Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310-1985
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Adrian Frigo
QUOTE(iustin_uap @ 28 Nov 2017, 19:55)
Cei care-si fac stocuri strategice iau la pont, nu la preturi sf. radmasa.gif La cresterea exagerata a preturilor contribuie in cea mai mare parte abilitatea romanului de a fi mai "destestept"ca altii.

Mi-ai luat vorbele din gura! aplauze.gif

Piese bune la pret bun se gasesc(inca)la mosuletzi... asa de frumos e cand vezi bunatatile invelite in hartii ingalbenite de vreme,mirosind a vechi si nou in acelasi timp,pline de praf...azi mai bag o sarja de chestii! icon_mrgreen.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(Adrian Frigo @ 30 Nov 2017, 09:31)
...azi mai bag o sarja de chestii! icon_mrgreen.gif
*



Incearca sa nu mai rasucesti cutitul in rana ! Saru'mana icon_mrgreen.gif
iustin_uap
QUOTE(sobolan @ 29 Nov 2017, 20:49)
In dacie astia-s bani blocati cumva si nu investiti


Blocati temporar, poate, dar mai vorbim peste ani. Cine are piese bune, acces la reteaua de pasionati - care nu se rezuma doar la cei din tara - si stie cum sa le vanda o sa scape fara probleme de ele pe bani buni, daca asta urmareste. Deja unii se plang si altii cumpara la preturi sf. Treaba s-a schimbat mult in ultimii ani.
Adrian Frigo
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 30 Nov 2017, 13:31)
Incearca sa nu mai rasucesti cutitul in rana ! Saru'mana icon_mrgreen.gif

Prea tarziu,na ca am comis-o... sad.gif https://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Li-2003...ml#entry4697439
johnybic
Ca tot este frig
kog
Intrebare: De unde gasesc si eu burdufuri si coliere pentru planetare? Am niste planetare de uzina in stare buna dar cu burdufurile sparte si as vrea sa le pun la punct iarna asta
STORMTROOPER
Nu stiu de ce, dar am un feeling aparte ca tot eu ti-am raspuns la intrebare cand ai postat-o pe facebuci:
Burduf 1
Burduf 2
Burduf 3
Burduf 4
Burduf 5
Burduf 6

Bafta.
kog
N-am facebuci biggrin.gif. Multam de lincuri.
sobolan
QUOTE(johnybic @ 8 Dec 2017, 23:47)
Ca tot este frig
*




le faci sa le vinzi doar....alea-s bed-uri,is lungi,nefolositoare la tine,tu ai scurte pe masina icon_mrgreen.gif
johnybic
Sunt scurte vezi în poze mai sus☺Cum de sunt scurte nu mă întreba ca nu știu nici eu ,cu toate ca știam și eu ca sunt lungi

9 Dec 2017, 20:40:
Uite pun eu poza aici ,în stânga este o planetara lunga data jos de mine de pe o dacia
Raul90
s-ar putea sa ai planetare lungi pe masina, cel putin eu asa am la '85
johnybic
Sunt scurte pe mașină,am dat una jos de am schimbat un burduf și am văzut ce și cum
johnybic
La multi ani Dacioti si sarbatori fericite

acum sa revenim la ale noastre ,intrebare voua cum va functioneaza plafonierele ?la cei care au doua ,sofer si pasager ,tin sa precizez ca la mine cea de pe partea soferului are doar doua pozitii (inchis si deschis ) iar cea de pe partea pasagerului are trei pozitii (deschis,inchis si deschis in momentul cand se deschide usa) asa sunt si la voi? Plafonierele sunt cele originale ale masinii ,si precizez ca buton in stalp actionat la inchiderea usii este si pe stanga si pe dreapta ,acum am sa caut una cu trei pozitii sa o montez si pe partea soferului dar eram curios cum este si la voi.

