Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310-1985
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
johnybic
Bucse am găsit și pe Moog acum nu știu cât de bune or fi
iulica89
Eu am pus de Ardeleana si au fost super ok. Mai au un model gen de papuc diesel care sunt mai lungi si vin la pachet cu distantier pentru a fi montate cu usurinta. La fel si bieletele antiruliu si cu bucsile de tiranti. Am achizitionat in ambalaje de renault bucsi bascule si am ramas masca in momentul in care am vazut ca erau de ardeleana...
sobolan
bucsele ardeleana is ok,eu aveam t-urile de la telescop si cupla de la volan ardeleana si pot sa spun ca erau foarte ok.....decat fartec nos mai ok astea,e cauciuc proaspat totusi....la Unix gasiti piese de dacie pe stoc inca,pompe de frana ok,cilindri receptori,seturi reparatie etriere,bucsi,pivoti etc......adunati cat se mai poate,piesele de dacie or sa dispara curand,cred ca la anu' o sa luati numai din "recuperari" de pe alte masini......a se cauta si cumpara tot ce se poate.......
Adrian Frigo
QUOTE(neumann @ 2 Oct 2017, 12:58)
...a se cauta si cumpara tot ce se poate.......

Bineînțeles,cu acordul contului din bancă! biggrin.gif
sobolan
eee.....daca n-ai bani de foarfec nu-ti mai lasi barba.....intelegi tu !
johnybic
Ieri am demontat și reparat comanda climatizare care a plesnit când am vrut sa dau drumu la căldură,nu mai zic cu spațiul pentru demontare și montare ca știți cu toții ce FUN este smile.gif
Adrian Frigo
Dacă lucrau ușor pârhiile și cablurile nu avea voie să se rupă!N-ar strica să le cureți/ungi și pe astea înainte de montaj! wink.gif
sobolan
QUOTE(johnybic @ 5 Oct 2017, 09:34)
Ieri am demontat și reparat comanda climatizare care a plesnit când am vrut sa dau drumu la căldură,nu mai zic cu spațiul pentru demontare și montare ca știți cu toții ce FUN este smile.gif
*




smecherie mare...... up.gif


QUOTE(Adrian Frigo @ 5 Oct 2017, 12:37)
Dacă lucrau ușor pârhiile și cablurile nu avea voie să se rupă!
*




se rup,stai calm,e deajuns sa aiba un mic blocaj robinetul si alea s-au dus...
maho
Nu vad cum s-ar putea unge cablul de la robinetul principal.
johnybic
Am schimbat robinetul la caldura iar cand am montat si prins camasa la cablu nu am mai prins-o in aceiasi pozitie si cand am tras de maneta sa il inchid am fortat un pic si a plesnit ,cea de dirijare a aerulu catre parbriz era rupta in interior unde se agata cablul si asa am decis sa le fac din tabla de aluminiu ,acum toate merg foarte bine doar cel de la robinet merge un pic greoi dar cand a fost demontat mergea destul de usor la mana ,cred ca merge un pic greoi din cauza robinetului si a pozitiei ciudate care o are prinderea sarmei la parghia robinetului ,eu sunt multumit ca merg toate,astazi am reusit sa fac si instalatia de la proiectoare ,a mai ramas doar pozitionarea butonului in bord pe care vreau sa il pozitionez in dreapta potentiometrului pentru stergatoare ,adica sa vina ceva genul ,buton avarii potentiometru stergatoare si buton proiectoare ceata,o sa revin cu poze cand este totul gata,schema instalatiei pentru proiectoare este luata de pe forum si este super buna. Multumiri celui care a postat-o!!!

