.
- Excelenta stabilitate la temperaturi inalte!
- Interval de schimb foarte lung
- Proprietati de transfer termic foarte bune
Producatorii de autovehicule folosesc numai antigeluri hibride sau organice la prima umplere, iar la completare nu sunt acceptate decat astfel de produse!

Antigeluri minerale:
Cu fosfati si fara silicati:
Glicosam, Zimkor, Prelix ®
Nu indeplinesc standardele acceptate in Europa - BS 6580: 1992!
Motoarele cu bloc motor din aluminiu au aparut in anii ’90, aceste produse au fost formulate inainte de anii ’90. Deci, nu ofera protectie partilor componente din aluminiu!!!
Contin fosfati, ceea ce nu este acceptat de numerosi producatori de autovehicule! (Detroit Diesel, MB, BMW, VW, MTU)

Antigeluri pe baza de aditivi organici:
Alycol:
Indeplineste standardele BS 6580:1992!
Aditivii organici sunt mai putin daunatori mediului inconjurator datorita solubilitatii.
Nu contin nitriti, fosfati, borati si silicatii
Coeficient de coroziune pe aluminiu = 0,3 mg/cm2/week (BS 6580 : 1992: standard acceptat = 1 mg/cm2/week )
Caracteristici foarte bune de spumare.
sobolan
micul chimist biggrin.gif ,ai vorbit in limba chineza pana acum...in romana se poate ?
tunderbird
Iar ai citit "selectiv" dry.gif ... mai citeste odata si o sa se faca si un pic de lumina! smile.gif
johnybic
Nu prea merge,cam puțin antigel,pe lângă faptul ca și lubrifiant tine și rugină pe loc prin componenta sa și o curăță, stiu ca băgau astia la munca glicol(antigel) pe țevi și când se făcea revizie ieșea ca nou

6 May 2016, 23:10:
Eu am luat unul verde și i-am băgat,după 20 de minute de funcționare a motorului a început sa se innegreasca,poate reușesc mâine sa o aduc acasă și următorul și cât mai curând îi bag G12 roz care este recomandat și la vw și la Skoda și la renault
tunderbird
Ai spalat instalatia de racire inainte de a pune antigel proaspat?
Macar asa o clateala cu furtunul sub presiune?
johnybic
am facut si o spalare dar ce era depus pe furtune normal ca nu sa curatat doar cu apa iar radiatorul nu l-am demontat sai ii fac o spalare ca la carte dar urmeaza sa fac si operatiunea asta
johnybic
Pregătim pregătim
sobolan
misto vopseaua pe butuci,stai sa vezi ce-o dai jos cand ii bagi pe fuzete si cand bati in ei sa intre planetara radmasa.gif ....lucruri care nu merita facute la dacie smile.gif ...... instalatia de racire o poti curata cu Pur de vase,amesteci cu apa si mergi asa vreo 5km apoi dai jos tot si mai speli cat poti cu un furtun....
Ov
Sau cu detergent automat, eu taman ce-am dat jos zeama dupa vreo luna de mers cu ea, e boboc instalatia!
sorin105
QUOTE(johnybic @ 7 May 2016, 10:24)
am facut si o spalare dar ce era depus pe furtune normal ca nu sa curatat doar cu apa iar radiatorul nu l-am demontat sai ii fac o spalare ca la carte dar urmeaza sa fac si operatiunea asta
*


Poti folosi solutii profesionale.
http://www.automoly.ro/cumpara/solutie-cur...ce_lang=default
johnybic
Nu sunt vopsiți boss sunt sablați

12 May 2016, 12:24:
Și dacă ii lăsăm așa aveau și ceva rugină și este păcat dacă tot îi aveam dați jos sa nu îi și curat,după sablare i-am vopsit cu grund antirugina
sobolan
da-i cu un grund bun la spray sau cu un anti-gravel si ies ca noi....
johnybic
I-am dat cu deruginol frumos la pensula si gros in stil barbar dupa care urmeaza sa ii dau cu vopsea sa le fac si fata comerciala oricum nu se vad acolo unde vin ei in spatele jantelor dar important este ca am eliminat rugina si acum pot sta linistit, Nu sta nimeni sa se bage sub masina important este sa fiu eu impacat ca treaba este facuta bine.La cati bani am dat pe jante prezoane piulite cauciucuri si cate si mai cate nu se cade sa fac treaba de mantuiala
maho
QUOTE(johnybic @ 14 May 2016, 11:50)
La cati bani am dat pe jante prezoane piulite cauciucuri si cate si mai cate nu se cade sa fac treaba de mantuiala
*


Si-o sa mai dai, dacia e aspirator de bani mai ceva ca o femeie, se stie. wise_guy.gif
BLUE R 19
QUOTE(maho @ 14 May 2016, 14:46)
Si-o sa mai dai, dacia e aspirator de bani mai ceva ca o femeie, se stie. wise_guy.gif
*



Daciana... iubire.gif
johnybic
Pentru ca le iubim!!! wub.gif

16 May 2016, 10:50:
Primite acum de bogdaproste ,doua bucăți noi nouțe

16 May 2016, 12:35:
Acum intrebare intrebatoare sunt de fata sau de spate ?nici varul meu nu a stiut sa imi spuna
Stefan.alex78
Fa o poza mai clara. Sa se vada distinct capetele lor. Personal tind sa cred ca sunt de fata.
johnybic
....

16 May 2016, 15:05:
..
Stefan.alex78
Retrag afirmatia. Sunt de spate.
johnybic
asa banuiam si eu dar nu eram sigur ,mersi de info.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.