27 Dec 2017, 16:06:
nu am incercat o chestie sa vad daca plafoniera de pe partea pasagerului se aprinde si cand deschid usa la sofer ,cand deschid usa la pasager se aprinde dar nu am incercat sa vad si cu usa de la sofer,asta data viitoare cand ajung la garaj
razvan32
la mine lampile cele doua sofer si pasager, au 2 pozitii inchis si deschis in momentul cand se deschide usa.
maho
QUOTE(johnybic @ 27 Dec 2017, 16:04)
voua cum va functioneaza plafonierele ?la cei care au doua ,sofer si pasager ,tin sa precizez ca la mine cea de pe partea soferului are doar doua pozitii (inchis si deschis ) iar cea de pe partea pasagerului are trei pozitii (deschis,inchis si deschis in momentul cand se deschide usa) asa sunt si la voi?  Plafonierele sunt cele originale ale masinii ,si precizez ca buton in stalp actionat la inchiderea usii este si pe stanga si pe dreapta ,acum am sa caut una cu trei pozitii sa o montez si pe partea soferului dar eram curios cum este si la voi.

<span class='edit'>27 Dec 2017, 16:06:</span>
nu am incercat o chestie sa vad daca plafoniera de pe partea pasagerului se aprinde si cand deschid usa la sofer ,cand deschid usa la pasager se aprinde dar  nu am incercat sa vad si cu usa de la sofer,asta data viitoare cand ajung la garaj
*


La mine a fost scos becul de pe dreapta (si nu m-a interesat sa-l montez la loc, de vreme ce n-aveam capac ok) inca dinainte de a lua masina in primire, dar nu vad de ce ar fi diferit de stanga. Pe cel de pe stanga l-am scos eu, nu are pozitie de inchis permanent, doar cand e usa inchisa (deci "3 pozitii", cum ai tu la pasager). Oricum sunt cam ineficiente, eu as fi scos intrerupatorul din stalpul usii si as fi lasat doar doua pozitii (inchis/deschis) actionate manual. Daca le ai pe cele originale, in caz ca ti se arde un bec ai toate sansele sa rupi un picior al capacului transparent, cand il scoti. Presupun ca ai modelul ca al meu, dreptunghiular mic.
johnybic
salut si un an nou plin de realizari,lampile sunt modelul mare nu ca ale tale maho si sunt cele originale ,bunicamiu nu a avut nici o inclinatie spre a modifica masina sau a schimba ceva la ea ,ma refer la faruri lampi usi aripi ,nu avea rost sa le schimbe din moment ce masina nu a suferit accidente,mai spre sfarsit a lovit-o cu spatele de o fantana si am schimbat eu bara spate si geamul la lampa dreapta spate si ornamentul de aluminiu de pe portbagaj ,cu alte cuvinte lampa iluminare interior de pe partea pasagerului are trei pozitii iar cea de pe partea soferului are doar doua pozitii ,am tot incercat-o ca ma gandeam ca este posibil sa fie blocata dar nu ,este inchis si deschis permanent ,iar la pasager inchis deschis si deschis in momentul cand se deschide usa la pasager
maho
Asa da, m-as fi mirat sa ai modelul mic pe un '85. Ale tale-s cu buton, e mai usor de pus 2 sau 3 pozitii, la mine se basculeaza capacul. Modelul tau inca se mai gaseste, si oricum sunt mai eficiente decat alea mici.
johnybic
ma intrreb oare nu merg puse si la tine modelul cum am eu?
maho
Probabil ca ar trebui modificata cel putin tapiteria, dar nu mi-am pus problema de vreme ce oricum nu le folosesc, pt. ca in mod normal circul ziua. Pana acum, nu-mi aduc aminte sa fi avut vreodata nevoie de ele cu adevarat.
johnybic
ca dizain ma refeream sa nu stai fara geam acolo
maho
Nu-i o problema, am doua capace (unul cu un piciorus rupt, care nu vrea nici de-al dracu' sa ramana lipit, si celalalt la fel dar si putin crapat) pe care le montez pt. decor.
johnybic
Yeahh ,dacă tot este frig afară biggrin.gif