5 Oct 2017, 21:01:
Maho cablul il poti unge il felul urmator : scoti cablul de pe parghia robinetulu ,demontezi cutia de acte ,tragi de maneta de incalzire pe inchis iar daca te uiti pe sub bord o sa vezi unde vine prinsa acea sarma la maneta de comanda dupa care declipseszi clema ce tine camasa cablului si de la comanda climatizator si de la robinet apoi cu mainile intr-o pozitie foarte nasoala poti scoate cablul din comanda climatizator ridicand de el in sus el avand o indoitura ceva genul _!---------- ,unde este semnul exclamarii intra intr-o gaurica la parghia de comanda apo il tragi afara cu tot cu camasa si cu o seringa bagi ulei pe el misti sarma in camasa un dute vino dar pana sa faci operatia asta mai bine desfaci doar de la robinet si verifici daca merge usor ca sa nu faci munca in zadar ca la mine mergea super usor dar legat la robinet merge mai greu

5 Oct 2017, 21:08:
exact aceasta este pentru robinet si aici se prinde sarma

5 Oct 2017, 21:11:
iar cand dai pe inchis acea gaura cu cablul in ea ajunge in pozitia exterioara unde daca te uiti sub bord se vede si bagi degetele si o ridici rasucesti si tot asa pana iese afara
johnybic
Salut,o întrebare pentru Dacioti:cât de repede trebuie sa se observe dezaburirea la Dacia?ca abia după vreo 15 minute se vede o tentativă de uscare a lunetei în dreptul rezistenței,iar dacă trebuie sa se observe imediat în minutul următor al acționarii butonului care sa fie cauza de merge așa de greu?M-am uitat atent la rezistență și nu pare întreruptă,ce este drept nu am măsurat cu aparatul de măsură dacă vine curent pe fir cea ce poate fi un defect iar tentativa de dezaburire după mai bine de 15 minute poate sa fie de la circulația aerului cald în mașină
sobolan
ai alternatorul de 36,probabil si o baterie mica,e ok in 10 minute......la mine se dezaburea instantaneu,daca merge dar merge mai greu nu vad unde e defectul,doar vad o rezistenta electrica care trage peste 10 amperi si un circuit sub-alimentat.....nimic straniu...cu ventola pentru parbriz e mult de zis,ai face ok sa verifici voletii aia improvizati de inginerii dacia de la calorifer,dai jos grila,is niste bucati de vinilin ca nu-si mai pastraza forma in timp,eu am pus altii facuti de mine din prelata de camion....
johnybic
Salut,alternatorul este de 50 iar parbrizul se dezabureste în maxim 2-3 minute ,în dimineața asta am fost de am spalt-o ca era plina de frunze și sa aburit parbrizul foarte tare ,cât am dat cu spatele și am dat pe cauciucuri cu soluție ssta a durat vreo 3 minute parbrizul era uscat total,o sa masor sa văd dacă are curent pe el cablul de plus de la luneta ca am impresia când am schimbat bordul ca am pus plusul la buton pe bec și minusul îl ia prin lunetă și din acest motiv este posibil sa nu meargă,o sa verific și o sa revin cu informații ,mai am de rezolvat contactul la frana de mana și pot sa zic ca funcționează toate butoanele și becurile din bord smile.gif

9 Oct 2017, 10:59:
Încă o chestie în mers apa nu se ridica mai mult de 70-75 de grade după ceas,dacă stau pe loc după o vreme apa se ridica iar după ceas pe la 90 de grade pleacă electroventilatorul care se oprește pe la vreo 82 de grade dar în mers nu se ridica de 70-75 de grade sa deschidă termostatul pe la temperatura aia de 70 de grade și normal ca fiind rece apa ce circula prin radiator sa nu se ridice mai mult,sa pun și un carton ?unde sa îl pun în fata electroventilatorului (stânga radiatorului sau în dreapta pe partea cu termocupla?
sobolan
ai termostatul rapid sau sta deschis mereu(un defect frecvent)....cartonul se pune la carute,la dacia ta nu e nevoie mai ales ca esti pe elv... happy.gif
johnybic
deci pornesc motorul si pana pe la 70-75 de grade furtunul unde este termostatul este rece ,dupa ce deschide nu imi mai dau seama daca inchide ca este cald tot timpul cred ca inchide dar mai greu sau ramane blocat si cand se raceste bine inchide si el ,o sa il verific la vara sau in cazul in care apuc sa schimb ambreiajul ca tot o sa umblu sa dau motorul jos,sa bifat carton nu pun deloc
johnybic
salut cine are un manual de reparatii dacia mr 150 in format pdf sau de vanzare?
alex-mun
Uite aici daca iti place imi spui
johnybic
ti-am trimis pm
oldtimercraiova
Si nu e toata documentatia. smile.gif
johnybic
acum incerc sa te prind de picior biggrin.gif cum facem sa imi trmiti si mie in format pdf sau pe email un manual mr 150 ca ma duc cu el la o legatorie de carti si ii pun si coperti si poate il face ca originalul