4 Mar 2018, 17:46:
...
johnybic
salutari de o saptamana am schimbat kitul ambreiaj ,ca producator am ales LUK,pe langa faptul ca am reglat ambreiajul sa aiba cursa libera la pedala de 2 cm am montat si o pereche de planetare cu cruci cardanice care au fost verificate si nu au jocuri , problema se manifesta in felul urmator:daca accelerez lin totul este ok dar daca accelerez mai brusc in orice treapta de viteze trepideaza si parca sa zic ca se simte si o patinare ,ceva genul la accelerari bruste adica in viteza a-4-a la 70 la ora daca acelerez lin totul este ok dar daca bag piciorul in pedala incepe sa vibreze si se simte si o usoara patinare,precizez din no ca am reglat ambreiajul si tine cat mai jos,doar ridic putin piciorul si incepe sa prinda ,intra frumos in toate treptele si in marsalier,ce poate fi ? se poate intampla pana se mai pasuiesc discul cu placa? sau asta este un mit si problema este din alta parte,atasez si o poza cu galbioara cum arata in momentul de fata
oldtimercraiova
Dau bine bine jantele!
maho
QUOTE(johnybic @ 8 May 2018, 22:01)
am reglat ambreiajul sa aiba cursa libera la pedala de 2 cm
am reglat ambreiajul si tine cat mai jos,doar ridic putin piciorul si incepe sa prinda

Mai slabeste piulita, ca-i mult prea strans. N-ai simtit nici un miros de ars?
johnybic
nu maho daca mai slabesc piulita deja incepe sa caraie,am reglat ambreiajul cum scrie in carte la furca este un joc de vreo 2 mm,in momentul cand ridic cu mana de ea se aude cum loveste rulmentul pe soarele placii daca mai slabesc deja se departeaza prea mult si nu mai intra in viteze caraie,daca il strang mai mult deja atinge rulmentul de presiune pe soarele placii ,o sa ies sa fac un drum mai lung si o sa merg cu viteze de peste 80 la drum intins sa vad cum se comporta apoi o sa trag o alta concluzie
maho
Intr-un timp, cu ocazia unei vizite la service, mi-l reglase si mie cineva de tinea foarte sus (de-abia incepeam sa apas pedala si incepea sa cupleze); dupa ce-am simtit miros de ferodou ars la plecarea dintr-o rampa mai accentuata, am slabit piulita, acum cupleaza aproape de jumatea pedalei si e ok.
johnybic
pai la mine este tocmai invers apas la podea introduc in viteza si apoi cand eliberez deja iincepe sa prinda,stiu si eu ca daca tine tocmai sus se uzeaza ambreiajul


9 May 2018, 13:25:
si cand apesi pedala nu cupleaza ci decupleaza ,cand pedala este eliberata ambreiajul este cuplat adica placa este eliberata si preseaza pe disc,
maho
Scuze, m-am exprimat gresit; ideea e ca totul se petrece cam la jumatea pedalei, nu sus ("cursa libera de 2 cm"), nu la podea.
johnybic
da maho cursa libera de 2 cm este sus apoi dupa cei 2 cm se simte cum incepe sa apese rulmentul pe soarele placii,ideea este ca am reglat bine ambreiajul problema apare in momentul cand merg cu a-3a sau a-4-a si accelerez brusc trepideaza si parca se simte ca ar patina ,cum sa explic ca niste smucituri parca ba prinde ba nu pinde ,nu este patinatul de disc in care motorul se tureaza si nu trage ,la mine trage dar are smucituri,,,astazi am mers cu ea si parca nu se mai simtea asa tare,sper sa dispara definitiv,nu am facut nici macar 100 de km de cand am schimbat kitul mai vedem dupa vreo 200 de km daca tot asa face suspectez planetarele ,ma gandesc eu sa nu cumva sa fie ceva probleme la ele si sa vibreze,vibratii care se transmit in cutie implicit motor si da acea senzatie de smucituri,daca dupa inca vro 200 de km tot asa face le dau jos si pun altele,macar sa elimin si acesta "CAUZA" sa ii zicem,cu toate ca pe viraje stranse si plecari mai in forta nu bat
BN64FLO
Eu patesc ceva smucituri de genul cand debraiez in treapta 3 si ii dau cox...arculetele de pe disc sunt de vina la mine....poate fi la fel si la tine...dar poate fi si din reglajele motorului
johnybic
motorul este reglat bine ,trage liniar ,discul vechi avea 6 arculete pe el acesta pe LUK doar 4 ,acolo mai am si eu o banuiala


10 May 2018, 11:35:
Gata astazi si-a dat in petec,in primul rand la o intersectie sa oprit motorul si cu pedala la fund tot nu a vrut sa o ia,noroc ca intersectia era de asa natura de am tras pe dreapta fara sa incurc traficul,dupa vreo 10 minute in care am fumat o tigara ,cu pedala de acceleratie la podea a luat-o,am plecat si dupa vreo 2 km in mers exact ce zicea un coleg mai sus cand am accelerat brusc am observat ca nu este din ambreiaj sau planetare cum banuiam ci din carburator,dadea in nas rau de tot si se ineca,daca o luam usor nu erau probleme.Bun sa incepem:aprindere electronica cu senzor si reglaj exact cum zice producatorul ,carburatorul a fost desfacut curatat schimbat cuiul ca nu mai inchidea si un jigleor cu bila la fel era intepenit,schimbat si ala ,draci sa il ia ca am pus la fel exact ce scria pe ala vechi scria si pe asta nou dar din stoc vechi,nu am umblat la plutitor l-am lasat la fel cum era,dimineata cu soclu tras si vreo 3 pedale inainte porneste frumos dar la cald in sarcina face pe nebuna,ce ma sfatuiti sa mai verific? Bujii noii delcou nou fise tesla noi carburator curatat complet ,pana acum o spatamana nu a facut asa sta frumos la relantiu daca o accelerez brusc pe liber nu da in nas doar cand se incalzeste si in mers, am tot citit dar parca tot nu sunt lamurit de ajuns ,a si ca o precizare am electroventialtor, sub carburator pata calda bla bla bla tot ce trebuie,cred ca o sa fac un reglaj si la plutitor cum spunea BOA sa vedem.Pompa baga bine filtru inainte de pompa ca sa elimin gunoaiele care pot veni din rezervor sa nu mai treaca prin pompa sa o colmateze,ceva pareri la ce sa mai fiu atent?
Ov
o bobina de rezerva ai?
bucatzel
Daca a luat-o cu acceleratia la podea, ar fi sanse sa fie vapor lock.
johnybic
da am si bobina ,am sa o montez sa vad daca cumva acolo este buba cu opritul in mers,imediat dupa ce sa oprit motorul am dat la automat fara sa apas pedala cateva secunde vreo 6 apoi cu pedala la fund si nimic nu a luat-o,apoi am ridicat capoda am dat la o parte mansonul de vine de la filtru ca ma gandeam ca nu vine benzina si am apasat cu mana acceleratia si venea benzina care imediat cum ajungea pe fund se facea vapori,cum pot contracara acest fenomen,sub carburator este pata calda si cala aceea de textolit sau ce material este si tavita aceea de tabla toate avand garniturile aferente

10 May 2018, 14:11:
inainte de aceasta problema cu opritul in mers mi sa intamplat la o trecere la nivel cu calea ferata sa opresc(venea trenul) biggrin.gif ,am oprit motorul si am stat vreo 10 minute ca de era accelerat si abia venea,stiam despre fenomenul vapour lok si cand am incercat sa o pornesc direct cu pedala la fund si nimic am dat la automat de vreo 5 ori cu pedala la fund ,un rateu pe evacuare,am mai stat 5 minute si apoi tot cu pedala la fund a pornit
Victor3001
Vapour lock imi face si mie mai ales cand e foarte cald afara. Daca o opresc si nu o las macar 5 minute sa stea, nu porneste nici cu slujbe fara cateva sprituri si pedala la podea. Cred ca "asa face ele" sau nu stiu ce ar putea avea...
Ov
Pe vremuri era un abtibild lipit pe parbriz care va spunea cum se porneste masina la cald si la rece care spunea fix asta, la cald se porneste cu pedala la fund (fara sprituri ca o inecati).
maho
Just. In plus, "vapour lock" nu se produce asa repede (in primele 5-10 minute de la oprirea motorului), ca nu-s 40 de grade sau peste, afara. La mine cel putin, se simte cam intre 15-25 minute; daca-i mai repede nu-i nevoie sa apas pedala. Acuma deh, cate dacii atatea chichite...
Ov
Oricum la el nu se pune problema de vapour lock, ca ala nu-ti opreste motorul in mers. Cand ti se opreste in mers, mai ales daca inainte sa se opreasca a mers bine, ori ai probleme cu aprinderea (90% bobina care daca nu mai are ulei/sau e prea batrana se incinge dupa un timp si nu mai da scanteie) ori ai probleme cu carburatia si se ineaca cu benzina (cui poantou care nu mai inchide, bila din jigler principal care nu mai inchide) sau prea mult aer (membrana pompa servo sparta).