31 Oct 2017, 11:02:
sau nu te impiedici de una care nu iti trebuie?
tatabobu
Daca-l are cineva in format electronic si e dispus sa-l raspandeasca, l-as vrea si eu.
ionut_doc
QUOTE(johnybic @ 31 Oct 2017, 11:01)
acum incerc sa te prind de picior biggrin.gif  cum facem sa imi trmiti si mie in format pdf sau pe email un manual mr 150 ca ma duc cu el la o legatorie de carti si ii pun si coperti si poate il face ca originalul

<span class='edit'>31 Oct 2017, 11:02:</span>
sau nu te impiedici de una care nu iti trebuie?
*



Pentru un incepator este mai ok Mondiru, editia din 90 in care este inclusa si masina ta. MR150 sunt foarte, foarte bune si ele, dar nu se explica asa detaliat principiul de functionare al diverselor ansambluri cum o face Modiru si mai sunt anumite componente care inca nu aparusera cand s-a editat cartea. Din punctul meu de vedere este fundamental sa intelegi functionarea unei piese ca sa o poti apoi diagnostica si repara/inlocui.
De cartea de mai jos este vorba:

https://www.olx.ro/oferta/autoturisme-dacia...html#2e50d04c30
oldtimercraiova
Eu am inceput cu M.R. 150 , le-am inteles cat de cat.

O sa-ti trimit in format PDF , nu-i problema , .... , dar care din ele?

Din "lectura" Dacia , imi mai lipsesc doar doua Editii M.R. 150 , sper pana la anul sa le am , sunt greu de gasit , caut de 2 ani , starea care-o vreau eu , desigur.
johnybic
Pai văd ca ai mai multe mr 150 ,dacia 1310 a mea este cu caroserie și motor de 1300 cred ca în afară de bari bord faruri și lămpi spate nu sunt mari diferențe ,una care sa prindă și mașina mea dacă este dacă nu una care crezi ca este potrivita și se vede bine ca am reușit eu sa descărc ceva de pe net dar se vede cam neclar și nu are nimic despre caroserie ,practic nu este completă,Îți las și o adresa de email johnybic@yahoo.com

31 Oct 2017, 20:08:
Am doua de Mondiru dar sunt sub anii 80 și nu detaliază ca intr-un manual mr150 chiar dacă poate explica mai bine
oldtimercraiova
Hai ca ma uit , sa vad care dintre Editiile pe care le-am , ti-ar fi buna , s-o ai scanata !
johnybic
Mulțumesc mult
oldtimercraiova
Cu drag , d-aia suntem o comunitate , sa ne ajutam!
ionut_doc
Stiu ca editiile din 75 si 78 nu sunt foarte detaliate si in nici un caz nu cuprind si masina ta, din acest motiv ti-am recomandat editia din 90 care este considerabil mai detaliata. Singurul lucru unde intr-adevar MR150, in toate editiile, este mai detaliat este partea de caroserie care in Mondiru nu au fost prezentate niciodata acesle detalii.
Te asigur ca sunt muuuulte diferente intre 1300 si 1310 de la tipurile de delcouri si carburatoare folosite pana la instalatia electrica si dotarile de confort/siguranta. Zeci, daca nu sute, de diferente.
Tu faci cum vrei, dar cum a zis si Oldtimer mai sus, o sa intelegi "cat de cat" din MR150...
MR 150 se adresa personalului din service care se presupune ca aveau deja o baza tehnica solida si din acest motiv nu sunt detaliati multi pasi necesari diagnosticarii si repararii...
oldtimercraiova
MR 150 , cum a spus si Ionut , sunt detaliate mai mult la partea de caroserie.