Evident ca mai pot fi si alte mizerii derivate din asta unde nici nu te taie capu', dar ar trebui gasita mai intai directia principala. Imediat ce se opreste motorul eu as verifica daca mai da scanteie si daca e fleasca in carburator.

P.S. pt cine nu stie vapour lock inseamna inecarea cu vapori de benzina rezultati prin evaporarea benzinei din camera de nivel constant, proces ce apare la ceva timp dupa oprirea motorului mai ales in cazul masinilor care nu au acea tabla dintre galerie si carburator.
johnybic
buna seara si multumiri pentru ajutor,era bobina dar pana la bobina am luat din nou tot la mana ,aprindere reglata din nou desi nu trebuia ,bujiie erau afumate,am desfacut si carburatorul si nivelul era mai jos decat planul inclinat ,verificat cuiul ponou desi este un cui pontou solex nou schimbat anul trecut,am marit distanta la plutitor ca era prea mica cred ca vreo 5 mm,am facut-o 7 ,bobina incingea dar puteam sa tin mana pe ea vreo 10 secunde apoi nu mai putem ca se incingea mana,am montat alta bobina si a pornit imediat,am incalzit bine motorul cat am mai reglat sa mearga rotund ,a prnt electroventilatorul de vreo doua ori si apo am iesit cu ea la drum ,merge bine dar maine sau de luni mai trebuie reglat un pic carburatorul ca miroase a benzina ,nu foarte rau dar miroase,am pus mana si pe aceasta bobina la fel frige dar sa zic ca nu ca cea defecta

11 May 2018, 21:43:
a si apropo de pornirea la cald cu pedala la fund , pai cand este apasata pedala la fund sprituieste benzina ,cum de nu se ineaca ca ea deja are sa zicem vapour-lok si cand se apasa pedala tot ii da benzina pana ajunge la fund pedala
maho
N-ai inteles fenomenul "vapour lock": tocmai din cauza presiunii create de vaporii de benzina degajati, benzina lichida nu mai ajunge in carb. decat daca apesi pedala la fund (se duc vaporii si concomitent se sprituieste benzina). E logic... la fel ca si pornirea "innecata", cand nu trebuie sa te mai atingi de soc si acceleratie (atunci are prea multa benzina si nu suficient aer).
johnybic
am o nelamurire pentru cei care cunosc,care este treaba cu bobina de inductie de 12volti si cea de 14volti care este montata tot pe o masina care are instalatie si baterie de 12 volti,am o bobina bosch de 14 v si ma bate gandul sa o tin rezerva pentru cazul in care asta de o am acum o sa faca figuri,si de bobinele Romanesti IREA ce parere aveti sunt bune,fiabile ma refer,am una masurata 3,5ohm intre bornele+si- si 6 kohm intre +si centrala si la fel 6kohm intre - si centrala
Ov
standardul e 12V, dar in mers alternatorul baga ~14V smile.gif Probabil unii mai sarguinciosi scriu 14 volti pe ele smile.gif
bucatzel
Vapour lock se poate intampla si cu motorul cald, nu chiar in mers, dar cand se sta la un semafor mai lung, de ex. De aia l-am mentionat. Se mai adauga in calcul si faptul ca benzina de azi are si un pic de etanol, care-i ceva mai volatil.
johnybic
buna ziua,va cer din nou sfatul,am avut montat releul de incarcare original,masurat la bornele bateriei era un voltaj de 15,7 fara consumatori,cand aprindeam faza scurta si pornea si electroventilatorul scadea la 14,7 -14,8 acul indicator din bord statea fara consumatori aprinsi exact pe jumatate,iar cu consumatori scadea dar nu foarte mult sa zicem cam un sfert din scala cea alba,bun din ce am vazut o incarcare normala este de 14,4 si am montat un releu de incarcare electroni fara fir de referinta si acum invcarcarea fara consumatori este de 14,4 dar cand pornesc faza scurta scde pe la 13,7 daca porneste si electroventilatorul deja se duce pe la 12,7,12,8 daca dau drumul si la faza lunga deja cred ca baga din baterie ,alternatorul este de 36 de amperi parca,am pus bornele aparatulu de masura pe bornele +si- ale alternatorului si imi arata 14,4,este posbil sa nu bage alternatorul,da cum naiba ca cu releul de incarcare vechi baga15,7 pe baterie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.