Eu sunt in momentul de fata , la capitolul caroserie .
Adrian Frigo
QUOTE(oldtimercraiova @ 31 Oct 2017, 18:19)
O sa-ti trimit in format PDF , nu-i problema , .... , dar care din ele?

Oldtimer,ai scanat M.R 150 pe cel cu coperta cartonată(aia mai ponosită din dreapta jos)?Dacă da și mi-o poți trimite aș fi veșnic recunoscător! biggrin.gif Mulțam! cheers.gif
johnybic
si uite asa ne ajutam discutam si mai impartasim cunostiinte si manuale care nu toti au norocul sa intre in posesia lor ,cred ca asa ar trebui sa fie acest forum smile.gif
oldtimercraiova
QUOTE(Adrian Frigo @ 31 Oct 2017, 23:58)
Oldtimer,ai scanat M.R 150 pe cel cu coperta cartonată(aia mai ponosită din dreapta jos)?Dacă da și mi-o poți trimite aș fi veșnic recunoscător! biggrin.gif  Mulțam! cheers.gif
*




E greu s-o scanez , se desfac paginile ca-i lipiciul ala foarte vechi , e Ianuarie 1970 ( M.R. 150 - Ed. I )

Abia am gasit-o.



Inca sunt nemultumit , vreau sa am toate Editiile , imi mai lipsesc doua .
Adrian Frigo
QUOTE(oldtimercraiova @ 1 Nov 2017, 15:20)
... e Ianuarie 1970 ( M.R. 150 - Ed. I )

Tocmai de aia... sad.gif
oldtimercraiova
Vreau s-o duc la aia de refac carti vechi , sa-mi puna alt lipici.

In schimb paginile sunt impecabile , si cu patina timpului desigur .
johnybic
din cate m-am documentat planetarele cu cruce cardanica cica sunt lungi ,aici am o planetara normala lunga si una cu cruce cardanica scurta

7 Nov 2017, 22:05:
si inca putin si gata jucaria
johnybic
... sa ne facem de cap...

21 Nov 2017, 18:19:
...
Adrian Frigo
Frumoase foc! wub.gif

Cu ce vopsea le-ai vopsit?
johnybic
asta este vopseaua

22 Nov 2017, 09:41:
in poze unde sunt albe sunt sablate ,apoi vopsite
Raul90
frumoase jantele. Sper ca nu le vopsesti si buzele...
johnybic
buzele le fac cum erau originale ,se vede intr-o poza
johnybic
Salut aveam o promisiune care se lasă așteptată sau se face uitată, nu numai eu ci mai mulți colegi ,ceva pdf-uri, mda oricum mulțumim
sobolan
foarte faine jantele......
Adrian Frigo
QUOTE(johnybic @ 24 Nov 2017, 17:57)
Salut aveam o promisiune care se lasă așteptată sau se face uitată, nu numai eu ci mai mulți  colegi ,ceva pdf-uri,  mda oricum mulțumim
*


Aici doar sa dai moka ceva,ca de primit mai greu... biggrin.gif blink.gif
johnybic
Sincer dacă mașină nu era în familie de noua, înclinam spre ceva străin care cu siguranță are preturi mai accesibile decât la piesele de dacia și care încă se fabrica și se găsesc, la dacia nici nu se mai fabrica nici nu prea se mai găsesc sau se găsesc la preturi de cocaina
Adrian Frigo
Stai sa vezi in 2,3 ani distractie cu preturile la piesele noi...multumita bisnitzmenilor mioritici,o sa ajungem sa ne uitam la piesele SH ca la mesia... blink.gif blink.gif
Eu deja am inceput sa fac stocuri strategice grupa mare...pacat de banii blocati... mad.gif
maho
Cand cererea e mare, inclusiv pt. "stocuri strategice", e normal sa creasca preturile, deci si tu contribui la asta, vrei-nu-vrei.
johnybic
problema spinoasa este ca nici fabrica si nici macar vre un SRL nu mai produce ,de ce ?pentru ca noi nu am avut aceasta cultura a autoclasicului ,si fabricile de la noi au fost distruse furate date la fier vechi ,prin urmare si matritele de tablaraie pentru dacia ,asa au considerat unii ca nu mai are rost sa le tina si unicul lor profit din aceste prese se gaseste la fier vechi
iustin_uap
QUOTE(Adrian Frigo @ 26 Nov 2017, 08:54)
pacat de banii blocati


Aia nu-s bani blocati. Is bani investiti.


QUOTE(maho @ 26 Nov 2017, 12:38)
Cand cererea e mare, inclusiv pt. "stocuri strategice", e normal sa creasca preturile, deci si tu contribui la asta, vrei-nu-vrei.
*



Cei care-si fac stocuri strategice iau la pont, nu la preturi sf. radmasa.gif La cresterea exagerata a preturilor contribuie in cea mai mare parte abilitatea romanului de a fi mai "destept" decat altii.
sobolan
In dacie astia-s bani blocati cumva si nu investiti,a zis bine adifrigo iar la vanzare is bani pierduti 100%.....dacia inca nu e vandabila ca masina de epoca,poate peste vreo 10 ani de acum incolo.....stau sa ma gandesc daca ar trebui sa cumpar o dacie 1300 aproape impecabila de la un amic,n-ar fi mult de lucru la ea sau macar s-o iau s-o arunc intr-un garaj si sa ma apuc de ea candva.....inca is in dubii,daca era naibii alta marca de masina,in aceeasi stare si cu aceeasi ani o luam fara sa clipesc ....
In alta ordine de idei gandesc ca daca esti pasionat de ea(oricare ar fi) cauti piese de rezerva la greu,asa se face,ca unii fac bisnita din asta e treaba lor,profita si ei de situatie,nimeni nu te obliga se iei....
pentru jony :
Cea mai buna solutie : luat masina,facuta cat de cat,fara jurnal de bord(ca si asa multi doar vorbesc aici) si vandut = castig = samsar.
Solutie optima : luat masina ,dezbracata la pielea goala,refacut toata tabla intr-o ordine corecta si respectat oarecum macar niste procedee tehnologice,reechipat,refacut motor,transmisie etc si bagata la garaj = om pasionat,o afacere paguboasa mai ales cand marca implicata e o dacie si aia 1310(nici macar 1300).....nici in acest caz n-as mai face un jurnal de bord,habarnavisti aici is o mie,ce rost are ?
In cazul masinii de fata nu s-a avansat mai deloc,imi plac jantele,imi place genul de om tipicar oarecum si meserias ,imi place masina dar nimic evident,man pune-te pe treaba,ai stagnat.....do it !
Fa-i si atestat ca sa scapi de viitoarele taxe,in rest nu te incalzeste cu nimic......
johnybic
ce este drept nu am avansat deloc ,ba am fost plecat ba banii s-au dus pe altceva ,acum am facut si actele si am trecut-o pe numele meu ,acum a venit si vremea rece si sa stau cu ea desfacuta in curte iar nu imi convine ,ce este drept nu as vrea sa o vopsesc toata ,vopseaua fiind buna in proportie de 80% ,inca ma gandesc ce sa fac ,nici nu ma grabesc mai am si familie care nu o pot neglija material ,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.